اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

گرایش دختران برای عمل به فتوای "جهاد نکاح" در سوریه!

 نورالدین الخادمی، وزیر امور دینی تونس گفت: نه مردم تونس و نه هیچ یک از سازمان‌های این کشور به فتوای "جهاد نکاح" عمل نخواهند کرد.
در پی انتشار اخباری مبنی بر سفر دختران نوجوان تونسی به سوریه به منظور عمل به فتوای "جهاد نکاح"، وزیر امور دینی تونس مخالفت خود را با این فتوا اعلام کرد.
به گزارش تعامل، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، نورالدین الخادمی، وزیر امور دینی تونس گفت: نه مردم تونس و نه هیچ یک از سازمان‌های این کشور به فتوای "جهاد نکاح" عمل نخواهند کرد.
وی در اظهارات خود در رادیوی تونس چنین اموری را غیرقابل قبول دانست و افزود این اصطلاحات، ساختگی بوده و اساساً بی‌معناست.
خانواده‌های تونسی به تازگی اعلام کردند که دختران نوجوانشان داوطلبانه به سوریه سفر کرده‌اند تا نیازهای جنسی شورشیانی را که با نیروهای نظامی سوریه می‌جنگند برطرف سازند.
وزارت زنان و خانواده تونس روز 27 فوریه 2012 اعلام کرد: به دنبال به وجود آمدن باندهایی که جوانان و کودکان را مورد هدف قرار دادند تا از این طریق افکار و عقاید آنها را مطابق میل و اراده خود تغییر دهند، اخبار زیادی مبنی بر ناپدید شدن نوجوانان گزارش شده است.
این وزارتخانه از مردم تونس خواست فرزندان خود را تحت کنترل بیشتر قرار داده و آنها را نسبت به خطر این دعوت‌ها که از احساسات فرهنگی مذهبی آنان سوء استفاده می‌کنند آگاه سازند.
وی افزود: این شبکه‌ها با دعوت به جهاد قصد دارند موجبات نفرت و تعصب مردم تونس را فراهم کرده و آنان را به کشورهایی بفرستند که اکنون شاهد درگیری‌های داخلی است.
فتوای "جهاد نکاح"، به محمد العریفی، مبلغ سعودی نسبت داده شده اما وی این ادعا را تکذیب کرده و عنوان داشت: این سخن اشتباه است و هیچ انسان عاقلی این حرف را نمی‌زند./ح
منبع: ایسنا
ویروس شرکت در جهاد نکاح در جان زنان مالزیایی

نخست‌وزیر مالزی، نجیب رزاق، شبه نظامیانی را که اقدام به اعدام‌های دسته جمعی و کشتار شهروندان غیرمسلح در سوریه و عراق می‌کنند، محکوم کرد و این اقدامات را خلاف تعالیم اسلام دانست.
به گزارش شیعه آنلاین، ویروس خطرناک شرکت در جهاد نکاح با داعشی‌ها به جان زنان مالزیائی هم افتاده است.

به نوشته جمهوری اسلامی به نقل از یک پایگاه خبری الکترونیکی مالزیابی، حداقل سه زن مالزیایی برای پیوستن به سازمان شبه نظامیان داعش به خاورمیانه سفر کرده‌اند!

براساس همین گزارش، یک مقام اطلاعاتی مالزیائی گفت: "اعتقاد بر این است که این زنان، خود را در معرض لذت جنسی شورشیان داعش که درحال تلاش برای برقراری حکومت اسلامی در خاورمیانه هستند گذاشته‌اند! این مقام رسمی افزوده است: "این حرکت پس از صدور حکمی از سوی شورشیان داعش در خرداد ماه انجام شده است که به خانواده‌ها سفارش می‌کند زنان مجرد را برای جهاد نکاح اعزام کنند!

وی همچنین افزود: "اطلاعاتی از کشورهای دیگر نشان می‌دهد که تعدادی از زنان مسلمان از استرالیا و انگلیس به شورشیان در خاورمیانه پیوسته‌اند." نخست‌وزیر مالزی، نجیب رزاق، شبه نظامیانی را که اقدام به اعدام‌های دسته جمعی و کشتار شهروندان غیرمسلح در سوریه و عراق می‌کنند، محکوم کرد و این اقدامات را خلاف تعالیم اسلام دانست.

دخترک اسکاتلندی،رئیس اردوگاه جهاد نکاح/عکس

یک دختر اسکاتلندی اهل گلاسکو با فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی سعی می کند دختران هر چه بیشتری را به سمت گروهک داعش جذب کند.

 

یک دختر اسکاتلندی اهل گلاسکو با فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی سعی می کند دختران هر چه بیشتری را به سمت گروهک داعش جذب کند.

به گزارش شبکه خبر،روزنامه پرتیراژ لاستامپا، ایتالیا درگزارشی به روند گرایش دختران اروپایی به داعش پرداخت ونوشت: اقصی محمود، دختر نازپروردۀ اسکاتلندی، پس ازحضور درجمع داعشی‌ها ریاست اردوگاه های داعش را که ده ها دختر ایزدی در آنها نگهداری می شوند، برعهده گرفت.

به نوشته این روزنامه، اقصی محمود، پاکستانی‌تبار درگلاسکو اسکاتلند درخانواده ای مرفه بزرگ شد و در بهترین مدارس درس خواند اما در نهایت به رئیس یک گردان زنانه داعش (خنسا) در رقه سوریه تبدیل شد. او در سال 2013 برای جهاد نکاح منزل خود را در اسکاتلند ترک کرد و به سوریه رفت.

این روزنامه می نویسد: اقصی دختر بازیکن مشهوراسبق کریکت در فرار سه دختر انگلیسی (شمیمه بیگوم 15 ساله، کدیزا سلطانه 16 ساله و آمیرا عباسه 15 ساله) از منزل (در همین هفته) و تلاش آنها برای پیوستن به داعش در سوریه نقش مستقیم داشته و با یکی از این دختران در ارتباط بوده است.

عضو اسکاتلندی داعش

اقصی دختر 20 ساله اسکاتلندی که علاقه بسیاری به عالم خیال و فیلم های "هری پاتر" داشت، این خیالات را در عالم واقعیت، در داعش و البغدادی یافت. وی که نام "ام لیث" را برای خود انتخاب کرده است هم اکنون در گردان زنانه "خنساء" داعش مسئولیت اداره "زنان جهاد نکاحی" را رسما بر عهده دارد. این اداره بیشتر بر امور زنان ایزدی دزدیده شده از عراق برای در اختیار قرار دادن آنها به اعضای داعش و یا فروش آنها نظارت می کند.

علاوه بر این اقصی نقش دیگری ایفا می کند که کمتر از نقش اولش نیست و به همین دلیل در لیست اول افراد تحت تعقیب اطلاعات انگلیس قرار گرفته است. وی با فعالیت گسترده در شبکه های اجتماعی سعی می کند دختران هرچه بیشتری را به سمت گروهک داعش جذب کند.


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اساس آمارهای رسمی تونس بیش از 100 زن تونسی برای همکاری با تروریست ها داعش و جهاد النکاح در سوریه حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، راضیه الجربی رئیس اتحادیه ملی زنان تونس روز دوشنبه گفت بر اساس آمارهای رسمی این اتحادیه در حال حاضر بیش از 100 زن تونسی برای فعالیت جهاد النکاح با عناصر داعش به سوریه اعزام شده اند.
 
الجربی به خبرگزاری رسمی تونس گفت اتحادیه ملی زنان تونس تاکنون شکایت هایی درباره مسئله جهاد النکاح زنان تونسی در سوریه دریافت کرده و در حال پیگیری جدی این
مسئله است.

راضیه الجربی با تایید این خبر تصریح کرد اتحادیه ملی زنان از هیچ تلاشی برای حمایت
از زنانی که برای جهاد النکاح به سوریه رفته اند و نیز خانواده های آنان دریغ نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از تونس، الجربی گفت شماری از زنان تونسی پس از شرکت در جهاد النکاح در سوریه و بازگشت به کشور باردار هستند و متاسفانه شمار این زنان در حال افزایش است.

رئیس اتحادیه ملی زنان تونس در عین حال اظهار داشت مسئله حضور زنان تونسی در سوریه برای جهاد النکاح پدیده ای بسیار خطرناک و غیر قابل انکار است و بسیاری از این زنان پس از بازگشت به کشور، مورد بی مهری خانواده هایشان قرار می گیرند و چه بسا خانواده های تونسی این زنان را طرد می کنند.

وی خاطر نشان کرد خودداری خانواده ها از پذیرش این زنان که بیشتر آنان باردار هستند، مشکلات اجتماعی دیگری را در کشور ایجاد می کند.

راضیه الجربی در ادامه علل اصلی بروز مشکل جهاد النکاح در تونس را وخامت اوضاع امنیتی در کشور به ویژه پس سرنگونی رژیم دیکتاتوری زین العابدین بن علی در اواسط ژانویه سال 2011 عنوان کرد.

وی افزود پس از سرنگونی رژیم بن علی بسیاری از عناصر تکفیری از خارج وارد کشور شدند و بی ثباتی و ناامنی در مرزهای مشرک تونس و لیبی از علل اصلی ورود گروههای تندروی تکفیری به داخل کشور است.

راضیه الجربی در ادامه گفت شرایط زنان در تونس در مقایسه با آغاز اعتراض ها و قیام مردمی علیه رژیم بن علی بسیار بهتر شده است.

دعوت داعش از یک خواننده زن برای جهاد نکاح-عکس

شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): خواننده زن لبنانی به نام م.د از پیشنهاد تروریست های داعش به او برای پیوستن به این تروریست ها و انجام جهاد نکاح پرده برداشت. این خواننده مبتذل در یک برنامه تلویزیونی مصری از این اتفاق خبر داد. ناگفته نماند تروریست های داعش در گذشته به بسیاری از بازیگران زن عرب چنین پیشنهادهایی را داده بودند
 
به گزارش خبرنگار شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز):   خواننده زن لبنانی به نام م.د از پیشنهاد تروریست های داعش به او برای پیوستن به این تروریست ها و انجام جهاد نکاح پرده برداشت. این خواننده مبتذل در یک برنامه تلویزیونی مصری از این اتفاق خبر داد. ناگفته نماند تروریست های داعش در گذشته به بسیاری از بازیگران زن عرب چنین پیشنهادهایی را داده بودند

عملیات انتحاری یکی از زنان جهاد نکاح در سوریه+ویدئو

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، به نقل از الیوم السابع ، " یانگ مولیا " که تابعیت او مشخص نشده هنگام حرکت برای انجام عملیات خودکشی ، با یک عضو داعش که به عنوان شوهر او معرفی شده خداحافظی می کند.

مرد داعشی که چهره خود را نپوشانده با لبخند دستها و پیشانی زن را می بوسد و سپس صحنه حرکت نفر بر و انفجار شدید در فاصله ای کوتاه از محل فیلمبرداری نشان داده می شود.

محل دقیق اجرای این عملیات مشخص نشده ، اما برخی منابع آن را سوریه ذکر کرده اند.

مولیا یکی از صدها زنی است که با فریب گروههای تروریستی و به عنوان حضور در جهاد نکاح به افراطیون در سوریه و عراق پیوسته اند.

العالم - یکی از زنان خارجی که برای حضور در جهاد نکاح به گروه تروریستی داعش پیوسته است ، در عملیاتی انتحاری خود را با یک نفربر میان منطقه ای نظامی منفجر کرد.


امروز در شبکه های اجتماعی تصویری منتشر شد که گفته می شود عکسی دسته جمعی از زنان حرمسرای خلیفه خودخوانده داعش ابوبکر البغدادی است.
پایگاه خبری تحلیلی هدانا (HODANA.IR):

 تبصره ای هم درباره عکس این زنان از سوی برخی فعالان این شبکه ها وارد شد مبنی بر اینکه تصویر مذکور متعلق به زنان تن داده به جهاد نکاح البغدادی است و نمی توان صفت کنیز را به آنان اطلاق کرد.
به هر روی، گذشته از نام و صفت اطلاقی به این زنان، حتی اگر تعلق آنها به شخص خلیفه موثق نباشد، بردگی جنسی این زنان امری محرز است.
تاکنون اخبار زیادی در رسانه های جهان درباره بدعت قبیح جهاد نکاح در میان اعضای گروه تروریستی داعش منتشر شده است اما ظاهرا ورای همه این اخبار، بازگشت به رسم مذموم حرمسراهای پادشاهی و خلافتی به تدریج به یکی از مشخصه های تروریسم داعشی بدل می شود.



فروش زنان ایزدی و توسعه حرمسرا
شاید بعد از جهاد نکاح اعضای داعش با زنان پیوسته به این گروه، مساله ای که داعش را به راه انداختن حرمسرا تشویق کرد، جایزه ای بود که اعضای آن از ابوبکر البغدادی خلیفه خودخوانده خود دریافت کردند. به گزارش ناظر حقوق بشر در سوریه روز 30 آگوست (8 شهریور 1393) البغدادی 300 زن و دختر اسیر ایزدی را به جنگجویان خود در سوریه تحت نام غنیمت جنگی هدیه کرد.
بلافاصله بعد از این اقدام ابوبکر البغدادی، بازار خرید و فروش زنان ایزدی با عنوان کنیز در حاشیه شمالی حلب، الرقه و الحسکه سوریه داغ و متوسط قیمت خرید و فروش دختران و زنان ایزدی 8 تا 10 هزار دلار اعلام شد.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، داعش همچنین در بسیاری از مناطق تحت کنترل خود از زنان و دختران ایزدی به عنوان سپر انسانی استفاده کرد.
اما صرفنظر از گرفتن زنان ایزدی به کنیزی عوامل دیگری از جمله پیوستن زنان و دختران از سایر کشورها از جمله کشورهای اروپایی به این گروه تروریستی در چارچوب جهاد نکاح و همچنین آنچه این زنان آن را «ایثار» می نامیدند در تقویت جریان بهره برداری هر چه بیشتر جنسی از زنان موثر بود.



علل گرایش دختران اروپایی به داعش
روزنامه اسپانیایی"لاوانگواردیا" با اشاره به گرایش دختران اروپایی به داعش نوشت:هم اکنون مراکز امنیتی در اروپا نگران موج بازگشت دختران و زنان حامله اروپایی تبار از پدران داعشی می باشند، که در چارچوب قوانین اروپایی فرزندانشان هم باید از تابعیت این کشورها برخوردار شوند.
این روزنامه اسپانیایی به نقل از دفتر فدرال حمایت از قانون اساسی آلمان نوشت : هم اکنون این پدیده به شکل قابل توجهی در حال گسترش است به نحوی که شاهد سفر شماری از دختران کم سن وسال به بهانه گذراندن تعطیلات در کشورهای خاصی هستیم اما بعد از آن با مدارک جعلی وارد کشور سوریه شده و در آنجا بعد از انجام اعمال منافی عفت تحت عنوان جهاد نکاح پرداخته وباردار به کشور خود باز می گردند.
در همین حال روزنامه التیمیو کلمبیا نوشت: شمار دقیق زنان یا «نامزدهای» خارجی در بین جنگجویان داعش مشخص نیست اما برآورد می شود که 10 درصد کل جهادی های غربی را در دو کشور سوریه و عراق تشکیل دهند.
داعش و زنان پیوسته به آن، خود، نام «ایثار کننده» را به این دسته داده اند.
بر اساس این گزارش، 63 زن فرانسوی به داعش در منطقه پیوسته اند که این میزان 25 درصد کل زنان موسوم به جهادی را تشکیل می دهد به عبارت دیگر تعداد کل زنان مذکور از کشورهای اروپایی باید چیزی در حدود 250 نفر باشد.

در این گزارش آمده است که انتظار می رود 60 زن دیگر هم به زودی عازم قلمرو خلیفه خودخوانده شوند. در انگلیس انتظار می رود که 50 زن در دایره داعش گرفتار شده باشند و گفته می شود از آلمان و اتریش به ترتیب 40 و 14 زن عازم سوریه و عراق شده باشند و وزارت کشور اسپانیا نیز از پیوستن 6 زن اسپانیایی به این گروه تروریستی خبر داده است.



بردگان جنسی
گزارش التیمیو تصریح می کند که این زنان عمدتا از طریق شبکه های اجتماعی به عضویت داعش درآمده اند.
فراخوان البغدادی برای پیوستن زنان به داعش حاکی از دستورکار این گروه تروریستی برای زاد و ولد و افزایش جمعیت(تغییر ترکیب جمعیتی) در عراق و سوریه است، هر چند بسیاری از گزارش ها حاکی از پشیمانی تعداد زیادی از زنان پیوسته به داعش و افسردگی های شدید آنان در اثر اسارت در دست این گروه تروریستی است.
مصاحب شیراز یکی از کارشناسان کالج سلطنتی لندن گفته است که «جهادگران سنی، زنان را برای جنگ نمی خواهند بلکه برای آشپزی، نظافت و ارائه خدمات پشتیبانی! به آنها نیاز دارند و زنان مذکور ناچار به ازدواج با داعشی ها می شوند.

ادل بونت نویسنده التیمیو نیز می نویسد: خلافت داعش مانند القاعده هیچ نقش مشخصی در «جهاد» برای زنان قائل نیست، آینده زنان غربی حاضر در صفوف داعش مبهم و نامعلوم است و احتمالا به بخشی از یک حرمسرا به عنوان بردگانی جنسی مبدل شوند.

«جهاد نکاح»؛ زمینه‎ساز بردگی جنسی دختران مسلمان در سوریه


عایشه نقل می کند که گمان می کرده که همه وارد جهنم خواهند شد جز زنان مجاهدی که در آنجا همراه او [برای جهاد نکاح] حضور داشته اند و سیزده نفر بوده اند. ولی بعدا احساس یاس کرده و اینطور حس کرده که مورد فریب و حیله قرار گرفته و برخی افراد، دین را برای محقق کردن اهداف دیگری، پوشش قرار داده بوده اند.



به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی ماسال به نقل از رجا، از زمان شروع ناآرامی های سوریه، گروه های تکفیری ، به مرور به قطب اصلی مخالفان دولت سوریه (چه در عرصه ی میدانی و چه در عرصه ی تبلیغی و پشتیبانی تئوریک) تبدیل شده اند و با مرور زمان، چهره این گروه ها هرچه بیش از پیش آشکار می شود. یکی از مسائلی که چندی است به نقل از برخی مفتیان مشهور تکفیری نقل می شود که زنان مسلمان را به آن تشویق می کنند «جهاد نکاح» است، یعنی زنان مسلمان به سوریه سفر کنند و در آنجا به عقد اصطلاحا «مجاهدین»ی دربیایند که درحال خونریزی در سوریه اند، و به این طریق در جهاد علیه نظام سوریه مشارکت کنند! (هر چند برخی از سران تکفیری انتساب این فتاوی به خود را رد کرده اند) از طرف دیگر وضع بسیار نامطلوبی که زنان آواره ی سوری در اردوگاه های پناهندگان در کشورهای همسایه پیدا کرده اند، موقعیت مناسبی برای برخی ثروتمندان دور از انسانیت کشورهای عربی فراهم کرده تا چشم طمع به شرف و حیثیت این دختران داشته باشند.


اینها موضوعاتی است که روزنامه «القدس العربی» (با بررسی گزارشات و تحقیات منتشر شده در رسانه های عربی و بین المللی) به آن پرداخته که ترجمه آن را با هم می خوانیم:


 نشریه «الشروق» تونس، اخیرا مطلبی درباره «جهاد نکاح» منتشر کرده و گفته این اشتباه است اگر گمان کنیم که قضیه فقط در این حد است که دولت های حاشیه خلیج فارس از جنگ جاری بر ضد سوریه حمایت می کنند، بلکه ثروتمندان این کشورها هم در حال استفاده از بدن های دختران نوجوان و دختربچه های سوری داخل اردوگاه های اوارگان در اردن و لبنان و ترکیه هستند و این شیوخ عرب، این دختران را (که سنشان بین دوازده سال تا شانزده سال است) با یک مشت دلار، به دست می آورند.


 


نشریه الشروق در تحقیقی که با عنوان «دختران جوان سوری داخل اردوگاه های آوارگان ... بازیچه و شکاری بین شیوخ خلیج فارس و گروه های منافی عفت» منتشر نموده است، به صحبت خبرنگار روزنامه ی «ال پائیس» اسپانیا استشهاد کرده که تحقیقی درباره خرید و فروش دختران جوان سوری در اردوگاه های آوارگان انجام داده بود. این خبرنگار اسپانیایی (که خودش نیز یک خانم بوده است) در تحقیقش آورده بود: «شعله و حدت جنگ، گه گاهی فروکش می کند و در آن زمان ها تجار بدن های انسان می توانند کرامت انسانی را به لاشه ای تبدیل کنند که بدن های شیوخ خلیج فارس از آن تغذیه کند؛ اینجا، هیچ صدایی بر صدای شهوت غلبه ندارد تا وقتی که پول عربی سیاهی (به رنگ نفت) وجود دارد که میل سرکشی دارد که زن سوری را در اردوگاه های ذلت، به سر فرو آوردن و تسلیم وا دارد.»


 


به گفته این نشریه «به زور وارد شدن در سرپناه، تجاوز و آدم ربایی، جزو امور عادی و روزمره شده و روزی نمی گذرد بدون اینکه یک دختر جوان سوری (فارغ از سنش) مورد تجاوز قرار بگیرد.» و در ادامه می گوید تنها راه برای کسی که نمی خواهد سرنوشتش، مورد تجاوز قرار گرفتن باشد این تلقی می شود که دنبال شوهری بگردد که او را تحت حمایت و امنیت بگیرد و چه بهتر که از کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد، و البته این هم خودش نوع دیگری از تجاوز است.


 


به گفته این نشریه، «ماجده» یکی از زنانی است که با وضعیتی وحشتناک و سخت در یکی از اردوگاه ها زندگی می کند و قادر نیست چهار دخترش را از تعدی مردانی که در همان اردوگاه زندگی می کنند در امان بدارد، فلذا در تلاش است تا برای دختر بزرگش شوهری از کشورهای حاشیه خلیج فارس پیدا کند که به او پولی بدهد تا بتواند با آن پول خانه ای در یکی از مناطق حاشیه ای و پرجمعیت عمان (پایتخت اردن) بخرد و بدین ترتیب خودش و خانواده اش را از جهنم اردوگاه برهاند.


 


این نشریه ادامه می دهد: ماجده، خوبی های دخترش را برای زن واسطه ای که برای پیدا کردن دختر مناسب آمده، ذکر می کند: اندامش چاق نیست، پوستش سفید است، قد بلندی دارد و چشمانش درشت است. زنی که برای واسطگی آمده (و نامش «ام زیاد» است) می خندد تا نشان دهد که این، همان چیزی است که مردان ثروتمند کشورهای حاشیه خلیج فارس (که می خواهند با دادن مشتی دلار، لذت ببرند) می پسندند و به ماجده مژده می دهد که داماد ( که هفتاد سال سن دارد) مهریه ای معادل سیصد دلار می پردازد و با رغد (دختر بزرگ ماجده) در خانه ای در پایتخت اردن ساکن خواهد شد. 


 


ام زیاد (همان زن واسطه) می گوید: این ازدواج بیش از دو ماه به طول نخواهد انجامید و معمولا مرد، زن را بعد از دو ماه طلاق خواهد داد آن هم از طریق تلفن! بدون هیچ دادگاهی و ... . و بدین شکل، آن دختر مجددا به سراغ من خواهد آمد تا برایش شوهر دیگری پیدا کنم و بدین شکل، این ازدواج ها، درآمد محترمانه ای برای آن دختران جوان خواهد داشت که با آن ها، خانواده هایشان را سرپرستی می کنند و خرجشان را می دهند.» 


 


حقیقت آن است که «ام زیاد» به دلخواه خودش وارد این قضایا نشده است. خودش می گوید که مجبور به این کار شده است. او تعریف می کند که وقتی در روزهای اول پناهنده شدنش به اردن [بعد از آغاز بحران سوریه] سراغ یک سازمان دینی (که مدعی کارهای خیر بود) رفته بود تا مقداری کمک های غذایی بگیرد، ناگهان با سؤال بهت آور مدیر آن سازمان ظاهرا خیریه مواجه شده بود که  از او می پرسید آیا دختران جوانی که زیبا باشند را سراغ دارد یا نه. مدیر آن سازمان او را قانع کرده بود که قصدش این است که با پیدا کردن شوهری از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای آن دختران، به آنها کمک کند. طبیعتا پیشنهاد و حرف مدیر، ام زیاد را فریب داده و ام زیاد هم شروع کرده بود به کار کردن با او. و به رغم اینکه قوانین اردن ازدواج دختران زیر هجده سال را ممنوع کرده است، ولی مدیر آن گروه خیریه از بعضی روحانیون می خواست که خطبه عقد را (که هیچ ارزش قانونی نداشت) جاری کنند. 


 


ولی بدبختی ها و مصیبت های دختران جوان سوری به همینجا ختم نمی شود. مثلا یک نوع تجارت دیگر هم داخل اردوگاه های آوارگان سوری در اردن و لبنان و ترکیه وجود دارد که قربانیانش دختران نوجوانی هستند که سنشان بعضی وقت ها فقط دوازده سال است. گزارش های خبری نشان می دهد که شهوت حیوانی بعضی مردان کشورهای حاشیه خلیج فارس به آنجا رسیده که با سوء استفاده از شرایط وحشتناک و سخت این دختران سوری، شرف انسانی آن ها را بازیچه می کنند.


 


بعضی سازمان های حقوق بشری فعال در اردوگاه های اردن و لبنان و ترکیه راجع به تشدید پدیده بردگی جنسی دختران پناهنده ی سوری هشدار داده اند، ولی «دلار های نفتی» کماکان تعیین کننده نهایی است و مانع این می شود که دخالتی در این قضیه صورت گرفته و جلوی این را بگیرد که دختران سوری بازیچه ی جنسی برخی مردان حاشیه خلیج فارس بشوند.


 


از طرف دیگر، شبکه ی ماهواره ای «تونس ما» هم در برنامه ای، به این موضوعات پرداخته است. در این برنامه یک دختر تونسی به نام «عایشه» هم ماجرایش را پیرامون آنچه «جهاد نکاح» خوانده می شود [و برخی شیوخ وهابی، زنان مسلمان را به انجام آن در سوریه دعوت می کنند] تعریف کرده است. عایشه می گوید که با زنی در تماس بوده که با او از دین اسلام، روبنده زدن و سفر به سوریه برای کمک به رزمندگان مخالف نظام بشار اسد صحبت می کرده و راه کمک به آن رزمندان را «جهاد نکاح» می شمرده است. عایشه هم می پذیرد و با او به سوریه می رود.


 


عایشه تعریف می کند که برای او قدغن کرده بودند که درباره موضوعی (حالا هر موضوعی از موضوعات مختلف حیات می خواهد باشد) مطالعه کند و او فقط حق داشته راجع به مسائل دینی مطالعه کند و به جهاد و کشتن «کفار» ملتزم باشد. عایشه اشاره می کند که [معتقد بوده است] اگر زنانی [که برای جهاد نکاح به سوریه سفر کرده اند] در آنجا بمیرند، این مردن، مرگ در راه خدا و شهادت محسوب شده و موجب ورود به بهشت می شود. عایشه نقل می کند که او پذیرفته بوده که در مقابل نامحرم رونده بزند و اینطور گمان می کرده که همه وارد جهنم خواهند شد جز زنان مجاهدی که در آنجا همراه او [برای جهاد نکاح] حضور داشته اند و سیزده نفر بوده اند. ولی بعدا احساس یاس کرده و اینطور حس کرده که مورد فریب و حیله قرار گرفته و برخی افراد، دین را برای محقق کردن اهداف دیگری، پوشش قرار داده بوده اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد