اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

مجموعه آثار شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی +دانلود

هر کتاب باید چیزی به مخاطبش ببخشد. «درختِ به» با بهایی اندک، تجربه‌هایی تقدیم‌تان می‌کند. با هر روایتِ ساده‌اش، با هر قصهٔ دور از پیچیدگی‌اش به لایه‌ای از هزارتوی در هم پیچیدهٔ زندگی سرک بکشید و جای آدم‌هایی بنشینید که دور از شما، هم‌زمان یا پیش از شما به بازی زندگی تن داده‌اند.

طنز سیاسی با چاشنی آقازادگی
طنز نگاری آن هم در فضای سیاسی کار هرکسی نیست. در این میان نوشتن طنز آن هم به صورت جدی با درج نام نویسنده در رسانه رسمی و نه در فضای غیر رسمی شبکه‌های اجتماعی و بستر پیامک، آدم خودش را می‌خواهد. ماندن و همچنان نوشتن در این عرصه هم کار هرکسی نیست؛ آن هم در دوره و زمانه‌ای که ظرفیت نقد شدن از زاویه نگاه طنازانه در خیلی از مسئولین، آقایان و باقی افراد وجود ندارد.
خلاصه کتاب خانواده رهبر انقلاب
خانواده به عنوان اصلی‌ترین و ابتدایی‌ترین رکن از ارکان جامعه همواره از سوی اندیشمندان و متفکّرین مورد توجه بوده است. چرا که رشد و تعالی هرچه بیشتر آن به صورت مستقیم بر سیر پیشرفت یک کشور موثر بوده و هست.
بخش‌هایی از کتاب معروف «شاه‌بی‌شین»
بعضی کتاب‌ها خیلی زود بر سر زبان ها می‌افتد. کتاب هایی که بسیار خواندنی‌اند ولی شاید فرصت خواندن این کتاب ها را نداریم.
بخش‌های خواندنی کتاب شیار ۱۴۳
رمان «شیار ۱۴۳» داستان این مادر است. این کتاب که اولین بار در سال ۱۳۸۵ با عنوان «چشم سوم» منتشر شده بود، روایتگر، ماجرای واقعی ۱۳ نوجوان رزمنده بیجاری است که با هم به جنگ می‌روند و ۶ نفرآن‌ها اسیر می‌شوند، ۶ نفر باز می‌گردند و یک نفر زخمی می‌شود. اما نکته‌ای که در این میان بیش از همه به چشم می‌آید، قصه مادر یکی از این نوجوان‌هاست. مادری که ۱۵ سال در حالی که هر روز به برنامه‌های رادیو عراق گوش می‌کرده تا شاید نامی از فرزندش را در میان اسرای ثبت شده توسط صلیب سرخ بشنود، چشم انتظار بوده است.
بخش‌های خواندنی کتاب «مسیح‌ در‌ شب‌قدر»
بعضی کتاب‌ها خیلی زود بر سر زبان ها می‌افتد. کتاب هایی که بسیار خواندنی‌اند ولی شاید فرصت خواندن این کتاب ها را نداریم.
برداشتی ناب از آیه یکی یکدانه قرآن کریم
 انتشارات «صهبا» بعد از انتشار کتابهای موفق و پرفروشی مثل «انسان ۲۵۰ ساله» و «دغدغه‌های فرهنگی» ابتکار دیگری را به کار بست که اینبار هم موفق شد نظر مخاطبان را جلب کند. انتشار کتابچه‌های کوچکی با عنوان «گفتار» که هر کدام متن یک سخنرانی رهبر معظم انقلاب را در خود جای داده‌اند، این نوآوری صهبا بود.
رمان عشقی میان پسر سنی و دختر شیعه
دو کارکتر اصلی این داستان عبارتند از هاشم نوه ابو نعیم زرگر، تاجر بزرگ جواهرات در حله که سنی مذهب است و عاشق ریحانه ،دختر شخصیت دوم داستان یعنی ابو راجح حمامی که از شیعیان مخلص و دانای اهل‌بیت(علیهم السلام) است می‌شود.
روایت بدرقه‌ای عاشقانه از ضریح سید‌الشهدا (ع)
مرکز اتفاقات این سفرنامه ضریحی است که اگرچه آغوشش هنوز خالی از قبرشهید کربلاست، یک ایران دل همراه دارد. شور و شوقی که نویسنده آن را در کتاب اینطور توصیف می کند: «جمعیت قم را در بدرقه که دیدیم فکر کردیم این اتفاق تکرار نمی‌شود. به تهران که رسیدیم وحشت کردیم گفتیم بالاخره تهران شهر بزرگی است و جمعیت زیاد. ساوه روی دست تهران. اراک روی دست ساوه. و حالا بروجرد… انگار صور اسرافیل دمیده شده است.»
سکانس کلمات، سیدحسن حسینی آن چنان که بود

سیدحسن حسینی در کنار این‌که از پرداختن به درد مردم می‌گوید از پرداختن به هوس‌های مردم و عامیانه شعر گفتن هم بیز‌ار است:«شعر نمی‌تواند و نباید به توقعات عموم مردم باج دهد. حتی شعر عامیانه نمی‌تواند عوامانه باشد. گرچه دیر، بالاخره فهمیدم که با ماشین عروسی نمی‌شود مسافرکشی کرد». او عوامفریبی را تولید انبوه تفاهم می‌داند و احمق را مردی با آستینی پر از دلیل

خلاصه کتاب: «من زنده‌ام»
خانمی که از طرف صلیب سرخ آمده بود گفت: به همراه این نامه یک عکس هم بگیرید و ارسال کنید. از فاطمه [فاطمه ناهیدی یکی از سه بانویی که همراه راوی در اسارت بودند.] و حلیمه [حلیمه آزموده یکی از سه بانویی که همراه راوی در اسارت بودند.] عکس جداگانه گرفتند اما به من و مریم [شمسی بهرامی، که در لحظه اسارت خود را مریم آباد معرفی کرده بود] گفتند شما که خواهرید یک عکس مشترک بگیرید تا برای خانواده‌تان بفرستیم. خوشحال شدم خواهر بودنمان برای صلیب سرخ پذیرفته شد.
روایتی «ساختارمند» و «مبسوط» از گفتارهای فرهنگیِ استادمطهری
آیت‌الله شهید، علامه مرتضی مطهری (رحمه‌الله علیه) در مقام یک اسلام‌شناس ژرف‌اندیش و متفکری که اندیشه‌اش ناظر به اساسی‌ترین پرسش‌های حوزه‌های مختلف علوم انسانی بوده، اگرچه اثر مستقلی درباره «فرهنگ» از خود به جا نگذاشته است‌، اما در متن و حواشی برخی از آثار ایشان، می‌توان به مطالب و مباحثی که از جنس مقوله فرهنگ و یا مرتبط با آن هستند، دست یافت.
سوگند به عشق! کربلا آموزه‌ است
مجموعه شعر « سلام بر عاشورا » در بر دارنده ۱۶۲ رباعی عاشورایی از شاعر آیینی کشورمان رضا اسماعیلی با مضامین حماسی است که از سوی انتشارات اطلاعات به بازار نشر عرضه شده است .
کتاب «پروانگان عشق» زینت‌بخش هیات‌ها
شعله بی‌تاب شمع، پروانگان عاشق را از خویش حذر می‌داد و پروانگان، حیات جاوید را در دل شعله می‌دیدند. اکنون پس از قرن‌ها و با در دست داشتن منابع موثق و بسیار، اینان را پروانه می‌نامیم. این سعادتمندان که از میان آن همه مسلمان در قلمرو وسیع ممالک اسلامی آن عصر، موفق به شناخت و انتخاب حق شدند، چه کسانی و با چه ویژگی‌هایی بوده‌اند؟ معیارشان چه بود که در انتخاب خویش چنان استوار و مصمم بودند؟
نگاهی به جنجالی‌ترین کتاب در سال ۱۹۸۷
کتاب بیش از همه نمونه جالبی از نوع برخورد دستگاه‌های امنیتی غربی با اطلاعات، حوزه خصوصی دیگران، تحلیل روابط و رفتارها و مسائل شخصی، تطمیع و تهدید، تحت‌فشار گذاشتن، شنود غیرقانونی و شکستن پروتکل‌ها و… است، مواردی که نسبت دادن آنان و پرسش از آن‌ها به‌ویژه در مورد اینترنت همین امروز متهم به مواردی مثل تئوری توطئه می‌شود.
هویت و منزلت مبانی در علوم انسانیِ غربی
ما برای تولید مبانی یا فلسفه‌های مضاف، هم محتاج تأملات «نظری» و «فلسفی» و «انتزاعی» هستیم، هم رجوع به «واقعیت‌های جهان انسانی»، راه‌گشا و نافع است. در حقیقت، به نوعی «تعامل متقابل» میان مباحث «ذهنی» و «عینی» یا «تجریدی» و «تجربی» حاجت داریم تا در نهایت بتوانیم مبانی علوم انسانیِ اسلامی را ساخته و پرداخته کنیم.
دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس چیست؟
این جنگ با چنین فرآورده‌‏های عظیمی که مایه عزت و عظمت نظام اسلامی و تعدیل موازنه قدرت بین المللی به نفع اسلام و ایران بود، علاوه بر آثار و برکات بیرونی خود، آثار و دستاوردهایی در درون نظام اسلامی به جای گذاشته است. تبیین دستاوردهای فرهنگی دفاع مقدس در زمره ضرورت‌هایی است که می‌‏تواند به عنوان اصول تعیین‌کننده استراتژی حرکت و روند آتی انقلاب تلقّی گردد.
نگاهی کوتاه به تاریخچه روشنفکری در ایران
روشنگری بیانگر جهان‌بینی و بینش حاکم بر دوران بسط و گسترش تمدن غرب استو دارای چنان اهمیتی است که جریان غالب تفکر قرن هجدهم در غرب را با آن می‌شناسند. در فلسفه جدید، از دکارت به این سو، عقلی پدیدار شد که هر آن‌چه را روشن نبود، مردود می‌انگاشت. دکارت، عقل اومانیستی را معیار نهایی کشف حقیقت اعلام می‌کرد و بشر را بی‌نیاز از هدایت وحیانی و آسمانی. او در طلب احکامی بود که بدیهی و روشن باشند. روشنفکری در ادامه فلسفه دکارت به وجود آمد. روشنفکران نیز در جهت ترویج و تبیین آداب و مشهورات اومانیستی عمل می‌کردند
«بحران عروسکی» اتفاق افتاد
نورمحمد­زاده در داستان­‌های خود در این کتاب از تم داستانی هوشمندانه و زیبایی بهره برده است. داستان­‌هایی که به نظر می­رسد دارای ریشه­‌ای حقیقی بوده و نویسنده توانسته با هنرمندی تمام آنها را به عنوان محور روایت داستانی خود قرار داده و خواننده را با شوق کشف سر نهفته در درون آن تا انتها با خود همراه کند.
لعن‌های نامقدس در تبیین «تبری» منتشر شد

متأسفانه این جریان با تحریف آموزۀ تبری از دشمنان دین، جامعۀ اسلامی و خصوصاً شیعه را به‌سمت تعصبات کور مذهبی و ایجاد دشمنی‌های بی‌فایده بین مسلمانان سوق می‌دهد. این درحالی است که این گونه برداشت از آموزۀ تبری برخلاف تعالیم مکتب اهل‌بیت- علیهم‌السلام- است و بسیاری از عالمان شیعه نیز آن را ناصواب می‌دانند.

انتشار «علوم‌اجتماعی و رودربایستی باعقلانیت»
بررسی و تحلیل مفاهیمی بنیادین چون حق، منفعت، حقوق بشر، آزادی، مشروعیت، نظام مطلوب، انسان مطلوب و… در نظام معرفتی متفکران غربی و علوم انسانی بر آمده از آن موضوع اصلی کتاب است که نویسنده سعی کرده است با نگاهی پرسشگرایانه و انتقادی، تأملاتی بنیادین در این باره داشته باشد و آن‌ها را به چالش بکشاند و مخاطبان به ویژه اساتید و دانشجویان را به تفکر در این خصوص دعوت نماید.
نظام مطلوب‌سیاسی اسلام در «نظام‌معقول»
بررسی اصل موضوع ولایت فقیه و حتی بسیاری از مهره‌های بحث، جدید نیست؛ ولی دو نکته در این باره باید مورد توجه قرار گیرد: اول اینکه ابعاد بررسی مسائل و تعامل آن با سایر موضوعات علوم سیاسی، روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود و دوم اینکه نوع بررسی و ورود و خروج در کل نظریه و اجزای آن، دستخوش نوآوری‌های مثبت و منفی شده است
انتشار «پناهگاه‌طوفان» یادنامه‌آیت‌‏الله خوشوقت
کتاب «پناهگاه طوفان؛ روایتی از زندگی، خاطرات، اندیشه و خاطرات عالم ربانی آیت‌الله خوشوقت» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
«اسماعیل‌ لشکر» به کتابفروشی‌ها رفت
«اسماعیلِ لشکر» روایتی داستانی و مستند از زندگی دنیایی «شهید اسماعیل لشگری» فرمانده‌ی گردان عمار لشکر ۲۷ محمد رسول الله صلی الله علیه و آله از زمان تولد تا زمان شهادت است که توسط خانم معصومه حاجی‌رحیمی نگارش و در نشر ۲۷ منتشر شده است. بخش پایانی کتاب نیز به عکس‌های این شهید بزرگوار از زمان کودکی تا شهادت اختصاص دارد.
معرفی‌کتاب:ابعادحقوقی جنگ‌اسرائیل علیه‌غزه
این کتاب مجموعه نوشتارها، ترجمه‌ها و مصاحبه‌هایی است که توسط دکتر حسین میرمحمدصادقی، توکل حبیب‌زاده، سلمان عمرانی، سیدمحمدمهدی غمامی، جمعه احمدقاجه، مسعود اخوان‌فرد، فرهاد پروین، دلنین تیزی، سیدمهدی چهل‌تنی، سیدمحمد‌علی حسینی، علیرضا دهقانی‌فیروز‌آبادی، حامد رحمانیان، عبدالحسین صفانی و میری لواسانی تولید و به اهتمام دکتر سعید بیگدلی منتشر شده است.
انتشار کتابی در مبانی‌جامعه‏ شناسی‌توسعه
عقلانیت غربی که در نظام “لیبرال ـ بورژوا” و تمدن کنونی مغرب زمین، نهادینه شده، مبتنی بر برداشتی شتاب‏زده از عقلانیت است که به شدت ناقص، ناتوان از تفسیر اصلی‌‏ترین مقاطع زندگی و مهم‏ترین نیازهای آدمی و قابل یک محاکمه تمام عیار علمی است و باید به دنبال عقلانیتی بودکه کلیه مزایای “عقلانیت ابزاری” و “صوری” را مد نظر بدارد اما بدان اکتفا نکرده و به حدودی بس جامع‏تر و شامل‏تر بیندیشد
کتاب: با عرشیانِ خاک‌نشین؛ ملاحسینقلی همدانی
در جلد جدید، نویسنده بر آن شده است تا یادی کند از استاد ایشان، شیخ اعظم، جناب حاج ملاحسینقلی همدانی(رحمه الله علیه)؛ چرا که او را استاد اساتید عرفان عملی عصر معاصر دانسته‌اند و دستوراتش سنگ بنای عرفان عملی شیعه شده است.
کتاب «بیداری اسلامی» منتشر شد
کتاب «بیداری اسلامی» به قلم مصطفی مرتضوی، پژوهشگر تاریخ و اندیشه سیاسی و به همت بنیاد فرهنگی-تاریخی خانه مشروطیت اصفهان در ۴ فصل تنظیم شده است؛ فصل اول تا چهارم کتاب به ترتیب به معرفی اتفاقات و چهره های موثر در چهار موج بیداری اسلامی تا عصر کنونی بر اساس رویدادها و رهبران می­ پردازد.
سیگار برگ ظریف به‌روایت آقای خبرنگار
کتاب خاطرات مرتضی غرقی از مدت فعالیت خبری خود در نیویورک شامل خاطره نخستین دیدار وی با محمد جواد ظریف و نیز گزارش این خبرنگار از هزینه سفر احمد‌ی‌نژاد به نیویورک منتشر شد.
در ماه مبارک رمضان چه بخوانیم

این بسته شامل ۱۰ کتاب از اساتید و علمای برجسته دینی است که در ادامه معرفی شده اند

مجموعه آثار شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی +دانلود
به مناسبت بزرگداشت شهادت سید‌الشهدای انقلاب اسلامی آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب در هفتم تیرماه مجموعه آثار شهید بهشتی منتشر می‌گردد.
۱۲ راهبر شیعه در کتاب «نام‌ها و نهضت‌ها»
این کتاب به نقش دوازده نفر از علمای شیعه در راهبری خط بیداری اسلامی اشاره می‌کند. این «نام‌ها» بعد از جنگ‌های ایران و روس در قالب پنج نهضت، هویت اسلامی ایرانی را پاسداری کرده و اعتلا بخشیدند.
کتابی که هر فعال دانشجویی باید بخواند
این کتاب با بررسی ضرورت های دهه عدالت و پیشرفت، به‌ضرورت تداوم آرمان‌گرایی و تعمیق حرکت های دانشجویی به عنوان پیشران جامعه تأکید کرده و به تبیین ابعاد نظری و عملی چگونگی حضور فکری و فیزیکی آن ها در مسائل عینی کشور می پردازد. کتاب علاوه بر گشودن عرصه‌های جدید آرمان‌گرایی برای دانشجویان، فعالیت دانشجویی را به مسائل عینی زندگی مردم و پیشرفت کشور گره می‌زند.
زائری و تاملات جدیدش درباره حجاب
ما مشکل‌مان این است عدل و قسط را رها کرده‌ایم. بدون تعارف در بین خود ما دروغ گفتن و غیبت کردن آنقدر قبح ندارد که بیرون بودن موی زن دارد. باید بپذیریم که اگر فردی حق کسی را بخورد و یا مثلاً رشوه بگیرد و … خروجی‌اش می‌شود این ظاهر مردم.
«فرماندهان ورود ممنوع» به چاپ دوم رسید
اما چاپ دوم آن با یادداشت‌های اشخاص مهم فرهنگی، لشگری و کشوری نظیر سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام و‌ علیرضا پناهیان یکی از تخریب‌چیان زمان جنگ تحمیلی، به چاپ خواهد رسید.
آموزه‌هایی برای تحلیل مسایل سیاسی
اگر تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب خطاب به دانشجویان درباره ضرورت تحلیل داشتن در امور سیاسی از سویی و نقدهای جدی ایشان از برخی تحلیل‌های سیاسی دانشجویی کنار هم بگذارید احتمالا جای خالی این مطلب معلوم است که پس شیوه درست تحلیل سیاسی کدام است؟ و چگونه به دست می‌آید.
سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی
کتاب «سبک زندگی به روایت انقلاب اسلامی» نوشته دکتر محمدصادق کوشکی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می شود.
انتخاب همسر در سبک زندگی دینی
بر این اساس، بهترین شیوه آموزش و تبلیغ و ترویج دین، زندگی دینی و دینی زیستن است! همانی که به آن سبک زندگی دینی می‌گویند و همان که امامان معصوم(ع) فرمودند: مردم را نه با زبان، که با عمل‏تان به دین دعوت کنید!
۶ کتاب برای تسلط بر پرونده هسته ای ایران​
پرونده هسته‌ای ایران به عنوان یکی از با اهمیت‌ترین پرونده‌های سیاسی، حقوقی و فنی بین المللی شناخته می‌شود. اکنون پس از عقد توافقنامه ژنو میان ایران و گروه ۱+۵ این پرونده در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته، به طوری که وجود آگاهی کافی نسبت به تاریخچه این پرونده برای حفظ دستاوردهای کشور در این زمینه ضروری می‌نماید.
کتاب «رهیافتی بر تربیت علمی» منتشر شد

نویسنده این کتاب را برای عموم مخاطبان و به ویژه علاقه‏مندان به مباحث تعلیم و تربیت در اسلام نگاشته و کوشیده است بُعد «تربیت علمی» را به صورت کاربردی تأمین کند و منظور از «تربیت علمی» هم مجموعه فعالیت‏ها برای تعالی بخشیدن به بُعد دانایی انسان برای نیل به سعادت و کامیابی واقعی است.

​​خاطرات آیت الله عباسعلی صادقی منتشر شد
این کتاب در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، واحد تاریخ شفاهی لرستان پس از انجام ۳۳ ساعت مصاحبه توسط آقایان ایمان سپهوند و رضا اقبالی و تدوین سامان سپهوند به مناسبت کنگره نکوداشت این عالم بزرگ که در تاریخ ۱۵ اسفند ۹۲ در خرم آباد برگزار خواهد شد رونمایی خواهد شد.
«سیاست‌نامه» مسعود رضایی منتشر شد
نویسنده که از تحلیل‏گران و محققان جبهه فکر و فرهنگ انقلاب اسلامی است، هر جا که احساس کرده سخنی ناروا در مورد انقلاب و نظام اسلامی بر زبان یا قلمی جاری شده است، تلاش کرده تا با ارائه توضیحاتی مستدل و مستند به روشنگری درباره موضوعات مورد نظر بپردازد. آنچه در این مجموعه آمده است، گوشه‌ای از مکتوبات و مناظرات مکتوب این نویسنده منتقد و تاریخ‏نگار مدقق است.
حسین الحوثی «اویسِ خمینی» بود
«مبالغه نیست اگر جنبش پُرتکاپو و دامنه‏‌دار شیعیان یمن را «حز‌ب‌‏الله دوم» منطقه بنامیم و سلسله‌جُنبان این حرکت، یعنی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی را «اویس خمینی» بدانیم.
ترکه‌‌های درخت آلبالو روایت مظلومیت کردستان
نمایش نحوه رویارویی پاسداران مخلص و مردم پاک کردستان که با دستهای خالی و جان برکف به مبارزه با این گروهک های جانی می پردازند؛ هرچند صحنه هایی دردناک و دلخراش در ادامه داستان رقم می‌زند ولی به نحوی تأثیر گذار به بیان بخشی از تاریخ این سرزمین می‌پردازد که شاید کمتر کسی از خونهای پاکی که بر آن ریخته و مجاهدت های دلیرانش گفته و شنیده است.
«امام خمینی و مهار فتنه بنی صدر و منافقین»
مهار این بحران از سوی حضرت امام، با صبر انقلابی در مواجهه با بنی‌صدر و سرسختی و مقاومت در قبال گروه‌های منافقِ فتنه‌گر، مدلی از مدیریت اسلامی به جامعه عرضه کرد و توانست کشور انقلابی را از بحرانی پیچیده نجات داده، آن را به سوی استقرار و ثبات سوق دهد.
وحدت اسلامی در شعر شاعران کرد
راستی که باغستان ادبِ کُردی آراسته به گلهای رنگارنگی است که از این دریا سیراب شده اند. شاعران اهل سنت، همواره دیوان اشعار خود را با مدح پیامبر اسلام(ع) و خاندان مکرمش آغاز کرده اند
فیلم: «دلواپسیم» نگاهی به توافق‌نامه ژنو
بخش ویژه این نرم افزار مجموعه گفتارهای تصویری دکتر سعید زیباکلام در نقد و بررسی ابعاد توافقنامه و مواضع دولتمردان است که به صورت ویژه برای این نرم افزار فیلمبرداری و تولید شده است.
نگاهی به طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
«طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» مباحث ضروری دین را به‌گونه‌ای تعهدآفرین معرفی کرده است. یعنی در کتاب، اصول اساسی اعتقادی دین، مبتنی بر آیات قرآن به مخاطب عرضه شده است، به‌طوری که این اصول اعتقادی از سطح مفاهیمی ذهنی خارج شده و رنگ و بوی عملی گرفته‌اند.
لحظه‌های انقلاب روایت انقلابی‌گری نویسنده
«لحظه‌های انقلاب» با تسلط تاریخی دقیقی نوشته‌شده که در آن گرماگرم مبارزه عجیب به نظر می‌رسد. نویسنده از هر فرصتی برای برگشت به گذشته استفاده می‌کند و بارها به مسیر طولانی مبارزهء مردم ایران نظر می‌افکند. از تحریم تنباکو تا بیست و هشت مرداد را به دفعات مرور می‌کند و اشتباهات قبلی را برمی‌شمرد و از نهایت دل آرزو می‌کند که این بار آن اشتباهات تکرار نشوند.
از صفویه تا انقلاب‌اسلامی در «تاریخ‌معاصر‌ایران»

این کتاب به وقایع و رویدادهای پنج قرن اخیر ایران از صفویه تا انقلاب اسلامی می‌پردازد. در خلال این رصد تاریخی تلاش نویسندگان بر آن است که تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی را با افق تاریخ فکر و اندیشه توامان نگاه کنند.

معرفی کتاب: به عدالت سلام می‌رسانم
نویسنده که تقلیل‌گرایی را آفت رایج زمانه مخصوصا جامعه ایران می‌داند معتقد است مفاهیم در سایه این آفت ابتر شده اند. به همین دلیل پیشنهاد می کند غنی‌سازی مفاهیم صورت بیگرد. از نظر ایشان «عقل» عین «اخلاق» است. همچنانکه حقیقت «شرع» محدود به «احکام» نیست.
دانلود کتاب: «من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام!»
در شرایطی که دولت جدید عزم خود را برای مذاکره با آمریکا جزم کرد و با تغییر لحن و مواضع و ارائه چراغ سبز به طرف آمریکایی، علنا مذاکرات ۱+۵ را به صحنه دیپلماسی خود با آمریکا بدل کرد، ایشان از یک سو برای تحدید و تنظیم اصولی چارچوب مذاکرات، تاکتیک نرمش قهرمانانه را به عنوان حرکت منطقی دیپلماتیک اعلام فرمودند و از دیگر سو برای جلوگیری از القای حاکمیت دوگانه در نظام اسلامی به حمایت مشروط از تیم مذاکره کننده پرداختند.
«نیمه‌پنهان‌آمریکا»‌به‌قلم‌زرشناس‌منتشر‌می‏‌شود
دفتر نشر معارف تاکنون از این نویسنده و پژوهشگر منتقد، کتاب‏های «مبانی نظری غرب مدرن»، «روانشناسی مدرن و حقیقت فراموش شده انسان» و «سیری انتقادی در آرای داریوش شایگان» منتشر کرده است و به زودی کتابهای «جامعه مدنی»، «توسعه»، «نگاهی به تاریخچه روشنفکری در ایران (دو جلد)» و «سرمایه‏‌سالاری(کاپیتالیسم)» را روانه بازار کتاب می‌کند.
«پیامبری‌ازنگاهی‌دیگر»‌کتابی‌تازه‌از‌شهیدبهشتی
این کتاب مباحث شهید بهشتی درباره موضوع وحی و نبوت، راه‌های شناخت پیامبر، مباحثی درباب توحید، مسئله اعجاز، حقیقت وحی و کیفیت آن و خاتمیت را دربر می‌گیرد.
«مبانی نظری غرب مدرن» به روایت زرشناس
کتاب یاد شده به روند پیدایش مدرنیسم، رشد آن و ایدئولوژیهایی که از آن تفکر، نشأت گرفته‌اند، می‌پردازد. همچنین این کتاب به بررسی انتقادی، تحلیلی – تاریخی به مبانی و بنیان های نظری و سیر تاریخی تمدن مدرن غرب می‏پردازد.
روشنفکری و روشنفکران از دیدگاه امام خمینی(ره)
در مجموعه حاضر، بیانات و رهنمودهای امام خمینی (ره) درباره روشنفکری و روشنفکران گردآوری شده است.
کتاب «الگوی اسلامی شادکامی» منتشر شد
در این اثر پایه نظری، نشاط و رضامندی و در سطحی کلان تر پایه نظری شادکامی بیان شده اند سپس عوامل تحقق زندگی شاد(نشاط) و زندگی خوب(رضامندی)، به تفصیل توضیح داده شده است.
«حدود ساعت سه»؛ نگاهی نو به واقعه عاشورا
۴۱ شعر عاشورایی، سروده ی ۳۳ نفر از شاعر معاصر در این کتاب گردآوری شده است. علی رضا قزوه، سعید بیابانکی، قاسم صرافان، رضا اسماعیلی و عمران صلاحی از جمله شاعرانی هستند که در «حدود ساعت سه» شعری دارند.
تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم
نویسنده‌ در اثر حاضر کوشیده است ماهیت، چگونگی، روش‌ها و شیوه‌های تهدیدات نرم را در «عرصه‌ی سیاسی»، از دیدگاه قرآن کریم بررسی و تبیین نماید.
قصه‌های دهه شصت منتشر شد

مجموعه داستان «دو کبوتر، دو پنجره، یک پرواز» داستان‌های دهه شصت سید مهدی شجاعی، از سوی انشارات کتاب نیستان منتشر شد.

روایتی از کینه‌توزی‌ها و جنگ‌طلبی‌های آمریکا
«رویای جنگ» یادآور آمریکایی کینه‌توز است که «شهروندی» در آن به سطح «جنگ طلبی» تنزل یافته و دستگاه بوش ـ چنی به عنوان یک نظام مرگبار و غیر قانونی این سیاست انتقام‌جویانه و سلطه‌طلبانه را دامن می‌زند.
راه‌های آسان ازدواج
کتاب جوشکاری حتی سر از ایرلند و مسکو هم در آورده و دانشجوی ایرانی ساکن مغرب زمین را مجاب کرده است که سرش را برای دامادی کوتاه کند!
پندارشناسی اقدامات حزب‌الله ازمنظر حقوقی
این اثر در هفت فصل تروریسم در حقوق بین‌الملل، جنبش‌های آزادی‌بخش ملی، حزب‌الله لبنان، بررسی جنگ ۳۳ روزه، رژیم صهیونیستی، اعتقادات آخر زمانی صهیونیسم بین‌الملل، حوادث خاورمیانه و طاغوت زمان نوشته شده‌است.
کتاب «جهانی ‌سازی از پایین» منتشر شد
چاپ اول کتاب «جهانی‌سازی از پایین» اثر جرمی بریچر، تیم کاستلو و برندان اسمیت، با ترجمه حسن نورائی‌بیدخت منتشر و راهی بازار نشر شد.
«امروز، بشریت…» مهدی شجاعی منتشر شد
نویسنده در نگارش داستان‌های این مجموعه سعی داشته تا واکنش انسان‌ها و زندگی اجتماعی آنان را در رویارویی با مسایل جامعه در حال پیشرفت به گونه‌ای توصیف کند.
انتشار «فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران»
«فرهنگ فیلم‌های جنگ و دفاع ایران» با هدف معرفی و نقد برخی از آثار سینمایی و مستند در حوزه دفاع مقدس به زودی توسط نشر ساقی روانه بازار کتاب می‌شود. این اثر را می‌توان دایره‌المعارفی از آثار دفاع مقدس نامید.
آشنایی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام
نویسندگان کتاب در بخش‌های مربوط به تاریخچه، ضمن طرح ضرورت‌های تاسیس یک نظام اسنادی در کشور و مصوبات بخش‌های اجرایی کشور انگیزه تاسیس این نهاد را شرح داده‌اند.
بازشناسی عوامل تأثیرگذار در تحولات فرهنگی
کتاب «پیوست فرهنگی» به ضرورت اجرای دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مهندسی فرهنگی امور پرداخته است و موضوع اصلی آن نقش فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در تحولات فرهنگی جامعه است.
صادر نخستین از منظر امام خمینی(ره) و عرفا
حضرت امام (ره) درباره وحدت وجود قائل به وحدت شخصیه است، ایشان با طرح ویژگی‌های زیر در باب حقیقت وجود، نظریه وحدت وجود، را به تصویر می‌کشند.
«خاطرات آیت‌الله عبدالله محمدی» منتشر شد

آیت‌الله عبدالله محمدی یکی از روحانیونی است که این نقش اصیل را به خوبی ایفا کرده است. وی چه در پیش از انقلاب و چه پس از آن، خود را چون سربازی در خدمت اسلام و موظف به نگهبانی و پاسداری از آرمان‌های آن می‌داند

رزمنده‌ای که می‌خواست رزمنده‌ خودی را بکشد
کتابی که بی‌تردید با خواندن یک فصل از آن نمی‌توانید دیگر آن را زمین بگذارید.
«مبانی دینی استکبار ستیزی» منتشر شد
این اثر به کوشش موسسه فرهنگی راه فخرالائمه (علیهم السلام) در چهار فصل تألیف شده است.
مجازات تنها به جرم رنگ
«ریشه‌ها» نوشته الکس هیلی است که او در آن زندگی خانواده و نیاکانش را به تصویر می‌کشد. زندگی‌ای که بخشی از تاریخ آمریکا است. تاریخ مردمی که تنها به جرم رنگ پوستشان مجازات می‌شدند.
کتاب «خالد اسلامبولی» منتشر شد
خالد و همراهانش پس از آنکه در بیمارستان «العبدی» جایی که جسد سادات در آنجا قرار داشت، مورد بازجویی قرار گرفتند برای محاکمه به دادگاه نظامی مصر منتقل شدند.محاکمه خالد و همراهان انقلابی وی چندین جلسه برگزار شد و سرانجام پس از…
کتابی که رزمندگان در جنگ ۳۳ روزه می‌خواندند
این اثر خاطرات و زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی، فرمانده تیپ ۱۸ جواد الائمه(ع) را روایت می‌کند که در قالب خاطراتی به نقل از خانواده و همرزمانش گردآوری شده است.
ماجرای زندانی شدن سیدحسن نصرالله در ایران
«سید عزیز» عنوان خاطرات خودگفته سیدحسن نصرالله است که به قلم حمید داوودآبادی نوشته شده است. در این کتاب زوایای ناگفته‌ای از زندگی او روایت شده که یکی از آنها زندانی شدن او در ایران در دوره نخست‌وزیری میرحسین موسوی است.
روایت دپیلمات آمریکایی از اشغال عراق
این کتاب به قلم یکی از دیپلمات‌های آمریکایی نوشته شده و ضمن بازگویی بخشی از واقعیات جنگ عراق، ناتوانی آمریکا در دستیابی به اهداف خویش در این کشور پس از اشغال و سقوط صدام را نشان می‌دهد.
یک ماه خون گرفته
این کتاب که در قطع جیبی منتشر شده، همراه با یک لوح فشرده شامل اشعار و نوحه‌های محرم و صفر سازگار برای راهنمایی سبک خواندن اشعار، به بازار نشر عرضه شده است.
روایتی دیگر از پشت پرده ۱۱ سپتامبر
«یازده سپتامبر ـ آغاز عصری نو در سیاست جهانی»‌ روایتی دیگر از پشت پرده این واقعه و اسلام‌ستیزی آمریکا را بیان می‌کند.
روایت «پدرخوانده حقوق بشر»

این کتاب مجموعه مقالاتی درباره نقش آمریکا در شرارت‌ها و جنگ افروزی‌های دنیا را گردآوری کرده است‌.

مجموعه نمایشنامه‌های مذهبی و عاشورایی منتشر شد
«غزل کفر» در بردارنده پنج نماشینامه با عناوین «غزل کفر»، «ساقی»، «یک دامان ماه و ستاره»، «منطق‌الطیر سلیمانی» و «دزدآب» است که مولف کوشیده در قالب این نمایشنامه‌ها در قالب پرسش و پاسخ برخی موضوعات مانند رابطه انسان با خدا‌، بهشت و جهنم‌، وقابع عاشورا،‌ و… را در قالب غیر مستقیم بیان کند.
«کتاب مقتل الحسین» منتشر شد
ماجرای عدم بیعت امام، دعوت مردم کوفه، پیمان‌شکنی آنان، ماجرای حر بن یزید ریاحی، حوادث شب عاشورا و ظهر عاشورا و سرانجام حرکت پیامبرگونه‌ امام سجاد (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها)، پس از حادثه‌ ظهر عاشورا از مطالب مقتل‌الحسین است.
نگاهی به «دانشجویان و گروگان‌ها»
مجموعه حاضر شامل مصاحبه‌هایی است با چندین تن از دانشجویان پیرو خط امام که هر یک با رجوع به حافظه‌ی خود و فراخوار پرسش‌هایی که از آنها شده است، به بازگویی حوادث لانه و حال و هوای آن روزها پرداخته‌اند.
خاطرات زندانیان سیاسی در یک کتاب
مثلا نام عدس‌پلو را به طنز در زندان ساچمه پلو می‌گفتند. در این زندان علاوه بر سلول‌های عمومی، شانزده اتاق با سلول انفرادی وجود داشت که در هر سلول یک تا سه نفر زندانی را جای می‌دادند.
ورود «سربازان خدا» به کتابفروشی‌ها
«سربازان خدا» به کودکان خیابانی که منزلت و جایگاهی در اجتماعی ندارند، فرصت داده است تا حرف بزنند. نویسنده این اجازه را داده است که کودکانی که هر روز کیلومترها طول خیابان را برای غم نان و معاش طی می‌کنند، روزی در سطرهای کتاب او آرام و بی‌استرس حرف‌های خود را بزنند.
مبانی فکری جنگ نرم کتاب شد
کتاب «پایه‌های فکری جنگ نرم» در ۱۱ مقاله سعی کرده‌است ضمن معرفی اجمالی مبانی این پدیده، نقش هر یک را در جنگ نرم کنونی واکاوی کند تا بینش عمیق‌تری برای افسران مقابله با جنگ نرم فراهم شود.
«تکنیک‌های وبلاگ‌نویسی» خواندنی شد
این کتاب علاوه بر این‌که راهنمایی عملی برای راه‌اندازی و توسعه وبلاگ‌ها است، می‌تواند به‌عنوان یک مرجع آموزشی برای کلاس‌ها و کارگاه‌های عملی مدیریت و به‌روز‌رسانی وبلاگ‌های ‌فارسی مورد استفاده قرار گیرد.
علل و ابعاد حادثه عاشورا در «آفتاب در مصاف»
این کتاب در ۱۰۴۰ صفحه شامل مجموعه تمام گفتار‌ها و مطالب معظمٌ ‌له از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۰ درباره‌ وجود مقدس امام حسین (علیه‌السلام) ‌ و تحلیل وقایع پیش و پس از عاشورای سال ۶۱ هجری است که به روش سیر تاریخی تدوین شده است.
سلوک طلبگی منتشر شد
آنچه در کتاب «سلوک طلبگی» می­خوانید، گامی در این مسیر و شناختی بهتر از این طریق مقدس است. تا همه ما راه را مردانه تر، مصمم تر، خالصانه تر و آگاهانه تر بپوییم و در فرجام، به قضاوتی شایسته و به حق، درباره خود و عملکردها و آرمانهایمان بنشینیم.
سردار سلیمانی از لشگر ۴۱ ثار‌الله می‌گوید

نقش لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی در شکست حصر آبادان و آزادسازی بستان در سومین جلد از مجموعه ۱۵ جلدی تاریخ‌نامه دفاع مقدس استان کرمان بیان می‌شود.

«چشم‌های خردلی»؛ چیزی بین بودن و شدن
پشت جلد کتاب به نقل از سعید عاکف نوشته شده است: «بهترین کتابی که تاکنون خوانده‌ای، چیست؟ در پاسخ به این سوال، باره‌ها گفته‌ام: بهترین و معنوی‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌هایی که تاکنون خوانده‌ام -بسیاری از آنها – هنوز چاپ نشده‌اند! کتاب «چشم های خردلی» یکی از آن «بسیار»هاست».
کتاب احمدی روشن به چاپ ششم رسید
این اثر در سال ۱۳۹۱ به قلم مرتضی قاضی به نگارش درآمد و ۱۰۰ خاطره روایت شده به نقل از خانواده، همسر شهید، نزدیکان، دوستان دوران نوجوانی، همکلاسی‌های او در دانشگاه، همخوابگاهی‌ها و همکاران وی را در بر می‌گیرد.
وای، وای اروپا، آمریکا
این کتاب جلد دوم سلسله مقالاتی انتقادی درباره وضعیت زنان و کودکان در کشورهای غربی است. تا جامعه علمی و دانشگاهی ما و همچنین مرد فرهنگ غربی و به ویژه فمنیست های داخلی، با تبعات چنین تفکراتی در کشورهای غربی آشنا شوند و درس عبرت بگیرند.
روایتی داستانی از حج خونین سال ۱۳۶۶
پذیرایی با گلوله روایت داستانی حج خونین سال۱۳۶۶ است که با قلمی شیوا و قالبی زیبا، این واقعه را به تصویر کشیده است.
نظر رهبری درباره خواندن خطبه عقد چیست؟
«خانواده» ماحصل کار روی بیش از یک‌صد سخنرانی مقام معظم رهبری در جلسات خطبه‌خوانی عقد، نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع زن و خانواده، دیدار مداحان در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهراسلام‌الله‌علیها و جلسات با بانوان نخبه است.
یادی از خالق خون‌نامه‌ خاک
با اینکه پایتخت‌نشین نبود سرشناس بود و صدایش آن‌قدر رسا بود که به تریبون‌های انقلاب برسد. البته باید توجه داشت او از پایتخت ایران دور بود، ولی از پایتخت شعر و پایتخت جنگ خیلی دور نبود. بسیاری از شعرهای مردانی در دوران جنگ و دفاع مقدس، با خاطره‌های حماسی حافظه‌ی جمعی ما گره خورده‌اند.
نگاهی به زندگی شیخ مصطفی رهنما
با توجه به نقش و تلاش فراوان شیخ مصطفی رهنما در روشنگری و تبیین اندیشه‌های بلند اسلام، مرکز اسناد انقلاب اسلامی در چند سال گذشته اقدام به مصاحبه‌هایی با این شخصیت گرانقدر نموده بود و خاطرات ایشان را در قالب کتابی تحت عنوان «اسناد و خاطرات شیخ مصطفی رهنما» در سال ۱۳۹۰ منتشر کرد.
الگویهای تصمیم‌گیری در سیاست خارجی ایران
این کتاب با مشخص کردن چگونگی اخذ تصمیمات (افراد و یا نهادهای دخیل) در مرحله اول و چرایی اتخاذ این تصمیمات (بررسی نظام شناختی و نظام باورهای تصمیم‌گیران) در مرحله دوم، الگویی از تصمیم‌گیری سیاست خارجی در هر دو دوره ارائه می‌دهد و آنها را با یکدیگر مقایسه می کند.
رهبر انقلاب به کدام رزمنده گفتند: نوربالا می‌زنی!
این کتاب که حاصل مصاحبه نویسنده اثر با همسر شهید و جمعی از همرزمان وی است، در قالب متنی به زبان سوم شخص و گاهی نیز به زبان اول شخص روایت می‌شود و به گونه‌ای تالیف شده است که انگار نویسنده متن بر تمام جزئیات زندگی شهید رستمی همانند یک دوربین سینمایی نظارت داشته است.
درنگی در هویت ایران امروز و الگوی اسلامی

این کتاب تلاشی است در مسیر یافتن پاسخ به این سئوالات. از آنجا که یافتن پاسخ پرسش‏هایی از این دست، جز با طرح مباحث اساسی چون تمدن‏سازی، هویت و الگوهای تمدن‏سازی ممکن نیست، لذا در این اثر سعی شده است تا ضمن طرح مفاهیم و مباحثی چون توسعه، هویت، الگوی پیشرفت، ‌الگوی تمدن‏سازی و نسبت این مفاهیم و پدیده انقلاب اسلامی نیز روشن شود.

جامعه‌شناسی انتخاب یازدهم
دکتر علی دارابی نویسنده کتاب، بعد از بیان کلیاتی در مقدمه و از جمله نقد و ارزیابی نظریه های مسلط و مطرح در جامعه شناسی سیاسی رفتار رای دهی در جهان و ایران، در فصل اول و در قالب سه بخش به تحلیل رفتار انتخاباتی ایرانیان، تحلیل آماری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و نیز اهمیت انتخابات یازدهم پرداخته است.
مواجه‌ه‏ای اسلامی با مسأله رابطه دختر و پسر
در اسلام، روابط بین افراد نامحرم، اگر در قالب ازدواج نباشد، تنها در چارچوب اقتضائات تعامل اجتماعی مجاز است و در این روابط باید حدود شرعی رعایت شود
روایت جنبشی که آمریکا را دگرگون کرد
جنبش اعتراضی مردم آمریکا را که به جنبش اشغال وال‌استریت نامبردار شد، می‌توان یکی از مهم‌ترین وقایع سیاسی چندین سال اخیر در آمریکا دانست؛ چرا که برخلاف بسیاری از وقایع مهم تاریخ آمریکا، تاثیرگذاران و تشکیل‌دهندگان اصلی این جنبش، حقیقتا ریشه در دل «مردم» آمریکا دارند و شعارهای مطرح‌شده در آن، ادبیات جدیدی را در جنبش‌های اعتراضی و فرهنگ سیاسی ایالات متحده، تولید کرده است.
بررسی هویت‌شناسی در تفکر امام خمینی(ره)
در واقع نگارنده در پی آن است تا با مراجعه به بیانات حضرت امام خمینی مشخص کند که در نگاه ایشان هویت یک مسلمان ایرانی چه مؤلفه‌هایی دارد؟ و اساسی‌ترین مؤلفه آن کدام است؟ که سؤال اصلی این مقاله نیز می‌باشد.
شعری که دعبل در وصف هارون‌الرشید سرود!
این کتاب روایت داستانی متفاوتی از زندگی هشتمین امام شیعیان، علی بن موسی الرضا است که از نگاه دانای کل روایت می‌شود؛ این کتاب نگاهی متفاوت به زندگی و منش آن امام بزرگوار و شیعیانشان دارد.
شیعه و سنی غوغای ساختگی
این کتاب تلاش می کند که به غوغاهای ساختگی که به منظور ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و محدود کردن شیعه می انجامد، پاسخ دهد.
«روش‌ تحقیق در مطالعات فرهنگی و رسانه»
آسابرگر این کتاب را منبع ارزشمندی برای دانشجویان و پژوهشگران علاقه‌مند به حوزه‌های نقد رسانه‌ای، پژوهش‌های ارتباطی و تحلیل فرهنگی می‌داند.
«دخیل عشق» دوباره روایت شد
«دخیل عشق» نوشته مریم بصیری که با محوریت امام رضا(ع) نوشته شده است، همزمان با دهه کرامت توسط بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان به چاپ دوم رسید.
چزابه و ماجرای رودخانه سابله
این کتاب که بیشتر به خاطرات، فعالیت فرماندهی، شهادت دلاورمرد جبهه‌های جنوب حسن باقری اشاره دارد به شرح عملیات در کردستان پرآشوب، عملیات جبهه‌های جنوب، عملیات طریق‌القدس، عملیات چزابه پرداخته است.
همه نکته‌های ناب دانشجویی در«کوله‌پشتی»

کتاب «کوله‌پشتی» با محوریت ارائه نکات ضروری برای دانشجویان تازه‌وارد به محیط دانشگاه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برای چهارمین‌بار بازنشر شد.

«خواب‌گردها» خواب منافقین را آشفته کرد
آنچه امروز اسناد کتاب «خوابگردها» را تشکیل داده است همان کاست‌های ویدئویی و صوتی است که در سازمان اطلاعات عراق وجود داشت و بعد از حمله آمریکا به این کشور افشا شد.
شکایتی از دل تاریخ در «شمشمیر و جغرافیا»
جدیدترین اثر محمدکاظم کاظمی با عنوان «شمشیر و جغرافیا» منتشر شد. شاعر در این اثر صدای مردمی که اعتراضشان در دل تاریخ ناشنیده مانده بود را به نظم درآورده است.
«تعزیه تراژدی سینما» وارد بازار نشر شد
کتاب «تعزیه تراژدی سینما» اثری از احمدطالبی‌‌نژاد پیوند تعزیه به مثابه یکی از مردمی‌ترین و موثرترین نمایش‌های ایرانی که از سویی ریشه در باورهای مذهبی دارد و از سویی به اساطیر ایرانی پیوند می‌خورد را با تراژدی و سینما بیان می‌کند.
«ارتباطات و توسعه» به بازار آمد
کتاب ارتباطات و توسعه بر دو رویکرد «توسعه به وسیله ارتباطات» و «توسعه برای ارتباطات» تاکید کرده است؛ که در اولی، ظرفیت­‌های ارتباطی به ویژه ارتباطات انسانی در حوزه آموزشی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد؛ در دومی تکیه بر تصمیم‌­گیری­‌های عمومی و تاکید بر «عقلانیت ارتباطی» مورد توجه است. با چنین رویکردی، ارتباطات توسعه به معنای افزایش سطح مردم سالاری در حوزه­‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح است.
«من سیاسی نویس نیستم!» آمد
وحید ملتجی در این کتاب برخی از این تجربه‌ها و آزموده‌ها را در حد توان و فرصت خود ثبت کرده و بی آن که ادعایی داشته باشد صادقانه و فروتنانه باب گفت‌وگو را در این زمینه برای همفکران و همسنگران خود گشوده است. مهم ترین ویژگی او این است که در زمینه فرهنگ و جامعه دغدغه دارد و در عین حال عملا نیز دست به کار زده و وارد گود شده است و از این رو قدمی که برای قلمی کردن تجربه ها و دل مشغولی ها و افکار و اندیشه های خود برداشته اهمیت دارد.
«حنجره‌های زخمی» منتشر شد
این اثر ارزشمند که به زندگینامه و خاطرات ۴۹ شهید مداح لشکر ۳۱ عاشورا پرداخته است، در سایه دو سال کار پژوهشی و مصاحبه‌ با رزمندگان مداح استان‌‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل به رشته تحریر درآمده که هر بخش از کتاب به یک شهید مداح می‌پردازد.
زندگینامه آیت‌الله مکارم شیرازی منتشر شد
تدوینگر این اثر، با هدف آشنایی مخاطبان با موقعیت انقلاب اسلامی ایران در زمان انتشار مقاله یا مصاحبه، برای هر کدام از آن‌ها با توجه به اوضاع جاری ایران و محتوای مقاله‌ با استفاده از منابع مختلف، مطلبی با عنوان «اشاره» عرضه کرده است. همچنین برای برخی مقالات با هدف گویاسازی، پاورقی ارایه شده و تصویر برخی از مقالات آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این بخش آمده است.
کتاب ضد؛ نازک اندیشی‌هایی یک شاعر به سبک هندی
در اینکه همیشه فاضل نظری پیروی سبک هندی بوده و به دنبال کشف مضامین تازه، شکی نیست اما اینبار شعرهایش تنها در نازک‌اندیشی و مضمومن سازی ادامه دهنده‌ی سبک هندی نیست و به اندیشه‌ و حتی دایره‌ی واژگانی شاعر هم رسیده و بسیاری از حرف‌های مهم او تحت تاثیر شاعران آن دوره‌ قرار گرفته است.
عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین
به‌عنوان آخرین تیر ترکش خود نقشه ی حمله ی همه‌جانبه‌ی منافقین به ایران را با پشتیبانی آمریکا و سایر کشورهای مخالف ایران طراحی و اجرا کردند. اما پاسخ ناگهانی و کوبنده رزمندگان اسلام به متجاوزان تمام معادلات آنان را تغییر داد. این پاسخ تاریخی که «عملیات مرصاد» نام گرفت.
رهنمودهای رهبر انقلاب به زوج‌های جوان

«مطلع عشق» گزیده‌ای از رهنمودهای حضرت آیت‌الله العظمی سیّدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب به زوج‌های جوان توسط دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظّم رهبری منتشر شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد