اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

تنظیم کارت شبکه کامپیوتر برای اتصال به مودم

در هر شبکه کامپیوتری که از تعدادی کامپیوتر و وسایل دیگر شبکه مانند سوییچ ها، روتر ها، مودم و ... تشکیل میشود از پروتکلی به نام TCP/IP برای وصل شدن این تجهیزات به یکدیگر استفاده میشود. البته پروتکل های دیگری مانند UDP و ... نیز وجود دارند که در اینجا نیازی به معرفی نیست. برای آنکه هر وسیله ای در یک شبکه شناخته شده و بتواند با دیگر اجزای آن شبکه در تعامل باشد به یک آدرس IP نیاز دارد. آدرس های IP دارای استاندارد خاصی هستند (این استاندارد شامل شبکه اینترنت هم میشود که از میلیون ها دستگاه به هم شبکه شده تشکیل گردیده است). هر آدرس IP از چهار قسمت عددی ساخته میشود که با نقطه از هم جدا شده اند مانند 192.168.10.145، هر جز عددی بین 0 تا 255 می تواند باشد (البته این استاندارد مربوط به IP ورژن 4 بوده و در نسخه شش آن بصورت دیگری است). آدرس های IP علاوه بر استاندرد فوق به روش خاصی نیز دسته بندی میشوند که دسته های خاصی فقط برای مسیریابی در اینترنت، دسته های دیگری برای وسایل روی اینترنت و دسته ی دیگری برای استفاده در شبکه های خانگی استفاده میگردد. که فعلا این کلاس خاص مورد نظر ماست که از رنج 192.168 شروع میگردد. پس در یک شبکه خانگی یا اداری باید آدرسی های استفاده گردد که مختص این شبکه هاست.

تنظیم این آدرس ها به دو صورت انجام میشود یا بصورت دستی بوسیله کاربر و یا توسط دستگاهی که کار اختصاص آدرس IP را به اجزای شبکه به عهده دارد که DHCP Server نامیده میشود. مثلا اگر شما کامپیوتر خود را به یک مودم ADSL متصل نموده اید و آدرس آن مودم 192.168.1.1 می باشد باید به کامپیوتر خود آدرسی بین 192.168.1.2 تا 192.168.1.254 اختصاص دهید تا کامپیوتر شما بتواند به مودم متصل شود. البته تقریبا همه مودم ها بصورت داخلی دارای یک DHCP Server هستند که به دستگاه های متصل شده به آن مودم، IP اختصاص خواهد داد. این اتفاق در صورتی خواهد افتاد که کارت شبکه کامپیوتر شما در مد دریافت اتوماتیک IP قرار داشته باشد. (در حالت غیر اتوماتیک باید خود شما آدرس IP کارت شبکه خود را تنظیم کنید) در ادامه نحوه این کار شرح داده شده است. مطالب فوق برای آشنایی مختصر بود و در صورت که کاملا آنرا درک نکرده اید می توانید فقط مراحل زیر را مد نظر قرار دهید.

Ads

اولین قدم برای اتصال به یک مودم ADSL، تنظیم صحیح کارت شبکه کامپیوتر است. در ویندوز XP ابتدا به مسیر زیر بروید:

 

Start Menu--->Control Panel--->Network Connection

 

1. روی کارت شبکه خود (معمولا با نام Local Area Connection) که به مودم وصل است کلیک راست کرد و گزینه Properties را انتخاب کنید.

 

Lan Setting
Lan Setting

2. از لیست موجود روی گزینه Internet Protocol TC/IP دبل کلیک کنید. (شکل زیر). اگر مودم شما دارای DHCP Server داخلی بوده و در حالت فعال قرار دارد (که معمولا اینچنین است) نیاز به انجام کار خاصی در اینجا نیست فقط چک کنید که آیتم های Otain ab IP address automatically و آیتم Obtain DNS server address automatically انتخاب شده باشند تا کامپیوتر شما بصورت اتوماتیک از مودم IP دریافت کند.

Lan Setting

3. اگر از موجود بودن DHCP Server یا فعال بودن آن مطمئن نیستید و می خواهید خود یک IP آدرس تنظیم کنید گزینه های این قسمت را مانند شکل زیر تنظیم کنید: (بعضی از قطعات شبکه مانند ذوربین های IP یا برخی Access Ponit ها دارای DHCP داخلی نیستند و شما باید IP دستی وارد کنید تا بتوانید به آن وسیله متصل شوید)

Lan Setting

4. دقت کنید که در بخش IP address یک آدرس معتبر در رنج آدرس مودم خود وارد کنید به عنوان مثال اگر آدرس مودم شما 192.168.1.1 است (که در بیشتر موارد اینچنین است) شما میتوانید آدرسهایی از رنج 192.168.1.2 تا 192.168.1.254 وارد نمایید (فقط جزء آخر را از 2 تا 254 قرار دهید). در قسمت default gateway و Preferred DNS Server نیز حتما آدرس مودم خود را وارد کنید (شکل فوق یک مثال است) یعنی 192.168.1.1 . پس ازتنظیم روی کزینه OK کلیک کرده و برای تست ارتباط با مودم در قسمت Run در Start Menu دستور cmd را وارد کرده و اینتر کنید. سپس در پنجره ظاهر شده دستور Ping 192.168.1.1 (آدرس مودم خود را وارد کنید) را وارد کرده و اینتر را بزنید. خروجی دستور شما باید شبیه زیر باشد:

Lan Setting

یعنی اینکه در مقابل آیتم time عددی درج گردد که به معنی زمان ارسال یک درخواست به مودم شما و پاسخ مودم است. در اینصورت شما به مودم متصل هستید و می توانید با تایپ آدرس آن در مرورگر خود (فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر یا ....) به صفحه تنظیمات آن دسترسی یابید.

اگرخروجی دستور Ping بصورت زیر بود دنبال بررسی و رفع اشکال باشد و مراحل ذکر شده را مجددا چک کنید:

Lan Setting

اگر از ویندوز ویستا یا سون استفاده میکنید برای دسترسی به تنظیمات IP کارت شبکه به مسیر زیر بروید:

Control Panel-->Network And Sharing Center و سپس در سمت چپ صفحه باز شده گزینه Change adapter setting  را کلیک کنید تا کارت شبکه های نصب شده در سیستم را ببینید و روی کارت شبکه ای که به مودم متصل است کلیک راست کرده و گزینه Properties  را بزنید:

Lan Setting

سپس روی آیتم Internet Protocol Version 4 کلیک کنید تا صفحه تنظمیات IP باز گزدد

Lan Setting

باقی این مراحل شبیه ویندوز XP می باشد. آنرا از مرحله 2 به بعد انجام دهید و برای دسترسی به Run در استارت منو کافی است دستور cmd را در قسمتی که زیر All Programs با عنوان کمرنگ Search Program and files آمده وارد کنید و Enter را بزنید.

شما می توانید انواع مودم های ADSL و سایر تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه را از فروشگاه آنلاین سایبرکانکت تهیه نمایید.



چگونه مشکلات اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ را برطرف کنیم؟


اگر شما هم جزو کاربران ویندوز ۷ هستید، احتمالا تاکنون با مشکل اتصال به اینترنت مواجه شده‌اید و از آنجا که امروزه مستقیم و غیر مستقیم زندگی اکثر ما به اینترنت وابسته است، این مشکل می‌توانند دردسرساز شود. در ادامه با کلیک همراه باشید.

کلیک– در این مطلب راهکارهایی را برای حل مشکل اتصال به اینترنت، شرح خواهیم داد.

۱- آنتی ویروس و فایروال سیستم را غیر فعال نمایید

یکی از علت‌های بروز مشکل در اتصال به اینترنت در ویندوز ۷، می‌تواند آنتی ویروس و فایروال سیستم باشد زیرا بعضی از آنتی ویروس‌ها و فایروال‌ها هنوز سازگاری کاملی با ویندوز ۷ نداشته و می تواند مانع از اتصال سیستم شما به اینترنت شود. پس از غیرفعال کردن آنتی ویروس و فایروال، دوباره امتحان کنید و ببینید که آیا سیستم به اینترنت متصل می‌شود یا خیر، اگر هنوز هم مشکل اتصال به اینترنت را دارید فورا آنتی ویروس و فایروال را دوباره فعال کنید.

۲- تعویض و یا نصب دوباره درایور مودم و تجهیزات مربوط به شبکه

بعض از مواقع ممکن است مشکل از درایورها باشد. این مشکل ممکن است به دو صورت رخ دهد:

  • گاهی فایل‌هایی که درایورها در زمان نصب ایجاد کرده‌اند، خراب می‌شود، اما ممکن است خراب شدن فایل‌ها مربوط به برنامه‌ی دیگری باشد که با درایور ما ناسازگار است. گاهی اوقات هم بدافزارها می‌توانند عامل این مشکل باشند.
  • درایور مربوطه با ویندوز ۷ ناسازگار است.

به عنوان مثال ممکن است درایوری که در اختیار دارید مختص ویندوز XP باشد و شما آن را برای ویندوز ۷ استفاده کرده‌اید، و در نتیجه جوابی نخواهید گرفت. برای رفع این مشکل می‌توانید به وب‌سایت شرکت سازنده‌ی مودم مراجعه کنید و درایور مناسب را دانلود و نصب نمایید.

حتی گاهی ممکن است درایور مختص ویندوز ۷ باشد ولی تفاوت در ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل باعث مشکل شود. بطور مثال فرض کنید که درایور مربوط به ویندوز ۷ را نصب می‌کنید ولی باز هم نتیجه‌ای نخواهید گرفت، زیرا شما باید ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی بودن سیستم عامل را نیز در نظر می‌گرفتید.

۳– عیب یابی با استفاده از ابزارهای ویندوز

سیستم عامل ویندوز ابزارهایی را برای عیب‌یابی اکثر قسمت‌های سیستم دارد از جمله برای اتصال به اینترنت. کافی‌ست به کنترل پنل ویندوز رفته و گزینه‌ی Network and Sharing Center را انتخاب نمایید.

سپس از قسمت پایین پنجره‌ی باز شده گزینه Troubleshoot problems را انتخاب کنید.

در ادامه مراحل عیب‌یابی شروع می‌شود و در صورتی که مشکلی پیدا شود، سیستم به شما هشدار می‌دهد

پس از آن مراحل عیب یابی شروع شده و در صورتی که این ابزار مشکلی را پیدا کند، به شما هشدار داده و در صورت امکان راه حلی را نیز ارائه می‌دهد.

۴- حذف کردن درایور و نصب دوباره‌ی آن توسط ویندوز

یکی امکانات ویژه و کاربردی ویندوز ۷، امکان تشخیص سخت افزار‌ها توسط ویندوز است. اگر ویندوز بتواند این قطعات را بشناسد، دیگر احتیاجی به نصب درایور توسط شما نخواهد بود، بنابراین یک مرتبه این کار را به عهده ویندوز بگذارید، شاید اثر بخش باشد.

ابتدا بر روی آیکون My Computer راست کلیک کرده و گزینه Manage را انتخاب نمایید.

در سمت راست پنجره‌ی Computer Management، بر روی عبارت Device manager کلیک کنید.

اکنون در سمت چپ، گزینه‌ی Network adapters را با استفاده از فلش کنار آن گسترش دهید و سپس روی دیوایس مورد نظر راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب نمایید.

در ادامه سیستم را Restart کنید و پس از آنکه سیستم دوباره آماده‌ی کار شد اجازه دهید ویندوز عملیات شناسایی قطعه را آغاز کند. ممکن است که با این روش موفق شوید مشکل اتصال به اینترنت در ویندوز ۷ را حل کنید.

۵- غیر فعال/فعال کردن مودم یا کارت شبکه

همانند راهکار شماره ۴ عمل کنید ولی بجای حذف نمودن درایور، فقط یک بار مودم را غیر فعال و مجددا فعال کنید.

برای این منظور ابتدا روی دیوایس مربوطه راست کلیک کرده و گزینه Disable را انتخاب کنید. بعد از غیر فعال سازی دیوایس، اکنون دوباره راست کلیک کردن دوباره و گزینه Enable را انتخاب نمایید.



راهنمای ایجاد VPN connection جهت اتصال به اینترنت در ویندوز 7

 

به منظور اتصال به شبکه ی اینترنت در داخل دانشگاه، باید برنامه ی net که در واقع یک VPN پیش ساخته است را از لینک زیر دانلود نموده و بر روی سیستم خود نصب نمایید.

برنامه net برای اتصال به اینترنت

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به لینک زیر مراجعه نمایید :

معرفی سرویس اینترنت

 

در صورتی که به جای استفاده از این برنامه ی پیش ساخته، تمایل به  ساخت این connection را دارید و سیستم عامل شما ویندوز 7 است ، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

توجه : برای ساخت connection بهتر است اتصال خود با اینترنت را قطع کنید.

ابتدا وارد Control Panel  شده و  مطابق مسیر نشان داده شده در شکل های 1 و 2 عمل نمایید.

 

شکل 1

 

 

شکل 2

 

 

سپس مطابق شکل 3، گزینه ی Setup a new connection or network را انتخاب نمایید.

شکل 3

 

سپس گزینه ی Connect to a workplace را مطابق شکل 4 انتخاب نمایید و Next را بزنید.

شکل 4

 

در شکل 5 ، گزینه create a new connection را انتخاب نموده و Next را بزنید.

 

 

شکل 5

 

در پنجره ی نمایش داده شده در شکل 6، گزینه ی اول را انتخاب نمایید.

 

 

شکل 6

 

در شکل 7، در قسمت Internet Address باید آدرس مربوط به سرور مورد نظر را وارد نمایید.

در این قسمت مطابق شکل،  net.iut.ac.ir  را وارد نمایید.

در قسمت Destination name یک نام دلخواه برای connection خود انتخاب نمایید و Next را بزنید.

 

شکل 7

 

درشکل 8، شناسه کاربری و رمز عبوری که جهت اتصال به اینترنت در اختیار شما قرار داده شده است را وارد نمایید و connect را بزنید.

توجه : به منظور دریافت شناسه کاربری و رمز عبور خود، بخش روش دریافت شناسه کاربری و رمز عبور سرویس ها را مطالعه نمایید.

 

شکل 8

 

درصورتی که سیستم شما به اینترنت اتصال نداشته باشد، شکل 9 برای شما نشان داده خواهد شد. در این صورت گزینه ی دوم را انتخاب نمایید.

 

شکل 9

 

در صورتی که connection شما به درستی ایجاد شود، شکل 10 را مشاهده خواهید نمود.

 

شکل 10

 

 

حال مطابق مسیر نشان داده شده در شکل های 11 و 12 ، connection ساخته شده را باز نمایید.

نام این connection همان نامی است که در شکل 7 انتخاب نموده اید.

 

شکل 11

 

 

 

شکل 12

 

پس از ایجاد connection برای انجام تنظیمات نهایی، مطابق شکل 13 به قسمت Properties وارد شوید.

 

 

شکل 13

 

سپس مطابق شکل 14 سربرگ  Security را انتخاب نموده و تنظیمات را مطابق آنچه در شکل مشاهده می نمایید، انجام دهید و OK را بزنید.

دقت کنید که تنها گزینه ی Microsoft CHAP Version 2 انتخاب شده باشد.

 

شکل 14

 

حال مطابق شکل 15، شناسه کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید و connect را بزنید تا اتصال شما به اینترنت برقرار شود.

 

شکل 15

سرویس مربوطه:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد