اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

پوستر/ انرژی هسته‌ای به چه دردمان می‌خورد؟

مجموعه پوسترهای «راه روشن» با موضوع انرژی هسته ای به همت جمعی از فعالان فرهنگی مشهدمقدس باکیفیت مناسب چاپ و تولیدشده است.
به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در 20 فروردین 94 فرمودند: « اینکه بعضی ازروشنفکرنماها قلم بردارند و قلم بزنند که «آقا ما صنعت هسته‌ای را می‌خواهیم چه‌کار کنیم» این فریب است؛ این شبیه همان حرفی است که زمان قاجارها وقتی نفت کشف‌شده بود و انگلیس‌ها آمده بودند می‌خواستند نفت را ببرند، اینجا دولتمرد قاجاری می‌گفت ما این ماده‌ی بدبوی عَفِن را میخواهیم چه‌کار کنیم، بگذارید بردارند ببرند! این شبیه آن است.

صنعت هسته‌ای برای یک کشور یک ضرورت است؛ هم برای انرژی، هم برای داروهای هسته‌ای که بسیار مهم است، هم برای تبدیل آب دریا به آب شیرین، و هم برای بسیاری از نیازهای دیگر در زمینه‌ی کشاورزی و غیر کشاورزی. صنعت هسته‌ای در دنیا، یک صنعت پیشرفته است، یک صنعت مهم است؛ این را هم بچّه‌های ما خودشان به دست آوردند؛ این انفجار ظرفیت‌های درونی و استعدادهای درونی بچّه‌های ما بود...»

مجموعه نمایشگاهی «راه روشن» در اندازه 35 در 50 سانتی‌متر به همت جمعی از فعالان فرهنگی مشهدمقدس با حمایت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد باکیفیت مناسب چاپ، تولیدشده است.

تشکل‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و مردمی مشهد می‌توانند جهت تهیه نسخه چاپ شده آن با شماره 09156538755 تماس حاصل نمایند. قابل‌ذکر است در نصب آن به شماره‌های هر پوستر دقت شود.

محتوای این پوسترها عبارت‌اند از:

- فواید اورانیوم غنی‌شده از 3 تا 90 درصد

- آب‌شیرین‌کن هسته‌ای و جنگ آب‌ها

- مقایسه قدرت پلوتونیوم و اورانیوم و تعداد لامپ‌هایی که یک قرص پلوتونیوم می‌تواند روشن کند

- بمب‌های هسته‌ای کشورهای 1+5

- نیروگاه‌های هسته‌ای موردنیاز کشور

- راکتورهای برق هسته‌ای کشورهای 1+5

- پزشکی هسته‌ای و نیاز بیش از 850هزار بیمار در کشور

- کشاورزی هسته‌ای و صرفه‌جویی اقتصادی شگفت‌انگیز

- مقایسه انرژی اتمی و انرژی‌های بادی و خورشیدی



منبع: قاصد

مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد