اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

روش نصب و راه اندازی اینترنت ADSL


برای استفاده از اینترنت ADSL شما نیاز به یک مودم ADSL دارید که باید آن را تهیه کنید. پس از باز کردن جعبه ی مودم ,  در ابتدا مودم و اتصالات آن را بر اساس کاتالوگ داخل جعبه به کامپیوتر خود متصل می نماییم. سپس مودم را به وسیله ی دکمه ی Power روشن می نماییم .

حالا به چراغ های روی مودم دقت میکنیم :

1-       چراغ  Power : این چراغ نشان دهنده ی روشن بودن مودم به صورت صحیح می باشد .این چراغ باید به صورت ثابت روشن باقی بماند . در صورات خاموش بودن چراغ اتصال مودم با برق قطع است .در صورت چشمک زن بودن این چراغ از صحت مودم و آداپتور برق آن اطمینان حاصل کنید.

2-       چراغ ADSL  : در برخی از مودم ها این چراغ با نام Status  می باشد. این چراغ نشان دهنده ی ارتباط صحیح مودم شما با مرکز ارائه ی سرویس ADSL  می باشد .توجه شود که این چراغ باید به صورت ثابت روشن باقی بماند . در صورت خاموش بودن یا چشمک زدن این چراغ از سالم بودن خط تلفن وصحت کابل های مورد استفاده اطمینان حاصل کنید اگر به نتیجه نرسیدید احتمالا خط شما ( به اصطلاح ) رانژه نشده است یعنی خط شما برای اتصال ADSL سالم نمی باشد و باید با مزکز سرویس دهنده تماس بگیرید . ( توجه کنید که برای اتصال , از خط تلفن مورد استعلام  خود استفاده کنید . )

3-       چراغ LAN  : این چراغ نشان دهنده ی اتصال صحیح کابل UTP  شما با کارت شبکه ی کامپیوتر شما می باشد . در صورت خاموش بودن آن از اتصال صحیح کابل شبکه  و همچنین از نصب بودن کارت شبکه ی خود اطمینان حاصل کنید.

4-       چراغ USB  : در صورت تمایل , شما می توانید به جای استفاده از کابل شبکه از کابل USB داخل جعبه برای اتصال مودم با کامپیوتر استفاده کنید. در این صورت به جای چراغ  LAN , باید این چراغ روشن شود . در صورات خاموش بودن این چراغ شما باید از اتصال صحیح کابل USB  با کامپیوتر و همچنین سالم بودن پورت USB خود اطمینان حاصل کنید .

 

در صورتی که موارد بالا همگی OK  بودند شما آماده ی اتصال به اینترنت هستید اما قبل از آن شما باید مودم خود را با توجه به نکات گفته شده ی زیر Config کنید ( با توجه به خصوصیات سرویس دهنده ی ADSL  ) تا مودم شما با شرایط سرویس دهنده سازگار شود .همچنین به کارت شبکه ی خود ip مناسب بدهید .

 نحوه دادن ip به کارت شبکه :

شما باید ابتدا از روی دفترچه ی مودم از ip مودم خود مطلع شوید ( معمولا 192.168.1.1 می باشد ). سپس ip کارت شبکه ی خود را به 192.168.1.X  (X  یک عدد بین 2 تا 254 (  تغییر دهید و در قسمت  Default Gateway  , ip مودم خود را وارد کنید ( 192.168.1.1 ) , Subnet Mask  نیز باید 255.255.255.0  ست شود . ( اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید به مسیر روبرو بروید :Show all connections    Start / Connect to /   حالا روی           Local Area Connection کلیک راست کنید و Properties  را انتخاب کنید . در پنجره ی باز شده Internet Protocol ( tcp/ip )  را انتخاب و روی Properties  کلیک کنید .حالا گزینه ی use the following ip address  را انتخاب کنید و ip ها را همان گونه که گفته شد ست کنید . )

 نحوهConfig  کردن مودم :

برای Config  کردن مودم یک پنجره ی Explorer باز کنید و در قسمت Address bar  , ip مودم خود ( 192.168.1.1 ) را وارد کنید حالا از شما یک User name  و password  پرسیده می شود که شما باید آن را از دفترچه ی مودم استخراج کنید.پس از دادن User name  و password  مناسب پنجره ی Config  کردن مودم نمایش داده می شود . در این صفحه شما باید برای Config کردن مودم Connection type  را از نوع Bridge  انتخاب کنید و همچنین مقادیر VPI  و VCI را به صورت صحیح وارد کنید ( مقادیر VPI و  VCI  را از مرکز ارائه دهنده ی سرویس ADSL  می توانید بپرسید ) .حالا مقادیر مربوطه را Save  کرده وپنجره ی Config  را Log Out  کنید .

 حالا باید یک Connection از نوع Broadband  ایجاد کنید و Username  و Password  مربوط به Account  خود را وارد کنید و متصل شوید .

نحوه  ایجاد Connection  از نوع  Broadband به صورت زیر می باشد :

در مسیر Show all connections / Create new connection     Start / Connect to /   یک  Connection  به فرم زیر  ایجاد کنید :

 

1.       Next  را بزنید :

adsl-1.jpg




2-
Connect to the internet   را انتخاب کنید و کلید Next  را بزنید :


adsl-2.jpg

 

3-set up my connection manually  را انتخاب کنید وNext  را بزنید :


adsl-3.jpg

 

4-Connection  از نوع Broadband  را انتخاب کنید و Next  را بزنید :


adsl-4.jpg

 

5-نام Connection  خود را انتخاب کنید و Next را بزنید :


adsl-5.jpg

 

6-User name  و Password مربوط به Account  خود را وارد نمایید و Next را بزنید :


adsl-6.jpg

7-در صورت تمایل تیک قسمت Add a shortcut را برای ایجاد Shortcut از Connection خود بر روی Desktop  را بزنید و سپس کلید Finish را بزنید :


adsl-7.jpg

8-حالا با Connection  ایجاد شده به اینترنت متصل شوید .

در صورتی که  پس از وارد کردن User name  و  Password و زدن کلید اتصال  با Error  مواجه شدید احتمالا Config  مودم شما دچار مشکل می باشد. در صورتی که هنگام اتصال به اینترنت خط تلفن شما دارای نویز می باشد شما می توانید از یک میکرو فیلتردر ابتدای خط استفاده کنید .

منبع: چاووش





ویندوز 7 را به اینترنت متصل کنید



نحوه اتصال,اینترنت هوشمند,نصب ویندوز 7

با توجه به سرعت اینترنت مورد نیاز، مقدار هزینه‌در نظر گرفته شده برای خرید تجهیزات و نیز هزینه اتصال که معمولا به صورت دوره‌ای پرداخت می‌شود و همچنین سرویس‌های قابل دسترس در منطقه‌‌سکونت یا محل کارتان، می‌توانید یکی از سرویس‌های Dial-Up ، ISDN ، DSL، Cable Modem ، Satellite یا Wireless را برگزینید. اگرچه امروزه سرویس‌های ارزان قیمت و با کیفیتی نظیر (DSL (ADSL در اغلب نقاط کشور در دسترس قرار دارد ، اما هنوز هم استفاده از مودم‌های Dial-UP به دلیل ارزان بودن تجهیزات و سادگی نصب و راه‌اندازی، انتخاب اول بسیاری از کاربران است.

برای اتصال به اینترنت از طریق سرویس Dial-Up نیاز به یک مودم اینترنال یا اکسترنال دارید. قبل از خرید مودم، حتما مدلی را انتخاب کنید که با ویندوز 7 سازگار باشد. اگرچه ویندوز 7 اغلب مودم‌های Dial-Up را می‌شناسد اما ممکن است مودم شما آنقدر قدیمی باشد که این ویندوز قادر به شناسایی آن به صورت خودکار نباشد یا این که اصلا درایور آن برای ویندوز 7 توسط شرکت سازنده ارائه نشده باشد.

بهتر است قبل از تهیه مودم (Dial-up ، DSL و ... ) با توجه به مباحث گذشته، از سازگاری مدل مودم موردنظرتان با ویندوز 7 اطمینان حاصل کنید. اگر مودم شما به اصطلاح Plug and Play باشد، ویندوز 7 به صورت خودکار آن را خواهد شناخت ؛ اما در بسیاری موارد ممکن است مجبور شوید به صورت Manual اقدام به نصب آن کنید؛ برای این کار به درایور محصول برای ورژن ویندوزتان (32 یا 64 بیتی) نیاز دارید که معمولا در یک CD به همراه محصول ارائه می‌شود. همچنین می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت تولیدکننده، درایور مناسب را دانلود کنید.

برای نصب مودم به صورت Manual ، از منوی استارت،‌کنترل پنل را انتخاب کرده و در حالت نمایش Small icons روی گزینهand Modem کلیک کنید. در این پنجره و در تب Modems، مودم‌های نصب‌شده فهرست شده‌اند که می‌توانید از طریق دکمه به برگه‌مشخصات آنها دسترسی پیدا کنید، درایور آنها را به روزرسانی کنید و... یا با استفاده از دکمه آنها را حذف کنید. اما برای نصب یک مودم جدید، دکمه را بفشارید؛ از اتصال مودم به سیستم و روشن بودن آن (برای مودم‌های اکسترنال) مطمئن شده و با انتخاب گزینهxt اجازه دهید ویندوز برای شناختن آن تلاش کند. اگر این مرحله موفقیت‌آمیز نبود می‌توانید در پنجره‌بعد، با کلیک روی دکمهDisk ، مسیر درایور مناسب را مشخص کرده و اقدام به نصب مودم کنید.

پس از نصب صحیح مودم به برگهrules بروید، My Location را انتخاب کرده و روی دکمه کلیک کنید. در پنجرهLocation باید کشور محل سکونت را انتخاب و پیش‌شماره‌تلفن منطقه‌تان را در قسمت Area Code وارد کنید. اگر در اداره و... هستید و برای دسترسی به خط تلفن مستقیم باید ابتدا شماره‌ای را وارد کنید (مثلا 9) می‌توانید این کد را در قسمت To access an outside line for local calls … وارد کنید. در این پنجره همچنین می‌توانید سیستم تلفن (Tone/Pulse) را انتخاب کنید.

پس از طی این مراحل، یک Connection برای اتصال به اینترنت ایجاد کنید. برای این منظور، هنگامی که کنترل پنل در حالت نمایش Small icons است، روی گزینهand sharing center کلیک و Set Up a Coonnection or Network را انتخاب کنید؛ در پنجره‌ای که باز می‌شود، باید نوع کانکشن موردنظرتان را که در اینجا Dial-Up است انتخاب کنید. در پنجره‌بعد، اطلاعات مربوط به ISP را که از آن سرویس می‌گیرید ، وارد کنید که شامل شماره تلفن اتصال، نام کاربری و کلمه‌عبور خواهد بود. اگر از شماره تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنید نیازی به وارد کردن نام کاربری و کلمه‌عبور ندارید! می‌توانید با انتخاب Remember this password ، کلمه‌ عبوری را که وارد کرده‌اید، ذخیره کنید. همچنین می‌توانید نام پیشفرض برای کانکشن را تغییر دهید. اگر می‌خواهید تمام کسانی که از رایانه تان استفاده می‌کنند، بتوانند این کانکشن را ببینند و از آن استفاده کنند، باید گزینه ...other people to use را در حالت انتخاب قرار دهید. این به معنای آن است که تمامی حساب‌های کاربری موجود در ویندوزتان صرف‌نظر از این که عضو چه گروهی (.../Administrator/user) هستند، می‌توانند از این کانکشن برای اتصال به اینترنت استفاده کنند.

آموزش نصب مودم,اینترنت هوشمند,نصب ویندوز 7

کلیک روی گزینهrules شما را به پنجره‌تنظیمات محلی هدایت می‌کند که توضیحات مربوط به آن ارائه شد.

روی دکمه کلیک کنید، همان طور که مشاهده می‌شود، عملیات اتصال به اینترنت برای تست عملکرد آغاز می‌شود که می‌توانید با انتخاب گزینه آن را متوقف کنید. در این مرحله در واقع کانکشنی که ایجاد کرده‌اید، ذخیره خواهد شد.

اما سوال اینجاست که پس از ایجاد یک کانکشن در ویندوز 7 ، چگونه می‌توان مجددا به آن دسترسی پیدا کرد! برای این منظور کافی است روی آیکون Network در قسمت Notification Area از Taskbar یا نوار وظیفه‌ویندوز کلیک کنید تا فهرست تمامی کانکشن‌های موجود به شما نمایش داده شود.

با کلیک روی آیکون کانکشنی که ایجاد کرده‌اید، گزینه را انتخاب کنید تا پنجره‌ای به همین نام باز شود. در آن می‌توانید اطلاعاتی را که هنگام ایجاد کانکشن وارد کرده‌ بودید، مشاهده و آنها را در صورت نیاز ویرایش و ذخیره کنید. اگر از صحت اطلاعات واردشده مطمئن هستید، کافی است روی دکمه کلیک کنید تا عملیات اتصال آغاز شود.

می‌توانید با کلیک روی گزینه به قسمت تنظیمات کانکشن ایجاد شده بروید. اگر در برگه روی دکمه کلیک کنید ، به پنجره‌پیکربندی مودم هدایت خواهید شد. در اینجا می‌توانید گزینهmodem speaker را از حالت انتخاب خارج کنید تا هنگام اتصال به اینترنت صدایی نشنوید!

همچنین می‌توانید با کلیک روی دکمه چند شماره تلفن را برای اتصال به ISP وارد کنید تا در صورت عدم اتصال یکی، دیگری شماره‌گیری شود. اگر گزینه ... successful number را در حالت انتخاب قرار دهید، شماره‌ای که عملیات اتصال با آن به صورت موفقیت‌آمیز انجام می‌شود در ابتدای فهرست قرار می‌گیرد تا در نوبت بعد، ابتدا از آن برای اتصال استفاده شود.

در سربرگ Option و از قسمت Redialing Options می‌توانید تعیین کنید که تلاش برای اتصال مجدد چند بار صورت گیرد که حالت پیشفرض برای آن 3 مرتبه است. همچنین می‌توانید تعیین کنید که فاصله‌زمانی هر بار تلاش چقدر باشد که پیشفرض آن یک دقیقه است.

در قسمت Idle time before hanging up می‌توانید تعیین کنید که اگر سیستم به اینترنت متصل بود و برای مدتی با آن کار نمی‌کردید، اتصال به صورت خودکار قطع شود. مقدار پیشفرض این گزینه 20 دقیقه است. اگر برای آن مقدار Never را انتخاب کنید، در صورت بیکاربودن سیستم، اتصال به صورت خودکار قطع نخواهد شد!

در سربرگ Networking ، دقت داشته باشید که همیشه گزینه ...f ile and printer sharing از حالت انتخاب خارج باشد؛ مگر آن که بخواهید فایل یا پرینتر خود را از طریق اینترنت به اشتراک گذارید.

توضیحات مربوط به Share‌کردن اینترنت (ICS) در آینده ارائه خواهد شد، اما بدانید که به اشتراک‌گذاری اینترنت Dial-up میان چند رایانه به دلیل سرعت بسیار پایین آن، اصلا منطقی نیست!

 

منبع: Windows7_In_Depth



اینترنت و مودم

اینترنت ADSL این روزها یکی از ملزومات هر خانه ای به شمار می رود.
برای استفاده از اینترنت پر سرعت نیاز به یک مودم ADSL دارید.
نصب و راه اندازی اینترنت و مودم نیاز به تخصص خاصی ندارد و شما می توانید خودتان و بدون حضور کارشناس این کار را انجام دهید.
البته قبل از انجام این کار باید اطلاعات لازم در این زمینه را حتما کسب کنید.

شرکت های مختلفی اینترنت پرسرعت (ADSL) ارائه می دهند.
شما می توانید با کسب اطلاعات از این شرکت ها، مراجعه به سایت این شرکت ها و مطالعه خدمات آنها، یکی از این شرکت های ارائه دهنده ADSL را انتخاب نمایید.
شرکت هایی مانند مخابرات، های وب، شاتل، آسیا تک و … از جمله این شرکت ها می باشند.

بعد از انتخاب اینترنت مورد نظر، برای اتصال به اینترنت به مودم احتیاج دارید.
مودم مورد نظر خود را از بین مارک های مختلف انتخاب کرده و سپس برای تنظیم آن اقدام نمایید.
هر مودم ADSL چهار چراغ، ADSL ،POWER ،LAN و USB دارد.

نصب و راه اندازی اینترنت و مودم

نصب اینترنت و مودم

بعد از اتصال مودم به کامپیوتر و پریز تلفن با دکمه POWER دستگاه را روشن کنید.

به نقل از عصر ایران، چراغ ADSL که در بعضی مودم ها با نام STATUS نشان داده می شود، نشان دهنده ارتباط صحیح مودم شما با مرکز ارائه دهنده اینترنت است.
اگر این چراغ چشمک زن باشد، در ارتباط شما با مرکز ارائه دهنده اختلالی ایجاد شده است و شما دسترسی به اینترنت ندارید.
در صورت مشاهده چنین وضعیتی ابتدا اتصالات کابل ها را چک کرده ( کابلی که از پریز تلفن به مودم وارد می شود) و اگر مشکلی در اتصالات وجود نداشت با پشتیبانی اینترنت خود تماس بگیرید.

اگر مودم را به کامپیوتر متصل کرده باشید و کامپیوتر روشن باشد، چراغ LAN نیز روشن می شود.
شما می توانید به جای استفاده از کابل LAN از کابل USB برای اتصال به کامپیوتر استفاده کنید.
در صورت استفاده از این کابل، زمانی که کامپیوتر روشن باشد، به جای چراغ LAN، چراغ USB روشن می شود.

راه اندازی اینترنت و مودم

در صورتی که تمامی موارد بالا به درستی اجرا شدند، مودم شما آماده اتصال به اینترنت است.
البته لازم به ذکر است، قبل از اتصال به اینترنت، مودم باید با توجه به خصوصیات سرویس دهنده اینترنت شما تنظیم شود. (config)
تنظیم هر مدل با توجه به مارک مودم متفاوت است.

شما می توانید برای این کار از کارشناسان تکنولوژی ما در دپارتمان مشاوره “الو سلام مشاور” کمک بگیرید و با یک تماس مراحل نصب و راه اندازی اینترنت و مودم و همچنین تنظیم مودم خود را به راحتی یاد بگیرید.الو سلام مشاور.در صورت اشغال بودن خطوط، چندین بار شماره گیری را تکرار کنید.
.با مجوز رسمی و دارای مشاوران با تجربه و متخصص.الو سلام مشاورالو سلام مشاوره

  • نصب و راه اندازی اینترنت و مودم چگونه انجام می شود؟
  • مودم من تی پی لینک است، چطور باید آن را تنظیم کنم؟
  • چراغ ADSL مودم من دائم روشن و خاموش می شود، علت آن چیست؟
  • آیا نصب و راه اندازی اینترنت و مودم برای هر شرکت سرویس دهنده اینترنت و مارک مودم متفاوت است؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد