اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

Dear Teacher

 

Dear Teacher,
Thanks for making us what we are today.
Happy teachers Day
معلم عزیزم ،
بخاطر تعلیم ما از آنچه که امروز هستیم از تو تشکر میکنیم
روز معلم مبارک.

::

::
The Award for best teacher
Has been declared
And it goes to
You!!!!!
Happy Teachers Day!
جایزه بهترین معلم اعلام شد
و آن به شما تعلق گرفت!!!!
روز معلم مبارک باد.
::

::
When it comes to teaching
No one can compete with you.
Happy Teachers Day!
وقتی او ( معلم ) برای درس دادن می آید
هیچ کس توان رقابت با تورا ندارد.
روز معلم مبارک.
::

::
You are best Teacher in this world
I will always remember that
I had an excellent guide
In the form of a teacher – You
Happy Teachers Day!
تو بهترین معلم روی زمینی
من همیشه به خودم یادآوری میکنم که
من یک راهنمای خوب دارم
که به شکل یک معلم است
روز معلم گرامی باد.
::

::
Without you, we would have been lost.
Thank you teacher for guiding us, inspiring us
And making us what we are today.
Happy Teachers Day!
بدون تو ما در خود گم می شویم.
از تو بخاطر اینکه در روح ما دمیدی و مارا راهنمایی کردی تشکر میکنم.
تو باعث شدی که ما امروز اینچنین باشیم.
روز معلم مبارک باد.
::

::

I found
guidance,
friendship,
discipline
and
love,
everything, in one person.
And that person is you
Happy Teachers Day!
من راهنمایی,دوستی,نظم,عشق و همه چیز را در یک نفر یافتم.
و آن یک نفر شما هستید.روز معلم مبارک
::

::
I may not say it always.
But, I mean it whenever I say it.
Thank You Teacher
For all the things you have done for me.
Happy Teachers Day!
ممکنه همیشه این رو بر زبان نیارم,ولی با عشق می گویم:
متشکرم استاد.برای همه کارهایی که برام انجام دادی.روزت مبارک
::

::
You are not only our teacher.
Rather, you are friend, philosopher and guide, all molded into one person.
We will always be grateful to you for your support.
شما ,تنها معلم ما نیستید,بلکه دوست,فیلسوف و راهنمای ما هستید.
ما همواره از حمایت شما سپاسگزاریم
::

::
The Award for
the most wonderful teacher
has been declared
and
it goes to You.
Wishing you a very Happy Teachers day!
جایزه بهترین معلم به شما تعلق می گیرد.
روزتان مبارک
::

::
Teachers Day
The way you teach
The knowledge you share
The care you take
The love you shower..
Makes you
The world’s best teacher
Happy Teacher’s Day!
::

::
روش تدریستان,زکات علمتان,محبتتان,عشق بی پایانتان,باعث میشود شما بهترین
معلم دنیا باشید.روزتان مبارک
::

::
To his/her students
A teacher is always true!
We are fortunate to have a teacher
As wonderful loving and caring as you!
Happy Teachers Day
اولین روز دبستان بازگرد
کودکی ها، شاد و خندان باز گرد
یاد آن آموزگار ساده پوش
یاد آن گچها که بودش روی دوش
ای معلم نام و هم یادت به خیر
یاد درس آب و بابایت به خیر
روز معلم مبارک
::

::

We are fortunate
we had a teacher
as wonderful
loving and caring
as You.
ما خوشبختیم که یک معلم مثل شما داریم که در عشق و مهربانی شگفت انگیز است.

"بوکوحرام" با دختران چه می‌کند؟

کلمه «یورش» مهم است چون بوکوحرام به روستاها «حمله» نمی کند یا آنها را به اشغال درنمی آورد: نیروهای بوکوحرام دست به تجارت قدیمی برده می پردازند. شاید نخواهیم باور کنیم که تجارت برده بار دیگر در آفریقا رواج می یابد اما این واقعیت وجود دارد.
به گزارش «شیعه نیوز»،زمان آن رسیده که جهان با یک واقعیت دردناک روبرو شود: تجارت برده بار دیگر در سراسر باریکه آفریقا ظهور کرده و رهبران نیجریه نسبت به زنان و کودکانی که به فروش می رسند، بی تفاوت هستند.

زمانیکه کودکان در شب ناپدید می شوند، خبرنگاران برای انتقال عظمت فاجعه با مشکل روبرو هستند. آنها معمولا از کلماتی مانند «آدم ربایی» و «آدم دزدی» استفاده می کنند و داستان هایشان مملو از فرضیه های آرامش بخش اما ناگفته در مورد تلاش هایی است که برای یافتن این بی گناهان انجام می شود. 

اما اگر این کلمات آنقدر نامناسب باشند که موجب حسن تعبیر شوند چه؟ و اگر مقامات واقعا نسبت به سرنوشت این کودکان بی تفاوت باشند چه؟ 

متاسفانه هر دو مورد بالا در نیجریه صدق می کند. پیامدهای انسانی این حملات مرگبار گهگاه توجهات جهانی را به خود جلب می کند: ربودن 200 دختر مدرسه ای از چیبوک طی سال گذشته توانست کمپین دیچیتالی «دختران ما را برگردانید» را به راه اندازد.

با این حال واقعیت این است که دختران چیبوک «ربوده» نشده اند. این کلمه تنها سرنوشت واقعی آنها را کمرنگ جلوه می دهد. در واقعیت، آنها به بردگی گرفته شده اند. نیروهای بوکوحرام مردم را به «اسارت» نمی گیرند: روش استاندارد آنها در یورش به روستاها این است که مردان را می کشند و زنان و کودکان را به عنوان غنیمت جنگی می گیرند تا بر سرشان چانه بزنند و به سود خود بفروشند.

کلمه «یورش» مهم است چون بوکوحرام به روستاها «حمله» نمی کند یا آنها را به اشغال درنمی آورد: نیروهای بوکوحرام دست به تجارت قدیمی برده می پردازند. شاید نخواهیم باور کنیم که تجارت برده بار دیگر در آفریقا رواج می یابد اما این واقعیت وجود دارد. 

بوکوحرام کاملا آشکارا دست به این کار می زند. ابوبکر شیکاو، رهبر این جنبش به تازگی وعده داده که دختران مدرسه ای چیبوک را می فروشد. وی در ویدئویی که اخیرا در یوتیوپ منتشر شده گفت: «خداوند به من فرمان داده که آنها را بفروشم: آنها در مالکیت او هستند.» 

اینترنت مملو از وحشی گری های شیکاو شده، او در مورد اینکه بوکوحرام چطور زنان را به بردگی می گیرد، رجزخوانی می کند. منطق او اینطور عمل می کند: زنان در مالکیت خداوند هستند و شیکاو کمپین خود را برای خداوند به راه انداخته، بنابراین زمانیکه زنان به دست او می افتند، به مالکیت وی در می آیند تا باید همانگونه که شیکاو فکر می کند خداوند راضی است، عمل کنند. دختران چیکوب خداوند را آزرده بودند. یک، به دلیل اینکه مسیحی بودند و دو، به دلیل اینکه به مدرسه می رفتند. بنابراین خداوند خواسته که آنها به بردگی درآیند. 

این منطق پیچیده برای احیای برده داری از سوی داعش در خاورمیانه هم به کار گرفته می شود که هزاران و زن و کودک را از اقلیت یزیدی به بردگی گرفته اند.

شاید نخواهیم بپذیریم که در سال 2015 برخی افراد حاضرند دست به خشونت های نامحدود بزنند و جهان را به سمت بربریت باز گردانند اما این مسئله در حال وقاع است. 

در این میان یک سوال مطرح می شود: گودلاک جاناتان، رئیس جمهور نیجریه چه کرده است؟ آیا او هیچ حرفی در مورد برده داری گسترده در کشورش داشته که بزند؟ بسیاری از جنایت های بوکوحرام در حالی صورت می گیرد که هیچ واکنش عمومی از جاناتان را شاهد نیستیم. 

در مورد اتفاقی که برای دختران چیکوب در 14 آوریل سال گذشته رخ داد، ویلیام هیگ، وزیر خارجه وقت انگلیس ظرف 24 ساعت واکنش نشان داده و این اقدام وحشیانه را محکوم کرد. جاناتان هم واکنش عمومی داشت اما پس از گذشت 19 روز از وقوع حادثه و 18 روز پس از وزیر خارجه انگلیس.

پس بگذارید بی پرده بگوییم: زنان و کودکان در نیجریه به بردگی گرفته می شوند و رهبران این کشور به واقع قلبا اهمیتی نمی دهند.

شیعیان سوریه، هدف اصلی گروه‌های تکفیری

شیعیان اثنی عشری سوریه که اقلیتی کوچک در این کشور هستند، در سال‌های اخیر به یکی از اهداف اصلی حملات گروه‌های تکفیری مبدل شده‌اند.

به گزارش  ابنا ـ خبر حمله گروه تروریستی جبهة النصرة به دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء در سوریه یکی از خبرهای رسانه ها در هفته گذشته بود. جبهة النصرة با تمام توان و قوای خود به آن دو شهر حمله کرد تا آن‌ها را اشغال کند. 

شیعیان اقلیتی کوچک در سوریه

شیعیان اثنی عشری سوریه، یکی از اقلیت‌های این کشورهستند. به دلیل شیعه کشی‌هایی که در طول تاریخ در سوریه اتفاق افتاد، آمار شیعیان این کشور به شدت کاهش پیدا کرد. شیعیان سوریه یک تا دو درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و در استان‌های دمشق، حلب، حمص و ادلب حضور دارند.

سکونت شیعیان در مناطق مختلف سوریه

شیعیان سوریه در مناطق مختلف سوریه پراکنده هستند و مناطق شیعه نشین صد‌ها کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند. شهرهای شیعه نشین نبل و الزهراء در استان حلب، شهرک فوعه در استان ادلب، شهرک بصری شام در استان درعا، محله عباسیه در شهر حمص از مناطق اصلی سکونت شیعیان سوریه است. البته امروزه منطقه سیده زینب(س) در حومه دمشق به یکی از مناطق اصلی سکونت شیعیان سوریه مبدل شده است و هزاران شیعه سوری در این منطقه سکونت دارند.

استان حمص یکی از مهم‌ترین مناطق محل سکونت شیعیان سوریه است، شیعیان علاوه بر شهر حمص، در ده‌ها روستا در مناطق مختلف استان حمص زندگی می‌کنند و جمعیت شیعیان در استان حمص به ده‌ها هزار نفر می‌رسد.

حمله تکفیری‌ها به مناطق شیعه نشین سوریه

شیعیان سوریه از‌‌ همان ابتدای شروع ناآرامی‌ها در سوریه یکی از اهداف اصلی گروه‌های تروریستی بودند، آن‌ها تنها به جرم شیعه بودن و بدون هیچ وابستگی به دولت سوریه، در مناطق مختلف این کشور ترور می‌شدند.

با شروع حملات نظامی گروه‌های تکفیری به مناطق مختلف سوریه، مناطق شیعه نشین این کشور هم به یکی از اهداف حملات این گروه‌ها مبدل شد. تکفیری‌ها در اولین قدم به محاصره مناطق شیعه نشین و قطع راه‌های این مناطق با دیگر مناطق سوریه مبادرت ورزیدند.

محاصره مناطق شیعه نشین از سوی گروه‌های تکفیری با این هدف انجام شد که این مناطق به اشغال گروه‌های تکفیری در بیاید، اما با مقاومت جوانان شیعه این نقشه شکست خورد. تکفیری‌ها پس از آنکه نقشه‌شان شکست خورد، شروع به هدف قراردادن مناطق شیعه نشین سوریه با موشک و خمپاره کردند که به شهادت ده‌ها نفر از کودکان و زنان شیعه سوری منجر شده است.

اسارت زنان شیعه به دست تکفیری‌ها

پس از شروع ناآرامی‌ها در سوریه و حمله به مناطق شیعه نشین این کشور، جوانان شیعه هم بیکار ننشستند و برای دفاع از مناطق خودشان سلاح به دست گرفتند. حزب الله لبنان هم با اعزام نیروهایی به مناطق شیعه نشین سوریه، گروه گروه از جوانان شیعه را آموزش داد.

تکفیری‌ها در راه مبارزه با شیعیان سوریه، به هیچ کدام از قوانین اخلاقی پایبند نیستند، آن‌ها حتی به دنبال هدف قرار دادن کودکان و زنان شیعه هستند. از جمله جنایت‌های تکفیری‌ها در سال‌های اخیر در سوریه، به گروگان گرفتن ده‌ها تن از دختران، زنان و کودکان شیعه در حومه حلب بود، با گذشت یک سال از این گروگان گیری، هنوز هم تکفیری‌ها حاضر به آزادی این زنان و کودکان نیستند.

شیعیان سوریه پیروز در برابر تکفیری‌ها

حملات متعدد گروه‌های تکفیری به مناطق شیعه نشین هیچ نتیجه‌ای برای این گروه‌ها نداشته است، حتی منطقه شیعه نشین نبل و الزهراء که بیش از دو سال است در محاصره گروه‌های تکفیری قرار دارد، در مقابل حملات تکفیری‌ها مقاومت می‌کند. آخرین حمله تکفیری‌ها به رهبری جبهة النصرة به این منطقه هفته پیش بود که آن‌ها با سلاح سنگین از جمله تانک و نفربر به دو شهر نبل و الزهراء حمله کردند، اما این حمله شکست خورد و جوانان شیعه توانستند پنج تانک را از این گروه تکفیری به غنیمت بگیرند.

شیعیان سوریه، پس از گذشت چهار سال از آغاز ناآرامی‌ها در این کشور، در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند، گرچه که مناطق شیعه نشین این کشور به دست تکفیری‌ها نیفتاده است، اما به هر حال همین درگیری‌ها موجب خسارت‌های مادی و جانی زیادی شده است و بخشی از شیعیان سوریه مجبور به مهاجرت از خانه‌های خود شدند. صد‌ها نفر از این شیعیان هم در چند سال اخیر در درگیری‌های مسلحانه و حملات گروه‌های تکفیری به شهادت رسیدند، گرچه شهادت این تعداد از افراد موجب تاثر جامعه شیعیان سوریه شده است، اما شیعیان این کشور در راه مقابله با جریان‌های تکفیری هنوز ثابت قدم هستند.

دلایل مهم بزرگ شدن شکم

کمتر از پنج ساعت خوابیدن در شب، شکم را بزرگ می‌کند اما اگر بین 7 تا 9 ساعت در شبانه‌روز بخوابید میزان این هورمون در بدن‌تان به تعادل می‌رسد و تناسب اندام‌تان حفظ می‌شود. گذشته از این تنها خواب به اندازه نیست که تناسب اندام شما را حفظ می‌کند بلکه سحرخیز بودن هم در این مورد نقش دارد.
اوایلش با کمی ناراحتی پشت میز غذا شروع می‌شود. چند لقمه‌ای که می‌خورید، احساس می‌کنید شلوارتان به شکل آزار‌دهنده‌ای تنگ می‌شود و تحمل نشستن پشت میز را از شما می‌گیرد اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. آرام‌آرام پوشیدن همان شلوار حتی در ابتدای روز هم برای‌تان سخت و سپس غیرممکن می‌شود.

چند ماهی بعد پیراهن‌هایی که همیشه زیبای‌تان می‌کرده‌اند، ظاهری زشت و نامتناسب را از شما در آینه نشان می‌دهند و بعد هم دیگران با وجود همه زحمت‌هایی که برای پنهان کردن شکم بزرگ‌تان کشیده‌اید حتی در لباس‌های آزادی که می‌پوشید شکم بزرگ شما را تشخیص می‌دهند.

این اتفاق‌ها آنقدر سریع می‌افتد که توان مهار بزرگ شدن شکم‌تان را از دست می‌دهید و حتی وقت نمی‌کنید برای کنار آمدن با این ظاهر تازه خود را آماده کنید. اگر خواندن این چند خط، شبیه به شرح حال شماست یا اگر نمی‌خواهید به فردی که این روزها را می‌گذراند تبدیل شوید در ادامه این مطلب با ما باشید. ما به شما می‌گوییم شکم بزرگ‌تان از کجا آمده و با سلامت شما چه می‌کند.

مثل اسفند روی آتشید؟ مدام استرس دارید؟


نگاهی به خودتان در آینه بیندازید! حتما در کنار روزهای سختی که برای خودتان و دیگران به ارمغان می‌آورید، صاحب شکمی بزرگ هم هستید. تعجب نکنید. هورمون‌هایی که در لحظه‌های پراسترس و آشفته زندگی شما بالا و پایین می‌شوند، ظاهر شما را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند و به کوچک یا بزرگ شدن شکم‌تان منجر می‌شوند.

محققان می‌گویند زندگی پراسترس و البته تحمل پایین شما در برابر فشارهای روانی روزمره به بیشتر شدن اندازه دور کمرتان می‌انجامد. از نظر آنها اگر شما فرد ناآرامی هستید که تنش‌ها را به سختی پشت سر می‌گذارید و یک فشار کوچک آرامش‌تان را مختل می‌کند، باید انتظار این را داشته باشید که شکم‌تان هر روز بزرگ‌تر شود.

محققان در این مورد سطح هورمون کورتیزل که به هورمون استرس مشهور است را مقصر می‌دانند و می‌گویند با بیشتر شدن فشارهای روانی شما و ضعف‌تان برای مواجهه با آنها، این هورمون در خون‌تان بیشتر می‌شود و نظم توزیع چربی در بدن‌تان هم به هم می‌خورد. در چنین شرایطی سوخت‌وساز بدن‌تان دچار مشکل می‌شود و دست به دست دادن همه این عوامل، باعث می‌شود دور کمر لباس‌های‌تان هر روز برای شما تنگ‌تر شود.

پس نه‌تنها به‌خاطر کوچک شدن شکم‌تان، بلکه برای داشتن زندگی بهتر و طولانی‌تر اعصاب‌تان را کنترل کنید و اگر از عهده این کار دشوار برنمی‌آیید، از یک روانشناس کمک بگیرید. اگر این مطلب را تا انتها بخوانید، خواهید فهمید این توصیه ما بی‌اساس نیست و گذشته از زیباتر کردن شما، می‌تواند از خطر مرگ یا گذراندن یک زندگی سخت و دردناک نجات‌تان دهد.

زیادی کم‌چرب غذا می‌خورید؟


حتما شما هم شنیده‌اید که مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب، یکی از دلایل چاقی به‌ویژه چاقی شکمی است اما احتمالا نشنیده‌اید که بیش از اندازه چربی نخوردن هم می‌تواند به چاق شدن شکم شما منجر شود. محققان می‌گویند کسانی که بیش از اندازه بر نخوردن چربی تاکید می‌کنند، صاحب شکم‌هایی چاق و نازیبا می‌شوند. از نظر آنها مصرف چربی‌های مفید هم برای سلامت لازم است و هم برای زیبایی افراد و کسانی که می‌خواهند تناسب اندام‌شان را حفظ کنند باید در رژیم‌شان چربی‌های غیراشباع مثل آووکادو، روغن زیتون، دانه‌های روغنی، مغزها و. . . را جا دهند.

از طرف دیگر محققان می‌گویند چربی‌ها به جذب بسیاری از مواد غذایی مفید کمک می‌کنند. برای مثال آنها می‌گویند اگر سالادتان را بدون روغن زیتون یا روغن هسته انگور بخورید، فایده زیادی نصیب بدن‌تان نمی‌شود پس صفر و یکی نباشید و برای دور کردن خطرات غذاهای چرب از خودتان برای همیشه با چربی‌ها قهر نکنید.

کم می‌خوابید؟


کم‌خوابی و خسته کردن خود را با فعال بودن و سحرخیزی اشتباه نگیرید. محققان می‌گویند آدم‌هایی که به اندازه کافی نمی‌خوابند به احتمال زیاد دچار چاقی و به ویژه چاقی شکمی می‌شوند. یافته‌های آنها حاکی از این است که در بدن افرادی که شب‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند، سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول بالاتر است. بالا بودن میزان این هورمون باعث می‌شود فرد به مصرف شکر میل بیشتری داشته باشد و سراغ ریزه‌خواری و گرفتن کالری‌های بیشتر هم برود.

محققان می‌گویند کمتر از پنج ساعت خوابیدن در شب، شکم را بزرگ می‌کند اما اگر بین 7 تا 9 ساعت در شبانه‌روز بخوابید میزان این هورمون در بدن‌تان به تعادل می‌رسد و تناسب اندام‌تان حفظ می‌شود. گذشته از این محققان می‌گویند تنها خواب به اندازه نیست که تناسب اندام شما را حفظ می‌کند بلکه سحرخیز بودن هم در این مورد نقش دارد. پس شب زنده‌دار نباشید و به قیمت خوابیدن در میانه‌روز، میزان خواب‌تان را به کمتر از 7 ساعت نرسانید.

کم پروتئین می‌خورید؟


مصرف به اندازه پروتئین، بدنی زیبا و عضلانی را به شما هدیه می‌کند اما وقتی کمتر از نیاز بدن‌تان پروتئین می‌خورید، به احتمال بیشتری اشتهای کاذب پیدا می‌کنید. پروتئین به شما کمک می‌کند اشتهای‌تان را کنترل کنید و به وضعیت هورمون‌های‌تان سروسامان دهید.

محققان می‌گویند خوردن غذاهای پروتئینی باعث می‌شود زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید و کمتر به خوردن میان‌وعده و هله‌هوله تمایل پیدا کنید. پس سعی کنید در هر وعده غذایی‌تان 20 تا 25 گرم پروتئین بگنجانید تا شکم‌تان هر روز بزرگ‌تر نشود.

سودا می‌خورید؟


شاید سودا یا آب گازدار نوشیدنی پرطرفداری باشد و از آنجا که شکر ندارد، خیلی‌ها را به این خیال بیندازد که مصرفش مثل نوشابه پرضرر نیست اما محققان می‌گویند نوشیدن مایعات گازدار نه‌تنها به دندان‌های شما آسیب می‌زند بلکه شکمی بزرگ را هم به شما هدیه می‌کند. محققان می‌گویند کسانی که در هر روز تنها یک لیوان سودا می‌خورند، پنج برابر بیشتر از کسانی که یک بار در هفته سراغ این نوشیدنی می‌روند استعداد چاق شدن را پیدا می‌کنند.

از نظر آنها فرقی نمی‌کند سراغ سوداهای رژیمی بروید یا آنهایی که شیرین و طعم‌دار شده‌اند چراکه مصرف این نوشیدنی در هر حال شما را صاحب بدنی چاق و شکمی بزرگ می‌کند.

دیر غذا می‌خورید؟


وقتی که می‌خوابید، بسیاری از فعالیت‌های بدن‌تان به حالت تعلیق درمی‌آید که هضم غذا یکی از آن فعالیت‌هاست. اگر شما عادت دارید شام‌تان را تنها یکی، دو ساعت قبل از خواب میل کنید، احتمالا از چاقی شکمی هم رنج می‌برید چراکه هم به‌خاطر درست هضم نشدن غذای‌تان چاق و شکم‌گنده شده‌اید و هم به‌خاطر نزدیک بودن زمان خواب و خوراک‌تان به هم به مشکلات مربوط به معده دچار شده‌اید و به همین دلیل ظاهر شکم‌تان برجسته به نظر می‌رسد.

فیبر نمی‌خورید

مصرف به اندازه فیبر می‌تواند سلامت دستگاه گوارش‌تان را تضمین و از این طریق شکم‌تان را هم کوچک کند. پژوهشگران معتقدند کسانی که هر روز 10 گرم فیبر می‌خورند (معادل دو سیب کوچک، یک فنجان نخود سبز و نصف فنجان لوبیا چیتی) چربی‌های احشایی بدن‌شان 3/7 درصد کمتر شده و صاحب شکمی تخت می‌شوند. نیازی به گفتن ندارد بسیاری از سبزی‌های برگ سبز مثل کاهو سرشار از فیبر هستند و مصرف هر روزه‌شان می‌تواند فعالیت دستگاه گوارش شما را تنظیم کند.

افسرده‌اید؟


اگر بی‌دلیل شکم‌گنده شده‌اید و حتی رعایت کردن نکات گفته شده هم گره‌ای از مشکل شما باز نکرده، بهتر است مشکل‌تان را به جای متخصص گوارش با یک روانپزشک در میان بگذارید. محققان می‌گویند اگر در دوره پیری به سر ببرید و به افسردگی دچار شوید، صاحب شکمی بزرگ هم می‌شوید.

بررسی‌های آنها نشان می‌دهد احتمال شکم‌گنده شدن در یک دوره زمانی پنج ساله، در مسن‌هایی که علائم افسردگی را نشان می‌دهند بیشتر است. همان‌طور که در مورد بی‌خوابی گفتیم در این مورد هم پای هورمون کورتیزول در میان است. کنترل نشدن سطح این هورمون که بالا رفتنش چربی‌های دور شکم و کمر را انباشته می‌کند، باعث می‌شود فرد بدون چاق شدن شکم‌گنده شود.

میانسال شده‌اید؟


از نظر متخصصان پیرتر شدن به‌ویژه برای زنان چاقی شکمی را همراه می‌آورد. گرچه بالاتر رفتن سن به بالاتر رفتن BMI هم می‌انجامد اما محققان می‌گویند نه‌تنها میزان چربی‌ها بلکه شیوه توزیع آنها هم در سنین بالاتر با زمان جوانی تفاوت خواهد داشت. اگر شما در چنین دوره‌ای به سر می‌برید و برای آب کردن شکم‌تان مصمم هستید، گذشته از رعایت رژیم غذایی مناسب، باید پیاده‌روی و یوگا را هم به برنامه زندگی‌تان اضافه کنید.

زودتر می‌میرید


مرگ زودرس به دلیل مشکلات قلبی، یکی از نگرانی‌هایی است که باید همیشه با آدم‌های شکم‌گنده همراه باشد.

-  اگر شکم‌گنده شوید: شکم‌گنده تنها شما را در آینه نازیبا نشان نمی‌دهد. بررسی‌های پژوهشگران حاکی از این است که چاقی شکمی شما را به بیماری‌های مختلفی دچار می‌کند که درمان کردن‌شان به اندازه آب کردن شکم‌تان آسان نیست.

-  استخوان‌های‌تان پوک می‌شود: محققان دانشگاه هاروارد دریافتند مردانی که دچار چربی شکم هستند، بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار دارند. درحالی که این بیماری به‌طور معمول در زنان سالمند دیده می‌شود، پژوهشگران ادعا می‌کنند مردان شکم‌گنده هم از مبتلایان اصلی آن هستند.

به گفته پژوهشگران چاقی شکمی خطر شکستن استخوان‌ها را بیشتر می‌کند. گروه دیگری از پژوهشگران معتقدند بیماری‌های ریوی و مشکلات تنفسی هم همیشه با شکم‌گنده‌ها همراه است.

-  کلیه‌های‌تان از کار می‌افتد: بیماری‌های کلیوی یکی از مشکلات رایج در میان شکم‌گنده‌هاست. از منظر محققان هلندی کسانی که شکمی چاق دارند، فشار خون‌شان هم بالاتر است و بیشتر به مشکلات کلیوی دچار می‌شوند. محققان در بررسی دیگری ثابت کرده‌اند بیماری‌های کلیوی تنها مشکل آنها  نیست.

منبع: مجله سیب سبز

یک بیشتر است یاسیصد ،‌شعر علیرضا قزوه برای مذاکرات هسته ای

چقدر بازی دشواری بود
در آلماتی دو داشتیم دو بر یک می بردیم
که داور انگلیسی نگذاشت
در آلماتی یک
یک بر یک شده بودیم
در بغداد
صفر بر صفر
حتی در مذاکرات اردوغان و سیلوا با ما
دو هیچ به نفع ما شده بود
وقتی که با ننه اشتون مذاکره می کردیم آن روزها
با کدخدا که بستیم
بازی ناگهان شش بر یک به نفع کدخدا شد
بی دعوت به نیویورک که رفتیم
بازی 21 بر یک
به نفع آنان شد
ده امتیاز به خاطر یک صندلی
و بعد سه روز مذاکرات نفس گیر
سی و پنج بر یک
فقط تیر دروازه را اشتباه گرفته بودیم.
آنها گل می زدند
ما لبخند می زدیم
آنها گل می زدند
ما به آنها پنالتی تعارف می کردیم
سوار بنز شدیم
سندش را به ما نشان دادند
گفتند تک چرخ بزنید
به شرط آن که فقط یک چرخش بچرخد
گفتند بوق بزنید
به شرط آن که صدایش بیرون نرود
دنده عوض کنید
اما در حالت پارک

گفتند می توانید برای یک برنامه
با اجازه ی ما
در بنز خودتان لم بدهید
گفتند با اجازه ما می توانید حتی به آینه ی بغل نگاه کنید
گفتند با اجازه ی شورای امنیت
می توانید در آینه ی عقب به مدت دو تا سه دقیقه خیره شوید و لذت ببرید
بنا شد نتیجه را کلاه قرمزی اعلام کند
و ناگهان کلاه قرمزی گفت:
ما برده ایم !
داور گفت آنها برده اند
ننه اشتون خندید و رفت در آغوش کری
کری گفت ما برده ایم
اسرائیل گفت ما آن یک گل را قبول نداریم
کلاه قرمزی گفت:
یک از سی و پنج بزرگتر است
پس ما برده ایم
و پسرخاله اعداد را در هم ضرب کرد و گفت:
گاهی اگر خدا بخواهد
یک بزرگتر از سی و پنج خواهد شد
ناصر می گوید:
در فردو به دستشویی نمی توان رفت
وگرنه بازی سی وشش بر یک می شود
در اراک آب معدنی نمی توان خورد
وگرنه سی و هفت بر یک می شود
بناست پول ها آزاد شوند
تا پول بیفتک و شاتوبریان 25 بعلاوه شش شود
بناست پنج درصد از تحریم ها کم شود
به بهای حذف دو تا بیست درصد
در متن انگلیسی بناست
تمام پاز ها تبدیل به پز شود
فیل ها تبدیل به بز
تمام آب های سنگین
آب هویج شوند
لطفا برای پسرخاله دست بزنید و صندلی بیاورید
در نیویورک
دو صندلی
در شورای حکام و امنیت
سه صندلی
یک فرهنگ انگلیسی دانش آموز
برای لحظه های امضا
یک فراک قرمز برای پسرخاله و کلاه قرمزی
یک کلاه برای بابانوئل
بناست بازی هر شش ماه ادامه داشته باشد
هر شش ماه شش گل
به حساب شش بعلاوه ی شش می ریزند
تا پنجاه سال
و آخرش بازی را
سیصد بر یک اعلام می کنند!
آن وقت کلاه قرمزی خواهد گفت:
یک بیشتر است یا سیصد!‌

شعر هسته‌ای علیرضا قزوه برای مذاکرات