اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

فیلم/ خطبه‌های نماز جمعه منتسب به ابوبکر البغدادی


فیلم/ خطبه‌های نماز جمعه منتسب به ابوبکر البغدادی

(بسم الله الرحمن الرحیم)
گروهک تروریستی داعش فیلمی را منتشر کرده است که مدعیست مربوط به خطبه‌های نماز جمعه ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در مسجد جامع شهر موصل است؛ فیلمی که دولت عراق آن را جعلی می‌داند.
 گروهک تروریستی داعش فیلمی را منتشر کرده است که مدعیست مربوط به خطبه‌های نماز جمعه ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در مسجد جامع شهر موصل است. در همین حال، به گفته خبرنگار شبکه بی‌بی‌سی، یکی از مشاوران نزدیک به دولت عراق هویت ابوبکر البغدادی را تأیید کرده است. این در حالی است که روز گذشته اخباری مبنی بر زخمی شدن البغدادی در حملات ارتش عراق و فرار وی به سوریه منتشر شده بود که به نظر می‌رسد دستگاه تبلیغاتی داعش برای رد این اخبار دست به کار شده است. سخنگوی وزارت کشور عراق نیز این ویدئو را ساختگی و جعلی خوانده است.

البغدادی کیست؟ 

اسم واقعی او «ابراهیم عواد ابراهیم علی البدر» است اما بیشتر به نام ابوبکر البغدادی شناخته می‌شود. در برخی منابع خبری و امنیتی با نام علی البدر سامرایی، دکتر ابراهیم و ابو دُعا نیز از او یاد شده است. او در سال 1971 در 125 کیلومتری شمال بغداد و در سامرا به دنیا آمده است. در دانشگاه اسلامی بغداد تحصیل کرده و دارای مدرک دکترا بوده و تا مرحله‌ عضویت در هیئت علمی پیش رفته است. 

در آن دوره به عنوان یک واعظ مشهور شناخته می­‌شد و کسانی که او را از نزدیک می‌­شناسند، از این موضوع خبر داده‌­اند که وی در دوران واعظی خود، به عنوان یک فرد صلح‌طلب و آرام شناخته می‌­شد و همواره بر این موضوع تأکید می­‌کرده که تنها راه ممکن برای اقناع انسان‌­ها، بهره­‌گیری از روش­‌های مسالمت‌آمیز است. آنها همچنین ادعا کرده‌­اند که وی در همان دوره روابط نزدیکی با نیروهای امنیتی صدام و حزب بعث داشته است. اعضای خانواده­‌ او از مدت­‌ها پیش به پاکستان رفته و هنوز هم در آن جا زندگی می­‌کنند.

فیلم/ خطبه‌های نماز جمعه منتسب به ابوبکر البغدادی

پس از اشغال عراق توسط آمریکا در سال 2003، بغدادی در منطقه ناامن فلوجه در حمله به یگان‌های آمریکایی مشارکت کرد و در آنجا با فرماندهان قدیمی ارتش صدام، همراه و هم‌پیمان شد و جنگ به شیوه‌ گروه‌­های کوچک چریکی را مدیریت کرد. در همان دوره توسط آمریکایی­‌ها دستگیر و روانه­ زندان شد.

دولت آمریکا هنوز هم به این سؤال پاسخ نداده که بغدادی در دوران حبس چگونه با دیگر افراطی‌­ها ارتباط گرفته و تحت تأثیر آنها قرار گرفت و در نهایت آزاد شد.

  • مشرق
دیروز, 22:26 | ارسال شده توسط: jc313 | دسته : اخبار, اخبار سیاسی, کلیپ های خبری و متفرقه
مطالب مرتبط...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد