اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

پیش شرط جدید مفتی وهابی برای جهاد نکاح زن متاهل

پیش شرط جدید مفتی وهابی برای جهاد نکاح زن متاهل


انجام این عمل به عنوان جهاد در راه خدا برای زن متاهل جایز شمرده شده اما نباید همسرش را از موضوع آگاه گرداند تا اینکه احساسات وی جریحه دار نشود! ، اما اگر شوهر این زن به جهاد نکاحش راضی است دیگر مشکلی در اطلاع وی از مسئله وجود ندارد!

 

به گزارش «شیعه نیوز»، شرط جدید فتوای مفتی وهابی " خباب مروان الحمد" در مورد جهاد نکاح برای زن متاهل با تروریست های دیگر، ظرف 24 ساعا اخیر سر و صدای بسیاری را به راه انداخته است.

در این فتوا که بر شبکه های اجتماعی و انجمن های اسلامی قرار گرفته آمده است: در صورت وجود زن متاهل در میان مجاهدان! وی می تواند بر طبق ضوابط به جهاد نکاح اقدام نماید اما به شرط اینکه همسرش را از موضوع مطلع نگرداند!

این مفتی وهابی می افزاید: انجام این عمل به عنوان جهاد در راه خدا برای زن متاهل جایز شمرده شده اما نباید همسرش را از موضوع آگاه گرداند تا اینکه احساسات وی جریحه دار نشود! ، اما اگر شوهر این زن به جهاد نکاحش راضی است دیگر مشکلی در اطلاع وی از مسئله وجود ندارد و عمل این زن عملی خالص در راه خداست!

ماجرای جالب شیعه شدن شاعر بلوچ


ماجرای جالب شیعه شدن شاعر بلوچ

خطاب به امام زمان گفتم اگر واقعا حق هستی و زنده، حقانیتت را به من نشان بده وگرنه من مطمئن می‌شوم که کارهایم در تبلیغ علیه شیعیان درست است، برمی‌گردم و تا آنجا که می‌توانم با اشعارم ضد شیعیان و شما تبلیغ می‌کنم.

ماجرای جالب شیعه شدن شاعر بلوچ

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ شب گذشته همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) عصرشعری در با حضور انجمن فرات تهران و شاعران جوان قم در سالن اجتماعات هتل صادقیه قم برگزار شد.

در این جلسه ابتدا سید مهدی حسینی با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) به ضرورت توجه بیشتر شاعران به بیان فضایل و مناقب این امام همام اشاره کرد و از شاعران خواست تا در سروده‌هایشان از امام صادق (ع) بگویند. پس از آن شاعران حاضر در جلسه به شعرخوانی در مدح و مراثی امام صادق (ع) پرداختند و شعرهایشان نذر این امام را قرائت کردند.

قاسم صرافان، جواد هاشمی، محمد رضا شمس، احمد علوی، سید محمد رضا شرافت، محمد غفاری از شاعرانی بودند که به شعرخوانی پرداختند.

اما بخش دیگر  و جالب توجه این جلسه بیان خاطراتی از دو هم وطن بلوچ بود. حمید شیرانی و محمد امین سپاهیان دو میهمان ویژه‌ی این عصر شعر بودند که از تشرف به مذهب تشیع و شرایط زندگی‌شان پس از آن و تبلیغات خود در منطقه برای حاضران سخن گفتند.

محمد امین سپاهیان که شاعران شهر ایرانشهر است و در وصف ائمه معصوم علیهم السلام شعرهایی دارد و علاوه بر این به تبلیغ مذهب تشیع با اشعارش می‌پردازد، در بیان اینکه چه طور شیعه شده است، گفت: سال 85 برای تحقیق درباره شیعیان و دانستن بیشتر درباره اعتقاداتشان به شهر قم آمدم. از بعضی خرافه‌ها درباره اعتقادات شیعیان شنیده بودم و برای اینکه این موارد را با چشمم ببینم به مسجد جمکران و به خصوص چاهی که شنیده بودم مردم نامه‌هایشان را در آن می‌ریزند رفتم.

وی افزود: وقتی به جمکران رسیدم، چیزی از دلم گذشت و خطاب به امام زمان گفتم اگر واقعا حق هستی و زنده، حقانیت شیعیان را به من نشان بده وگرنه من مطمئن می‌شوم که کارهایم در تبلیغ علیه شیعیان درست است، برمی‌گردم و تا آنجا که می‌توانم با اشعارم ضد شیعیان و شما تبلیغ می‌کنم.

این شاعر در ادامه در بیان خاطراتش به آشنایی با فردی در جمکران اشاره کرد که اتفاقا با او درباره اعتقادات شیعیان صحبت می‌کند و به تعدادی از سوال‌هایش پاسخ می‌دهد. بعد با هم به شهر قم بر می‌گردند و برای اقامه نماز به فیضیه می‌روند. پیشنماز نمازی که سپاهیان آن شب به او اقتدا کرد، حجت الاسلام محمدی اشتهاردی بود که در سجده و بین نماز و مغرب و عشاء از دنیا می‌رود و همین اتفاق تاثیر عمیقی در روحیه این شاعر می‌گذارد و آن را نشانه‌ای برای خود می‌بیند و باعث می‌شود بعد از آن به جای تبلیغ و شعر گفتن علیه شیعیان به تحقیق درباره شیعیان بپردازد و سرانجام در همان سال به مذهب تشیع مشرف می‌شود.

محمد امین سپاهیان در بخشی از شعر زیر که خطاب به امام رضا (ع) سروده است، به ماجرای شیعه شدنش اشاره می‌کند:

خوش به حالت ای کبوتر در حرم/ با دعا گشتی رها از دام غم

من رضایت از رضا آموختم/ ای کبوتر در حرم هم سوختم

قرب خاصی با  خدا دارد رضا/ بارگاهی با صفا دارد رضا

این علی موسی الرضا دانی که کیست/هشتمین از جانشینان نبی است

عشق او در قلب هر آزاده است/ او به غربت جان به جانان داده است

ای کبوتر محرم راز منی/خوش به حالت در حرم پر می زنی

ای کبوتر اه جانسوزم ببین/ عاشقی دلداده ام نامم امین

آمدم رازی مرا در سینه است / انعکاس نور از آیینه است

عشق مولایم مرا مجنون کرد/ بامن این افسون گری او چون کرد

راز عشقم را ز گل باید که جست/ آن گل زیبا چنین زارم بکشت

شبنمی از روی گل دیدم که ریخت /عقل من ایمان من از من گریخت

اهل مسجد بودم و عاشق شدم/من به زعم دشمنان فاسق شدم

از بلا نوشان چنین شیدا منم/هم اسیر عشق تو مولا منم

جام من را از بلا پر کر ده اند /نام من بی کربلا حر کرده اند

از غم ای دل بار دیگر جوش کن/ ای کبوتر قصه ام را گوش کن

گر رضا را دشمنان سم داده اند / این همه عاشق به او دل داده اند

جز گلم ای دل مرو همراه کس /لحظه ای ای دل مشو گمراه کس

ای کبوتر آمدم پیش رضا/ تا بخواهم از خدایم این قضا

در قضایم عشق پاکان را نهد/  صدق نیت در عبادت‌ها دهد

من توسل بر امامم می‌کنم/ توبه از سوء کلامم می‌کنم

با رضا دینم سلامت می‌شود/ هم شفیعم در قیامت می‌شود

پدری که دخترش را برای "جهاد نکاح" آماده می کرد

پدری که دخترش را برای "جهاد نکاح" آماده می کرد


روان گفت که حتی مادرش نیز او را تهدید می کرد که در صورت گفتن این موضوع به دیگران او را خواهد کشت، این در حالی بود که مادر وی نیز برای جهاد نکاح به روستاهای مجاور رفته بود.

به گزارش شیعه آنلاین، وب سایت "الخبر" نوشت: یک دختر نوجوان از اجبار به تجاوزهای مکرر از سوی شیبه نظامیان سوری در قالب جهاد نکاح پرده برداشت.

تعدادی از فعالان فیس بوک به تازگی قطعه‌ای ویدیویی را منتشر کردند که متعلق به "روان قداح" دختر نوجوان 16 ساله سوری است. وی در این قطعه ویدیویی جزئیات مصیبت وارد شده بر خود و اجبار از سوی پدرش برای شرکت در جهاد نکاح را تشریح می‌کند.

این دختر نوجوان می‌گوید که در ابتدای حوادث سوریه از سوی پدرش به تنهایی در اتاقی زندانی شد،‌ پدرش شورشیان سوری را به خانه دعوت کرده بود تا روابط جنسی با وی داشته باشند، او در این اتاق به تناوب و مکررا از سوی تروریست‌ها مورد تجاوز وحشیانه جنسی قرار گرفته است.

وی می گوید که هنگامی که موضوع را برای پدرش بازگو می‌کرد، او مدعی می شد که این نوعی جهاد است، پدر این دختر حتی از مداوای وی نیز خودداری می کرد و تنها می‌گفت که این اقدام در کارهای خیر تو ثبت می‌شود و باعث ورود تو به بهشت خواهد شد.

این دختر یک ماه به همین وضعیت زندگی کرد، او بارها به فکر فرار افتاد، اما هر بار از اینکه به دست عناصر مسلح به قتل برسد، می‌ترسید و از این فکر منصرف می‌شد.

روان گفت که حتی مادرش نیز او را تهدید می کرد که در صورت گفتن این موضوع به دیگران او را خواهد کشت، این در حالی بود که مادر وی نیز برای جهاد نکاح به روستاهای مجاور رفته بود.

نرم افزار تبدیل PDF به Word


Aiseesoft PDF Converter Ultimate یکی از بهترین و کامل ترین نرم افزارهای تبدیل فرمت PDF می باشد که امکان تبدیل فرمت اسناد PDF به Word، Text، EPUX، HTML و عکس با استفاده از تکنولوژی OCR را برای شما فراهم می کند. شما می توانید به سادگی فرمت خروجی خود را بر اساس نیاز خود از بین فرمت های Text, Word, Excel, PowerPoint2007, EPUB, HTML و انواع عکس شامل TIFF، JPEG، PNG، GIF، BMP، TGA، PPM، JPEG2000 انتخاب کنید.

امکانات نرم افزار Aiseesoft PDF Converter Ultimate :
- تبدیل فرمت PDF به فرمت متن برای استفاده از نرم افزار WordPad.
- تبدیل فرمت PDF به فرمت های Word شامل DOC و RTF سازگار با نرم افزارهای Microsft Word 2003/2007/2010.
- امکان تبدیل فرمت PDF به Excel، Powerpoint2007، EPUB و HTML در نهایت کیفیت.
- تبدیل PDF به عکس در فرمت هایی مانند TIFF، JPEG، PNG، GIF، BMP، TGA، PPM و JPEG2000 با قابلیت تنظیم سایز و رنگ عکس خروجی.
- برای کمک به کاربران در دستکاری فایل های خروجی ، Aiseesoft PDF Converter Ultimate دارای تنظیمات متعددی شامل تعیین سایز، رنگ، کیفیت و دیگر ویژگی های عکس های خروجی می باشد.برای اسناد نیز می توانید صفحه بندی ، کدک متنی، فرمت/کیفیت و رزولوشن عکس را تعیین کنید.
- پشتیبانی از تکنولوژی OCR برای تشخیص متن از فایل های PDF اسکن شده و عکسی.
- انتخاب زبان برای فایل های خروجی با پشتیبانی از زبان های متعدد برای افزایش دقت نرم افزار در تبدیل فرمت.
- کیفیت فوق العاده بالا برای فایل ها و اسناد خروجی.
- استفاده بسیار ساده با بهره گیری از رابط گرافیکی کاربر پسند و عدم نیاز به اطلاعات حرفه ای کامپیوتر و قابل استفاده برای افراد مبتدی.
- تبدیل دسته ای چندین فایل PDF به صورت همزمان به فرمت های مختلف.
- پشتیبانی از فایل های PDF چند زبانه از دیگر قابلیت های نرم افزار می باشد.

دانلود

علامه عسکری؛ مرزدار مکتب اهل بیت(ع)


علامه عسکری را به دلیل شیوه نوین در دفاع از مبانی تشیع و راه‏اندازی چندین مرکز اسلامی به حق «مرزدار مکتب اهل بیت(ع)» نامیده‏اند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در هجدهم جمادی‌الثانی 1332 هجری قمری همزمان با بهار 1293 شمسی در شهر سامرا و در خانواد‌ه‌ای روحانی و ایرانی‌تبار پسری به دنیا آمد که نامش را مرتضی گذاشتند؛ او خود در این باره می‌گوید: «سلسله نسب ما به حضرت امام محمّدباقر(ع) بر مى‏گردد و جد اعلاى ما از مدینه به سبزوار مهاجرت کرده است. مرحوم علامه مجلسى اجداد ما را از سبزوار به ساوه دعوت و آنها را به عنوان شیخ‏الاسلام آنجا تعیین می‏کند. جد ما مرحوم سید اسماعیل شیخ الاسلام از ایران به نجف مهاجرت کرد و فرزندش که پدرم باشد از نجف به سامرا رفت».
 
شرح این دوره از زندگی علامه عسکری از زبان خودش شنیدنی است: «با اینکه در طفولیت یتیم شدم در ده سالگى که مرا به طلبگى سپردند، خواندن و نوشتن به زبان عربى و فارسى را به خوبى مى‏دانستم. از همان آغازِ کتابخوانى، به مطالعه کتاب‌هاى سیره و تاریخ پیامبر(ص) و اصحاب و فتنه‏هاى صدر اسلام و سفرنامه‏‏ها مثل سفرنامه ابن‏ جُبیر و ابن‏ بطوطه و سفرنامه‏‏هاى اروپائیان به مشرق زمین علاقه داشتم و داستان استعمار استعمارگران را نسبت به کشورهاى اسلامى دنبال مى‏‏کردم مثلاً رساله دخانیه را که نوشته یکى از شاگردان میرزاى شیرازى بود در حالى که هنوز خطى بود در کتابخانه جدم خواندم».
 
پس از آن علامه عسکری در سن 18 سالگی عازم ایران و شهر قم شد تا در سطوح عالی حوزوی مشغول به تحصیل شود.
 
سید مرتضی در قم از محضر اساتید برجسته‌ای همچون امام خمینی(ره)، آیت‌الله مرعشی نجفی و میرزا خلیل کمره‌ای بهره برد و پس از آن برای تحصیل فقه استدلالی نزد آیت‌الله اشتهاردی حاضر شد.
 
در سال 1384 قمری و زمانی که دولت بعث فشارهای شدیدی بر علما از جمله علامه عسکری اعمال می‌کرد، وی ابتدا به لبنان و پس از آن به ایران مهاجرت کرد و مجمع علمی اسلامی را در سرزمین مادری خود به راه انداخت.
 
آثار و فعالیت‌ها

 
القرآن الکریم و روایات المدرستین، صلاة ابی بکر آخرین نماز پیامبر، عقائد اسلام من القرآن الکریم، حدیث کسا در کتب خلفا و اهل البیت، عبدالله بن سبا و اساطیر اخری (ترجمه‌شده به نام عبدالله بن سبا و دیگر افسانه‌های تاریخی)، یکصد و پنجاه صحابی دروغین، علی مائده الکتاب والسنه، معالم المدرستین، نقش ائمه در احیاء دین و بسیاری جزوات پاسخ به شبهات از جمله آثار علامه سید مرتضی عسگری به شمار می‌روند. آثار وی در حال حاضر به بیش از 20 زبان زنده دنیا ترجمه و منتشر شده است.
 
از جمله فعالیت‌های علمی بسیار شاخص علامه عسکری در زمینه قرآن‌پژوهی است که با نگارش کتاب «قرآن کریم و روایات مدرستین» به اوج خود رسید. این کتاب در حقیقت نقدی است بر کتاب «فصل الخطاب» محدث نوری. علامه عسکری خود در این زمینه گفته است: «حاجی نوری کتابی داشت به نام فصل الخطاب فی تحریف کتاب رب الارباب این کتاب چاپ سنگی و کسی آن را نخوانده بود. احسان ظهیر اسم آن را گذاشت الشیعه والقرآن این را من جواب دادم در سه جلد. جلد سومش بیش از 1000 صفحه است. کتاب فصل الخطاب بسیار بزرگ است با خط نوشته شده، ایشان در مورد سنی‌ها نوشته من همه را جواب دادم. هم مال سنی‌ها را و هم مال شیعه‌ها را. نگفتم سنی‌ها این طور می‌گویند. نوشتم این نسبت‌ها به صحابه دروغ نوشته شده و ثابت کردم. پس این طور نیست که جواب داده نشده باشد، علما جواب داده‌اند؛ آیت‌الله مکارم و آیت‌الله سبحانی جواب می‌دهند، بنده هم جواب می‌دهم».
 
روش علمی
 
نگرش تازه به منابع حدیثی و تاریخی و پایه‌گذاری مکتب فکری جدیدی در عرصه پژوهش‌های علمی همراه با مشی عالمانه، شیوه اصلی کار علامه عسکری را تشکیل می‌داد. وی به مدد همین روش توانست آثاری بسیار گرانبها را به مجامع علمی اسلامی عرضه کند.
 
طرح موضوعات ابتکاری شناساندن مکتب خلفا و مکتب اهل بیت(ع) با تکیه بر طرح مسائلی چون وحی قرآنی و وحی بیانی، مقایسۀ تطبیقی دو مکتب از طریق استناد به معتبرترین مصادر و منابع مورد قبول شیعه و سنّی جزء ابتکارات علامه عسکری بود و همین امر سبب شد بسیاری از موضوعات اختلافی تاریخی برای همیشه حل شوند.
 
علامه عسکری با تحقیقات نوین خود در حوزه‌ی قرآن، حدیث و تاریخ، تحولی در این زمینه‌ها به وجود آورد؛ آثار این دانشمند بزرگ شیعه چراغ راه شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) در ظلمت‌سرای تاریخی است که به وسیله تاریخ‌نگاران یک سویه‌نگر و بعضاً دروغ‌پرداز به نام اسلام نگاشته‌ شده‌اند از همین رو عنوان «مرزدار مکتب اهل بیت(ع)» در مورد وی به کار می‌رود.
 
شاید بهتر باشد شیوه علامه را از زبان خودش بشنویم که می‌گوید: «هر تحقیقى براى نگارش یک تاریخ صحیح از صدر اسلام یعنى از آغاز دعوت تا پایان عصر ائمه و بخصوص شکل‏گیرى تشیع و مکتب اهل بیت(ع) به یک گردنه‏اى از احادیث و روایات مشهور و مقبول در نزد قاطبه مسلمان‌ها و مورخان و سیره‏نویسان و محدّثان مى‏رسید که این روایات از نظر من اعتبار و علمیّت و استناد لازم را نداشتند و از یک دستِ تحریفگر در تاریخ اسلام خبر مى‏دادند، دستى که مکتب اهل بیت(ع) را به حاشیه رانده بود، پرده‌بردارى از این واقعیت بناهاى رفیعى را که برخى مورخان بزرگ اهل سنت و نظیر طبرى برافراشته بودند، متزلزل کرد؛ اینجا بود که زحماتم نتیجه داد و نگاه‌ها را متوجه مکتب اهل بیت(ع) و حوزه شیعه کرد. کتاب‌هایى مانند عبداللَّه بن سباء، صد و پنجاه صحابى ساختگى، احادیث عایشه، بارها در قاهره و بیروت با اجازه و بدون اجازه من چاپ شدند. علما و اساتید اهل سنت بر آنها مقدمه یا نقد نوشتند و به زبان‌هاى مختلف هم ترجمه شدند و تصور مى‏کنم به خواست خدا تأثیرى بر جریان تفکر اسلامى داشته‏اند».
 
تاسیس مراکز اسلامی
 
علامه سید مرتضی عسکری علاوه بر سال‌ها تحصیل و تدریس علوم اسلامی در رشته‌های گوناگون و نگارش کتاب‌های فراوان علمی و تاریخی، مراکز اسلامی و دین‌پژوهی زیادی را نیز تاسیس کرد که از آن جمله می‌توان به «حزب الدعوة الاسلامیة» در عراق با همکاری شهید سیّد محمّد باقر صدر و نیز تأسیس «کلیة اصول الدین» (دانشگاه اصول دین) در این کشور اشاره کرد.
 
راه‌اندازی دانشکده اصول‌ دین در ایران که اکنون در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سه شهر قم، دزفول و تهران به پذیرش دانشجو مشغول است، از دیگر اقدامات علامه عسکری محسوب می‌شود.
 
مباحثه با علمای سایر مذاهب
 
علامه عسکری در کنار همه فعالیت‌های علمی خود هیچ‌گاه از مباحثه مستدل و منطقی با علمای سایر مذاهب اسلامی غافل نشد و در این سنگر هم از مکتب اهل بیت(ع) دفاع کرد.
 
مباحثه با بن‏ باز مفتى بزرگ عربستان‏، مباحثه با دانشمند بزرگ اهل سنت ابوالعلى مودودى‏، مباحثه با امام جمعه رقّه‏، مباحثه با یکى از علماء اهل سنت‏ و مباحثه با مبشر و مبلغ مسیحى در بغداد از جمله این موارد هستند.
 
علامه سید مرتضی عسکری سرانجام در 25 شهریورماه سال 1386 و پس از یک عمر تلاش خستگی ناپذیر در سن 93 سالگی در بیمارستان میلاد تهران درگذشت و پیکر مطهرش در جوار بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) در قم به خاک سپرده شد.
 
قرار است مراسم سالروز ارتحال این دانشمند بزرگ، امشب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم قم برگزار شود.