اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

آخوند انگلیس پسند !


کدام شبکه‌های ماهواره‌ای از قم تغذیه می‌شوند؟

به گزارش فتن به نقل از صراط نیوز: هفته پیش بود که حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم در سخنان خود در آیین افتتاح استودیوهای پخش زنده مسجد مقدس جمکران از نگرانی سیدحسن نصرالله از اوضاع در قم سخن گفت.

او این نگرانی را چنین بیان داشت: برادر عزیزم سیدحسن نصرالله هفته گذشته هیئتی را فرستادند و من پذیرای ایشان بودم و از من خواستند که برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای که از قم تغذیه می‌شوند، کنترل شوند و گله‌مند بودند که چرا چنین زمینه‌ای در قم فراهم شده است تا برای ایشان مشکل ایجاد شود.

تغذیه، پخش و ادامه فعالیت برخی شبکه‌های ماهواره‌ای از قم اگرچه مسئله جدیدی نیست اما اعلام رسمی این نکته از زبان بالاترین مقام دولتی در قم خود معنای دیگری دارد.

چه اینکه پیش از این شاهد بودیم که شبکه ماهواره‌ای «اهل‌بیت» توسط فردی به نام “حسن اللهیاری” در قم تاسیس شد اما توهین‌های او به اهل‌تسنن آنچنان گسترش یافت که وی را از ایران و قم اخراج کردند.

او نیز این روزها به واشنگتن و به دامان سردمداران سیاست «تفرقه‌انداز و حکومت‌کن» رفته است تا اختلاف‌اندازی‌های خود را در آمریکا ادامه دهد.

اما در قم شبکه‌های دیگری هم یا تاسیس و یا اداره و یا تغذیه فکری می‌شوند که برخی از آنها کم و بیش همان مشکل شبکه «اهل‌بیت» را دارند.

بنابر اطلاعات موجود بر روی ماهواره‌ها ۱۱ شبکه منتسب به شیعی مختلف به زبان فارسی در حال فعالیت است و در کنار آنها شبکه‌های مختلف عربی و انگلیسی نیز فعالیت می‌کنند که در این میان شبکه‌های عرب‌زبان آنها بیشتر از دیگر شبکه‌هاست.

در این میان برخی از این شبکه‌ها از قم تغذیه و تولید برنامه دارند که موجب نگرانی بسیاری از جمله سیدحسن نصرالله شده است که بر اساس اطلاعات به دست آمده از جمله آنها شبکه « امام حسین(ع)» به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است که مرکزیت آن در کربلاست اما برنامه‌سازی‌هایی نیز در واشنگتن و قم دارد چه اینکه پیشتر رئیس دفتر این شبکه در قم به دلیل ترویج قمه‌زنی برای مدتی بازداشت شد.

این شبکه یکی از مهمترین شبکه‌هایی است که توسط «موسسه فرهنگی رسول اکرم(ص)» وابسته به یکی از مراجع تقلید ساکن قم به روی آنتن می‌رود.

شبکه امام حسین(ع) در یکی از مهمترین اقدامات خود سال گذشته «هفته برائت» را به مناسبت عید خرافی موسوم به عیدالزهرا از نهم ربیع الاول لغایت ۱۹ ربیع‌الاول تبلیغ کرد؛ دهه‌ای که تماما همزمان با «هفته وحدت» تاسیس شد تا لعن بزرگان و نمادهای اهل‌سنت را جایگزین تلاش برای وحدت زیر سایه نام مبارک حضرت محمد(ص) بکند.

اعلام هفته برائت توسط بیت شیرازی
سایت رسمی شبکه امام حسین(ع) با اعلامیه «هفته برائت»

شبکه دیگری که از قم تغذیه فکری می‌شود شبکه «سلام» است که دو شبکه مجزا به این نام وجود دارد و علیرغم آنکه این شبکه در کالیفرنیا به ثبت رسیده است در مشهد و اصفهان دارای دفاتر رسمی است.

دیگر شبکه از این زنجیره شبکه‌ها، شبکه «ابالفضل العباس» است که علیرغم اینکه مرکزیت آن معلوم نیست اما در سایت این شبکه به صراحت به داشتن دفاتری در مشهد، قم، اصفهان و تهران اشاره شده است و اکثر راه‌های ارتباطی این شبکه در فضاهای مجازی موبایلی اعم از واتس‌آپ، وایبر و … با کد ۰۰۹۸ متعلق به ایران معرفی شده است.
97653_367
سایت رسمی شبکه ابالفضل العباس و شماره تلفن دفاتر آن در ایران

شبکه دیگر در این زمینه «شبکه مدرسه جهانی امام صادق(ع)» است که در سایت رسمی آن به صورت رسمی از قم به عنوان دفتر مرکزی یاد شده است و در اساسنامه آن این شبکه که در آن دروس حوزوی ارائه می‌شود زیر نظر و حمایت شبکه جهانی امام حسین(ع) که پیشتر درباره آن سخن گفته شد معرفی شده است چه اینکه در اساسنامه آن آمده است: این مدرسه در ربیع الثانی سال ۱۴۳۱ توسط شبکه جهانی امام حسین «علیه السلام» پیشنهاد شد …

بنابر این گزارش این در حالی است که بنابر اطلاعات موجود شبکه‌های «بقیع» و «مرجعیت» به زبان فارسی و همچنین شبکه‌های الانوار ۱ و ۲ به زبان عربی دارای دفاتری در قم هستند که همه این شبکه‌ها که نام آنها برده شد توسط «موسسه فرهنگی رسول اکرم(ص)» وابسته به یکی از مراجع ساکن قم هدایت می‌شود.

حضور این شبکه‌ها در ایران و در قم که اکثر آنها در خارج از ایران و چه‌بسا در آمریکا و انگلستان ثبت شده‌اند در حالی است که چندی پیش مقام معظم رهبری از اقدامات موهن علیه اهل‌سنت ابراز ناخرسندی کرده و فرمودند: نباید کینه‌ورزی‌های مذهبی را زیاد کرد؛ این را چقدر باید تکرار کرد؟ بارها تکرار کرده‌ایم؛ بعضی حاضر نیستند [گوش کنند]. شما اگر بخواهید آن کسی را که موافق مذهب شما نیست و عقیده‌ی حقّ شما را قبول ندارد هدایت کنید، چه کار میکنید؟ اوّل شروع میکنید به مقدّسات او بدگویی کردن و دشنام دادن؟ اینکه بکلّی او را از شما دور خواهد کرد و امید هدایت او را به صفر خواهد رساند.(۳۱/۱/۹۳)

ایشان پیش از این مهری پایانی بر تسامح با افراطیون شیعه زدند و فرمودند که « از آن طرف هم یک عدّه مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می‌بینید، میشنوید، یا خبر دارید. وسائل ارتباط جمعی و رسانه در اختیار اینها میگذارند؛ در کجا؟ در آمریکا! در کجا؟ در لندن! آن تشیّعی که از لندن و از آمریکا بخواهد برای دنیا پخش بشود، آن تشیّع به درد شیعه نمیخورد.»(۲۰/۶/۹۲)

حال با توجه به مجموع این نگرانی‌ها از سوی مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله و با توجه به اینکه مسئولان جمهوری اسلامی هنگامی که متوجه اقدامات خلاف شرع اینگونه شبکه‌ها شده‌اند آنها را همچون شبکه «اهل‌بیت» تعطیل کرده و از کشور اخراج کرده‌اند و با توجه به اشاره استاندار قم مسلما در آینده خبر بسته شدن این شبکه‌ها در ایران را خواهیم شنید.

و نکته پایانی که باید به آن توجه کرد ضرورت همکاری ایران با برخی دیگر از کشورهای منطقه از جمله عراق، افغانستان و هند برای جلوگیری از ادامه کار برخی از شبکه‌های تندروی شیعی در این کشورهاست که می‌تواند از سوی سازمان صداوسیما و همچنین اتحادیه بین‌المللی رادیو تلویزیون‌های اسلامی دنبال شود.


آخوند انگلیس پسند !

مروری بر فتنه انگیزی یک روحانی نمای شیعه و تبعات آن

اشاره

ماجرایی که مرور می کنید یک خیمه شب بازی تأسّف بار از سوی کسی است که خود را در حدّ پاسخ به استفتائات شیعیان می داند و با دست آویز قرار دادن اختلافات مذهبی به نحوی افراطی و اهانت بار، خدمتی دوجانبه و همزمان به دشمنان اصل اسلام و تکفیری های شیعه ستیز انجام داده و می دهد. هرچند بیان واقعه، حاوی برخی گستاخی ها و توهین ها به مقدّسات اهل سنّت و همچنین برخی مراجع بزرگوار شیعه است، اما نقل بخش هایی از آن را برای هشدار و عبرت و یا به شکلی رقیق تر-از سوی برخی مبلّغین و کانون های سنّتی در داخل کشور نیز جریان دارد. امید آن که غافلان و ناآگاهان به خود آیند و بیش از این، احساسات مذهبی را خرج فتنه انگیزی قرار ندهند.

***

افتخار برای نشر تهمت و توهین

«پس از مدّت ها انتظار و درخواست های متعدّد، هیئت خدّام المهدی (علیه السّلام) مبادرت به چاپ مجدّد کتاب«الفاحشه؛ الوَجهُ الآخَر لعائشه» نموده است. علّت عدم اعلام چاپ اوّل کتاب این بوده که چاپ نخست، صرفاً به دلیل توزیع بین علماء اعلام بوده است. کتاب مذکور بیش از هزار صفحه می باشد و حجیم ترین کتابی است که تا به امروز در رسوا ساختن دشمن خدا، عایشه بنت أبی بکر تألیف شده است. کتاب دارای هفت فصل است، که حسّاس ترین آن ها فصلی است که ارتکاب زنا توسّط عایشه را بیان می کند! و شیخ در این فصل به بیان ادلّه پرداخته و به اعتراضات و ایرادات، پاسخ گفته اند.
در حال حاضر، ۳۵۰۰ نسخه از کتاب موجود است و مؤمنین می توانند جهت دریافت کتاب از طریق شماره تلفن های زیر با دفتر هیئت خدّام المهدی (علیه السّلام) در لندن تماس بگیرند: … لازم به تذکّر است که ارسال پستی کتاب تنها در بریتانیا مجّانی می باشد» (پایگاه اطّلاع رسانی یاسرالحبیب)

حمایت انگلیس و ماهی گیری وهّابیت

آن روزها که یاسر یحیی عبدالله الحبیب، شیخ خوش پوش انگلیسی روی منبر گرم و نرمش در لندن، تکان می خورد و در ذمّ امّ المؤمنین افاضه می فرمود، نه فقط اهل فنّ بلکه آنان که دورادور هم چیزهایی از سیاست های بریتانیای کبیر شنیده بودند و قدیمی ترها که «تفرقه بینداز و حکومت کن» را با پوست و استخوان لمس کرده بودند، با نیشخندی تلخ گفته بودند که روباه پیر، باز طعمه ای دیگر برای گُرگرفتن آتش اختلافات مذهبی پیدا کرده است. سخنان او بلافاصله در شبکه جهانی یوتیوب قرار گرفت و واکنش های بسیاری را علیه تشیّع در پی داشت.
خبرگزاری اهل بیت(ابنا) به نقل از سایت خبری شیعیان عربستان(راصد)، واکنش «شیخ عبدالعزیز آل الشّیخ»مفتی اوّل سعودی را چنین گزارش می دهد: «بعد از اسائه ادب یاسر الحبیب به ام المؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است» . وی در دیدار امروز خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسرالحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل سنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند» آل الشّیخ ادامه داد: «مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهل سنّتی که شیعه شده بودند، به خصوص در شمال آفریقا، پس از گفته های یاسرالحبیب متوجّه شده اند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشته اند.»
وی سپس به کنایه اضافه کرد: «شیعیان خود را پشت دیوار مظلوم نمایی و شهادت پنهان کرده بودند، دست شان رو شده و مشّخص گردید که این ها قومی خبیث هستند. سخنان الحبیب، نعمت و عنایتی از سوی خداوند بود تا باطن واقعی شیعیان روشن شود» .
اما سخنان موهن و نابخردانه شیخ، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور- از جمله :

«شیخ عَمری»، «شیخ حسن معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آل محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیّدهاشم السلمان» - مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کردند.
جالب این که در پی ایجاد برخی فشارهای حقوقی بر وی، دولت انگلستان و سازمان های به اصطلاح حقوق بشری این کشور، او را مورد حمایت ویژه خویش قرار دادند.

آخوند انگلیس پسند!

اصرار دوباره؛ سفاهت یا خیانت؟

شیخ نیز در ۱۷ رمضان المبارک ۱۴۳۲ و در سال روز فوت ام المؤمنین عایشه، مراسم جشنی دوباره به این مناسبت برپا کرد و پس از ذکر ادلّه خویش برای اثبات نفاق و هرزه گی و … در مورد همسر پیامبر اسلام!، سخن خود را با این توصیه استراتژیک! به پایان رسانید که: «جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه این که روز هلاک عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می رود.» سایت وی نیز با افتخار تمام در این باره گزارش می دهد:«لازم به ذکر است که شبکه ماهواره ای “فدک” این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن این که در بالای صفحه شبکه نیز شعار “الله اکبر … عایشه فی النّار” برای اوّلین بار در تاریخ شبکه های تلویزیونی قرار داده شد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید» .
با این که اقدام قبلی شیخ سفیه، کاملاً علیه شیعیان تمام شد و آتش اختلافات مذهبی را برافروخت و در آستانه قیام های منطقه ای، نزاع های بین المذهبی را به اولویت اوّل موضع گیری ها بدل ساخت، او در این مراسم دوباره هم بر استقامت خویش برای پیگیری مداوم این مراسم، تأکید کرد: «وضع این امّت، قبل از جشن چیزی بود و پس از جشن، چیز دیگری است. امور و وقایعی که بسیار تغییر کرده تا مردم، هرچه بیشتر از ظلمات دشمنان اهل بیت علیهم السّلام به دور و به نور ایشان نزدیک گردند.» به نقل سایت شیخ، وی در خاتمه، پایان تعلیقاتش که آن را “کاروان دشمنان عایشه” در مقابل “کاروان فرزندان و یاران عایشه” نامیده بود، اعلام نموده و از خدای متعال، توفیق برگزاری جشن در سال آینده را خواستار شد.

طنز خودبزرگ بینانه و گستاخی بی سابقه

این تعلیقه، پاسخ های هتّاکانه او به مراجع و علمای بزرگ شیعه را دربر می گرفت که علیه اقدام فتنه برانگیز و نسنجیده او موضع گرفته بودند. از جمله حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته) در ابتدای درس خارج خویش در تاریخ ۱۱ مهر ۱۳۸۸ فرمودند: «اخیراً یک آدم بی سواد و روحانی نمای مقیم لندن، به نام شیعه، به مقدّسات بعضی از مذاهب اهانت کرده، نسبت های ناروای عجیبی به یکی از همسران پیامبر داده و فحّاشی عجیبی به برخی از آنان نموده است. این آدم یا مزدور و مأمور است و یا سفیه و دیوانه. اما از او نادان تر، بعضی از علمای وهّابی هستند که به استناد این حرف، گفتند: شیعیان، باطن خودشان را ظاهر کردند!»
شیخ با خودبزرگ بینی و بی ادبی حیرت انگیز در پاسخ به فرمایشات این مرجع معظم، قسمت بیست و پنجم تعلیقه اش را نگاشت: «علّت استعمال این الفاظ زشت توسّط ناصر مکارم، حساب های شخصی است؛ زیرا چندسال پیش از ما پیرامون تقلید او سؤال شد (سؤال و جواب در سایت، موجود است) و پاسخ دادیم که تقلید او را مُبرّء الذّمة نمی دانیم. در سؤال دیگری گفتیم که نظر شخصی در کار نیست و ما تنها تقلید از او را صحیح ندانستیم. به این دلیل که ایشان در مقابل ظلم های واقع شده در ایران، سکوت اختیار می کند و به حکومت ستمگر، تمایل دارد! ضمن این که أعلم هم نیست تا بتوان از او تقلید کرد.
ظاهراً این جواب و همچنین برخی رُدود علمی ما در دروس “قواعد فقهی”-که بعضاً آراء نامبرده و غیر او را با احترام کامل و سیاق علمی، ردّ می کردیم-به مکارم رسیده و او مسئله را شخصی گرفته و مترصّد فرصتی بوده تا انتقام بگیرد!!» (سایت اطلاع رسانی یاسرالحبیب)
گذشته از طنز خودبزرگ بینانه ای که در عبارات فوق، موج می زند، بی ادبی بی سابقه و گستاخی مثال زدنی او، ذهن ها را هر چه بیشتر به سمت دو احتمال موجود در کلام مرجع بزرگوار، سوق می دهد:

«این آدم، یا مزدور و مأمور است و یا سفیه و دیوانه.»

فتوای تاریخی و تغییر فضا

اما وهّابیون که خود، سر در آخور انگلیسی دیگری دارند و همواره با چسباندن برچسب و اتّهام به شیعه، در جستجوی شاهد مثال در میان شعییان می چرخند، آن چنان خوشحال شده و نان خود را به تنور داغ هیئت خدّام المهدی می چسباندند که شاید تا سال ها فرصت مشابهی برای تخریب چهره تشیّع در میان جمهور مسلمانان نیابند. و جالب این که شیخ انگلیس پسند، علّت جنجال و هوچی گری وهّابیت، علیه تشیّع و شیعیان، بر اساس سخنان و مکتوباتش را ناشی از عمق علمی کار خویش دانسته است: «سخنان ما عادتاً دقیق و مستند به دلیل و برهان است و درباره آن تحقیق می کنیم، و وهّابیون می بینند این کلام ماست که واقعاً با آن چه از ائمه ما علیهم السّلام رسیده و در منابع و کتب ما آمده، موافقت دارد.»
نهایتاً این دست موضع گیری ها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، استفتائی را از سوی جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان، در پی داشت. و این چنین بود که مقام معظّم رهبری در پاسخ فرمودند: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیّدالانبیاء، پیامبراعظم -حضرت محمّد صلی الله علیه و آله- می شود.» فتوایی که از شبکه ماهواره ای “الجزیره” گرفته تا روزنامه “الانباء” کویت، سایت پرمخاطب، “محیط”، روزنامه های “السّفیر” لبنان و “الحیات” چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت.
حتّی احمد الطّیب، شیخ الازهر در بیانیه ای رسمی، این چنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب، واکنش نشان داد: «با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنه ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان الله علیهم با تعرّض به همسران حضرت رسول (ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آن چه اهل فتنه انجام می دهند، صادر شده و بیان گر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آن چه که باعث می شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگ ترین مراجع شیعه و به عنوان رهبر عالی جمهوی اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعی ای که دارم، می گویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب نظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: “و لا تَنازعوا فَتَفْشَلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین .»
هرچند که در این میان، واکنش شبکه های رسانه ای وهّابیت مانند “العربیه” معلوم بود: سانسور و سکوت!

یاسر الحبیب کیست؟

«یاسر یحیی عبدالله الحبیب» روحانی جوان کویتی، متولّد ۱۹۷۷ میلادی(۱۳۵۵ شمسی) و فارغ التّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت است. سه سال از راه اندازی «هیئت خدّام المهدی» در کویت نمی گذشت که تندروی های شیخ ۲۵ ساله، دولت کویت را بر آن داشت تا هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند. اما الحبیب که گویا از همان ابتدا مورد توجّه انگلیسی ها قرار گرفته بود، ناگاه سوژه سازمان های حقوق بشری در انگلستان و وزارت خارجه آمریکا شد و این گونه، پس از سه ماه، مورد عفو دولت کویت قرار گرفت! شیخ که از زندان آزاد شد، بساطش را جمع کرد و با اخذ پناهندگی، عازم شمال بریتانیا شد. دو سال بعد، ساکن لندن شده و حیطه فعالیت های خود را به شدّت گسترش داد. روزنامه ای با نام shianewspaper به طبع رساند و حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه انداخت. بعدتر اما برای آن که سخنان فتنه گرانه اش بهتر شنیده شود، شبکه ماهواره ای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی ها تأسیس نمود و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه ای بزرگ به نام«حسینیه سیّدالشّهداء» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه ای، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع سانی اینترنتی قرار داد.

انتباه

واقعیت این است که حمایت انگلیسی ها از جریان افراط گری شیعی نما در کنار حمایت بی شائبه از جریان افراط گری تکفیری وهّابی، یک قیچی خطرناک، علیه مصالح اسلام و مسلمین به وجود آورده است. اما در این میان، آن چه جای سؤال دارد این که چرا برخی “آقایان”در قم، باید حامی این گونه شبکه های ماهواره ای شیعه نما باشند و در سایت رسمی شان، لینک و لوگوی آن را قرار داده و مورد حمایت مادّی و معنوی خویش قرار دهند؟
منبع مقاله: دوماهنامه علمی فرهنگی خط شماره ۶، مهر و آبان ۹۱


یاسر الحبیب و شبکه ماهواره ای فدک

گهان شبکه های وهابی، تبلیغات بی سابقه و گسترده ای علیه شیعیان می کنند. زیرا یک روحانی ( شما بخوانید: روحانی نما ) شیعه، به نام «یاسر الحبیب» در سال روز مرگ عایشه ( دختر ابوبکر و همسر رسول خدا (ص) )، جشنی گرفته است و از همگی دعوت کرده است که از این به بعد، این روز را جشن بگیرید.

از طرفی «شیخ عبدالعزیز آل ‏الشیخ» ( مفتی اوّل سعودی ) از این ماجرا خوشحال می شود و اعلام می کند که خیلی از افرادی که سنّی بودند و می خواستند شیعه بشوند، با دیدن رفتار این روحانی، از شیعه متنفَر شدند.

قضیّه چه بود؟

روز ۱۷ رمضان سال ۱۴۳۱، «یاسر الحبیب» در یک سخنرانی با کلمات رکیکی، بر ضد عایشه صحبت می کند. سپس سخنرانی وی در یوتیوب پخش شده و موجب تبلیغات گسترده ای علیه شیعه می گردد.

وی همچنین کتابی به نام «الفاحشة الوجه الآخر لعائشة» نوشته و بر ضد عایشه همان صحبت های رکیک را آورده است.

جالب این است که او نه تنها به اهل سنت، بلکه به شیعیان و بزرگانی چون «آیت الله بهجت»،‌ «آیت الله شهید سیّد محمد باقر صدر»،‌ «آیت الله مکارم شیرازی»، «امام خامنه ای» و … نیز توهین کرده است!

این شخص در ابتدا در کویت، حسینیه ای را به نام «خدام المهدی» ( سال ۲۰۰۱ ) افتتاح کرد، ولی به دلیل تندروی هایش، ۳ سال بعد ( ۲۰۰۴ ) توسط دولت کویت تعطیل و روانه ی زندان شد.

کشور انگلیس ( که دنبال چنین افرادی –برای تفرقه بین مسلمانان –می گشت ) به همراه آمریکا، با فشار بر دولت کویت، او را آزاد کرد ( در حالی که ۳ ماه بیشتر از زندان وی نگذشته بود ) و «یاسر الحبیب» نیز بلافاصله پناهده ی انگلیس می شود.

پس از سخنرانی معروف او در سال روز مرگ عایشه، شبکه ی ماهواره ای «فدک» را ( در ۱۱ شوال سال ۱۴۳۱ ) تاسیس می کند و در آن به تفرقه بین مسلمانان می پردازد.

لازم به ذکر است که وی در لندن صاحب روزنامه ی «shianewspaper»، حوزه ی علمیه «امامین عسکرین»، حسینیه ی «خدام المهدی» و سایت «القطره» است.

شبکه فدک - قناة فدک - یاسر الحبیب

شبکه فدک – قناة فدک – یاسر الحبیب

اعتقادات «یاسر الحبیب»

۱٫        به شدّت از «قمه زنی» دفاع می کند.

۲٫        معتقد به «وحدت بین شیعه و سنّی» نیست و «تقیّه[۱]» را قبول ندارد.

۳٫        معتقد به «ولایت مطلقه ی فقیه» نبوده ( بلکه به امام خامنه ای و نظام اسلامی ایران توهین می کند ).

۴٫        از شخصیت های بزرگ شیعه ( مانند «آیت الله سیستانی»، «آیت الله بهجت»، »آیت الله شهید سیّد محمد باقر صدر»،‌ »آیت الله مکارم شیرازی»، «سیّد حسن نصر الله»، «امام خامنه ای»، «امام خمینی» و … بیزار است! )

و … .

Picture13

فتوای تاریخی امام خامنه ای

گرچه علمای بزرگ شیعه در ایران، عربستان، عراق، لبنان و … کار های «یاسر الحبیب» را رد می کردند، اما همچنان شبکه های وهابی او را «شیعه» و کار هایش را بر اساس عقیده «شیعه» معرفی می کردند.

سرانجام جمعی از علمای شهر «احساء» در عربستان، ‌سوالی را در زمینه ی «توهین به همسران پیامبر (ص) و مقدسات اهل سنت» خدمت امام خامنه ای مطرح کردند و ایشان این کار حرام دانستند[۲].

این فتوا به سرعت در خبر های جهان منتشر شده و جزء یکی از ۱۰ رویداد مهم دینی در سال ۲۰۱۰ شناخته شد. به وسیله ی این فتوا، آتش فتنه خاموش گشت، تا جایی که رئیس دانشگاه الأزهر مصر گفت:

«با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنه ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان الله علیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام می دهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آنچه که باعث می شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگترین مراجع شیعه و به عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعی ای که دارم، می گویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب نظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: ولا تَنازعوا فتَفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین.»

 

 


[1]«تقیه» یعنی این که در مقابل بعضی از افرادی که اگر بدانند شیعه هستیم، ما را می کُشند، خودمان را شیعه نشان ندهیم. در احادیث بسیاری درباره «تقیّه» به شیعیان توصیه شده است.

 

 

[2]«اهانت به نماد های برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم  حضرت محمّد ( صلّی الله علیه وآله ) می شود.». ر.ک: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری.

http://www.fetan.ir


آخوند انگلیسی بر طبل تفرقه شیعه و سنی می‌کوید

فتوای مقام معظم رهبری دهان دشمنان شیعه را بست، آرامش را به جامعه اسلامی برگرداند و تفرقه افکنان را از اینکه به تمامی اهدافشان برسند، ناکام گذاشت. اما تاسف آور است که در همین قم خودمان هنوز شبکه تلویزیونی این شیخ سفیه توسط برخی آقایان تبلیغ می‌شود و تاسف آورتر آنکه هنوز برخی افراد چنین مجالسی را به بهانه‌های مختلف ترتیب می‌دهند. این روزها دارد دوباره بازار این مجالس گرم می‌شود.

در ساحل آمودریا نشسته‌اند؛ اسمشان هم شیعه است. اما امام چهل و نهم‌شان در لندن دارد امامت می‌کند و آنها هم به عشق «آقاخان چهارم» که زبانش انگلیسی است، با عشق و خلوص سعی می‌کنند تا زبان امامشان را یاد بگیرند. ساحل آمودریا کجا و لندن کجا؟ شیعه کجا و سرویس‌های جاسوسی روباه پیر کجا؟

حالا دیگر دست انگلیس در ساخت و ترویج وهابیت و بابیت و بهاییت و خیلی از «یت» های دیگر رو شده، اما سبک مغزی است اگر فکر کنیم این استعمار کثیف و دوستان مستکبرش برای شیعه دوازده امامی نقشه نکشیده باشند. همانطور که شیعه‌های اسماعیلیه را با امام چهل و نهم سر کار گذاشته‌اند حتما برای من و توی دوازده امامی هم نقشه دارند. حالا آنها را در استان‌های بدخشان افغانستان و تاجیکستان و در ساحل آمودریا یک‌جور و من و تو را در استان‌های ایران و در ساحل زاینده رود و کارون و… یک‌جور دیگر.

همانطور که برای آنها «آقاخان چهارم» جور کرده‌اند، برای شیعه دوازده امامی هم یک طلبه خوش بر و رو، و خوش پوش تدارک دیده‌اند تا در لندن حسینیه و شبکه تلویزیونی و حوزه علمیه داشته باشد و منبر برود و بشود سینه چاک شیعیان و دشمن درجه یک وهابیت. «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» را می‌گویم!

کریم آقا خان و فرح پهلوی

چشم استعمار شیخ زندانی را می‌گیرد

جوان متولد ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۵شمسی) و فارغ‌­التّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راه­اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می­‌گذشت که تندروی­‌هایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند.

اما این جوان جسور چشم انگلیسی‌ها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمان‌های حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمان‌ها چرا بین این‌همه زندانی و شکنجه‌شده گیر داده‌اند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمی‌کند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند.

شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسی‌ها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیت‌­های خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامه‌­ای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهواره‌­ای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی­‌ها تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه‌­ای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه‌­ای، شبکه ماهواره‌­ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع­‌رسانی اینترنتی قرار دهد.

شیخ جوان کویتی حالا سی و شش سال دارد و از فراز منبری در لندن و با استفاده از تریبون‌هایی که دولت انگلیس در اختیارش قرار داده است، دارد صدای شیعه را به گوش جهانیان می‌رساند. شما به چیزی شک نمی‌کنید؟!

شیخ یاسر الحبیب

آتشی که سنی‌ها را نشانه رفت ولی به دامن شیعه نشست

برای اینکه کمی قضیه روشن‌تر شود و دلیل این حمایت‌ها را به وضوح دریابیم، کافی است سه سال برگردیم عقب؛ به رمضان المبارک ۱۴۳۱ قمری. شیخ انگلیسی در هفدهم ماه مبارک و در سالروز وفات عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) مجلسی در حسینیه خود در لندن تشکیل داد و از فراز منبر جملات رکیک و نسبت‌های وقیحانه‌ای متوجه او کرد.

او پس از ذکر ادلّه­ خویش برای اثبات نفاق و هرزه‌­گی و … درمورد همسر پیامبر اسلام!، سخن خود را با این توصیه استراتژیک! به پایان رسانید که: «جشن ­گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه این­که روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می­‌رود.» سایت وی نیز با افتخار تمام در این‌­باره گزارش م‌ی­دهد: «لازم به ذکر است که شبکه ماهواره‌­ای “فدک” این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن این­که در بالای صفحه­ شبکه نیز شعار “الله اکبر … عایشه فی النّار” برای اوّلین بار در تاریخ شبکه­‌های تلویزیونی قرار داده شد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید»

آخوند انگلیسی یاسر الحبیب

این کار در حالی انجام شد که اقدام قبلی او در انتشار کتابی سراسر توهین به عایشه که تلاش داشت هرزگی او را ثابت کند، قبلا واکنش‌های شدیدی علیه شیعیان به همراه آورده بود.

اقدام جدید او هم کاملاً علیه شیعیان تمام شد. «شیخ عبدالعزیز آل‏‌الشّیخ» مفتی اوّل سعودی چنین واکنش می‌­دهد: «بعد از اسائه‏ ادب یاسر الحبیب به أم‏المؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است». وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسر الحبیب، روحانی‏ شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل‌­سنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.» آل‏‌الشّیخ ادامه داد: «مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهل‏‌سنّتی که شیعه شده بودند، به‌­خصوص در شمال آفریقا، پس از گفته‏‌های یاسر الحبیب متوجّه شده‌‏اند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشته‌‏اند.»

وی سپس به کنایه اضافه کرد: «شیعیان که خود را پشت دیوار مظلوم‏‌نمایی و شهادت پنهان کرده بودند، دست­‌شان رو شده و مشخّص گردید که این­‌ها قومی خبیث هستند. سخنان الحبیب، نعمت و عنایتی از سوی خداوند بود تا باطن واقعی ‏شیعیان روشن شود».

اما سخنان مشکوک شیخ، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه‏ این دو کشور ـاز جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آل‏محسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیّدهاشم السلمان»ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کردند.

واکنش‌هایی که در جهان اسلام اتفاق افتاد نشان می‌داد حمایت‌های انگلیس به بار نشسته است و جاسوس‌های بریتانیایی در انتخاب شیخ کویتی در زندان‌های کویت اشتباه نکرده بودند. اینبار هم سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن داشت جواب می‌داد. مخصوصا که شیخ سال بعد هم این برنامه را تکرار کرد.

آبی بر آتش

سخنان شیخ شهرت طلب حسابی آب به آسیاب وهابیت ریخته بود و مخالف علمای تراز اول شیعه نتوانسته بود به اندازه کافی از تبعات این اقدام کم کند و همچنان قیام‌­های منطقه‌­ای و نزاع­‌های بین­‌المذهبی به اولویت اوّل موضع­گیری‌­ها بدل شده بود.

تا اینکه این دست موضع­گیری­‌ها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه­ منطقه احساء عربستان را بر آن داشت تا استفتائی را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کنند. پاسخ معظم له آبی بود بر آتش:

«اهانت به نمادهای برادران اهل­‌سنّت از جمله اتّهام­‌زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به­ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمّد صلّی­‌الله­‌علیه­‌وآله– می‌شود.» فتوایی که از شبکه ماهواره­ای “الجزیره” گرفته تا روزنامه “الانباء” کویت، سایت پرمخاطب “محیط”، روزنامه­‌های “السّفیر” لبنان و “الحیات” چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت.

حتّی احمد الطّیب، شیخ الازهر در بیانیه­‌ای رسمی، این­چنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب، واکنش نشان داد:

«با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنه‌­ای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضوان­‌الله­‌علیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول­(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آن­چه که اهل فتنه انجام می­‌دهند، صادر شده و بیان­گر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آن­چه که باعث م‌ی­شود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگ­ترین مراجع شیعه و به‌­عنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعی­‌ای که دارم، می­‌گویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحب­نظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: “ولا تَنازعوا فتَفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین.»

هرچند که در این میان، واکنش شبکه­‌های رسانه‌­ای وهّابیت مانند “العربیه” معلوم بود: سانسور و سکوت!

وحدت شیعه و سنی

من و تو در کدام ساحل نشسته‌ایم؟!

فتوای مقام معظم رهبری دهان دشمنان شیعه را بست، آرامش را به جامعه اسلامی برگرداند و تفرقه افکنان را از اینکه به تمامی اهدافشان برسند، ناکام گذاشت. اما تاسف آور است که در همین قم خودمان هنوز شبکه تلویزیونی این شیخ سفیه توسط برخی آقایان تبلیغ می‌شود و تاسف آورتر آنکه هنوز برخی افراد چنین مجالسی را به بهانه‌های مختلف ترتیب می‌دهند. این روزها دارد دوباره بازار این مجالس گرم می‌شود.

وهابی‌ها و بابی‌ها و بهایی‌ها که تکلیفشان مشخص است؛ شیعه اسماعیلیه هم که سرش با امام انگلیسی‌اش گرم است در ساحل آمودریا. تو حواست کجاست که سرت دارد گرم می‌شود!

http://www.fetan.ir


شیعه مورد حمایت لندن و امریکا چگونه پروژه تفرقه را کلید زد؟

ثائر الدراجی بر اساس فایل های ویدیویی که در اینترنت نیز وجود دارد ارتباط وسیعی با شبکه های بدنام مدعی شیعی ‎گری در لندن و نیویورک داشته است. هدف اصلی این شبکه ها تولید برنامه هایی با محتوای توهین به اهل سنت و پررنگ کردن اختلافات میان مسلمانان و ضدیت با اسلام سیاسی است به همین دلیل از سوی کشورهای میزبان مورد حمایت قرار می گیرند.

در حالی که واکنش ها به اقدام گروهی تندرو در توهین به اعتقادات اهل سنت در عراق ادامه دارد رجانیوز به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد برنامه ویژه ای برای برهم زدن وحدت مسلمانان در آستانه مراسم حج ابراهیمی از سوی سرویس های امنیتی برخی از کشورهای غربی کلید خورده است.یاسر الدراجی

 انتشار ویدئویی از شخصی به نام «ثائر الدراجی» که به اصحاب پیامبر (ص) ناسزا می‎گوید و عده ای نیز وی را همراهی می کنند با استقبال گسترده برخی جریان های ضد وحدت و شبکه‎های وهابی مواجه شده است.

پس از انتشار این ویدئوها دور جدیدی از فشار بر شیعیان به ویژه در برخی از شهرهای عراق آغاز شده است.

در چنین شرایطی آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان با صدور فتوایی این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را مخالف اخلاق و سیره اهل بیت (ع) برشمرد.

 «نوری مالکی» نخست وزیر عراق هم با محکوم کردن این اقدام دستور بازداشت عاملان را صادر کرد.

نظر آیت الله سیستانی درمورد توهین به صحابه+عکس

هفته گذشته و در سالروز شهادت امام جواد (ع)چند جوان به سرکردگی  ثائر الدراجی علیه شخصیت های مورد احترام اهل سنت در منطقه سنی نشین «الاعظمیه» بغداد شعار سر دادند.

فیلم اظهارات الدراجی و شعارهای همراهان او به صورت گسترده در شبکه های وهابی و همچنین از سوی برخی از شیعیان مخالف وحدت مسلمانان در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

انتشار گسترده این فیلم توسط شبکه های وابسته به قطر و عربستان و بحث های صورت گرفته در شبکه های اجتماعی ، تلاش تازه ای از سوی دشمنان برای اختلاف افکنی میان مسلمانان و بهره برداری از آن در زمان برگزاری مراسم حج است.

موضوعی که با روشن شدن رابطه ثائر الدراجی با برخی از شبکه های انگلیسی مسلک شیعی و مخالف اسلام سیاسی، نشان از برنامه ریزی سرویس های غربی برای تحت شعاع قرار دادن وحدت مسلمانان دارد.

ثائر الدراجی بر اساس فایل های ویدیویی که در اینترنت نیز وجود دارد ارتباط وسیعی با شبکه های بدنام مدعی شیعی ‎گری در لندن و نیویورک داشته است.

هدف اصلی این شبکه ها تولید برنامه هایی با محتوای توهین به اهل سنت و پررنگ کردن اختلافات میان مسلمانان و ضدیت با اسلام سیاسی است به همین دلیل از سوی کشورهای میزبان مورد حمایت قرار می گیرند.

در ویدئویی که در چند ماه پیش در سایت یوتیوب منتشر شد، ثائر الدراجی  در تماس با شبکه ماهواره ای فدک وابسته به یاسر الحبیب گفته است که توهین به نماد به اعتقادات اهل سنت باید در قول و عمل به ظهور برسد . وی در این گفتگو به اظهارات یکی از روحانیونی که هم اکنون در قم ساکن است اشاره داشته و بر اساس این اظهارات نتیجه می گیرد که توهین آشکار به اهل سنت جز اعتقادات شیعه است و باید صورت گیرد.

یاسر الحبیب روحانی جوان کویتی است که به دلیل اقدامات ساختارشکنانه خود مورد توجه کشورهای غربی و شبکه های وهابی قرار گرفت. وی پس از آنکه به دلیل توهین به اهل سنت از سوی دولت کویت دستگیر شده بود ، پس از تحمل سه ماه زندان با فشار وزارت امور خارجه آمریکا و نهادهای حقوق بشری غربی از زندان بیرون آمد و به انگلیس پناهنده شد. شیخ مدعی شیعه گری کویتی که متولد سال ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۵ شمسی ) در آنزمان ۲۵سال بیشتر سن نداشت.

وی پس از سکونت در لندن حیطه فعّالیت های خود را به شدّت گسترش داد. روزنامه ای با نام shianewspaper به طبع رساند و حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه انداخت. بعدتر اما برای آن که سخنان فتنه گرانه اش بهتر شنیده شود، شبکه ماهواره ی «فدک» را نیز با حمایت انگلیسی ها تأسیس نمود و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیه ای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانه ای، شبکه ماهواره ای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی قرار داد.

اما یکی از اقدامات او که با استقبال وهابیون مواجه شد ، پخش برنامه ای در تلویزون فدک به مناسب فوت عایشه بود. یاسر الحبیب در اظهاراتی که در سایت رسمی او منتشر شده، گفته: «جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه این که روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار می رود.»

یاسر الحبیب

یاسر الحبیب

سایت وی نیز در باره جشنی که به مناسبت فوت همسر پیامبر برگزار شده بود، گزارش می دهد: «لازم به ذکر است که شبکه ماهواره ای “فدک” این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن این که در بالای صفحه شبکه نیز شعار “الله اکبر … عایشه فی النّار” برای اوّلین بار در تاریخ شبکه های تلویزیونی قرار داده شد و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید».

پخش این فیلم به صورت همزمان توسط دو گروه در اینترنت منتشر شد. وهابیون و برخی از شیعیان مخالف وحدت.

در این بین شبکه های خبری و روزنامه های وابسته به قطر و عربستان نیز با پوشش گسترده این مراسم شرایط را برای فشار بیشتر به شیعیان آماده کردند.

سایت خبری شیعیان عربستان (راصد)، واکنش «شیخ عبدالعزیز آل‌‏الشّیخ» مفتی اوّل سعودی را چنین گزارش می دهد: «بعد از اسائه‏ ادب یاسر الحبیب به أم‌‏المؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است». وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسر الحبیب، روحانی‏ شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل سنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.» آل‏‌الشّیخ ادامه داد: «مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهل‏ سنّتی که شیعه شده بودند، به خصوص در شمال آفریقا، پس از گفته‌‏های یاسر الحبیب متوجّه شده‌‏اند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشته‌‏اند.»

نهایتآً این دست موضع گیری ها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، استفتائی را از سوی جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان، در پی داشت. و این چنین بود که مقّام معظّم رهبری در پاسخ فرمودند: «اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت از جمله اتّهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم – حضرت محمّد صلّی الله علیه وآله می شود.»

فتوایی که از شبکه ماهواره ای «الجزیره» گرفته تا روزنامه “الانباء” کویت، سایت پرمخاطب “محیط”، روزنامه های “السّفیر” لبنان و “الحیات” چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت.

با این حال به نظر می رسد پروژه الدراجی، پروژه تبلیغاتی یاسر الحبیب ۲ را کلید زده است.

ثائر الدراجی همچنین در ماه های اخیر با شبکه اهل بیت که متعلق به فردی به نام حسن اللهیاریاست تماس داشته و تقریبا به عنوان یک کارشناس اظهار نظر می کرده است .

الهیاری فردی افغانی است که چند سال پیش در قم مبادرت به تاسیس یک شبکه ماهواری کرد که به دلیل مشی انحرافی وی دفتر این شبکه در قم تعطیل شد. اللهیاری پس از پلمپ دفترش به آمریکا پناهنده شد و با کمک مالی چند نهاد آمریکایی شبکه اهل بیت را تاسیس کرد.

اللهیاری - الله یاری

اللهیاری – الله یاری

این شخص ارتباط نزدیکی با همان فردی دارد که ثائر الدراجی اقدامات ساختارشکنانه خود را به استناد از اظهارات او انجام میداد. ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی ، ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه ، توهین به مقامات جمهوری اسلامی ، دشمنی با جمهوری اسلامی ، دفاع از آمریکا به بهانهٔ آزادی بیان در آن کشور” از جمله مختصات فکری اللهیاری است.

این شبکه نیز همانند شبکه فدک سعی در ایجاد فتنه انگیزی میان مسلمانان دارد.

این درحالی است که رهبر معظم انقلاب یک ماه پیش در دیدار کارگزاران حج با اشاره به برنامه دشمنان برای تفرقه افکنی میان مسلمانان فرمودند:

«خوب فهمیدند که اگر در دنیاى اسلام مذاهب اسلامى گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، رژیم غاصب صهیونیست نفس راحتى خواهد کشید؛ این را خوب فهمیدند، درست فهمیدند؛ لذا از یک طرف گروه‌هاى تکفیرى را به راه مى‌اندازند که نه فقط شیعه را تکفیر کنند، بلکه بسیارى از فِرق اهل سنّت را هم تکفیر کنند؛

از آن طرف هم یک عدّه مزدور را به راه بیندازند که براى این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روى آتش بریزند؛ که مى‌بینید، میشنوید، یا خبر دارید. وسائل ارتباط جمعى و رسانه در اختیار اینها میگذارند؛ در کجا؟ در آمریکا! در کجا؟ در لندن! آن تشیّعى که از لندن و از آمریکا بخواهد براى دنیا پخش بشود، آن تشیّع به درد شیعه نمیخورد. رهبران دینى تشیّع و بخصوص بعد از پیروزى انقلاب اسلامى، امام بزرگوار و دیگران، این همه تأکید میکنند بر حفظ اتّحاد امّت اسلامى و برادرى مسلمانان با یکدیگر، آن‌وقت یک عدّه‌اى – کاسه‌ى داغ‌تر از آش – دنبال آتش‌افروزى، دنبال ایجاد درگیرى و اختلاف [هستند]. این همان چیزى است که دشمن میخواهد؛ این همان چیزى است که دشمنان دنیاى اسلام که نه شیعه‌اند، نه سنّى‌اند، نه این را دوست دارند، نه آن را دوست دارند، دنبالش هستند. اینها را باید بفهمیم، اینها را باید توجّه کنیم.»

http://www.fetan.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد