اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

فواید و مضرات فعالیت در شبکه های اجتماعی

lead

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، محمد دهداری در صفحه اجتماعی خود نوشت:

 فضای مجازی برای بنده فواید و مضراتی داشته است.

و اما ابتدا مضراتش:

۱. اذیت و آزاری که از خواندن برخی نظرات و نوشتجات مزخرف و غیر منطقی دیده ام!

۲. دلخوری های ناشی از اختلاف نظر با برخی رفقا که گاهی بیش از مورد اول موجب ناراحتی و اعصاب خوردی بنده شده است!
۳. وقت زیاد گذاشتن برای نوشتن ها یا پاسخ دادن ها که اگر کنترل نشود زندگی انسان را مختل می کند.
۴. برخی اوقات حرفایی زده ام که به خوبی به آن حوزه تخصصی اشراف نداشته ام و این از آفات مهم فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که در خیلی از رفقا نیز دیده ام.
۵. در اثر مراوده با برخی رفقای خودبزرگ بین و همه چیز دان که متاسفانه خودشان را در همه زمینه ها مجتهد و متخصص می دانند کمی تا قسمتی روحیه تکبر به بنده نیز سرایت کرده است.
۶. #سندروم_دریای_نیم_متری که از عوارض فعالیت در فضای مجازی است. به این معنی که به اقتضای بحث و جدل ها یا تحقیقات پراکنده در فضای مجازی در زمینه های متعددی مطالعه کرده ام ولی در اکثر حوزه ها عمیق نشده ام و صرفا به اندازه نیاز و آن هم پراکنده پیش رفته ام.
۷. #سندروم_خودشیفتگی_شبکه ای به معنی اهمیت دادن بیش از حد به تعداد _لایک و #پلاس و #کامنت و نظر مخاطبان که البته در این مورد خدا رو شکر مدت زیادی درگیر نبودم.

ولی فعالیت مجازی فواید زیادی هم داشته که برخی از آنها به قرار ذیلند:
۱. افزودن به آموخته ها و اندوخته هایم اعم از آموختن مستقیم از نوشته های دیگران یا آموختن به سبب مطالعه و تحقیقی که برای یک بحث یا  چالش در فضای مجازی انجام داده ام.
۲. فعالیت در راستای اعتقاداتم و عمل به تکلیف شرعی در حد توان که البته نمی دانم تا چه حد در این خصوص موفق بوده ام!
۳. هرگاه توانایی یا وقت یا علم کاری را در این فضا نداشته ام هم حداقل با پلاس یا لایک نقش سیاهی لشکر را برای جبهه انقلاب ایفا کرده ام!
۴. دست به قلمم بهتر شده و مطالبم به منظر مخاطبان زیادتری رسیده!
۵. در اثر مراوده با همون رفقای بنده ۵ قسمت قبل روحیه انتقادی نگریستن به همه چیز در من به وجود آمده و این موضوع موجب شده هر حرف و نوشته ای را به راحتی نپذیرم ولذا احتمال اینکه در مباحث علمی، سیاسی و یا حتی در زندگی روزمره اغوا شده یا گول بخورم کمتر شده!

علی کل حال به نظرم این تفکر اشتباه است که بگوییم ابتدا باید تمام مشکلات را مرتفع کرد و سپس قدم به این وادی نهاد بلکه درست تر آن است که بگوییم حتما باید تلاش کرد تا مشکلات را در حد توان مرتفع کنیم ولی عطف به بند ۲ فواید به هیچ وجه نباید سنگر را هم خالی کرد! 

وقت گذاشتن برای فعالیت در فضای مجازی به نظر حقیر یکی از وظایف بچه مسلمان هاست. البته در این میان ممکن است برخی اولویت های خاص خود را داشته باشند ولی به صورت پیش فرض همان است که گفتم!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد