اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

امامان زیدی‌های یمن در ایران دفن شده‌اند

عالم زیدی:
المحطوری با بیان اینکه هیچ‌کدام از کتاب‌های زیدیه را نمی‌بینید، مگر اینکه اقوالی از ائمه(ع) ‌در آن‌ها یافت شود، بهترین سند برای رسیدن به آموزه‌های پیامبر(ص) را اهل بیت(ع)‌ دانست.
به گزارش مشرق، مراسم افتتاح کرسی فقه زیدی امروز شنبه، 18 بهمن با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری،‌ مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام، حجت‌الاسلام احمد مبلغی، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، مرتضی بن زید المحطوری، رئیس مؤسسه بدر یمن و از علمای برجسته این کشور، حجت‌الاسلام ربانی، نماینده اساتید و مسئولان دانشگاه ادیان و مذاهب و جمعی از دیگر از مسئولان و علما در سالن همایش شهید ماموستا شیخ الاسلام در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، مرتضی المحطوری، از علمای برجسته یمن عنوان کرد: با قلبم و جوارحم سخن این دو بزرگوار را فهمیدم. خوشبختم که با شما هستم و شما را می‌بینم. از علمای حاضر قدردانی می‌کنم و خوشحالم که کرسی فقه زیدیه به دست حجت‌الاسلام مبلغی رنگ و بوی عملی گرفت.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح کرسی فقه زیدیه در ایران که پرچمدار آن امام خمینی(ره) بودند، گفت: آنچه در اسلام مهم است اصل مسلمان بودن و حاکمیت امام است. در موضوع وحدت، مذهب مهم نیست و این تعبیر را امام(ره) پیش گرفتند و رهبر ادامه دهنده آن هستند و اهتمام ویژه‌ای به این امر دارند.

مذهب زیدی، مذهبی شیعی است

رئیس مؤسسه بدر یمن ضمن تبریک ایام دهه فجر، تبریک دیگری را برای انقلابی که در یمن اتفاق افتاد و وهابیت سرنگون شد، عرض و اظهار کرد: می‌خواهم تأکید کنم که مذهب زیدی، مذهبی شیعی است. مدرسه اهل بیت(ع) است. امام زید فرزند امام سجاد(ع)‌ است و تمام میراثی که امام سجاد(ع) از اجداد خویش به فرزندان خویش آموخته است را این بزرگوار نیز آموخته است. امام زید میراث امامان علی(ع)، حسن(ع)، حسین(ع) و حضرت فاطمه(س) را آموخته است.

وی عنوان کرد: مذهب ما و مذهب شما یکی است. هیچ کس نمی‌تواند انکار کند که امام باقر(ع) همچون برادر، پدر و استاد، امام زید را تربیت کرده است. فقه زیدی و شیعی دو بال برای یک جسم هستند.

المحطوری ضمن اشاره به برخی از کتاب‌های مهم زیدی، گفت: شما هیچ کدام از کتاب‌های زیدیه را نمی‌بینید مگر اینکه اقوالی از ائمه(ع) ‌در آن‌ها یافت شود. بهترین سند برای رسیدن به آموزه‌های پیامبر(ص) اهل بیت(ع)‌ هستند.

وی روابط ایران و یمن را روابطی قدیمی و ریشه‌دار در تاریخ دانست و اظهار کرد: بسیاری از ائمه زیدیه در ایران دفن شده‌اند و خواستار تحقق امل و آرزوی وحدت میان مذاهب هستیم.

منبع: ایکنا

مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد