اما
از زوایه ای دیگر این خبر بشارت بخش را باید سرآغاز تحولاتی بزرگ و تاریخی
در عربستان و منطقه دانست ، تحولاتی که در روایات عصر ظهور پیش بینی شده و
بیانگر آغاز پیروزیهای چشمگیر جبهه حق می باشد که روایات از آن بعنوان
آغاز فرج و گشایش نام برده اند و امام صادق(ع) با خبری بشارت بخش چنین می فرمایند : همه فرج در به هلاکت رسیدن فلانی از بنی عباس است. غیبت نعمانی ص 137
در
این مقاله نگاهی به روایات عصر ظهور پیرامون خبر مرگ پادشاه عبدالله نامی
که خبر مرگش تاثیرات عظیمی در پی خواهد داشت ، خواهیم داشت :
یکی از نشانه های بسیار نزدیک به ظهور در روایات اهل بیت(ع) اختلاف بنی العباس
و اغاز جنگ قدرت در میان این خاندان می باشد. بیش از 20 روایت دراین زمینه
وجود دارد ، این نشانه آن قدر مهم است که برخی روایات از امام صادق(ع) و
امام محمد باقر(ع) از آن بعنوان نشانه حتمیه ظهور نام برده اند ، صدور
روایات متعدد در این زمینه از اهل بیت(ع) نشان میدهد که تحقق این امر و جنگ
قدرت نقش مهمی در ظهور دارد ، سوالی که پیش می آید این است که بنی العباس
در عصر ظهور چه کسانی هستند و علت اهمیت بالای آنها و جنگ قدرتی که در
میانشان درمی گیرد ، چیست؟
شاید با کشف مصداق خاندان بنی العباس در عصر کنونی علت اهمیت بالا و تحقق جنگ داخلی در میان آنها نیز روشن گردد.
بخشی از روایاتی که در مورد خاندان بنی العباس در آستانه ظهور وجود دارد به شرح زیر است :
1- امام صادق(ع) : اختلاف بنی عباس از علائم حتمی است ، ندای آسمانی از نشانه های حتمی است ، خروج قائم(عج) از امور حتمی است بشارت الاسلام ص 44
2- امام صادق(ع) : آنچه دوست می دارید محقق نمی شود جز آنکه بنی فلان(بنی عباس)
دچار اختلاف شوند چون دچار اختلاف شدند مردم بر حکومت آنها چشم میدوزند و
اختلاف آنها را غنیمت می شمارند ، آنگاه سفیانی خروج می کند منتخب الاثر ص 252
3- امام رضا(ع) نقل شده است:
« بزنطی از حضرت رضا (ع) روایت می کند که فرمود: از جمله نشانه های فرج، حادثه ای است که بین دو حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان، 15 رئیس قبیله را به قتل رساند.» بحارالانوار ج52 ص 210
4- امام صادق(ع) : این امر واقع نمی شود مگر هنگامی که شمشیرهای بنی فلانی در میان خود به کارافتد و حلقه تنگتر شود و اختلاف به جاهای باریک بکشد آنگاه سفیانی خروج کند.... کشف الغمه ج3 ص 319
5- امام باقر(ع) : آری خروج سفیانی حتمی است ، ندای آسمانی حتمی است ، طلوع خورشید از مغرب حتمی است ، درگیری بنی عباس بر سر حکومت حتمی است قتل نفس زکیه حتمی است و خروج قائم آل محمد(ع) حتمی است الزام الناصب ص 145
6- امام صادق(ع) : هنگامی که اولاد عباس
اختلاف کنند و قدرتشان بهسستی و ضعف گراید و همگان بر آنها جرات کنند و
عرب از آنها فرمان نبرد و هر صاحب چماقی چماقش را بردارد و شامی(سفیانی)
ظاهر شود و یمانی روی اورد و حسنی حرکت کند ، صاحب این امر ظهور میکند بشارت الاسلام ص 138
7- رسول اکرم(ع) : در دولت بنی عباس خود را بپایید که برای شیعیان ما دردولت آنها خطراتی هست و درپایان حکومت آنها نشانه هایی است که از اتش سوزان کاری تراست اعلام الوری ص 427
8- امیر المومنان(ع) : قائم قیام نمی کند جز هنگامی که چشم دنیا دراورده شود و سرخی در اسمان پدید اید .... برای بنی عباس روز بسیار سخت و پرحادثه ایست که درکام طوفانها فرو می روند... الزام الناصب ص 197
9- امام صادق(ع) : همه فرج در به هلاکت رسیدن فلانی از بنی عباس است غیبت نعمانی ص 137
10- امام صادق(ع) : بی گمان مردی در مدینه کشته می شود پرسیدند که ایا سپاه سفیانی او را می کشد؟ فرمود نه ، بلکه سپاهیان فلانی (بنی عباس)
او را می کشند ، چون او را بدون هیچ تقصیری به قتل می رسانند ، خداوند
دیگر به انها مهلت نمی دهد سپس فرمود در آن هنگام منتظر فرج باشید ان
شاالله غیبت نعمانی ص 86
11- امام صادق(ع) :
که هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند ، من ظهور را برای او تضمین می کنم!
آنگاه که مرگ عبد الله
فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان
تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد، عمر سلطنت هاى چندین ساله
بسر آمده ، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد. ابوبصیر مى
گوید: پرسیدم : آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز.و این درگیرى
بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز
مى شود.
( بحار ۵۲ ص ۲۱۰ )
12- امام صادق (ع) فرمودند:
هر
کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می
کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و
این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد.
حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود.
راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز. »
بحارالانوار، ج 52، ص 240.
13- امام محمد باقر(ع) :
علت
مرگ او(عبدالله) این است که با یکی از خواجگان(غلامان) خود ازدواج می کند و
بعد غلام دست به قتل او می زند و مرگ او را چهل روز مخفی می کند .... و
بدینوسیله فرمانروایی آنها منقرض می گردد. کمال الدین صدوق ص 655
14- امام صادق(ع) :
موقعی
که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می باشند سواری برشتری سبک سیر به
آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد(ص) و
گشایش کار تمام مردم فرا می رسد. بحار ج 52 ص 240
15- از ابن ابی یعفور منقول است که گفت: امام صادق(ع) به من فرمود :
با
انگشت دستت بشمار : هلاک شدنی فلانی ، خروج سفیانی ، قتل نفس زکیه و ...
تا آنکه فرمود تمامی فرج و گشایش هنگام به هلاکت رسیدن فلانی است.
بحار ج 52 ص 234
16- امام محمد باقر(ع) :
قائم
در سالهای فرد قیام می کند همچون یک ، سه ، پنج و فرمود .... آنگاه بنی
عباس (خاندان فلان) به حکومت می رسند و پیوسته در عیش و نوش به سر می برند
تا آنکه بین آنها اختلاف می افتد( و چون درگیری به وجود آمد) حکومتشان
منقرض می شود و شرق و غرب حتی اهل قبله با هم به نزاع برمی خیزند و پیوسته
در آن حال اند تا از آسمان منادی حق ندا برمی آورد ... بحار ج 52 ص 235
17- امام محمد باقر(ع) :
چون اولاد فلانی دچار اختلاف شدند
، فرج نزدیک است ، فرج نزدیک است ، فرج شما بستگی به اختلاف آنها دارد ،
چون نشانه های اختلاف ظاهر شد منتظر ندای آسمانی در ماه رمضان باشید ، چون
ندا شنیده شد مردم بر آنها جری می شوند و سفیانی خروج می کند و کارشان
پراکنده می شود و سید خراسانی بر علیه آنها خروج می کند ..... بشاره الاسلام ص 52
18- امام محمد باقر(ع):
نابودی اولاد فلانی
همانند شکستن کوزه است ..... سقوط رژیم آنها همچون افتادن کوزه و شکستن آن
روی می دهد در حالیکه آنها در خواب غفلت غنوده اند یکمرتبه دیده گشوده می
بینند که ناگهان رژیم آنها سقوط کرده است. غیبت نعمانی ص 136
19- امام صادق(ع) :
چون حکومت بنی فلان سپری شود خداوند با مردی از ما اهل بیت(ع) بر آل محمد منت می نهد ..... بشارت الاسلام ص 141
از مجموعه احادیث بدست می آید که در عصر ظهور بنی عباس یا بنی فلان از حاکمان حجاز بوده و در سرزمین عربستان ساکن می باشند به طور مثال در حدیث شماره 10 مکان قتل آن فرد محترم که همان پسرعموی نفس زکیه می باشد توسط سپاه بنی فلان در مدینه ذکر
می شود و این مسئله نشان از این مسئله دارد که بنی فلان یا همان بنی عباس
خاندان حاکم و ساکن عربستان هستند یا حدیث دیگری که قتل 15 نفر از بزرگان
توسط فردی از قبیله بنی فلان را در مکه ذکر می کند نیز بدین معنا اشاره دارد.
علامه کورانی محقق برجسته عرصه مهدویت نیز چنین اعتقادی دارد و بنی عباس یا بنی فلان را همان آخرین خاندان حاکم بر حجاز می داند.

منظور از بنی فلان و بنی عباس در روایات عصر ظهور آخرین خاندان حاکم بر عربستان می باشند. عصر ظهور / علامه کورانی / جلالی/ چاپ و نشر بین الملل / ص 295
همچنین محققین برجسته دیگری نیز این مسئله را قبول داشته و مقالاتی در این زمینه نگاشته شده است.

http://www.alvadossadegh.com/fa/best-article/1200-1388-09-23-11-43-47.html
اگر
دقت کنیم می بینیم در حالی روایات حکومت خاندان بنی عباس را در آستانه
ظهور مطرح می کنند و ایجاد اختلاف و جنگ قدرت را در ان حتی از نشانه های
حتمیه ی ظهور می دانند که در عصر حاضر که به اذعان بسیاری از بزرگان عصر
ظهور است عملا در جهان اسلام به جز خاندان آل سعود در عربستان به طور قابل
توجهی حکومت خاندانی دیگری وجود ندارد و وجود حکومت خاندانی و قبیله ای و
حضور دهها شاهزاده تشنه قدرت در عربستان علاوه بر اینکه خود از نشانه های
ظهور می باشد ، عملاً وجود این شاهزادگان و جنگ قدرت گریزناپزیر و قطعی
آنها باعث سست شدن حکومت عربستان شدن و زمینه لازم برای آغاز نهضت جهانی
اسلام از عربستان فراهم میگردد در غیر این صورت و با وجود یک حکومت مقتدر ،
آغاز انقلاب با یارانی اندک و بدون امکانات ، بسیار سخت و پیروزی آن بعید
بود.
پس
میبینیم که عربستان در استانه ظهور بنا بر روایات بسیار درگیر جنگ قدرتی
شدید خواهد بود که ائمه اطهار(ع) از آن به عنوان اختلاف بنی العباس یاد
کرده اند. از سویی دیگر روایات آغاز این جنگ قدرت را با مرگ حاکمی از بنی عباس ذکر می کنند که عبدالله نام دارد
امام صادق(ع) دراین زمینه میفرمایند: هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند ، من ظهور را برای او تضمین می کنم ...
روایت
دیگری مرگ او را در ذی الحجه و روز عرفه میداند همچنین امام محمد باقر(ع)
بیان می دارد که علت مرگ او مسئله ای اخلاقی بود ه و مرگ او 40 روز مخفی
نگه داشته میشود!
حال
سوال مهم این است ایا ملک عبدالله می تواند همان عبدالله مذکور در روایات
عصر ظهور باشد که مرگ او بعنوان اغاز نشانه های بزرگ مطرح شده است؟
نمی
توان در این زمینه اظهار نظر قطعی نمود ، زیرا روایات شریف خصوصیات جسمی
مشخصی را برای عبدالله ذکر نکرده اند اما با توجه به نکات مهمی که در
روایات مربوط به بنی عباس و عبدالله در روایات و انطباق عجیب آن با شرایط
فعلی وجود دارد می توان با احتمال قریب به یقین گفت که ملک عبدالله همان
عبدالله مذکور در روایات است
با استفاده از روایات فوق می توان ویژگیهای متعددی را برای این شخصیت در نظر گرفت :
1- نام وی " عبدالله " است
2- از حاکمان حجاز است
3- وی حاکمی مقتدر و ذی نفوذ است
4- در آستانه ظهور کشته می شود
5- مرگ او توسط حکومت عربستان 40 روز مخفی می شود
6- با مرگ او جنگ شدید قدرت آغاز می شود
7- او از دشمنان اهل بیت(ع) است و مرگش فرج اهل بیت(ع) ذکر شده است
8-مرگ او تحولات بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.
1- نام وی " عبدالله " است
با نگاهی به تاریخچه چند ده سال گذشته عربستان می بینیم که پادشاهی بنام " عبدالله " وجود
نداشته است و در چند ده سال بعد هم معلوم نیست که فردی با این نام در
عربستان ظهور کند علاوه بر اینکه باید سایر نشانه ها را نیز وجود داشته
باشد و همچنین شرایط مناسبی که اکنون برای ظهور در منطقه و جهان وجود دارد
نیز باید محقق باشد که هیچ تضمینی برای گرد آمدن مجدد و همزمان آنها وجود
ندارد. آیا می توان پذیرفت که در حالی که اکنون به طرز بسیار عجیبی نشانه
ها و زمینه های ظهور فراهم است و عرفا و بزرگان نیز بشارت ظهور می دهند
حضور ملک عبدالله در عربستان تصادفی است؟!
2- از حاکمان حجاز است
همانگونه
که دیدیم عبدالله از بنی العباس است و آخرین حاکم مقتدر آنها و مجموعه
روایات نشان می دهد که بنی عباس در عصر ظهور آخرین خاندان پادشاهی عربستان
می باشند که درگیر جنگ و کشمکش داخلی بر سر قدرت شده و نابود می شوند ، می
بینیم که مجموعه مطالب ذکر شده به خوبی بر ملک عبدالله صادق است. عبدالله
در حالی از سال 2005 حاکم عربستان می باشد که عملاً از سال 1996 با بیماری
شدید فهد زمام امور را در عربستان بر عهده داشت.
3- وی حاکمی مقتدر و ذی نفوذ است
از
روایات چنین برداشت می شود که عبدالله حاکمی مقتدر است که می تواند با
وجود زمینه جنگ های قدرت در عربستان این کشور را اداره کرده و به پیش ببرد
هرچند درگیریهای قدرت با مرگ او به شدت پیش می آید ولی عبدالله در زمان
حیات خود با اقتدار از بروز آنها جلوگیری می کند.
نگاهی
به عملکرد چند دهه گذشته ملک عبدالله در ریاست گارد ملی عربستان ، ولیعهدی
او در طی 9 سال و پادشاهی وی در 5 سال گذشته نشان می دهد که ملک عبدالله
اقتدار زیادی از خود نشان داده و بعنوان یکی از سران قدرتمند و با نفوذ در
منطقه خاورمیانه شناخته می شود هرچند نفوذ و قدرت او نفوذ و قدرتی شیطانی
می باشد اما همین اقتدار و نفوذ وی به خوبی اقتدار عبدالله روایات را که در
کشوری ملتهب با زمینه های کشمکش فراوان حکمرانی می کند را نشان می دهد.
4- در آستانه ظهور کشته می شود
بشارتهای
بزرگان و علماء مبنی بر بسیار نزدیک بودن ظهور در حال حاضر و همچنین فراهم
بودن نشانه ها و زمینه های ظهور و ملتهب بودن محورها و مناطق اصلی مورد
اشاره در عصر ظهور نشان می دهد که ما به واقعه مبارک ظهور بسیار نزدیک شده
ایم و مرگ ملک عبدالله در دوران کنونی که بشارتهای بسیاری بر نزدیک بودن
ظهور وجود دارد می تواند با این صفت عبدالله روایات انطباق داشته باشد.
5- مرگ او توسط حکومت عربستان 40 روز مخفی می شود
یکی
دیگر از پیش بینی های قابل توجه روایات در مورد عبدالله حاکم عربستان این
است که پس از مرگ وی بنا به دلایل مختلف خبر مرگ وی 40 روز مخفی مانده و
بعد از آن منتشر می شود
اخبار
ضد و نقیضی که از وضعیت ملک عبدالله در طی چند سال گذشته منتشر شد نشان می
دهد که حکومت عربستان مدتها در حال پنهان کردن مسئله ای بسیار مهم از
افکار عمومی خود و جهان بوده است ، قابل توجه است که این مسئله دقیقا در
مسئله مرگ پادشاه قبلی یعنی ملک فهد نیز رخ داد و تا لحظات آخر مرگ وی
حکومت عربستان حال عمومی وی را رضایت بخش اعلام می کرد تا اینکه مجبور به
اعلام واقعیت شد.

اختفای وخیم بودن حال و مرگ سران عربستان مسبوق به سابقه است!
همانگونه
که شاهد بودیم خبر مرگ عبدالله در طی چندسال گذشته بیش از 10 بار اعلام و
تکذیب شد و ابهام زیادی در این زمینه ایجاد گردید که دقیقا منطبق بر پیش
بینی روایات شریف است.
6-آغاز جنگ شدید قدرت با مرگ عبدالله
روایتهای
متعددی به این معنا اشاره دارند و از این جنگ شدید قدرت به نام اختلاف بنی
عباس یا عدم توافق بر حکومت نام می برند ، امام صادق(ع) در این زمینه می
فرمایند : وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای
حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب
الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت
چند ماهه و چند روزه شود!نگاهی به وضعیت بغرنج عربستان نشان می
دهد که وجود دهها شاهزاده تشنه قدرت در این کشور و یارگیری ها و جناح
بندیهای مختلفی که از مدتها پیش شروع شده و روز به روز شدید تر می شود و در
طی چندسال گذشته با انتشار چندباره اخبار مرگ عبدالله یا وضعیت وخیم وی
این درگیریها وارد مرحله جدیدی شده است و همه چیز برای آغاز جنگی تمام عیار
در صحنه سیاسی – اجتماعی عربستان فراهم می باشد که کاملاً منطبق بر شرایط
ترسیم شده در روایات عصر ظهور است و به لطف خدا این جنگ قدرت موجب تضعیف
این حکومت جائر و پریشانی اوضاع عربستان و فراهم شدن زمینه آغاز نهضت جهانی
امام عصر(عج) از این سرزمین مهم می گردد.

وجود
دهها شاهزاده تشنه قدرت در عربستان و جناح بندیهای سیاسی برای قبضه کردن
حکومت عربستان را به سرعت به سوی یک درگیری فراگیر به پیش می برد
7- او از دشمنان اهل بیت(ع) است و مرگش فرج اهل بیت(ع) ذکر شده است
عبدالله
عربستان و خاندان بنی عباس در عصر ظهور به عنوان افراد و حاکمانی جائر
ترسیم می شوند که با انقراض و نابودی آنها فرج اهل بیت(ع) فرا می رسد روایت
دیگری شیعیان را از خاندان بنی عباس در عصر ظهور برحذر می دارد ، همچنین
قتل نفس زکیه و پسرعمویش در مدینه نیز نشان می دهد که این حاکمان از دشمنان
اهل بیت(ع) می باشد
نگاهی
به حکومت چند دهه گذشته حکومت فاسد آل سعود و وهابیت خبیث به به طرق مختلف
سعی در نابود کردن آثار اهل بیت(ع) و قتل عام شیعیان آنها دارد به خوبی
بیانگر این انطباق مهم است ، قتل عام شیعیان عراق ، قتل عام شیعیان یمن ،
فتنه انگیزی در لبنان و ایران و ... در طی چند سال گذشته نشان می دهد که
ملک عبدالله در دشمنی اهل بیت(ع) در انطباق کامل با عبدالله روایات می
باشد.
8-مرگ او تحولات بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.
همانگونه
که دیدیم این اختلاف بنی عباس بر سر قدرت که با مرگ عبدالله آغاز می گردد
آن قدر مهم است که امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) آن را جزو علائم حتمیه
ظهور می دانند ، می دانیم که علائم حتیمه مانند خروج سفیانی یا صحیه
آسمانی مسئله ای بسیار مهم می باشند و اثراتی منطقه ای و جهانی دارد ، پس
مرگ عبدالله و اختلاف بنی عباس بر سر قدرت نیز باید مسئه ای مهم بوده و
اثرات منطقه ای و جهانی داشته باشد.
با
نگاهی به صحنه کنونی منطقه و عرصه بین المللی در می یابیم که مرگ ملک
عبدالله می تواند اثرات بسیار عمیقی در منطقه و جهان داشته باشد.
(روایتی
وجود دارد که مرگ پادشاه حجاز را در روز عرفه ذکر می نماید ، برخی از
محققان اعتقاد دارند ممکن است در این روایت بر صدام که دقیقا در همین ایام
کشته شد ، منطبق باشد ، روایت دیگری نیز وجود دارد که کشته شدن پادشاه
مذکور را به علت فساد اخلاقی ذکر می کند که اما و اگرها در این زمینه
فراوان است)
دعوت فطرت پاک جوانان جهان به اسلام توسط نائب امام زمان(عج) / دعوت جهانی امام عصر(عج) بسیار نزدیک است!

فراگیر
شدن تدریجی دین مبین اسلام در سراسر جهان مخصوصاً در اروپا و آمریکا از یک
سو و قدرت یافتن مقاومت اسلامی با پرچمداری ایران اسلامی در خاورمیانه ،
دشمنان را بر آن داشته تا علاوه بر حربه تفرقه و اختلاف و جنگ افکنی در
میان مسلمانان به توهین و تمسخر دین اسلام و ارکان آن روی آوردند...
اما
در اوج ساحری فرعونیان ناگهان عصای موسائی نائب امام زمان(عج) و ید بیضایش
، ظلمت ساحران را درید و جوانان و افکار عمومی اروپا و آمریکا را به دنیای
نور و رحمت دعوت نمود ، به جرات می توان دعوت جهانی امام خامنه ای را آغاز
دوره ی تازه ای از نهضت جهانی اسلام دانست.
ان شا الله دعوت راهگشای ولی امر مسلمین(عج) آغازگر فصل جدیدی در تحقیق و
پژوهش و گرویدن انسانها به دین مبین اسلام خواهد بود و زمینه دعوت جهانی
امام زمان(عج) را فراهم خواهد نمود.
نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی

بسم الله الرّحمن الرّحیم
به عموم جوانان در اروپا و امریکای شمالی
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا
متقاعد کرد که دربارهی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را
مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده
میانگارم، بلکه به این سبب که آیندهی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما
میبینم و نیز حسّ حقیقتجویی را در قلبهای شما زندهتر و هوشیارتر مییابم.
همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کردهاند.
سخن من با شما دربارهی اسلام است و بهطور خاص، دربارهی تصویر و چهرهای
که از اسلام به شما ارائه میگردد. از دو دهه پیش به این سو ــ یعنی
تقریباً پس از فروپاشی اتّحاد جماهیر شوروی ــ تلاشهای زیادی صورت گرفته
است تا این دین بزرگ، در جایگاه دشمنی ترسناک نشانده شود. تحریک احساس رعب و
نفرت و بهرهگیری از آن، متأسّفانه سابقهای طولانی در تاریخ سیاسی غرب
دارد. من در اینجا نمیخواهم به «هراسهای»
گوناگونی که تاکنون به ملّتهای غربی القاء شده است، بپردازم. شما خود با
مروری کوتاه بر مطالعات انتقادی اخیر پیرامون تاریخ، میبینید که در
تاریخنگاریهای جدید، رفتارهای غیر صادقانه و مزوّرانهی دولتهای غربی با
دیگر ملّتها و فرهنگهای جهان نکوهش شده است. تاریخ اروپا و امریکا از
بردهداری شرمسار است، از دورهی استعمار سرافکنده
است، از ستم بر رنگینپوستان و غیر مسیحیان خجل است؛ محقّقین و مورّخین
شما از خونریزیهایی که به نام مذهب بین کاتولیک و پروتستان و یا به اسم
ملیّت و قومیّت در جنگهای اوّل و دوّم جهانی صورت گرفته، عمیقاً ابراز
سرافکندگی میکنند.
این بهخودیخود جای تحسین دارد و هدف من نیز از بازگوکردن بخشی از این
فهرست بلند، سرزنش تاریخ نیست، بلکه از شما میخواهم از روشنفکران خود
بپرسید چرا وجدان عمومی در غرب باید همیشه با تأخیری چند ده ساله و گاهی
چند صد ساله بیدار و آگاه شود؟ چرا بازنگری در وجدان جمعی، باید معطوف به
گذشتههای دور باشد نه مسائل روز؟ چرا در موضوع مهمّی همچون شیوهی برخورد
با فرهنگ و اندیشهی اسلامی، از شکلگیری آگاهی عمومی جلوگیری میشود؟
شما بخوبی میدانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینهی
مشترک تمام آن سودجوییهای ستمگرانه بوده است. اکنون من میخواهم از خود
بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراسافکنی
و نفرتپراکنی، اینبار با شدّتی بیسابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته
است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و
انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامهی قدرتهای بزرگ
است و چه منافعی در سایهی تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین میگردد؟ پس
خواستهی اوّل من این است که دربارهی انگیزههای این سیاهنمایی گسترده
علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.
خواستهی دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوریها و تبلیغات منفی،
سعی کنید شناختی مستقیم و بیواسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم
اقتضاء میکند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن میگریزانند و میترسانند،
چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمیکنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری
از اسلام را بپذیرید بلکه میگویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار
در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید
ریاکارانه، تروریستهای تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر
بزرگ آن (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم
آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کردهاید؟ آیا تعالیم
پیامبر اسلام (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) و آموزههای انسانی و اخلاقی او
را مطالعه کردهاید؟ آیا تاکنون به جز رسانهها، پیام اسلام را از منبع
دیگری دریافت کردهاید؟ آیا هرگز از خود پرسیدهاید که همین اسلام، چگونه و
بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟
من از شما میخواهم اجازه ندهید با چهرهپردازیهای موهن و سخیف، بین شما و
واقعیّت، سدّ عاطفی و احساسی ایجاد کنند و امکان داوری بیطرفانه را از شما
سلب کنند. امروز که ابزارهای ارتباطاتی، مرزهای جغرافیایی را شکسته است،
اجازه ندهید شما را در مرزهای ساختگی و ذهنی محصور کنند. اگر چه هیچکس
بهصورت فردی نمیتواند شکافهای ایجاد شده را پر کند، امّا هر یک از شما
میتواند به قصد روشنگریِ خود و محیط پیرامونش، پلی از اندیشه و انصاف بر
روی آن شکافها بسازد. این چالش از پیش طراحی شده بین اسلام و شما جوانان،
اگر چه ناگوار است امّا میتواند پرسشهای جدیدی را در ذهن کنجکاو و جستجوگر
شما ایجاد کند. تلاش در جهت یافتن پاسخ این پرسشها، فرصت مغتنمی را برای
کشف حقیقتهای نو پیش روی شما قرار میدهد. بنابراین، این فرصت را برای فهم
صحیح و درک بدون پیشداوری از اسلام از دست ندهید تا شاید به یمن
مسئولیّتپذیری شما در قبال حقیقت، آیندگان این برهه از تاریخ تعامل غرب با
اسلام را با آزردگی کمتر و وجدانی آسودهتر به نگارش درآورند.
سیّدعلی خامنهای
۱۳۹۳/۱۱/۱
آیتالله طبسی با بیان اینکه تا کنون هیچ یک از نشانههای قطعی ظهور اتفاق
نیفتاده است، درباره برخی مصادیق احادیث آخرالزمانی و تطبیق آن با پادشاه
سعودی نکاتی را مطرح کرد.
به گزارش فارس، با اعلام خبر مرگ عبدالله
پادشاه عربستان، برخی افراد با استناد به روایتی از امام صادق(ع) این
موضوع را یکی از نشانههای ظهور میدانند.
در این روایت از امام
صادق (ع) آمده است: «هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، قیام قائم را
تضمین میکنم، سپس فرمود: هنگامیکه عبدالله بمیرد، مردم بعد از او بر
احدی جمع نمیشوند و این امر ختم نمیشود مگر به صاحبتان إنشاءالله و
فرمانروایی ماهها و ایام جایگزین سالها میشود، پس گفتم: تحقق این امر
طولانی است، فرمود: هرگز» (الغیبة للطوسی صفحه 448/بحارالانوار جلد 52 صفحه
210)
آیتالله نجمالدین طبسی از اساتید درس خارج مهدویت و کارشناس
ارشد حدیث درباره میزان وثاقت سند و متن این روایت سخنانی را ذکر کرده
است. وی سند این روایت را بدون مشکل دانست، اما در تعیین مصداق آن تشکیک
کرد.
طبسی با تأکید بر اینکه روایتهای مربوط به امام زمان(عج) و
نشانههای ظهور دو پهلوست تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرد، بیان داشت: اگر
منظور از عبدالله در روایت، اسم باشد، در این برهه از زمان این اسم بین دو
نفر از حاکمان مشترک است: یک عبدالله اردنی و دیگری عبدالله سعودی.
بنابراین محل اعتنا نیست. اگر منظور اسم جنس باشد، معلوم نیست که منظور چه
شخصی است، چرا که همه بندگان خدا «عبدالله» هستند، حال مؤمن یا غیر مؤمن
باشند.
وی با اشاره به اینکه این روایت امام صادق(ع) در منطقه حجاز
بیان شده است، افزود: میتوان این احتمال را داد که منظور از عبدالله همان
عبدالله منطقه حجاز باشد، چرا که در آن زمان حجاز پایتخت اسلامی نبوده است و
شهرهایی مانند بغداد، دمشق و مرو پایتخت اسلام بودند.
tabnak.ir/.../...
یش بینی عجیب شتاره شناس ایرانی= احتمال مرگ سلطانی بزرگ + درخشش فوتبال آلمان و آرژاننتین

احتمال مرگ سلطانی بزرگ هم محقق شد + پیش بینی جام جهانی آلمان و آرژاننتین
تقویم نجوم ایران 93+94
مرگ_پادشاه_سلطان_بزرگ_در_جهان
درخشش_تیم_های_فوتبال_آلمان_آرژانتین
زلزله_های_فراوان_وفور_بارش_باران
بیماری_های_تاعون_وبا_سرخی_عظیم_در_آسمان
خواب_های_صادقانه_مسیحیان_زرتشتیان_مردان_زنان
www.afsaran.ir/link/814591
حضرت آیتالله خامنهای در دیدار اساتید و فارغالتحصیلان تخصصی مهدویت :
بعضی از مدعیان هم همین چیزی که حالا اشاره کردند، ی
ک علامتی را بر خودشان یا بر یک کسی تطبیق کردند؛ همهی اینها غلط است. بعضی از این چیزهائی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهائی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛
روایات ضعیف است، نمیشود به آنها استناد کرد.
آن مواردی هم که قابل استناد هست، اینجور نیست که بشود راحت تطبیق کرد.
همیشه عدهای این شعرهای شاه نعمتاللَّه ولی را - در طول سالهای متمادی و
در موارد زیادی - بر آدمهای مختلفی در قرون مختلف تطبیق کردند، که بنده
دیدم. گفتند بله، اینی که گفته من فلان کس را، فلان جور میبینم، این فلان
کس است؛ یک شخصی را گفتهاند. باز در یک زمان، صد سال بعد مثلاً، یک کس
دیگری را پیدا کردند و به او تطبیق کردند! اینها غلط است، اینها کارهای
منحرفکننده است، کارهای غلطانداز است. وقتی انحراف و غلط به وجود آمد، آن
وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیلهی گمراهی اذهان مردم
فراهم خواهد شد؛ ل
ذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی بشدت پرهیز کرد.
کارِ
عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این
هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند
را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت میتواند
در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد. این بخش از
کار را هرچه ممکن است، بیشتر باید جدی گرفت تا راه انشاءاللَّه برای مردم
باز شود؛ هرچه دلها با مقولهی مهدویت آشنا شود و انس پیدا کند و حضور آن
بزرگوار برای ما، ما مردمی که در دوران غیبت هستیم، محسوستر شود و بیشتر حس
کنیم و رابطه بیشتر داشته باشیم، این برای دنیای ما و برای پیشرفت ما به
سمت آن اهداف بهتر خواهد بود. 1390/4/18
امام صادق(ع) آمده است که:
H}«یا مهزم کذب الوقاتون، و هلک المستعجلون، و نجا المسلمون»؛{H ای مهزم،
تعیین کنندگان زمان برای ظهور حضرت مهدی(عج)، دروغ می گویند، کسانی که در
این باره شتاب می کنند، هلاک می شوند و تسلیم شوندگان تقدیر الهی درباره
ظهور، نجات می یابند». V}(معجم احادیث المهدی، همان، ص 379){V
انشاء
الله که همانطور که خداوند شهادت شهدای ما علی الخصوص شهدای مدافع حرم را
تسریع در امر ظهور نموده اند مرگ این ملعونین را نیز تسریع در امر مولایمان
نماید ...
والعاقبه للمتقین

پادشاه و ولیعهد جدید عربستان را بشناسید!
سرانجام پس از مدتها
شایعه مرگ پادشاه عربستان، این بار خبر مرگ پادشاه عربستان رسما از سوی
دولت عربستان تائید شد تا یکی دیگر از برادران خاندان سعودی سکان این کشور
را به دست بگیرد.
مجله مهر: ساعاتی
پیش تلویزیون رسمی عربستان سعودی اعلام کرد دفتر پادشاه عربستان سعودی در
بیانیه ای اعلام کرد ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک
بامداد (به وقت محلی) امروز جمعه درگذشت. اما پادشاه و ولیعهد جدید عربستان
چه کسانی هستند؟
مشخصات پادشاه جدید عربستان
امیر
سلمان بن عبدالعزیز آل سعود 79 ساله که بامداد جمعه در پی درگذشت عبدالله
بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی شد، ضمن داشتن مسند ولیعهدی، از سال
2012 وزیر دفاع این کشور هم بود.
سلمان برادر ناتنی ملک
عبدالله و بیست و پنجمین فرزند عبدالعزیز آل سعود بنیانگذار عربستان و
برادر تنی ملک فهد(شاه سابق) و نایف و سلطان (دو ولیعهد سابق ملک عبدالله)
است. مادر وی 'حصه بنت احمد السدیری' است.
امیر سلمان پیش از این ولیعهد سعودی و سه دوره حاکم ریاض بود و تصدی وزارت دفاع عربستان را نیز برعهده داشته است.

وی
از مهمترین ارکان خاندان سلطنتی عربستان سعودی به شمار می رود و یکی از
افرادی است که به آنها «هفت سدیری» گفته می شود؛ منظور همان فرزندان ذکور
ملک عبد العزیز از همسرش 'حصه' هستند.
سلمان تحصیلات
مقدماتی خود را در مدرسه امرا و شاهزادگان در ریاض سپری کرد. در 16 مارس
1954 هنگامی که به نیابت برادر تنی خود 'نایف بن عبد العزیز' به امیری ریاض
پایتخت عربستان رسید، وارد دنیای سیاست شد.
سلمان بن عبد
العزیز مالک 10 درصد سهام مجموعه سعودی بازاریابی و تحقیقات است که روزنامه
فرامنطقه ای 'الشرق الاوسط' جزو تملک این مجموعه به شمار می رود.
وی
با اینکه سهامی اندکی از این روزنامه را در اختیار دارد، اما از طریق پسرش
'فیصل' بر گرایش های فکری و سیاسی این روزنامه حاکم است.
سلمان
تاکنون سه بار ازدواج کرده است. نخستین همسر وی 'سلطانة بنت ترکی بن أحمد
السدیری' بود که فوت کرده و از او دارای 6 فرزند به نام های امیر فهد، امیر
سلطان، امیر أحمد، امیر عبدالعزیز، امیر فیصل و شاهزاده حصه است.
همسر
دوم سلمان 'فهده بنت فلاح بن سلطان' از خاندان 'آل حثلین' است که از او
نیز دارای 6 فرزند به نام های امیر محمد، امیر ترکی، امیر خالد، امیر نایف،
امیر بندر و امیر راکان است.
اما همسر سوم سلمان 'سارة
بنت فیصل بن ضیدان أبو اثنین السبیعی' است که وی را طلاق داده و امیر سعود
تنها فرزند وی از این ازدواج است.
امیر سلمان در حالی به
مسند پادشاهی عربستان رسیده که با 79 سال سن، دارای مشکلات جسمانی است به
طوری که برخی گزارش ها نشان می دهد وی به دلیل بیماری قادر به اداره حکومت
نیست.
شاهزاده مقرن بن عبد العزیز کیست؟
شاهزاده مقرن بن عبد العزیز آل سعود، سی و پنجمین پسر ملک عبد العزیز و کوچکترین آنهاست .
شاهزاده
مقرن در سپتامبر سال 1945 متولد شد و تحصیلات اولیه خود را در مرکز نمونه
پایتخت آغاز کرد و پس از آن زندگی حرفهای خود را با درجه افسری در نیروی
هوایی عربستان شروع کرد تا اینکه در سال 1980 بازنشسته شد.
وی
بیشتر عمر خود را صرف کسب تخصص در زمینه پروازهای نظامی کرده و در همین
راستا به نیروی هوایی عربستان پیوست و در سال 1968 با درجه کمک خلبانی در
رشته خلبانی در انگلیس فارغ التحصیل شد و پس از آن در سال 1974 تحصیلات خود
را در دوره ستاد و فرماندهی آمریکا ادامه داد و مدرک دیپلم دریافت کرد و
پس از آن نیز به عنوان معاون مدیر عملیات هوایی و رئیس بخش برنامهریزی و
عملیات نیروی هوایی عربستان تعیین شد.

شاهزاده
مقرن پس از بازنشستگی در سال 1980 به عنوان امیر منطقه حایل برگزیده شد و
تا 2000 در این منصب بود و پس از آن نیز به عنوان امیر منطقه مدینه منوره
تعیین و تا سال 2005 عهدهدار این منصب بود و بعد از آن نیز به عنوان رئیس
دستگاه اطلاعات عربستان و جانشین شاهزاده «نواف بن عبد العزیز» تعیین شد.
در
تاریخ 19 جولای 2012 نیز به عنوان مشاور ملک عبد الله بن عبد العزیز و
فرستاده ویژه وی و در اول فوریه 2013 نیز به عنوان معاون دوم نخست وزیر
منصوب گشت.
شهرت شاهزاده مقرن به شیفتگی وی به علم نجوم و
مشاهدات نجومی، مطالعه اشعار عربی و تحقیقات زراعی و استفاده از تکنولوژی
اجرای سیستم دولت الکترونیک مربوط میشود و در همین رابطه کتابخانه غنی
مشتمل بر بیش از 10 هزار جلد کتاب در اختیار دارد.
شاهزاده مقرن همچنین بارها نقش میانجی در پاکستان را ایفا کرده است.