اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر

شاید در نگاه اول خرید یک جفت کفش مردانه مسئله چندان پیچیده ای نباشد اما بدون شک دانستن یک سزی نکات در هنگام خرید می‌تواند تا حدود زیادی به شما در انتخاب و خرید مناسب و معقول کمک زیادی کند.
 به گزارش مشرق، خرید کفش مردانه درست مانند خرید یک خودرو است؛ از این جهت که هر گاه وارد فروشگاه می‌شوید تا یک جفت کفش خریداری کنید باید دقیقاً بدانید که چه چیزی می‌خواهید. باید کفشی خربداری کنید که مطمئن باشید تا حداقل 2 تا 3 سال با آن راحت خواهید بود.

شاید در نگاه اول خرید یک جفت کفش مردانه مسئله چندان پیچیده ای نباشد اما بدون شک دانستن یک سری نکات در هنگام خرید می‌تواند تا حدود زیادی به شما در انتخاب و خرید مناسب و معقول کمک زیادی کند.

نکات کلی در خرید کفش مردانه

- برای اینکه بهترین اندازه‌ها و طرح‌ها به سراغ فروشگاه‌های معروف و با سابقه در فروش کفش بروید اما اگر قصد دارید که اقتصادی خرید کنید به سراغ فروشگاه‌های موجود در پاساژهای بزرگ بروید که معمولا به صورت عمده در حوزه فروش کفش فعالیت می‌کنند.

- از اینکه به سراغ خرید کفش‌هایی که به مد روز نیستند هراسی نداشته باشید. تا زمانی که کفش مورد نظر شما مناسب پای شما باشد و با شلوار و لباس‌هایتان هماهنگی داشته باشد، مطمئن باشید هیچ کس به این موضوع توجه نخواهد کرد که آیا کفش پای شما مدل 2013 است یا مدل 2014

- اگر قصد خرید آنلاین کفش را دارید حتماً قبل از اینکه خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید، آن مدل و سایز را در داخل یک فروشگاه امتحان کنید تا مطمئن شوید کفش مورد نظرتان کاملاً مناسب شما باشد. همچنین در نهایت به سراغ فروشگاه‌های آنلاینی بروید که امکان پس دادن جنس مورد نظر را داشته باشند.

- در روزهای اول هفته و یا مواقعی که فروشگاه ها خلوت هستند به سراغ خرید کفش بروید. در این صورت علاوه بر اینکه تمام حواس فروشنده را متوجه خودتان می‌کنید می‌توانید از فرصت استفاده کرده و در مورد خرید با قیمت کمتر نیز با فروشنده صحبت کنید.
راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر
کفش‌های راحت

انتخاب و خرید یک کفش با سایز مناسب پاهای شما مهم‌ترین واصلی‌ترین فاکتور برای خرید است.

اما با این حال بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند طراحی و زیبایی ممکن است به سراغ کفش‌هایی بروند که چندان از نظر اندازه مناسب آن‌ها نیست.

این تصور که سایز کفش بعد از مدتی پوشیدن تغییر می‌کند نباید در هنگام خرید در ذهن شما باشد. کفش باید درست در همان هنگام خرید، مناسب پای شما باشد و در آن راحت باشید.

در غیر این صورت باید ریسک مواردی همچون ایجاد پینه، میخچه ویا حتی استخوان اضافه در پا را نیز قبول کنید.
راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر

راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر
سایزبندی

در مورد خرید کفش و کتانی مردانه چیزی به نام "اندازه وسایل ثابت" وجود ندارد. بنابر این بهتر است قبل از هربار خرید یک جفت کفش جدید اندازه پای خود را داشته باشید.

برندهای مختلف کفش‌های خود را با اندازه‌های مختلف به فروش می‌رسانند. اگر کتانی شما سایز 42 است دلیلی ندارد که کفش چرمی مردانه سایز 42 نیز برای پای شما مناسب باشد.

علاوه بر این موارد پای انسان در طول روز به دلیل تحمل فشار وزن و راه رفتن کمی ورم می‌کند و بزرگ‌تر از اندازه واقعی خود می‌شود.

بنابر این بهتر است ساعات پایانی روز را برای خرید کفش انتخاب کنید تا مطمئن شوید کفش مورد نظر شما همیشه اندازه و مناسب پای شما باشد.

جورابی که هنگام خرید کفش جدید به پا دارید نیز حائز اهمیت است. مطمئن شوید که جورابی که هنگام خرید به پا دارید ضخامت معمول و استانداردی داشته باشد.

برای مثال با یک جفت جوراب ضخیم زمستانی به سراغ خرید کفشی که قرار است در طول تابستان با جوراب‌های نازک خود بپوشید، نروید.

این مسئله در مورد خرید کتانی ها و کفش‌های ورزشی بیشتر اهمیت خود را نشان می‌دهد.


در همگام خرید تنها یک لنگه از کفش را امتحان نکنید. به طور معمول هر دوپای انسان دقیقاً به یک اندازه نیستند.

بنابر این حتماً در انتخاب خود هر دو لنگه کفش را به پا کنید و در محیط فروشگاه قدم بزنید تا مطمئن شوید که در کفش‌های جدید خود (از همان ابتدا!) احساس راحتی می‌کنید.
راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر

عرض کفش

در هنگام خرید کفش جدبد همه افراد می‌دانند که برای مثال سایز 43 از سایز 40 بزرگ‌تر است اما کمتر کسی می‌داند که عرض کفش ها نیز سایز بندی دارد. برای مثال یک کفش با سایز 2E پهن تر از یک کفش با سایز D است.

سایز بندی عرض و پهنای کفش بدین صورت است:
6E: خیلی خیلی پهن
4E: خیلی پهن
2E: پهن
D: عرض استاندارد
B: باریک
2A: خیلی باریک
راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر

پاشنه، پنجه و انگشتان پا

یکی از فاکتورهایی که می‌توان به کمک آن انتخاب یک کفش مناسب را راحت تر کرد، توجه به راحتی پنجه و پاشنه پا در داخل کفش است.

برای اینکه مطمئن شوید پاشنه شما به راحتی در داخل کفش قرار گرفته یا خیر، از انگشت اشاره خود استفاده کنید.

اگر توانستید انگشت اشاره خود را با کمی فشار بین پاشنه خود و پاشنه کفشتان قرار دهید، کفش مورد نظر شما در قسمت پاشنه راحت و مناسب است.

اما اگر انگشتتان به راحتی در پشت پاشنه قرار گرفت و یا اینکه اصلاً امکان قرار دادن انگشت وجود نداشت باید یک کفش دیگر را امتحان کنید.


در قسمت پنجه نیز انگشتان شما باید فضای کافی برای یک حرکت جزئی و کوچک را در داخل کفش داشته باشند.

نوک انگشتان پا نیز نباید کاملاً به نوک قسمت داخلی کفش چسبیده باشد. فاصله ای به انداره عرض یک انگشت دست در قسمت جلوی انگشتان پا تقریباً استاندارد است.
راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر

راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر
ساپورت قوس کف پا

همانطور که قبلاً اشاره شد معمولاً ابعاد و اندازه‌های هر دوپا یکسان نیستند. این مسئله در مورد قوس کف پا نیز صدق می‌کند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که قوس کف پای بزرگی دارند بهتر است به سراغ کفشی بروند که کفی نرم و انعطاف پذیری داشته باشد. همچنین قوس کف کفش نیز باید بتواند قوس کف پای شما را ساپورت کند.

کسانی که کف پایشان قوس کمی دارد و یا حتی تخت است نیز باید به سراغ کفش‌هایی بروند که کفی تختی دارند در غیر این صورت ممکن است حفظ تعادل برای آن‌ها کمی مشکل باشد.

علاوه بر تمام این وارد می‌توانید از کفی‌های طبی با سایز قوس‌های مختلف برای کفش مورد نظر خود استفاده کنید.

البته این نکته رانیز باید در نظر داشته باشید که قرار داده یک کفی جدید در داخل کفش ممکن است فضای بیشتری را اشغال کندو کفش در نهایت راحتی قبل را نداشته باشد. بنابر این اگر احساس می‌کنید که استفاده از کفی‌های طبی برای شما ضروری است حتماً آن‌ها را هنگام خرید کفش‌های جدید به همراه داشته باشید تا مطمئن شوید با استفاده از آن‌ها راحت هستید.

در آخر نیز برای بار دیگر به این موضوع اشاره می‌کنیم که فاکتور راحتی پا باید اولین اولویت شما قبل از طراحی، زیبایی، رنگ و... در انتخاب و خرید یک جفت کفش جدید باشد.
راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر

راهنمای جامع خرید کفش مردانه+ تصاویر

منبع: بازار خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد