اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

فهرست مرگ‌بارترین حملات نظامی به هواپیماهای مسافربری در جهان + جزئیات


یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی مالزی روز پنجشنبه گذشته در شرق اوکراین سرنگون شد که در نتیجه آن تمامی 295 مسافر و خدمه هواپیما در دم جان باختند.
به گزارش مشرق،‌ چنانچه اخبار مربوط به شلیک موشک به این هواپیما از سوی دو طرف درگیر در اوکراین که یکی از سوی غرب و دیگری از سوی روسیه حمایت می شوند، صحت داشته باشد این حادثه یاد‌اور حوادث مشابهی است که از دهه 60 قرن بیستم تاکنون بارها روی داده و جان صدها انسان بی گناه را گرفته است.

بنابر گزارش موسسه مشاوره ای «فلای گلوبال اسیند» از سال 1967 میلادی تا کنون 19 حادثه سقوط هواپیما توسط شلیک موشک اتفاق افتاده که طی آن 700 نفر به قتل رسیده اند. موسسه یاد شده جزئیات تمامی این حوادث را آرشیو دارد.

از جمله مهمترین این حوادث ،‌ سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس ایران (1988 م) توسط ناو جنگی وینسنس آمریکا در خلیج فارس و سقوط هواپیمای لاکهید هرکولس (1999)متعلق به شرکت هواپیمایی ترانس افریک در بیلوندوی انگولا ( 9 سرنشین) که در هر دو حادثه تمامی سرنشینان آن جان باختند.

برخی منابع نیز گزارش داده اند که از دهۀ 1970، بیش از 40 هواپیمای غیرنظامی مورد اصابت موشک و یا سلاح های دیگر قرار گرفته است که منجر به 28 سانحۀ هوایی و 800 کشته در جهان گردیده است.

فهرست زیر حاوی نمونه های گزارش شده از سوانح هواپیماهای غیر نظامی در دنیا است:  

 

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی لیبی 1973


در پی تیراندازی نیروی هوایی رژیم اشغالگر قدس به سوی هواپیمای بوئینگ 747 متعلق به خطوط هوایی لیبی این هواپیما به هنگام فرود اضطراری منهدم شد. رژیم اشغالگر قدس مدعی شده بود که این هواپیما وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده و لذا اقدام به حمله به سوی این هواپیمای مسافربری کرده است. این هواپیمای لیبیایی در 150 کیلومتری شمال شرقی قاهره و در صحرای سینا سقوط کرد و از بین 113 مسافر آن 106 نفرشان جان باختند.

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ویتنام 12 مارس 1975


هواپیمای مسافری دوگلاس C-54D-5-DC متعلق به خطوط هوایی ویتنام، بعد از این که توسط یک منپدز (سلاح ضد هوایی قابل حمل)مورد اصابت قرار گرفت، در سرزمین های غیرقابل دسترسی و متخاصم ویتنامی سقوط کرد. هر شش عضو خدمه و 20 مسافر آن در این سانحه جان خود را از دست دادند.

 

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی رودوزیا  3 سپتامبر 1978

هواپیمای مسافری ویکرز D 782 ویسکونت متعلق به خطوط هوایی رودزیا بعد از این که مورد اصابت یک منپدز از سوی شورشیان ارتش انقلابی خلق زیمبابوه قرار گرفت، به سختی به زمین سقوط کرد. 4تن از خدمه و 34 تن از 56 مسافر این هواپیما در سانحه کشته شدند. 10 تن از افرادی که از این سانحه جان سالم به در برده بودند، بعدا ً با شلیک گلوله کشته شدند.

 

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی کره جنوبی  1983

 جنگنده های نیروی هوایی شوروی سابق یک فروند هواپیمای کره ای از نوع بوئینگ 747 را هدف قرار داده و این هواپیما را پس از آنکه مسیرش را به سمت حریم هوایی شوروی تغییر دادند سرنگون کردند. این هواپیمای مسافربری از انکوراج در آلاسکا به سمت سئول در کره جنوبی در حرکت بود. در پی این حادثه تمامی 289 سرنشین آن جان باختند.

هواپیمای مسافربری سودان 1986
دقایقی پس از برخواستن از باند فرودگاه شهر ملکال در جنوب سودان ،‌این هواپیما توسط جنگجویان ارتش آزادیبخش مردمی سودان که با دولت مرکزی در جنگ بودند،‌ سرنگون شد و تمامی 65 سرنشین آن کشته شدند.

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی ایران ایر 1988
پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از بندر عباس به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر 1367 (3 ژوئیه 1988 میلادی) در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 290 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی و 66 کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، تا قبل از حادثه روز پنجشنبه هواپیمای مالزیایی  نخستین جنایت مرگبار هوایی تاریخ از این دست محسوب می شد. نیروی هوایی آمریکا بعدها اعلام کرد که این هواپیما را با یک فروند جنگنده اف 14 متعلق به نیروی هوایی ایران اشتباه گرفته است.آمریکا هرگز عذرخواهی نکرد و هیچ‌کدام از خدمه ناو وینسنس تحت پیگرد قرار نگرفتند؛ حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت. هواپیمایی ایران ایر تا دی 1390 همچنان از شمارهٔ پرواز 655 برای هواپیماهای تهران به دبی استفاده می‌کرد.

هواپیمای خطوط هوایی گرجستان 1993

هواپیمای توپولف تی یو 154 متعلق به خطوط هوایی گرجستان به هنگام برخواستن با یک فروند موشک رهگیری از درون اراضی جمهوری آبخازیا که در آن موقع برسر مالکیت آن درگیری وجود داشت منهدم شد. این هواپیما در همان باند فرودگاه سقوط کرد و اتش گرفت. از مجموع 132 مسافر 108 نفر در دم جان باختند. بعدها ابخازیا مدعی شد که این هواپیما را وزارت دفاع گرجستان برای انتقال نظامیانش جهت کمک به درگیریها در سوخومی پایتخت آبخازیا اجاره کرده بود.

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی رواندا  6 آوریل 1994

یک هواپیمای جت فالکون داسول میستر 50 که حامل رؤسای جمهور روآندا و بوروندی بود، همراه با خدمۀ فرانسوی آن بر فراز کیگالی مورد اصابت قرار گرفت و همۀ سرنشینان آن کشته شدند و باعث درگیری های شدید قومی و خشونت های منطقه ای گردید.

هواپیمای متعلق به سازمان ملل 26 دسامبر 1998
یک فروند هواپیمای باری لاکهید L-100-30 هرکولس که در اجارۀ سازمان ملل بود، توسط شورشیان یونیتا در آنگولا مورد اصابت قرار گرفته و 14 تن کشته شدند.

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی کنگو 10 اکتبر 1998
یک فروند بوئینگ 30-727 خطوط هوایی کنگو، توسط شورشیان توتسی بر فراز جمهوری دموکراتیک کنگو مورد اصابت قرار گرفته و در این سانحه 41 تن جان خود را از دست دادند.

 

هواپیمای متعلق به سازمان ملل 2 ژانویه 1999

یک هواپیمای باری لاکهید L-100-30 هرکولس که در اجارۀ سازمان ملل بود توسط شورشیان یونیتا در قلمرو تحت کنترل آن ها در آنگولا سقط کرده و 9 تن جان خود را از دست دادند.

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی سومالی  23 مارس 2007
یک هواپیمای باری ایلیوشین 76TD ترانساویا اکسپورت در موگادیشو، سومالی مورد اصابت موشک قرار گرفته و کلیۀ 11 تن خدمۀ آن کشته شدند.

هواپیمای متعلق به خطوط هوایی  مالزی 17 ژولای 2014
هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی عصر روز پنجشنبه در حالی که از آمستردام راهی کوالالامپور بود، با 298 مسافر و خدمه در شهر تورز در جنوب‌شرق اوکراین سقوط کرد. همه سرنشینان کشته شدند. استقلال‌طلبان اوکراین و مقامات کی یف یکدیگر را به هدف قرار دادن این پرنده غیرنظامی متهم می کنند.
 
منبع: فارس

خواص معجزه آسای مصرف «خاکشیر»


خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می‌شود و یکی از نوشیدنی هایی است که از گرما زدگی جلوگیری می کند و برای رفع عطش روزه داران بسیار مفید است.
 به گزارش مشرق، شربت خاکشیر یکی از نوشیدنی هایی است که از گرما زدگی جلوگیری می کند و برای رفع عطش روزه داران بسیار مفید است.

خاکشیر جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که خوردن آن باعث از بین رفتن عطش و تشنگی می‌شود ولی جدای از این‌ها خاکشیر درمان مناسبی برای مشکلات دختران لاغر است چرا که اشتها می‌آورد و معده را تقویت می‌کند.

خواص خاکشیر


خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.

التیام دهنده زخم و جراحات است.

جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.

خاکشیر تب‌بُر است.

برای دفع کرم مفید است.

التهاب کلیه را برطرف می‌کند.

سرخک و مخملک را دوا می‌کند.

خاکشیر صدا را باز می‌کند.

برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.

از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

سنگ کلیه را دفع می‌کند. برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، ‌خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده وصبح ناشتا خورد.

خواص کلی و درمانی خاکشیر

۱.زخم‌ها و جراحات را التیام می‌بخشد.

۲.در رفع اسهال روده و خونی و از بین بردن ترشحات زنانه و آب آوردن نسوج می‌توان استفاده کرد.

۳.دانه‌های خاکشیر اندکی ضدعفونی کننده، ضد کرم و تب بر هستند.

۴.ملین و خنک کننده با آب سرد است.

۵.بذر آن بر میزان شهوت و میل جنسی می‌افزاید و اشتها را باز می‌کند.

۶.تنظیم کننده دستگاه گوارشی بوده و ابتلاء معده را به بیماری‌ها مرتفع می‌سازد.

۷.خوردن آن سبب نیکویی رنگ و رخسار می‌گردد. در این صورت خاکشیر را با دو برابر وزن آن، شکر مخلوط کنید و تا ده روز بخورید.

۸.گرفتگی ادرار را برطرف می‌سازد و فربه‌کننده است.

۹.دل مالش و دل ضعفه را از بین می‌برد.

۱۰.برای رفع بیماری‌های نقرس، ورم گوش و دستگاه تناسلی مفید است.

۱۱.برای اسهال ساده کودکان شیرخوار اثر دارد.

۱۲.به عنوان خنک کننده در امراض حصبه و آبله تجویز شده است.

۱۳.اگر با شیر تازه خورده شود، بدن را چاق می‌کند.

۱۴.خاکشیر را بکوبید، شب موقع خوابیدن، کف پا تا مچ را با آن ضماد نمایید، در تسکین و بهبود فشار خون اثر دارد.

۱۵.روی ور‌م‌های سخت و سرطانی، پستان، چشم، نقرس و ورم گوش، ضماد نمایید.

۱۶.از دانه‌های خاکشیر به عنوان پادزهر به نحو زیر می‌توان استفاده کرد.

۱۷.بزرگسالان معمولاً دانه خاکشیر را پس از پاک کردن و شستن کامل به مقدار ۱۰ تا ۲۰ گرم در آب خیسانده، صبح ناشتا با آب و عسل مخلوط و برای چند روز متوالی می‌نوشند.

۱۸.برای رفع اسهال ساده کودکان شیرخوار می‌توان مقدار یک قاشق غذاخوری خاکشی پاک کرده را در ظرفی ریخته بر روی آتش ملایم به هم بزنند تا خاکشی بو داده شود و سپس کمی آب و عسل به آن افزوده هر نیم ساعت یک قاشق چای خوری از آن را به کودک بخورانند.

۲۷ واقعیت از وضعیت خانواده‌های آمریکایی


بالاترین نرخ طلاق در دنیا متعلق به امریکاست و حدود یک سوم از کودکان آمریکایی در خانواده بدون پدر زندگی می کنند، به جوانان آمریکایی آموزش داده شده است که ازدواج و تشکیل خانواده در اولویت نیست.
به گزارش مشرق، خانواده یکی از بلوک های ساختمان های اساسی جامعه است. بدون داشتن خانواده‌های قوی، نمی توان یک جامعه قوی و مستحکم داشت. متاسفانه، واحد خانواده در امریکا در حال نابودی است.

نرخ ازدواج در تمام زمان ها بسیار پایین می باشد، بالاترین نرخ طلاق در دنیا متغلق به امریکاست و حدود یک سوم از کودکان امریکایی در خانواده بدون پدر زندگی می کنند. به جوانان آمریکایی آموزش داده شده است که ازدواج و تشکیل خانواده در اولویت نیست، و بسیاری از کسانی که ازداوج کرده اند قادر به یافتن شغلی برای حمایت مالی از خانواده خود نیستند.

اینگونه آمارها به شما شوک اساسی می دهد.خانواده های آمریکایی هرگز اینگونه ضعیف نبوده اند. چه بر سر نسل آینده ای که از یک خانواده با ثبات تشکیل نشده است خواهد آمد؟ تصور این موضوع بسیار ترسناک است. در زیر ۲۷ واقعیت که ثابت می‌کند خانواده در امریکا در بدترین شکل از همیشه خود می باشد، آمده است: ...

۱- نرخ ازدواج در ایالات متحده به پایین ترین حد خود رسیده است. در حال حاضر نرخ سالانه ازدواج به ۶.۸ در هر ۱۰۰۰ نفر کاسته شده است.

۲- امروز تنها ۴۴.۲ درصد امریکایی ها در رده سنی ۲۵ تا ۳۴ سال ازدواج کرده اند.

۳- با توجه به داده های مرکز تحقیقات پیو، در حال حاضر تنها ۵۱ درصد از تمام بزرگسالان در ایالات متحده ازدواج کرده اند. وقتی به سال۱۹۶۰ می نگریم، ۷۲ درصد از تمام بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا ازدواج کرده بودند.

۴- در سال ۱۹۵۰، ۷۸ درصد از خانواده ها در ایالات متحده شامل یک زن و شوهر ازدواج کرده بود. امروز، این تعداد به ۴۸ درصد کاهش یافته است.

۵- ۱۰۰ سال پیش، ۴.۵۲مردم آمریکا زندگی متوسط داشتند که این در حال حاضر تنها ۲.۵۹ مردم را تشکیل می دهد.

۶- ایالات متحده بالاترین درصد خانواده تک نفره را در کل دنیا به خود اختصاص داده است.

۷- در ایالات متحده آمریکا امروز، بیش از نیمی از زوج ها پیش از اینکه با هم ازدواج کنند با هم زندگی مشترک دارند.

۸- میزان طلاق در خانواده های تازه تشکیل شده بیش از خانوادهای قدیمی است

۹- بیش از نیمی از فرزندان متولد شده از زنان زیر ۳۰ سال، خارج از ازدواج می باشند.

۱۰- در سال ۱۹۷۰، زنان به طور متوسط ​​اولین فرزند خود را در ۲۱ سالگی به دنیا می آوردند ولی امروز زنان به طور متوسط ​​اولین فرزند خود را در ۲۵ سالگی به دنیا می آورند.

۱۱- با توجه به مراکز کنترل بیماری در سال ۲۰۰۷ ، ۶۹.۳ تولد به ازای هر ۱۰۰۰ زن در رده سنی ۱۵ تا ۴۴ ساله وجود داشت. در حال حاضر این میزان به ۶۳.۲ تولد به ازای هر ۱۰۰۰ زنان تقلیل یافته است.

۱۲- میزان تولد برای زنان آمریکایی در رده سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله ۸۵.۳ تولد به ازای هر ۱۰۰۰ زنان کاهش یافته است. که این رکورد جدید، بسیار کم است.

۱۳- ایالات متحده دارای بالاترین نرخ طلاق در جهان است.

۱۴- امروزه در ایالات متحده حدود یک نفر از هر سه کودک در یک خانه بدون پدر زندگی می کند.

۱۵- بسیاری از مادران تنها در امریکا بدون پدر خانواده تلاش زیادی حداقل، برای زنده ماندن انجام می‌دهند. متاسفانه، در حدود ۴۲ درصد از مادران تنها از بن خرید غذا استفاده می کنند.

۱۶- این است که بیش‌بینی شده است که حدود ۵۰ درصد از کودکان آمریکا قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی از بن غذایی در استفاده می کنند.

۱۷- امروز، بیش از یک میلیون دانش آموزان مدارس دولتی در ایالات متحده بی خانمان هستند. این اولین بار است که در تاریخ آمریکا رخ داده است.

۱۸- ایالات متحده دارای بیشترین میزان بارداری نوجوانان در کل جهان است. در واقع این میزان در امریکا بیش از دو برابر کانادا، بیش از سه برابر فرانسه و بیش از هفت برابر ژاپن است.

۱۹- امروز در ایالات متحده آمریکا ، در حدود ۴۷ درصد از دانش آموزان مقطع متوسطه تجربه رابطه جنسی داشته اند.

۲۰- در حدود یک نفر از هر چهار دختر نوجوان در ایالات متحده حداقل به یک بیماری مقاربتی مبتلا گشته است.

۲۱- بر مبنای یک بررسی، ۲۴ درصد از نوجوانان ایالات متحده ،دست کم به یک بیماری منتقله از راه جنسی مبتلا شده اند که علت آن را نیز به خاطر رابطه جنسی محافظت نشده دانسته اند و هنوز هم آن را ادامه می دهند.

۲۲- اکثر کودکان در امریکا به جای این که توسط والدین تربیت و بزرگ شوند توسط فیلم، تلویزیون و بازی های رایانه ای تربیت می شوند. به عنوان مثال، به طور متوسط ​​یک جوان آمریکایی قبل از سن ۲۱ سال، ۱۰۰۰۰ساعت وقت خود را صرف بازی‌های رایانه‌ای می کند.

۲۳- آمریکایی ها و انگلیسی ها بیشترین تعداد متوسط ساعات خود را صرف تماشای تلویزیون می کنند.

۲۴- بیش از ۳ میلیون گزارش هر ساله از سوء استفاده از کودکان در ایالات متحده وجود دارد.

۲۵- ایالات متحده در واقع دارای بالاترین میزان مرگ و میر سوء استفاده از کودکان در جهان توسعه یافته است.

۲۶- حدود ۲۰ درصد از تمام کودکان قربانی سوء استفاده جنسی در ایالات متحده کمتر از ۸ سال می باشد.

۲۷- تخمین زده می شود که یک نفر از هر چهار دختر قبل از رسیدن به سن بزرگسالی مورد آزار جنسی قرار می گیرند.

متاسفانه، این‌ها مشکلی است که نمی توان یک شبه به حل آنها پرداخت و این قضیه با سیاست و خرج پول های کلان حل نمی شود.حل چنین مشکلی نیاز به تغییر از قلب دارد.خانواده‌های ما واقعاً از هم پاشیده است و فرزندان آمریکایی در معرض شدیدترین آسیب ها هستند. هیچ راهی برای امیدآفرینی و داشتن آینده ای روشن نداریم مگر اینکه استحکام خانواده ها را تقویت کنیم.
منبع: دانا

سرنوشت اموال ثریا اسفندیاری چه شد؟


دادگاهی در آلمان حکم داده شش میلیون دلار از اموال باقی مانده از ثریا اسفندیاری بختیاری، دومین همسر محمد رضا پهلوی به سه سازمان خیریه فرانسوی داده شود.
به گزارش مشرق، بی بی سی گزارش داد: سه سازمان صلیب سرخ، گروه حامیان حیوانات و یک نهاد حمایت از افراد ناتوان در فرانسه به طور مساوی بخشی از ثروت ثریا اسفندیاری، به مبلغ چهار میلیون و ۵۰۰ هزار یورو (معادل شش میلیون و ۱۰۰ هزار دلار) را به ارث خواهند برد.

 اسفندیاری که در سال ۲۰۰۱ در پاریس درگذشت، ۱۰ سال پیش از مرگش وصیت کرده بود بخشی از اموالش شامل جواهرات و اثاثیه محتویات خانه اش در پاریس به نفع سه سازمان خیریه حراج شود به شرط آن که از بیژن، برادرش، فرزندی حاصل از ازدواج باقی نمانده باشد.

مقام های قضایی در کلن گفته اند برای دادگاه محقق نشده که برادر ثریا اسفندیاری که یک هفته بعد از او از دنیا رفته، طبق قوانین آلمان ازدواج کرده و فرزندی حاصل از این ازدواج داشته باشد.

ثریا اسفندیاری، سال ۲۰۰۰ به طور رسمی شهروند آلمان شد و در زمان مرگ تابعیت آلمانی داشت.

بر این اساس، دادگاه کلن استدلال می کند که طبق قوانین آلمان و همین طور وصیت نامه اسفندیاری، فرزندان حاصل از ازدواج غیررسمی نمی توانند از اموال باقی مانده از او ارث ببرند و در نتیجه، یافتن فرزندان احتمالی بیژن اسفندیاری منتفی است.

از زمان مرگ ثریا اسفندیاری بحث حقوقی درباره چگونگی تقسیم اموال او وجود داشته است.

در تازه ترین مورد، سه نهاد خیریه فرانسوی خواستار دریافت مبلغی شده اند که از ثریا اسفندیاری برای آنها به ارث گذاشته شده بود.

ثریا اسفندیاری بختیاری در سال ١٣٢٩ با محمدرضا پهلوی، ازدواج کرد اما این ازدواج در سال ١٣٣٦ به دلیل متولد نشدن فرزند و علاقه دربار ایران به داشتن ولیعد به طلاق منجر شد.

زندگینامه همسر خلیفه داعش+عکس


هویت همسر یا دست‌کم یکی از همسران «ابوبکر البغدادی» در رسانه‌های مختلف عربی منتشر شده که نشان می‌دهد وی دختر یکی از امرای تکفیری عراقی در سوریه است و زمانی آرایشگری و خیاطی می‌کرده است.
به گزارش مشرق، شبکه خبری «العربیه» با انتشار عکس همسر یا دست کم یکی از همسران «ابوبکر البغدادی» خلیفه خود خوانده گروه تکفیری داعش، گزارشی درباره زندگینامه این زن منتشر کرد.

همسر خلیفه داعش
گفته می شود نام همسر بغدادی، «سجی حمید الدلیمی» است که عکسی از او در پایگاه‌های اینترنتی منتشر شده که لباسی مشکی به تن دارد.

روزنامه «السفیر» لبنان نیز که چند ماه پیش از این هویت او را فاش کرده، الدلیمی را معمای پرونده آزادی راهبه‌های معلولا دانسته بود.

سجی الدلیمی، طی تبادل راهبه‌های «معلولا» از زندان های سوریه آزاد شد و نام او برای آزادی از سوی گروه تروریستی جبهه النصره به دمشق داده شد.

وی دختر بزرگ «حمید ابراهیم الدلیمی» عراقی یکی از امرای گروه تکفیری داعش در سوریه است. پدرش از بنیانگذاران و تامین‌کنندگان مالی این گروه به شمار می‌رفت که طی یک عملیات نظامی ارتش سوریه در «دیرعطیه» در 30 سپتامبر گذشته کشته شد.

سجی، از همان روزهای نخست جنگ به همراه برادرش در سوریه حاضر بود. با وجود اینکه وی در استان «الانبار» یک آرایشگر بود و گه‌ گاه خیاطی می‌کرد؛ اما از طریق همسر اولش «فلاح اسماعیل جاسم» که یکی از فرماندهان ارتش صدام بود با جنگ آشنایی داشت. نخستین همسر او در درگیری‌های استان الانبار در سال 2010 میلادی، کشته شد.

اعضای خانواده دلیمی، همگی با آنچه که آن را «جهاد» می‌خوانند، آشنایی داشتند. خواهر سجی به نام «دعاء» نخستن زن انتحاری در اربیل بود که در 8 سپتامبر 2008 میلادی، قصد داشت خود را در یک تجمع کردی در اربیل منفجر کرد. وی در انتقام خون همسرش «حارث امیر» یکی از سرکرده‌های داعش در منطقه «العامریة» در بغداد این نقشه را داشت که اشکال فنی موجب شد که دعاء از یک مصیبت جان سالم به در برد زیرا وی کمربندی انفجاری از ماده تخریب‌کننده قوی «C4» بسته بود.

«عمر الدلیمی» برادر دیگر سجی ریاست یکی از یگان‌های داعش در «القلمون» را برعهده دارد. برادر کوچکتر او «خالد» که تنها 15 سال سن داشت دو سال پیش در صفوف «کتیبة الخضراء» در جبهه قاره که اکنون به دست ارتش سوریه است فعالیت داشت.

خانواده دلیمی با سران جبهه النصره در یبرود و داعش روابط زیادی دارند به طوری که پدر این خانواده پیش از مرگش در کنار«ابی مالک التلی» امیر جبهه النصره در جبهه القلمون می‌جنگید.

*شبکه خبر