اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

آیه گرافی


سوره اسراء آیه مبارکه 34----------Holy Quran/17/34 - یکشنبه بیست و چهارم آذر 1392
نظر سنجی - سه شنبه دوازدهم آذر 1392
سوره انعام آیه مبارکه 116----------Holy Quran/6/116 - یکشنبه دهم آذر 1392
سوره بقره آیه مبارکه 83----------Holy Quran/2/83 - جمعه هشتم آذر 1392
سوره شعرا آیه مبارکه 227----------Holy Quran/26/227 - جمعه یکم آذر 1392
سوره مائده آیه مبارکه 35----------Holy Quran/5/35 - یکشنبه بیست و ششم آبان 1392
سوره فاطر آیه مبارکه 15 ----------Holy Quran/35/15 - یکشنبه بیست و ششم آبان 1392
سوره نساء آیه مبارکه 19----------Holy Quran/4/19 - جمعه دهم آبان 1392
پاسخ به نقد - سه شنبه هفتم آبان 1392
سوره مائده آیه مبارکه 55----------Holy Quran/5/55 - شنبه چهارم آبان 1392
سوره شوری آیه مبارکه 25----------Holy Quran/42/25 - شنبه بیست و هفتم مهر 1392
سوره فصلت آیه مبارکه 51----------Holy Quran/41/51 - شنبه بیست و هفتم مهر 1392
سوره شوری آیه مبارکه 13----------Holy Quran/42/13 - یکشنبه چهاردهم مهر 1392
سوره حجرات آیه مبارکه 13----------Holy Quran/49/13 - یکشنبه چهاردهم مهر 1392
سوره نساء آیه مبارکه 19----------Holy Quran/4/19 - یکشنبه چهاردهم مهر 1392
سوره طلاق آیه مبارکه 2 ----------Holy Quran/65/2 - چهارشنبه دهم مهر 1392
سوره بقره آیه مبارکه 58----------Holy Quran/33/58 - جمعه بیست و دوم شهریور 1392
سوره اعراف آیه مبارکه 200----------Holy Quran/7/200 - دوشنبه هجدهم شهریور 1392
سوره بقره آیه مبارکه 72----------Holy Quran/2/72 - دوشنبه هجدهم شهریور 1392
سوره تکویر آیه مبارکه 9----------Holy Quran/81/9 - شنبه نهم شهریور 1392
سوره غاشیه آیه مبارکه18----------Holy Quran/88/18 - چهارشنبه ششم شهریور 1392
سوره قصص آیه مبارکه 56----------Holy Quran/28/56 - چهارشنبه ششم شهریور 1392
سوره نمل آیه مبارکه 62----------Holy Quran/27/62 - دوشنبه بیست و هشتم مرداد 1392
سوره احزاب آیه مبارکه 41----------Holy Quran/33/41 - یکشنبه بیستم مرداد 1392
سوره الرحمن آیه مبارکه 26----------Holy Quran/55/26 - شنبه پنجم مرداد 1392
سوره فرقان آیه مبارکه 28----------Holy Quran/25/28 - شنبه هشتم تیر 1392
به مناسبت دوجشن هفته آخر خرداد - چهارشنبه بیست و نهم خرداد 1392
سوره مائده آیه مبارکه 35-------Holy Quran/5/35 - سه شنبه بیست و هشتم خرداد 1392
سوره نحل آیه مبارکه78----------Holy Quran/16/78 - یکشنبه دوازدهم خرداد 1392
سوره بقره آیه مبارکه 216----------Holy Quran/2/216 - شنبه چهارم خرداد 1392
سوره نجم آیه مبارکه 39----------Holy Quran/53/39 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره مریم آیه مبارکه 93----------Holy Quran/19/93 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره نحل آیه مبارکه 65----------Holy Quran/16/65 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره مطففین آیه مبارکه 1.2.3----------Holy Quran/83/1.2.3 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره علق آیه مبارکه 14----------Holy Quran/96/14 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره حجر آیه مبارکه 56----------Holy Quran/15/56 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره بلد آیه مبارکه15 و 16----------Holy Quran/90/15 ، 16 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره بقره آیه مبارکه 168----------Holy Quran/2/168 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره بقره آیه مبارکه 27----------Holy Quran/2/27 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره بقره آیه مبارکه 7 ----------Holy Quran/2/7 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره انبیاء آیه مبارکه 105----------Holy Quran/21/105 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره رعد آیه مبارکه 28----------Holy Quran/13/28 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره احزاب آیه مبارکه 58----------Holy Quran/33/58 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره بقره آیه مبارکه 77----------Holy Quran/2/77 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره اسراء آیه مبارکه 24----------Holy Quran/17/24 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره نساء آیه مبارکه 14----------Holy Quran/4/14 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره آل عمران آیه مبارکه 185----------Holy Quran/3/185 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره حجر آیه مبارکه 49 ----------Holy Quran/15/49 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392

سوره بقره آیه مبارکه 44----------Holy Quran/2/44 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392



سوره فجر آیه مبارکه 17----------Holy Quran/89/17 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره بقره آیه مبارکه 186-------Holy Quran/2/186 - شنبه بیست و هشتم اردیبهشت 1392
سوره زمر آیه مبارکه 36--------Holy Quran/39/36 - جمعه بیست و هفتم اردیبهشت 1392

استاد اخلاق و فتاوای عجیب جنسی وهابیت کیست؟ + فیلم


ابن‌قیم جوزی شاگرد مکتب ابن‌تیمیه؛
ابن قیم نیز مانند استادش مورد انتقاد و طعن علمای اهل سنت قرار گرفته است. ابن حجر هیتمی درباره او و استادش می‌گوید: مبادا به چیزهایی که در کتاب‌های ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزی و دیگرانی که پیرو هوای نفس خود هستند و خداوند آنها را گمراه ساخته و قلبشان را مهر زده و چشمشان را پوشانده، گوش کنی.
گروه گزارش ویژه مشرق - مهمترین شاگرد ابن تیمیه، سرچشمه خباثتهای وهابیان و دشمن امیرالمومنین علیه السلام، ابن جوزی شمس الدین محمد بن أبی بکر بن أیوب بن سعد بن حَریز روز هفتم رجب سال 691 هـ.ق منطقه «زُرع» در فاصله 96 کیلومتری دمشق به دنیا آمد. او به ابن قَیِّم جوزیة شهرت دارد. به این علت ‌که پدر او سرپرست و قیّم مدرسه جوزیه بود.

ابن قیم در اواخر قرن هفتم و نیمۀ اول قرن هشتم هجری در شام می زیست. قرن هفتم، قرن هجوم ویانگر لشکریان مغول بهجهان اسلام بود. درست سی و پنج سال پیش از تولد ابن قیم، یعنی در 656 ق، بغداد به دست هلاکوخان سقوط کرد، المستعصم بالله آخرین خلیفۀ عباسی کشته شد و بدین ترتیب سلسله عباسی خاتمه یافت.
 

شاگرد و مدافع‌ ابن‌ تیمیه‌ بی‌شک‌ ابن‌ قیم‌ جوزی است‌ که‌ در همه اقوال‌ و عقاید تابع‌ و حامی‌ بی‌چون‌ و چرای‌ او بود و نشر و بسط عقاید ابن‌ تیمیه‌ را در زمان‌ حیات‌ او و پس‌ از مرگ‌ او بر عهده‌ داشت‌ و به‌ همین‌ سبب‌ او را تازیانه‌ زدند و سوار بر شتر در شهر گرداندند و با ابن‌ تیمیه‌ در قلعه دمشق‌ زندانی‌ کردند.

او از 712ق‌/1312م‌ تا سال‌ مرگ‌ ابن‌ تیمیه‌ ملازم‌ او بود و با مخالفان‌ او درافتاد. از این‌ رو نام‌ او همیشه‌ با نام‌ استادش‌ قرین‌ است‌.

اساتید و شاگردان

او از محضر اساتید متعددی استفاده برد که در بین آنها افرادی مانند ذهبی، مزی و ابن تیمیه قرار دارند که مهمترین آنها ابن تیمیه است سرچشمه  جریان وهابیت است. استادان ابن قیم معلمانی چون شهاب نابلسى، تقى الدین سلیمان، ابو بکر بن عبد الدائم، عیسى مطعم، اسماعیل بن مکتوم، فاطمة بنت جوهر دانش آموخت، ادبیات را نزد ابو الفتح بعلى و مجد الدین تونسى و فقه و اصول را از صفى الدین هندى و ابن تیمیة و اسماعیل بن محمد حرانى فرا گرفت.

ولى بیشترین تأثیر را در آراى فقهى و کلامى از ابن تیمیة پذیرفت. چنانکه در 21 سالگى هنگام بازگشت ابن تیمیه از مصر تا پایان عمر به مدت 16 سال ملازمش بود. و به دفاع از نظریات او مى‏پرداخت‏ . ابن جوزی را اصلی‌ترین شاگرد ابن تیمیه و رئیس شاگردانش نامیده‌اند.
 
مهمترین شاگردان ابن قیم عبارتند از: عبد الرحمن بن رجب بغدادى، اسماعیل بن عمر بن کثیر( ابن کثیر مفسر)، محمد بن عبد القادر محى الدین نابلسى و فرزندانش ابراهیم و شرف الدین عبد الله .

کارها و فعالیتهای ابن قیم جوزی

می توان کارها و فعالیت های وی را از خلال کتبی که در مورد زندگی وی نوشته شده به چهار دسته تقسیم کرد:

1- امامت در مدرسه جوزیه

2- تدریس در مدرسه صدریه و جاهای دیگر

3- متصدی شدن امور استفتاء

4- تألیف کتب

آثار و کتابها

برای ابن قیم جوزیه، بیش از 98 اثر ذکر شده که از میان آن ها می توان موارد زیر را بر شمرد:

1. الصواعق المرسله،

 2. زادالمعاد،

 3.مفتاح دار السعاده و منثور و لایة العلم و الارادة،

 4.مدارج الساکین،

 5. الکافیه الشافیة فی النحو،

 6. الکافیه الشافیه فی الانتصار للفرقه الناجیه،

 7. الکلم الطیب و العمل الصالح،

 8. الکلام علی مسأله السماع،

 9. هدایه الجباری فی أجوبة الیهو و النصاری،

 10. المنار المنیف فی الصحیح و الضعیف،

 11. اعلام الموقعین عن رب العالمین،

 12. الفروسیة،

 13. طریق الهجرتین و باب السعادتین،

 14. الطرق الحکمیة،

 15. ذم الهوی،

 16. اعانة اللهفان من مصاید الشیطان،

 17. الجواب الکافی لمن سأل عن الدواء الشافی (أو الداء و الدواء)،

 18. بدائع الفوائد،

 19. الروح.

فلسفی اندیشیدن در خصوص شرع و اصول دین یکی از سنتهای فکری روزگار ابن قیم بود که وی با آن درگیر شده و آن را یک سنت فکری غیر دینی تلقی کرده بود و برخوردی سطحی با فلسفه و فیلسوفانی چون فارابی، ابن سینا، محمدبن زکریای رازی و به ویژه خواجه نصیر الدین طوسی داشت.

ابن قیم که با شبهات ابلیس از طریق نظرات شهرستانی آشنا شده بود می پنداشت که بسیاری از اندیشه های فلسفی و آراء مذاهب از شبهات مذکور برخواسته است گرچه ابن قیم از میان علمای یونان سقراط را موحد می دانست و او را آشنا به صفات خداوند و معتقد به معاد می شناساند و افلاطون را که به انکار عبادت بت ها پرداخته و به حدوث عالم قائل بوده را تأیید می کند اما از آنجا که عقلیات یونانی را رد می کند بیشتر نظر به ارسطو دارد ، به نظر ابن قیم ارسطو عالم را قدیم دانسته و دیگر فلاسفه را فریفته است.

او بیشتر فیلسوفانی را که به سخنان ارسطو اعتنا کرده و وی را معلم اول خوانده و منطقش را میزان استدلال عقلی دانسته اند از جمله ی ملاحده می خواند.

یک تذکر مهم

پیش از این در مقالات قبل گفته بودیم وهابیان تمام افکار و فتاوای خود را بیش از هرکس دیگر تحت تاثبر ابن تیمیه و ابن قیم صادر می کنند. پس فتاوای عجیب بخصوص جنسی را که از این پس خواهیم دید در واقع باید نتیجه آراء عجیب این دو بدانیم.

باورها و بدعتهای شاگرد ابن تیمیه

او سفر کردن برای زیارت قبر پیامبران را جایز نمی‌دانست و همچنین اجتماع در کنار قبور پیامبران و اولیای الهی را کاری مشرکانه خوانده و می گفت: این کار مفاسد متعددی دارد که عبارت است از: نماز خواندن به سمت قبر و طواف کردن در اطراف قبر و بوسیدن آن و کمک طلبیدن از آنها و درخواست روزی و عافیت و پرداخت شدن قرض‌ها و برطرف شدن گرفتاری‌ها است! این‌ها خواسته‌هایی است که بت‌پرستان از بت‌هایشان طلب می‌کردند.

که این مطلب خلاف صریح آیه قرآن است که می فرماید تنها کافران از اهل قبور مایوس می شوند:

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَوَلَّوْا قَوْماً غَضِبَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ قَدْ یَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ کَما یَئِسَ الْکُفَّارُ مِنْ أَصْحابِ الْقُبُورِ (سوره ممتحنه ،آیه13)

یا این آیه ها که شهدا زنده اند:

وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ (سوره بقره،آیه154)


وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (سوره آل عمران،آیه169)

او طی سفری که به قدس شریف داشت، بر بالای منبر مشغول موعظه مردم شد و گفت: من الآن به وطن خود برمی‌گردم و به زیارت قبر حضرت ابراهیم نمی‌روم. همچنین در نابلس همین موضوع را مطرح کرد و گفت: من به زیارت پیامبر نخواهم رفت.

تخریب بنای قبور صرفا اولیای خدا


وهابیان پلید به استناد این بدعت او بقیع و دیگر اماکن مقدسه را ویران کردند که می گفت: مشاهدی که بر روی قبرها بنا شده، از موارد شرک است و باید تخریب شود و جایز نیست حتی یک روز آنها را باقی گذاشت.
 

وهابیان پلید به استناد این بدعت او بقیع و دیگر اماکن مقدسه را ویران کردند که می گفت:
مشاهدی که بر روی قبرها بنا شده، از موارد شرک است و باید تخریب شود و جایز نیست حتی یک روز آنها را باقی گذاشت.

جالب اینجاست که این روزها تروریست های اموی ایام زیادی است که حمص را در اختیار دارند. همان شهری که معروف است به مدینه الخالد بن ولید. اما هیچ تعرضی و اشکالی به قبر خالد بن ولید نکرده اند.
 

قبر خالد بن ولید
 

 
دشمنی با امیر المومنین علیه السلام

ابن قیم همانند ابن تیمیه، به دشمنی و انکار فضایل امام علی علیه السلام می پرداخت و مدعی بود: حدیث‌هایی که رافضی‌ها (شیعیان) درباره علی بن ابی طالب جعل کرده‌اند آن قدر زیاد است که قابل شمارش نیست. سپس از قول ابو یَعلی خلیلی نقل می‌کند که شیعیان در فضیلت علی بن ابی طالب و اهل بیت سیصد هزار حدیث جعل کرده‌اند.

وحشی گری وهابیان و کشتار260 بیمار و پزشک یمنی دربیمارستان حوثی ها (لینک)

ابن قیم، در کتاب جلاء الافهام،وقتی قضیه مباهله را نقل می کند،نام امام علی علیه السلام را حذف می کند، با اینکه اجماع علمای اسلام،از شیعه و سنی، اتفاق دارند که یکی از کسانی که همراه حضرت رسول صلی الله علیه و آله در قضیه مباهله بود،علی علیه السلام بود،همراه حسن و حسین(علیهما السلام) و فاطمه(علیها السلام).
 




زهد و عبادت ابن قیم

شاگردش ابن رجب در مورد وی می گوید: ابن قیم عابدی شب زنده دار بود که نمازهایی به منتهای اطالت می خواند و شیفته ذکر خداوند شده و به آن انس گرفته بود. محبت و انابه و استغفار و اظهار افتقار به درگاه خداوند و خود را سر شکسته دیدن در مقابلش و دوری گزیدن از موانع عبودیت وی، از چیزهایی بود که در قلب ابن قیم جای گرفته بود، هیچ کس را همانند وی ندیدم و شگرف اندیش تر از او را هرگز مشاهده ننمودم.
 
سجده بر... نفر جلو در مکتب وهابیت!!!

ابن حجر عسقلانی می گوید: هنگامی که علامه ابن قیم نماز صبح را می خواند در همان مکان می ماند و به ذکر و یاد خدا مشغول می شد تا اینکه موقع نماز ظهر فرا می رسید و می گفت: این صبحانه من است که اگر آن را انجام ندهم نیرو و قوای بدنم ساقط می شود و می فرمود: انسان بوسیله صبر و فقر به درجه  امامت در دین دست می یابد و کسی که می خواهد راه خدایی را بپیماید باید دارای همتی عالی باشد که باعث رشد و ترقی اش شود، و همچنین باید دارای علمی باشد که او را به راه راست هدایت کند.

و اینجاست که باید گفت:
نماز بی ولای او عبادتیست بی وضو
به منکر علی(علیه السلام) بگو نماز خود قضا  کند


نماز جماعت مختلط با امام جماعت زن
نتیجه دوری از مکتب اهل بیت علیهم السلام
(لینک)


نظر علمای اهل سنت درباره ابن قیم جوزی و وهابیت

ابن قیم نیز مانند استادش مورد انتقاد و طعن علمای اهل سنت قرار گرفته است. ابن حجر هیتمی درباره او و استادش می‌گوید: «مبادا به چیزهایی که در کتاب‌های ابن تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزی و دیگرانی که پیرو هوای نفس خود هستند و خداوند آنها را گمراه ساخته و قلبشان را مهر زده و چشمشان را پوشانده، گوش کنی». سپس آنها را ملحدی می‌نامد که از دین خارج شده‌اند.

ابن قیم جوزی از طرف شمس الدین مالکی محکوم به کفر و اعدام شده بود لکن ابن قیم به او می‌گوید، قاضی حنبلی توبه و اسلامم را پذیرفته و مرا محقون الدم شمرده است. قاضی مالکی بعد از این اظهارات ابن قیم، او را شلاق زده و بر الاغ سوارش نموده و در خیابان‌ها می‌گرداند.
 

شیخ جمیل صدقی زهاوی در باره  وهابیت گفته:

خداوند وهابیت را بکشد، زیرا این فرقه به خود جرأت داده که همه مسلمین را تکفیر کند گویا همّ و هدف بزرگ آن فقط تکفیر نمودن است و بس. می‌بینید که وهابیان کسانی را که توسط پیامبر به خداوند متوسل می‌شود تکفیر نموده‌اند.

این عالم اهل سنت کتابی به نام «الفجر الصادق فی الرد علی منکری التوسل و الکرامات و الخوارق» در رد وهابیت نوشته است.

زینی دحلان مفتی مکه می‌گوید که سید عبد الرحمن اهدل مفتی زبید می‌گفت:

هیچ نیازی به تالیف کتاب در ردّ وهابیت دیده نمی‌شود زیرا در ردّ آنان همین سخن پیامبر که فرمود «سیماهم التحلیق» یعنی چهره و علامت آنان این است که موی سرش را می‌تراشند، کفایت می‌کند. زیرا محمد بن عبد الوهاب دستور داده است که پیروان او سرشان را بتراشند.

شیخ خالد بغدادی می‌گوید: اگر کتاب‌های وهابی‌ها را به دقت مطالعه کنیم در می‌یابیم که مانند کتاب‌های لا مذهب‌ها سعی دارند که با افکار باطله‌شان مسلمانان را مورد خدعه قرار داده و آنان را گمراه کنند.

 

ابن قیم جوزی معترف است که انبیاء نزدیکترین وسیله برای قرب به خداوند هستند!!!
 
 


 دشمنی با تشیع و عالم بزرگ شیعی

ابن تیمیه که سخت از نابودی حکومت فاسد عباسی ناراحت بوده درباره نقش خواجه نصیرالدین طوسی در سقوط بغداد در مجموع الرسائل می‌نویسد:
تاتاران بر کشورهای اسلامی یورش نبردند و خلیفه بغداد و دیگر فرمانروایان اسلامی را نکشتند جز با کمک و پشتیبانی ملحدان (اسماعیلی) و کارگردان این [رویدادها] همانا وزیر آنان نصیرالدین طوسی در الموت بود. او بود که دستور کشتن خلیفه و از میان بردن حکومت وی را صادر کرد.

ابن تیمیه با بی شرمی تمام هرآنچه که لایق خود بود را در مورد این عالم بزرگ نوشته و در کتاب مشهورش منهاج السنه به دروغ می‌نویسد:
او آدم بی مبالاتی در دین بود، شعائر اسلامی را مراعات نمی‌کرد، مرتکب فواحش می‌شد، نماز نمی‌خواند و در ماه رمضان شراب و مسکرات می‌نوشید و زنا می‌کرد.!!!

جریان تکفیرىِ خبیث (لینک)


ابن قیم هم در کتاب اغاثه اللهفان راه پر از فریب استادش را پیموده و می‌نویسد:
هنگامی که فرصت به سراغ ملحدان و حامی شرک و کفر... نصیرالدین ... آمد وی از پیرامون پیامبر [خدا] و مؤمنان به کیش او انتقام گرفت. آری او مسلمانان را از دم شمشیر گذراند... و خلیفه را بکشت.

ابن قیم جوزی، خواجه را با الفاظ رکیکی به باد اتهام و دشنام می‌گیرد درباره وی می‌گوید: «او منکر معاد و تعلیم دهنده سحر بود و بت‌ها را عبادت می‌کرد».

اعتراف وعصبانیت وهابیون از گسترش مکتب اهل بیت(ع) در دنیا (لینک)

فتواهای عجیب جنسی+18!!!

ابن قیم جوزی می گوید: اگر زنی شوهر نداشت و شهوت بر وی غلبه کرد بعضی از فقیهان ما گفته اند می تواند از آلت مصنوعی استفاده نماید. !!!!(بدائع الفوائد لابن قیم الجوزیة/ ج4/ ص905.)

بر همین منوال ابن حزم اندلسى مى‌نویسد:
اما زنا: مالکى‌ها (زن بى‌شوهرى را) که حامله شده، حد مى‌زنند؛ هرچند که شاید مجبور به این عمل شده باشد، و مرد همسر دار را که با زن اجنبى از پشت نزدیکى کند سنگسار مى‌کنند؛ همچنین اگر عمل قوم لوط را انجام دهد؛ چه همسر دار باشد یا نباشد .اما اگر با حیوانات نزدیکى کند، حد نمى‌زنند؛ همچنین زنى را که به سگ زنا مى‌دهد، حد نمى‌زنند و همه آن‌ها را حلال کردن فرج براى امر باطل مى‌دانند. و نیز اگر زن عاقل، بالغ و مختارى به کودکى زنا دهد، حد نمى‌زنند؛ اما اگر مردى با دختر خردسال که همسن این کودک (که زن بالغ و ... به او زنا داده) باشد، حد مى‌زنند.
 

که در دوره جدید نسخه تازه اش را مفتیان وهابی به شاگردان خود تجویز می کنند:برای تقویت قوای جنسی فیلمهای پورنوی بازیگران صرفا مسلمان را ببینید!!!!
 

دکتر موسی شاهین لاشین،نویسنده وهابی در شرحی که بر صحیح مسلم نوشته با نام -فتح المنعم شرح صحیح مسلم-به عایشه توهین کرده وگفته است ایشان به جوانی شیر داده است!

او می گوید:
عائشه ، اعتقاد داشت که رضاع کبیر سبب محرمیت مى‌شود و قطعا خود او غلامی ( که نزدیک به سن بلوغ بوده) را شیر داد و آن غلام بر او وارد مى‌شد؛ اما سایر مادران مؤمنان، آن را قبول نداشتند.!!!
 

و از سوی دیگر همینها چنین فتوا می دهند:
بنا برفتوای شیخ محمد العریفی چهره سرشناس وهابیت عربستان‌سعودی حضور هر دختری با پدرش در یک مکان خلوت حرام است زیرا ممکن است این پدر دارای انحرافات اخلاقی باشد و به دختر خود تجاوز کند!!!

یا اینکه گفته شده:
یک مفتی وهابی که در اروپا زندگی می کند، فتوا داده است که زنان حق دست زدن به موز و خیار را ندارند. این مفتی وهابی در فتوای خود در این باره مدعی تحریک زنان توسط این دو میوه شده است.

این مفتی در ادامه این فتوای مضحک خود آورده بود که در صورتی که زنان تمایل به خوردن این دو نوع میوه دارند، باید از شخص دیگری، برای مثال یک مرد مانند همسر و یا پدر خود کمک بگیرند و از آنان بخواهند این میوه ها را بریده و در اختیار آنان قرار دهند!!!

و نیز:
عبدالله الداوود نویسنده سعودی که از مدافعان شدید خط فکری وهابیت و شیوخ وهابی به شمار می رود،‌ حضور یک مرد با یک جوان یا نوجوان زیبا در محلی به تنهایی را حرام اعلام کرد زیرا به اعتقاد او حضور این جوان یا نوجوان زیبا می تواند آن مرد را به گناه و به فکر لواط کردن بیندازد! عبدالله الداوود با هدف اثبات ادعای خود به نوشتاری از ابن کثیر از علمای اهل سنت و تعدادی از فتواهای دیگر مفتی های وهابی اشاره کرد.

وی در ادامه افزود:‌ بر همین اساس نباید جوانان و نوجوانان زیبا را در سلول های مشترک با دیگر مردان قرار داد؛ زیرا ممکن است آنان را مورد تجاوز قرار دهند.

 


اما فتوای دیگر یک مفتی وهابی به نام عبدالباری الزمزمی اهل مراکش که در فتوای خود می گوید:‌ دختران زشت که موفق نشده اند ازدواج کنند، برای اینکه بتوانند راه را برای ازدواج خود مهیا کنند و جوانان را به خود جذب کنند، باید لباس های نیمه عریان بر تن کنند تا از این طریق جوانان را تحریک و به سمت خود بکشانند.
 

روانه زندان کردن استاد و خود، در اسناد تاریخی


ابن‌ تیمیه‌ در یکی از دفعات مدت‌ 5 ماه‌ و 18 روز در ندان‌ ماند تا در روز دوشنبه‌ عاشورای‌ 721ق‌ فرمانی‌ از سلطان‌ مبنی‌ بر آزادی‌ ابن‌ تیمیه‌ از زندان‌ رسید و او از زندان‌ خارج‌ شد. در روز دوشنبه‌ ششم‌ شعبان‌ 726ق‌ بار دیگر ابن‌ تیمیه‌ را با برادرش‌ زین‌الدین‌ عبدالرحمان‌ در قلعه دمشق‌ زندانی‌ کردند

سبب‌ صدور فرمان‌ سلطان‌ این‌ بوده‌ که‌ ابن‌ قیم‌ در شهر قدس‌ در مسأله شفاعت‌ و توسل‌ به‌ انبیاء سخن‌ گفت‌ و به‌ فتوای‌ ابن‌ تیمیه‌ آن‌ را جائز نشمرد و مجرد قصد قبر حضرت‌ را (بدون‌ قصد مسجد آن‌ حضرت‌) منکر شد.

مردم‌ بیت‌المقدس‌ از این‌ فتوا ناراحت‌ شدند و به‌ قاضی‌ القضاه دمشق‌ نامه‌ نوشتند و این‌ خبر به‌ سلطان‌ رسید. او مسأله‌ را به‌ قاضی‌ القضاه حنفی‌ ارجاع‌ کرد. قاضی‌ القضاه حنفی‌ ابن‌ تیمیه‌ را سخت‌ نکوهش‌ کرد و این‌ موجب‌ شد که‌ ملک‌ ناصر فرمان‌ دهد که‌ او را به‌ زندانی کنند.

این‌ خبر را یکی‌ از حاجبان‌ نایب‌السلطنه‌ به‌ ابن‌ تیمیه‌ رسانید. می‌گویند: ابن‌ تیمیه‌ از شنیدن‌ این‌ خبر اظهار سرور کرد. او را سوار بر اسب‌ به‌ قلعه دمشق‌ بردند و در آنجا اتاقی‌ به‌ او اختصاص‌ دادند. برادرش‌ زین‌الدین‌ نیز برای‌ خدمت‌ به‌ او بدانجا رفت‌.

روز چهارشنبه‌ نیمه شعبان‌ قاضی‌ القضاه دستور داد‌ جمعی‌ از یاران‌ ابن‌ تیمیه‌ را در زندان‌ حاکم‌ محبوس‌ سازند و جمعی‌ از آنان‌ را نیز تعزیر نمایند و بر چارپایان‌ سوار کنند، اما بعد از تعزیر آنان‌ را آزاد ساختند، از این‌ میان‌ ابن‌ قیم‌ را به‌ زندان‌ انداختند و کتک‌ زدند.

وهابیت و تخریب آثار فرهنگی (لینک)



مرگ ابن جوزی

ابن قیّم سرانجام پس از شصت سال زندگی در دنیا، در شب سیزده رجب سال 751 هـ.ق مرد وی در دمشق در قبرستان باب الصغیر در کنار پدرش به خاک سپرده شد، قبرش تا امروزه معروف است و در سمت چپ قبرستان از جهت دخول از دروازه  جدید قرار دارد. (اللهم احشره مع من احب)

 
منابع و مآخذ:

http://www.islamquest.net/id/archive/question/id22440

http://telavat.com/ShowObject.aspx?id=535&classId=6

http://www.vahhabiyat.com/showdata.aspx?dataid=6087&siteid=1

http://www.aqeedeh.com/view/writer/342/

http://vahabiat.porsemani.ir/

السید، جمال بن محمد، ابن قیم الجوزیة و جهوده فی خدمة السنة النبویة و علومها، عمادة البحث العلمی بالجامعة الإسلامیة، مدینه منوره، چاپ اول، 1424ق.

 آیت الله العظمی مکارم شیرازی، علی مفترق طریقین، مدرسة الامام علی بن ابی طالب(ع)، قم، چاپ اول، 1427ق.

ابن قیم جوزی، محمد بن أبی بکر، الصواعق المرسلة فی الرد على الجهمیة و المعطلة، دارالعاصمة، ریاض، چاپ اول، 1408ق.

. ابن قیم جوزی، محمد بن أبی بکر، اغاثة اللهفان من مصاید الشیطان، محقق: فقی، محمد حامد، مکتبة المعارف، الریاض، بی‌تا.

ابن قیم جوزی، محمد بن أبی بکر، المنار المنیف فی الصحیح و الضعیف، محقق: ابو غدة، عبدالفتاح، مکتبة المطبوعات الاسلامیة، حلب، چاپ اول، 1390ق.

إبن حزم الظاهری، المحلی،تحقیق: لجنة إحیاء التراث العربی، ناشر: دار الآفاق الجدیدة - بیروت.

آیت الله العظمی سبحانی، جعفر، بحوث فی الملل و النحل، لجنة ادارة الحوزة العلمیة ، قم، 1411ق.

ابن قیم جوزی، محمد بن أبی بکر، زاد المعاد فی هدی خیر العباد، مؤسسة الرسالة، مکتبة المنار الإسلامیة، بیروت، کویت، چاپ بیست و هفتم

ماجرای اعدام سرپرست "مردم سالاری"


رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره علت گله‌مندی عارف از اصلاح طلبان گفت: گله‌‌گذاری او به حق بود، برای حفظ شئونات و جایگاه‌ها نباید برخوردی صورت می‌گرفت که باعث دلخوری آقای عارف شود اما چاره‌ای هم نبود، باید زودتر به تصمیم‌گیری می‌رسیدیم.

به گزارش مشرق، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با فارس، یکی از نکات برجسته انتخابات 92 از سوی مقام معظم رهبری را حق‌الناس بودن رای مردم دانست و اظهار داشت: این صحبت مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که هیچ‌کس نباید دایه دلسوز‌تر از مادر برای نظام و رأی مردم شود، ما باید به رای مردم احترام بگذاریم، حتی اگر برخلاف میل و سلیقه‌مان باشد.

کواکبیان درباره علت عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری امسال گفت: اصلاً مجالی برای پیگیری وجود نداشت، آنها گفتند شما ثبت‌نام کنید و شورای نگهبان نیز اسامی را به صدا و سیما اعلام می‌کند. بنده تنها کاندیدایی بودم که همان روز اول انتخابات، برنامه 50 ماده‌ای را به شورای نگهبان ارائه دادم، من اصلاً باور نمی‌کردم که تائید صلاحیت نشوم. تصورم این بود شاید بتوانیم از فیلتر شورای نگهبان عبور کنم؛ در خصوص علت تائید نشدنم نیز خیلی پیگیری نکردم.

*دولت در 100 روز اقدامات چشمگیری انجام نداد

رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره اقدامات دولت در 100 روز اخیر اظهار داشت: در این مدت 100 روز در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی در بخش اقتصادی، اقدامات چشمگیری صورت نگرفته است.

وی افزود: حداقل باید 6 ماه از عمر دولت بگذرد و سپس کارها را مورد بررسی قرار دهیم که در حوزه‌های مختلف چه کارهای جدی انجام شده است، بنده در همایش فصلی حزب مردم سالاری گفتم که دستاوردهای سیاست‌خارجی دولت بسیار مثبت بوده است اما در حوزه‌های دیگر هنوز کار چشمگیری صورت نگرفته است.

کواکبیان در توصیه‌ای به دولت خاطرنشان کرد: توصیه اول این است که دولت به بحث توسعه سیاسی نیز بی‌اندیشد، نمی‌گویم که اولویت اول دولت، سیاسی باشد، چراکه آنقدر مشکلات اقتصادی وجود دارد که سبب شده بحث‌های اقتصادی دست و پای دولت را ببندد بنابراین دولت نباید توسعه سیاسی را کاملاً فراموش کند.

* خانه احزاب یکی از موارد توسعه سیاسی است/ ارائه طرح احیای خانه احزاب به وزیر کشور

دبیرکل حزب مردم سالاری فارس در خصوص بازگشایی خانه احزاب در دولت جدید گفت: مباحث مربوط به احزاب و خانه احزاب یکی از موارد توسعه سیاسی است. بنده چند ماه پیش ملاقاتی با آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور داشتم و طرحی را به ایشان در خصوص احیای خانه احزاب ارائه کردم. به آقای رحمانی فضلی گفتم که اساسنامه خانه احزاب را می‌توان در یک مجمع عمومی به گونه‌ای تغییر داد که خانه احزاب هیچ‌گاه بدست یک جناح خاص، نیفتد و خانه همه احزاب باشد و اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و کسانی که نه اصولگرا هستند و نه اصلاح‌طلب در آن عضو باشند.

وی اضافه کرد: بالاخره سلایق و جریانات مختلف باید بتوانند در خانه احزاب نماینده داشته باشند. بنده در همه زمینه‌ها اینگونه فکر می‌کنم یعنی در موضوع خانه سینما نیز معتقدم که هم سلایق باید در آن حضور داشته باشند. حتی در بحث مربوط به انجمن روزنامه‌نگاران نیز همین اعتقاد را دارم. به عنوان مثال ما حدود 10 سال است که انجمنی با عنوان روزنامه‌های غیر دولتی، راه‌اندازی کردیم، این انجمن در حال حاضر 30 عضو دارد و روزنامه‌هایی چون سایت روز، شرق، اعتماد، آفتاب یزد و همه تیپ‌ها در آن عضو هستند. بنده در یکی از جلسات انجمن گفتم که همه به اندازه کافی حزب داریم بنابراین نمی‌خواهیم این انجمن را سیاسی کنیم.

*تعین تکلیف استانداران باید هر چه زودتر به پایان برسد/ این ایراد به دولت وارد است

کواکبیان در پاسخ به این سوال که تکلیف طرح احیای خانه احزاب که به وزیر کشور دادید به کجا رسید؟ یادآور شد: چند وقت پیش از وزارت کشور پیگیری کردم که طرح ما به کجا رسید اما برخی از دوستان ما در وزارت کشور گفتند که ما فعلا سرگرم تعیین استانداران هستیم و وقت نکرده‌ایم، بنابراین همین‌جا این انتقاد را به دولت وارد می‌دانم که تعیین تکلیف استانداران باید زودتر به پایان برسد، چون رئیس کل یک استان، استاندار است.

*سفرهای استانی اقدام خوبی بود/ دیدار با مجامع نمایندگان کافی نیست

رئیس جبهه اصلاح طلبان ادامه داد: بنده توصیه دیگری هم به دولت دارم؛ گفته شده است که آقای روحانی سفرهایی را به استان‌ها خواهد داشت و سفر به استان بوشهر نیز، اولین سفر آقای روحانی خواهد بود، معتقدم که سفرهای استانی اقدام خوبی بود. انتقاد ما به سفرهای استانی به دلیل توقعات غیر منطقی، بالا رفتن توقعات مردم و اجرایی نشدن مصوبات بود؛ صرف ملاقات با مجامع نمایندگان مجلس هر استان کافی نیست چرا که از این طریق نمی‌توان همه مسائل استان‌ها را پیگیری و حل‌و‌فصل کرد.

* دولت تدبیر و امید در بسیاری از استان‌ها تحولی ایجاد نکرده است

وی تصریح کرد: گفته شد دولت فرزندان انقلاب را از عرصه اجرایی کنار می‌زند، اتفاقا من معتقدم که برعکس است چون هیچ تحولی در استان‌ها وجود ندارد، بالاخره من صاحب یک حزب هستم و در 31 استان دفتر داریم. حقیقتاً به جز تعداد محدودی،‌ در بسیاری از استان‌ها تحولات جدی از سوی دولت تدبیر و امید دیده نمی‌شود،

کواکبیان در ادامه مصاحبه با فارس درباره گرایشات سیاسی حسن روحانی اظهار داشت: آقای روحانی می‌گوید که من اصلاح‌طلب نیستم، حالا بنده بگویم که ایشان اصلاح‌طلب است؟! بنابراین معتقدیم که اصلاح‌طلبان در درون دولت یازدهم حضور دارند اما این دولت، دولت اصلاحات نیست.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه چرا در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم آقای عارف به نفع روحانی کنار کشید و ترجیح دادید با پرچم آقای روحانی به رقابت بپردازید؟ گفت: اگر آقای عارف و آقای روحانی هر دو در صحنه باقی می‌ماندند، معلوم نبود که این نتیجه حاصل شود یا خیر. طبیعتاً باید یکی از آنها می‌ماند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اجماع بر روی شخصی صورت گرفت که اصلاح‌طلب نبود؟ افزود: ما خودمان در حزب مردم سالاری از میان چندین هزار نفر از جمعیت چند میلیونی ایران نظر‌سنجی کردیم؛ واقعیت این است که آقای روحانی در نظرسنجی‌های حزب مردم‌سالاری 7 الی 8 درصد از آقای عارف جلوتر بود، بنابراین منطقی این است که وقتی بخواهند از بین دو نفر، یکی را برگزینند، شخصی انتخاب شود که در نظر‌سنجی‌ها از اقبال بیشتری برخوردار باشد.

* قبل از خاتمی از روحانی حمایت کردیم

کواکبیان درباره اینکه چرا مخفیانه از آقای روحانی حمایت کردید گفت: اول خرداد وقتی نتایج اعلام شد و صلاحیتم برای ریاست‌جمهوری احراز نشد، برای ائتلاف آقایان عارف و روحانی به مدت یک هفته تلاش کردیم.

«ما از لحاظ تفکرات در بحث اصلاحات قطعاً با آقای عارف همفکری بیشتری داشتیم اما یک فعال سیاسی دنبال نتیجه‌گیری است، وقتی افکار عمومی و نظر‌سنجی‌ها را دیدیم به طور قطع دیگر برای ما آقای عارف و آقای حسن روحانی فرقی نمی‌کرد چون ما می‌خواستیم نتیجه را کسب کنیم. بنابراین منطقی است که ما به سمت آقای روحانی برویم.»

* بخشی از نیروهای دولت همان نیروهای رفسنجانی هستند

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه یقین داشتیم که آقای هاشمی رفسنجانی از آقای روحانی حمایت می‌کند اما در مورد آقای خاتمی دچار ش-ک بودیم، افزود: بخاطر گردش نخبگان مخالف آمدن رفسنجانی بودیم اما تحلیل شخص آقای هاشمی این بود که احساس تکلیف کردند.

*گله‌گذاری عارف به حق بود

وی درباره علت گله‌مندی عارف از اصلاح طلبان تصریح کرد: گله‌‌گذاری او به حق بود، برای حفظ شئونات و جایگاه‌ها نباید برخوردی صورت می‌گرفت که باعث دلخوری آقای عارف شود اما چاره‌ای هم نبود.

کواکبیان در پاسخ به این سوال که آیا باید یک نفر را برای منافع اصلاح طلبی قربانی می‌کردید؟ تاکید کرد: کلمه قربانی را به کار نبرید، باید زودتر به تصمیم‌گیری می‌رسیدیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه چرا بعد از پیروزی روحانی بحث معاون اولی، ریاست تحقیقات استراتژیک نظام، ریاست مجلس و وزارت علوم برای عارف مطرح شد اما هیچ یک از اینها تحقق نیافت و کرباسچی هم تاکید داشت همه باید پشت سر آقای ناطق نوری قرار بگیریم، گفت: آقای کرباسچی نظر‌ شخصی خودش را گفته است و نمی‌شود گفت مجموع اصلاح‌طلبان چنین دیدگاهی دارند، علاوه بر این آقای ناطق نوری نیز این آمادگی را ندارد که بخواهد سرلیست اصلاح‌طلبان شود

وی در تعریف واژه اعتدال اظهار داشت: از اعتدال سه تفسیر وجود دارد، ابتدا اینکه فرد مورد‌نظر از لحاظ شخصی، آدم معتدلی باشد و اهل افراط و تفریط نباشد. بحث دیگر این است که در بین دو جناح اصلی کشور یعنی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان فرد معتدلی باشد یعنی نه شاخص اصلاح‌طلبی داشته باشد و نه شاخص اصولگرایی به عبارت دیگر در وسط و میانه باشد. تفسیر سوم هم این است که درون هر جناحی این افراد جزو افراطی‌های آن جریان نباشند. یعنی اصلاح طلب یا اصولگرای معتدل باشد. تصور بنده این است که آن چیزی که آقای روحانی مطرح می‌کرد بیشتر حالت سوم است یعنی ما از حد جریانات به خصوص معتدلین آنها استفاده می‌کنیم

«کابینه‌ آقای روحانی به دلیل نداشتن حزب، مجموعه‌ای از جریاناتی است که خود ‌آقای روحانی با آنان دوستی داشته است و به هر حال ایشان در شورای امنیت ملی، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص، دوستانی داشته‌اند و همچنین از طریق آقای هاشمی رفسنجانی نیز دارای دوستانی بودند، به گونه‌ای که عموم کسانی که اصلاح‌طلب محسوب می‌شوند از ناحیه آقای هاشمی با آقای حسن روحانی پیوند خوردند و در حال حاضر این سه مجموعه در دولت حضور دارند، از دوستان کارگزارانی آقای روحانی و آقای هاشمی رفسنجانی می‌توان اشخاصی همچون جهانگیری، نجفی و انصاری را نام برد.»

کواکبیان در خصوص شایعاتی در مورد استانداری خود گفت: دو نامه تهیه شده بود که یک نامه از سوی 30 مدیر‌مسئول روزنامه غیردولتی برای آقای دکتر روحانی بود که بنده را برای ریاست وزارت ارشاد پیشنهاد داده بودند و نامه دیگر نیز از طرف دانشگاه‌های غیردولتی بود چرا که ما در آن جا تشکل داشتیم و بنده نیز جزو اتحادیه شورای مرکزی دانشگاه‌های غیردولتی محسوب می شوم، اما بنده جلوی هر دو نامه را گرفتم چون اگر رسانه‌ای می‌شد، هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد؛ اما در مورد استانداری بنده در استان سمنان اصلا بحثی مطرح نبود و این گمانه‌زنی رسانه‌ها بود.

رئیس جبهه اصلاح طلبان افزود: به یکی از نزدیکان آقای روحانی گفتم اینکه آقای روحانی گفته من وام‌دار هیچ حزبی نیستم، درست، اما ما چند میلیونی برای ایشان خرج کرده‌ایم پول ما را پس بدهید، بنابراین من تمایلی نداشتم که بخواهم از کانال دیگران به آقای روحانی توصیه شوم. اگر خود رئیس‌جمهور مطرح می‌کردند شاید ما هم صحبتی را صورت می‌دادیم.

*تعمیق مردم سالاری از ابزارهای تحقق حقوق شهروندی است

وی درباره شعار انتخاباتی خود در سال 84 درباره تعمیق مردم‌سالاری گفت: من هنوز به این نکته اعتقاد دارم؛ همین منشور حقوق شهروندی که از سوی دولت مطرح شده یکی از ابزارهای مهم آن، تعمیق مردم‌سالاری است.

*چرا روحانی در 34 سال گذشته کاری برای احزاب نکرده است؟

کواکبیان با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان، احزاب هسته اصلی نظام‌های دموکراتیک و مردم‌سالار هستند، گفت: اگر امروز احزاب نداریم به خود آقای روحانی برمی گردد که 34 سال در حکومت بوده است و کاری نکرده است.

*پیگیری توسعه سیاسی در قالب حقوق شهروندی

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه آیا حقوق شهروندی در راستای توسعه سیاسی است، تصریح کرد: بله اما فعلا در بحث، تنها یک منشور و پیش‌نویس است. بنده شخصا در این زمینه شرکت و سخنرانی داشته‌ام. دلمان خوش است منشوری را تدوین و چاپ می‌کنیم و در سایت می‌گذاریم در حالی که برای اجرای این منشور تغییر 5 قانون الزامی است که برخی از آنها قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهاست که بحث جدی دارد

وی درخصوص رویکرد دولت یازدهم و مجلس نسبت به یکدیگر متذکر شد: رابطه دولت یازدهم و مجلس در مقایسه با رابطه دولت دهم با مجلس نهم خیلی بهتر شده است اما در عمل برعکس است. یعنی همراهی مجلس نهم با دولت دهم خیلی بیشتر بود چون اکثریت مجلس اصولگرا بودند و با آقای احمدی نژاد بهتر کنار می‌آمدند.

کواکبیان با بیان اینکه رئیس‌ مجلس و رئیس قوه قضائیه در جلساتی که با قوه مجریه دارند با هم خیلی گرم و صمیمی هستند اما بدنه مجلس نهم با دولت یازدهم نیست، افزود: آنها حق هم هست که همراه نباشند چون بالاخره 220 نماینده مجلس از آقای احمدی‌نژاد در سال 84 و 215 نماینده نیز از چهار کاندیدای اصولگرا یعنی جلیلی، حداد عادل، رضایی و قالیباف حمایت کرده بودند اما در عین حال ظاهر ارتباط دولت یازدهم با مجلس نهم خوب است و ما امیدواریم تعامل باطنی نیز پیدا کند.

*جزئیات کنگره 10 بهمن حزب مردم سالاری

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره کنگره حزب متبوعش که 10 بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: هر دو سال یک بار انتخابات حزب صورت می‌گیرد که معمولا کنگره‌های فرد ما انتخاباتی و کنگره‌های زوج ما غیر انتخاباتی است و کنگره امسال ما که کنگره دوازدهم است غیرانتخاباتی است. بنابراین در مورد دبیرکل و شورای مرکزی حزب انتخاباتی صورت نمی‌گیرد و اگر اساسنامه اصلاحاتی بخواهد، انجام می شود. در این کنگره برنامه‌های انجام شده در طول سالی که گذشت مورد نقد قرار می‌گیرد و برنامه‌های سال آینده نیز به تصویب می‌رسد،  بنا داریم در اسرع وقت در مورد تعیین شعار کنگره، برنامه‌های جزئی و سخنرانان تصمیم بگیریم.

کواکبیان درباره اینکه آیا قرار نیست دبیرکل حزب مردم‌سالاری تغییر کند؟ گفت: اگر نقشه بکشند ما هم حرفی نداریم!

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه آیا رقیبی برای دبیرکلی دارید یا خیر؟ افزود: نه اینکه رقیبی نباشد و خود بنده نیز به دوستان پیشنهاد داده‌ام اما هرگاه کنگره برگزار می‌شود دوستان من را تحریک می‌کنند که دبیرکلی را ادامه دهم.

*علت اعدام سرپرست روزنامه مردم سالاری در سیستان بلوچستان

کواکبیان در خصوص اعدام یعقوب مهر نهاد سرپرست روزنامه مردم‌سالاری در سیستان و بلوچستان و دادگاهی شدن نادری فرد دبیر حزب مردم‌سالاری در استان آذربایجان غربی گفت: من در مورد آقای نادری‌فر اطلاعاتی ندارم و ایشان در یک مدت کوتاهی مسئولیت حزب در استان آذربایجان غربی را به عهده داشت و قبل از حوادث 88 نیز ما با استعفای ایشان موافقت کردیم و بعد از آن از وی خبری نداریم. آقای مهرنهادهم مسئولیت روزنامه را در استان سیستان بلوچستان برعهده داشت، اما حکم سرپرستی از ما دریافت نکرده بود. من دقیقا نمی‌دانم جرم ایشان چه بود.

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره اینکه مهرنهاد در ارتباط با خبر جندالله اعدام شد، گفت: ما بعد از اجرای حکم آقای مهرنهاد متوجه شدیم که وی مسئول توزیع روزنامه ما در استان سیستان و بلوچستان بوده است؛ ما درون تشکیلاتمان خیلی گزینش سفت و سختی نداریم و حداقل گزینشی انجام می‌دهیم که چنین چیزی اتفاق نیفتد. اما در مجموع هزاران عضو چنین مسائلی اتفاق می‌افتد.

* ظرف یک ساعت می‌توانیم غنی‌سازی 20 درصد را از سر بگیریم

وی در ادامه و در خصوص توافق نامه ژنو تصریح کرد: اختیار دست ماست و به محض اینکه آنها زیر میز بزنند ما نیز می‌گوییم تمام شد، به قول آقای ظریف ما ظرف یک ساعت می‌توانیم غنی‌سازی 20 درصد را از سر بگیریم. چون فناوری آن دست ماست. اما وقتی از اول به دنبال 20 درصد نبودیم حالا هم اصراری نداریم که 20 درصد را ادامه بدهیم که چند قطعنامه علیه ما صادر شود. اینکه در طول این 6 ماه هیچ قطعنامه جدیدی علیه ما صادر نشود بزرگترین نعمت است و می‌توانیم کارهای اقتصادی را پیگیری کنیم.

*در هر انتخاباتی فعال می‌شوم

رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم تصرح کرد: ما فعلا تصمیمی نگرفته‌ایم اما نظر من این است که در هر انتخاباتی فعال باشم.

* جبهه اصلاح‌طلبان دیگر انگیزه‌ای برای تشکیل جلسه ندارد

وی در خصوص اختلافات اخیری که در جبهه اصلاح‌طلبان دیده می‌شود و هر روز یک نفر ادعای ریاست و سخنگویی می‌کند، توضیح داد: واقعیت این است که از اقدام برخی اعضا که بدون مشورت جبهه، نامه‌ای به اوباما نوشتند بسیار دلخور بودم و ما بلافاصله تکذیب کردیم. چراکه کسی هم در جریان نبود و بعد از آن نامه هم جلسات را کمتر تشکیل دادیم.

کواکبیان درباره ناهماهنگی و اختلافات شدید جبهه اصلاح‌طلبان تصریح کرد: آنها باید بگویند تعدادشان چند نفر است چراکه 15 یا 16 نفر نامه آقای محتشمی را امضا کرده‌اند اما آنها 3 یا 4 تشکل بیشتر ندارد، ما هم دیگر انگیزه‌ای برای تشکیل جلسه نداریم تا اختلافات را حل کنیم.

رئیس جبهه اصلاح طلبان درباره اینکه آیا در حال حاضر آقای حق‌شناس و بهمن‌زاده عضو جبهه اصلاح‌طلبان هستند؟ گفت: باید بنشینیم مشکلات را حل کنیم چراکه اینطور نمی‌شود، بعد از اینکه بدون اطلاع بنده نامه‌ای به اوباما نوشته شد که ما مفاد آن را تائید نمی‌کردیم، تصمیم گرفتیم فعالیت جبهه اصلاح‌طلبان را کم کنیم اما همچنان این جبهه هویت خود را از دست نداده است.

* ماجرای مجروحیت کواکبیان به عنوان بیسم‌چی گردان 

وی در ادامه درباره خاطرات دوران جنگ و مجروحیت خود در عملیات فتح‌المبین در دوران دفاع مقدس یادآور شد: ما نزدیک به یک سال به صورت داوطلبانه و بسیجی در جبهه‌ها حضور داشتم؛ من در مقاطع مختلفی به جبهه رفتم. اولین بار در17 مهر ماه 1359 اعزام شدم. یعنی دقیقا 17 روز بعد از جنگ و یک سال هم حضور بسیجی داشتم. ممکن است یک نفر حدود 6 سال هم به جنگ رفته باشد، اما عضو سپاه بوده و به صورت ماموریتی به جنگ رفته است اما ما ماموریت نبودیم بلکه به صورت بسیجی و داوطلبانه اعزام می‌شدیم.

کواکبیان ادامه داد: بنده در عملیات فتح‌المبین بیسیم‌چی و همراه فرمانده گردان بودم. اما در مقاطع دیگر و در قرارگاه خاتم‌الانبیا مدتی مسئولیت بخش جنگ روانی را بر عهده داشتم. مثلاً ایستگاه‌های رادیویی نصب شده بود و ما متن‌هایی را به زبان عربی می‌خواندیم یا از طریق بلندگوهایی که در سنگرها نصب شده بود، می‌گفتیم سربازان عراقی، فرزندان صدام کجا هستند؟ شما برای چه آمده‌اید؟

*منبر رفتن کواکبیان و اعتراض مردم 

دبیرکل حزب مردم سالاری درباره ماجرای منبر رفتنش در محرم سال 91 که با اعتراضاتی نیز مواجه شد، گفت: ما هر سال شب شام غریبان در مسجدی در ساری که محل حضور سمنانی‌های مقیم ساری است، سخنرانی می‌کنم؛ آن سال که می‌خواستم سخنرانی کنم تریبون نبود و فقط یک منبر بود، آن هم نه از این منبر بزرگ‌ها، بلکه در حد صندلی یک مقدار بزرگ‌تر بود، ما هم رفتیم آنجا نشستیم اما نمی‌دانم کدام شیر پاک خورده‌ای عکس گرفت و خصومت خود را هم نشان داد و نوشت «ولید بالای منبر»، ما را ولید هم کردند! اما من جواب ندادم، در سایت شمال نیوز این را منتشر کردند و امام جمعه بابل درباره این قضیه گفت «هیچ با غیرتی نبوده که او را از منبر پایین بکشد؟!» حالا هیچ ربطی هم به من نداشت، بابل و ساری درگیر بودند و آن دعوا را می‌خواستند سر من پیاده کنند.

شبکه ها


در اینجا قصد دارم شبکه های ماهواره ای ایشان را معرفی کنم همراه با فرکانس .البته در سایت ایشان توضیحی مربوط به ضرورت ماهواره در دنیای کنونی آمده که  اضافه کردم.))

این شبکه ها عبارتند از:

1. شبکه مرجعیت به زبان فارسی، عربی و انگلیسی
Sat: Hotbird Frq: 11179MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
2. شبکه امام حسین علیه السلام به زبان فارسی
Sat: Hotbird Frq: 11317 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
3. شبکه امام حسین 2 به زبان عربی
Sat: Nilesat Frq: 11526 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
4. شبکه امام حسین علیه السلام3
Sat: Hotbird Frq: 11317 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
Sat: galaxy Frq: 11929 MHz Symbol Rate: 22000 Pol: V FEC: 3/4
5. شبکه سلام به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی
Sat: Hotbird Frq: 11566 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: H FEC: 3/4
6. شبکه الزهرا به زبان های عربی، انگلیسی و ترکی
Sat: Hotbird Frq: 12380 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
7. شبکه ch4teen (چهارده معصوم علیهم السلام) به زبان عربی
Sat: Nilesat Frq: 11555 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
8. شبکه المهدی علیه السلام به عربی، انگلیسی و ترکی
Sat: Nilesat Frq: 11555 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
9. شبکه الانوار به زبان عربی
Sat: Hotbird Frq: 11317 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
Sat: Nilesat Frq: 12053 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 5/6
10. شبکه الانوار2 به زبان عربی
Sat: Nilesat Frq: 10720 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: H FEC: 3/4
11. شبکه بقیع به زبان فارسی
Sat: Hotbird Frq: 11317 MHz Symbol Rate: 27500 Pol: V FEC: 3/4
12. شبکه رادیویی صوت العراق از شهر بغداد
13. شبکه اینترتی حضرت خدیجه علیها السلام

شایان ذکر است که شبکه های یاد شده در زمینه های: اخلاق، دین و تبیین و نشر باورهای شیعی فعالیت دارند

حدیث روز/ تربت پاکی که شیعه به آن نیاز دارد


هفتمین امام شیعیان حضرت امام کاظم علیه‌السلام در حدیثی ارزشمند، شیعیان را به داشتن تسبیحی از تربت اباعبدالله علیه السلام سفارش فرموده‌اند.
مشرق- امام موسی کاظم علیه‌السلام فرموده است: شیعیان ما از چهار چیز بى‌‏نیاز نیستند.
جانمازی که بر آن نماز بگزارند
انگشترى که در دست کنند
مسواکى که با آن مسواک کنند
و تسبیحی از تربت سید الشهداء علیه‌السلام
که داراى 33 دانه باشد، هرگاه با آن ذکر بگویند خداوند برایشان در قبال هر دانه آن، چهل حسنه مى‌‏نویسد و هر گاه بدون این‌که ذکر بگویند فقط آن تسبیح را در دست داشته باشد، خداوند براى آنان 20 حسنه می‌نویسد.


متن حدیث:

قَالَ أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى (ع) لَا تَسْتَغْنِی شِیعَتُنَا عَنْ أَرْبَعٍ خُمْرَةٍ یُصَلِّی عَلَیْهَا وَ خَاتَمٍ یَتَخَتَّمُ بِهِ وَ سِوَاکٍ یَسْتَاکُ بِهِ وَ سُبْحَةٍ مِنْ طِینِ قَبْرِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَیْنِ ع فِیهَا ثَلَاثٌ وَ ثَلَاثُونَ حَبَّةً مَتَى قَلَبَهَا ذَاکِراً لِلَّهِ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ حَبَّةٍ أَرْبَعِینَ حَسَنَةً وَ إِذَا قَلَبَهَا سَاهِیاً یَعْبَثُ بِهَا کَتَبَ اللَّهُ لَهُ عِشْرِینَ حَسَنَة
«شیخ طوسى، ‏تهذیب الأحکام ج 6، ص 75»


*پ.ن: اگر جایی برای تسبیح 34 دانه گفته شده به این جهت بوده که مهره بزرگ رشته تسبیح را که بالای همه مهره‌ها است، ‌به حساب آورده‌اند و آنجایی که 33 دانه ذکر شده، این مهره به حساب نیامده است.
محمدتقی مجلسی(پدر علامه مجلسی) در این‌باره می‌نویسد: «سى و سه دانه اصل و یکى بر فوق همه و این تسبیح مولاة و واجب الاطاعة و المحبة ما فاطمه زهرا (صلوات اللَّه علیها) است؛ چون حمزه شهید شد آن‌حضرت از خاک قبر حمزه این تسبیح را ساختند و بعد از هر نمازى به آن تسبیح می‏کردند.