اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

دانلودکتاب استادقرائتی

سلام

دانلود تالیفات حجة الاسلام والمسلمین قرائتی حفظه الله تعالی

برای دانلود کلیک راست بر روی کتاب و گزینه save target as را بفشارید

اصول عقائد اسلامی (توحید)

اصول عقائد اسلامی (نبوت)

اصول عقائد اسلامی (معاد)

اصول عقائد اسلامی (عدل)

اصول عقائد اسلامی (امامت)

تمثیلات تفسیر نور

پرتوی از نور

قرآن و عصر ما

قرآن و متولیان فرهنگی

قرآن و حج

شیوه‌ها و تجربه‌های تبلیغی

راز دعوت

گناه شناسی

قرآن و تبلیغ

قرآن و امام حسین

غدیر در قرآن

سیره پیامبر با نگاهی به قرآن کریم

خاطرات (جلد اول)

خاطرات (جلد دوم)

تفسیر آیات دین و زندگی 1

تفسیر آیات دین و زندگی 2

300 نکته در مدیریت اسلامی

تفسیر قرآن برای جوانان

راه رشد

هزار و یک نکته از قرآن کریم

یکصد و پنجاه موضوع از قرآن و احادیث

عمره

خمس و زکات

حج

پرتوی از نور (1)

پرتوی از نور (2)

پرتوی از نور (3 و 4)

پرتوی از نور (5)

پرتوی از نور (6)

پرتوی از نور (7)

پرتوی از نور (8)

پرتوی از نور (9)

پرتوی از نور (10)

پرتوی از نور (11)

پرتوی از نور (12)

تفسیر سوره زمر

تفسیر سوره یوسف

تفسیر سوره یس

تفسیر سوره نساء

تفسیر سوره محمد

تفسیر سوره لقمان

تفسیر سوره‌های کوثر و قدر

تفسیر سوره حجرات

تفسیر سوره قصص

تفسیر سوره فرقان

تفسیر سوره اسراء

تفسیر سوره عنکبوت

تفسیر سوره نور

ده درس امر به معروف و نهی از منکر

تفسیر نماز

پرتوی از اسرار نماز

راز نماز

امر به معروف و نهی از منکر

یکصد و چهارده نکته درباره نماز

آشنایی با نماز

http://www.farsibook.blogfa.com/

دانلوددفترچه انتخاب رشته+سامان رشته

دانلود دفترچه شماره 2: راهنمای انتخاب رشته های آزمون سراسری 1389 گروه های ریاضی، هنر و زبان های خارجی

دانلود دفترچه شماره 2: راهنمای انتخاب رشته های آزمون سراسری 1389 گروه های تجربی، هنر و زبان های خارجی

دانلود دفترچه شماره 2: راهنمای انتخاب رشته های آزمون سراسری 1389 گروه های انسانی، هنر و زبان های خارجی

وب سایت انتخاب رشته http://www.entekhabreshte.com

http://entekhabreshte.wordpress.com

نرم افزار:سامان رشته 89
راهنمای انتخاب رشته

دانلود نرم افزار سرور 1

دانلود سامان رشته سرور 2

دانلود سامان رشته 89 سرور 3

مطلب مورد ادعای اهل سنت پیرامون جناب عمر بن خطاب



متن مطلب اهل سنت:

 ((حضرت عمر  یکی از ده شخصیتی است که در دنیا مژده ورود به بهشت را از زبان نبی مکرم اسلام صلی‌الله‌علیه‌وسلم  دریافت کردند. خداوند همواره حق را از زبانش جاری ساخته بود و در بسیاری از موارد وحی الهی در مقام تأیید رأی ایشان نازل می‌گردید. رأی ایشان در مورد اسرای بدر، عدم نماز جنازه بر منافقین، حجاب ازواج مطهرات، مصلی قرار دادن مقام ابراهیم، حرمت شراب و... مورد تأیید قرآن مجید قرار گرفته‌اند.))

تحلیل و بررسی این مطلب:

نویسنده مقاله ابتدا به بحث روایت عشره مبشره اشاره کرده اند که آنرا به طور کامل ما بررسی کردیم.

مخاطب گرامی برای دیدن بررسی حدیث عشره مبشره می توانند به آدرس های ذیل مراجعه نمایند:

الف: منافات این روایات با روایات دیگر

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=12

===========

ب: بررسی شخصیت جناب عمر بن خطاب

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=7

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=8

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=9

==========

ج: بررسی روایت از حیث سندی و مخالفت با قران

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=5

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=21

===============

سپس نگارنده مقاله به بحث موافقات جناب عمر بن خطاب اشاره کرده اند:

الف: موافقت عمر در بحث مقام ابراهیم

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=22

============

ب: موافقت جناب عمر در بحث حجاب

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=24

===========

ج: موافقت عمر در نماز بر اسرا

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=25

=============

د: موافقت جناب عمر در بحث اسرای بدر و غیرت زنان

http://www.shia-sonni.com/modules.php?name=News&file=article&sid=26

==============

اما بحث جالبی که نویسنده مقاله اشاره کرده اند (( حرمت شراب)) می باشد.

نگارنده بزرگوار این مقاله تاریخ رو به گونه ی دیگری نشان داده اند. که جناب عمر موافق با حرمت شراب بودند. با اجازه کمی در این رابطه مطالعه کنیم:

المستدرک - الحاکم النیسابوری - ج 3 - ص 82 - 83

 أبو بکر انا أبو المثنى ثنا مسدد ثنا أبو الأحوص ثنا مسلم الأعور عن أبی وائل قال غزوت مع عمر رضی الله عنه الشام فنزلنا منزلا فجاء دهقان یستدل على أمیر المؤمنین حتى اتاه فلما رأى الدهقان عمر سجد فقال عمر ما هذا السجود فقال هکذا نفعل " بالملوک فقال عمر اسجد لربک الذی خلقک فقال یا أمیر المؤمنین انى قد صنعت لک طعاما فأتنی قال فقال عمر هل فی بیتک من تصاویر العجم قال نعم قال لا حاجة لنا فی بیتک ولکن انطلق فابعث لنا بلون من الطعام ولا تزدنا علیه قال فانطلق فبعث إلیه بطعام فأکل منه ثم قال عمر لغلامه هل فی إداوتک شئ من ذلک النبیذ قال نعم قال فابعث لنا فاتاه فصبه فی اناء ثم شمه فوجده منکر الریح فصب علیه ماء ثم شمه فوجده ‹ صفحه 83 › منکر الریح فصب علیه الماء ثلاث مرات ثم شربه ثم قال إذا رابکم من شرابکم شئ فافعلوا به

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

کنز العمال - المتقی الهندی - ج 12 - ص 630

ثم قال عمر لغلامه : هل فی إداوتک شئ من ذلک النبیذ ، قال : نعم ، فأتاه فصبه فی إناء ثم شمه فوجده منکر الریح فصب علیه ماء ثم شمه فوجده منکر الریح فصب علیه الماء ثلاث مرات ثم شربه ثم قال : إذا رابکم من شرابکم شئ فافعلوا به هکذا

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج 23 - ص 154

 قال عمر لغلامه هل فی إداوتک شئ من ذلک النبیذ قال نعم قال فأتاه فصبه فی إناء ثم شمه فوجده منکر الریح فصب علیه الماء ثلاث مرات ثم شربه ثم قال إذا رابکم من شرابکم شئ فافعلوا به  

اما روایتی دیگر:

کتاب الموطأ - الإمام مالک - ج 2 - ص 894

 وحدثنی عن مالک ، عن یحیى بن سعید ، عن عبد الرحمن بن القاسم ، أن أسلم مولى عمر بن الخطاب أخبره ، أنه زار عبد الله بن عیاش المخزومی فرأى عنده نبیذا وهو بطریق مکة . فقال له أسلم : إن هذا الشراب یحبه عمر بن الخطاب . فحمل عبد الله بن عیاش قدحا عظیما . فجاء به إلى عمر بن الخطاب فوضعه فی یدیه . فقربه عمر إلى فیه ثم رفع رأسه . فقال عمر : إن هذا لشراب طیب . فشرب منه

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

الاستذکار - ابن عبد البر - ج 8 - ص 247 - 248

فجاء به إلى عمر بن الخطاب فوضعه فی یدیه فقربه عمر إلى فیه ثم رفع رأسه فقال عمر إن هذا لشراب طیب فشرب ‹ صفحه 248 › منه

نظر جناب عمر بن خطاب و گروهی از علمای اهل سنت در مورد حرمت شراب

جناب عمر بن خطاب و گروهی از علمای اهل سنت چنین می گویند:

(( دلیل اینکه شراب حرام می باشد. مستی بعد از ان می باشد. یعنی اگر کسی شراب بخورد ولی مستی نکند، کار حرامی انجام نداده است.))

اما دلیل ما بر این مطلب:

جناب عمر بن خطاب بارها اشخاصی را بخاطر اینکه شراب خورده بودند و مستی کردند حد زد. و چنین می گفت: حد را برای خوردن شراب به تو نمیزنم. بلکه برای مستی بعد از ان میزنم.

نصب الرایة - الزیلعی - ج 4 - ص 162

قال بلغنی أن عمر بن الخطاب سایر رجلا فی سفر وکان صائما فلما أفطر أهوى إلى قربة لعمر معلقة فیها نبیذ فشرب منها فسکر فضربه عمر الحد فقال إنما شربت من قربتک فقال له عمر إنما جلدناک لسکرک

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

المصنف - ابن أبی شیبة الکوفی - ج 6 - ص 502

فقال له عمر : إنما جلدناک لسکرک .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

شرح مسند أبی حنیفة - ملا علی القاری - ص 521

 فقال له عمر رضی الله عنه : إنما جلدناک لسکرک

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

نصب الرایة|الزیلعی|4|762|مصادر حدیث سنى - عام|اعتنى بهما : أیمن صالح شعبان|الأولى|1415 - 1995 م|مطابع الوفاء - المنصورة|دار الحدیث - القاهرة|977-5227-61-5|

المصنف|ابن أبی شیبة الکوفی|6|235|مصادر حدیث سنى - عام|تحقیق وتعلیق : سعید اللحام|الأولى|جماد الآخرة 1409 - 1989 م||دار الفکر للطباعة والنشر والتوزیع - بیروت - لبنان||طبعة مستکملة النص ومنقحة ومشکولة ومرقمة الأحادیث ومفهرسة / راجعه وصححه وأشرف على إخراجه : مکتب الدراسات والبحوث فی دار الفکر

شرح مسند أبی حنیفة|ملا علی القاری||1014|مصادر حدیث سنى - عام|||||دار الکتب العلمیة - بیروت||

متاسفانه  جناب عمر بن خطاب و علمای اهل سنت به این مطلب توجه نکرده اند که برای امور تعبدی نمی توان دلیل انحصاری درست کرد.

برای اینکه مطلب روشنتر شود با ذکر مثال برای دوستان توضیح میدم:

چرا گوشت خوک حرام است؟

امثال جناب عمر بن خطاب و سایر علمای اهل سنت که به دنبال دلیل انحصاری برای مطلب میگردند. خواهند گفت: چون در گوشت او کرمهای هست که برای انسان ضرر دارد.

خب یه سوال؟

اگر روزی علم به حدی پیشرفت کند که توسط گرمای زیاد و یا چیز دیگر تمامی میکروبهای و کرمهای موجود در گوشت خوک را از بین ببرد. آیا شما گوشت خوک را حلال اعلام می کنید؟

هیچگاه چنین نخواهد بود. چون خداوند و رسولش حرمت آنرا برای ما بیان کرده اند.

یه سوال دیگه؟

چرا نماز صبح را باید دو رکعت بخوانیم؟

چرا نماز میت سجده ندارد؟

و صدها چرای دیگر.

آری هیچگاه نمی توانید برای این مطالب دلیل انحصاری بسازید چون:

اولا: تعبدی می باشد.

ثانیا: اگر تنها همان دلیلی که شما برای آن معرفی کردید درست باشد. بعد از بر طرف شدن آن دلیل باید قائل به این مطلب باشید که مثلا: یک امر را در حالی که خداوند و رسولش انرا حرام معرفی کرده اند. حلال  اعلام کنید.

اگر شما بخواهید بگویید: اگر شراب نوشیدی و مستی نکردی گناه مرتکب نشدی.  عرض میکنم باید قضیه گوشت خوک را هم بپذیرید و هزاران مطلب دیگر را.

ما نمی گوییم شراب فایده ندارد. چون طبق آیه قران کریم شراب هم دارای خوبیهایی هست ولی اینقدر بدیهایش زیاده که نمی توان حرمت آنرا در مستی ان دانست.

در انتها:

دوستان اهل سنت همیشه شیعیان را متهم می کنند به این می نمایند که در شان بزرگانشان غلو می کنند.

حال یک سوال از دوستان اهل سنت

این مطالبی که در شان جناب عمر بن خطاب بیان نمودید آیا چیزی جز غلو می باشد؟

منتظر جواب هستم