اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اثبات حقانیت شیعه از قرآن، توسط سایت وزارت اوقاف و امورخیریه عربستان + تصویر و لینک


از پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم پرسیده شد منظور از خیر البریة چه کسانی هستند و ایشان فرمودند : علی و شیعیان علی (علیه السلام) . ر چند مطمئنا با انتشار این خبر وهابیون با تحریف کتب خود اقدام به حذف این مطلب از سایت وزارت اوقاف و امورخیریه عربستان خواهند نمود .
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز :
 
به گزارش خبرنگار «شیعه نیوز» در عربستان، در سایت وزارت اوقاف و امورخیریه عربستان سعودی مطلبی وجود دارد که خود سندی بر حقانیت مذهب حقه تشیع میباشد .
 
در این سایت از تفسیر طبری در خصوص سوره مبارکه بینه آیه 7 که خداوند متعال می فرماید :
إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ

این چنین آمده است :
یَقُول : مَنْ فَعَلَ ذَلِکَ مِنْ النَّاس فَهُمْ خَیْر الْبَرِیَّة . وَقَدْ : 29208 - حَدَّثَنَا اِبْن حُمَیْد , قَالَ : ثنا عِیسَى بْن فَرْقَد , عَنْ أَبِی الْجَارُود , عَنْ مُحَمَّد بْن عَلِیّ { أُولَئِکَ هُمْ خَیْر الْبَرِیَّة } فَقَالَ النَّبِیّ صَلَّى اللَّه عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : " أَنْتَ یَا عَلِیّ وَشِیعَتک "
 
 
یعنی از پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم پرسیده شد منظور از خیر البریة چه کسانی هستند و ایشان فرمودند : علی و شیعیان علی (علیه السلام) .
 
هر چند مطمئنا با انتشار این خبر وهابیون با تحریف کتب خود اقدام به حذف این مطلب از سایت وزارت اوقاف و امورخیریه عربستان خواهند نمود . ولیکن بدانند که حقیقت را نمیتوان کتمان نمود .

 

آنجلینا جولی؛ سرباز جنگ‌های صلیبی


نگاهی به "در سرزمین خون و عسل"
اگر چه آنجلینا جولی در فیلم خود به نسل کشی صرب ها، تجاوز به زنان مسلمان، آوارگی آنها و نکات بسیار دیگری اشاره کرده است اما وی آنچنان به رابطه عاشقانه و البته نامشروع این زوج پرداخته که بسیاری از صحنه و دیالوگ های موجود در فیلم، تحت شعاع این موضوع قرار گرفته است.
گروه فرهنگی مشرق - جنگ داخلی بوسنی و هرزه‌گووین فاجعه ای است که هیچ گاه از خاطره بشریت پاک نخواهد شد جنایاتی که صرب ها علیه مسلمانان انجام دادند به حدی وحشیانه بود که آنها را از مرز حیوانیت گذراند. آنها در اعمال وحشیانه خود اقدام به پاکسازی قومی کردند و این به این معنی است که مردان مسلمان اعم از پیر و جوان کشته و زنان و دختران ولو زنانی که هم کیش و هم مسلک آنان بودند نیز به بهانه ازدواج با یک مرد مسلمان از تجاوز سربازان صرب در امان نبودند؛ به گونه ای که پس از پایان جنگ داخلی، مسلمانان با صدها کودک نامشروع، مواجه بودند. کودکانی که حالا باید بدون سرپرست و در یتیم‌خانه بزرگ می شدند از طرفی دیگر نیز تعدادی از زنان مسلمان بوسنی به خاطر جنایت صورت گرفته علیه آنها ترجیح دادند سرزمین خود را ترک و در کشوری دیگر به زندگی ادامه دهند تا شاید زخم آنها اندکی التیام یابد و این در حالی است که هم اینک بعد از گذشت سالها، صدها زن مسلمان در کشور بوسنی همچنان در سوگ عزیزان خود و در پی احقاق حقوقشان هستند؛ به طوری که در آخرین اقدام در سال گذشته میلادی در پی اعتراض به فیلم آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی علی رغم استقبال برخی از هنرمندان و سیاستمداران آن سرزمین، مانع از ادامه فیلمبرداری شدند.


فیلم "در سرزمین خون و عسل" اولین تجربه فیلم سازی این بازیگر هالیوودی است که در آن به رابطه عاشقانه و البته نامشروع یک سرباز صرب و یک زن مسلمان در دوران جنگ داخلی بوسنی می پردازد. اگر چه این فیلم اولین فیلمی نیست که به موضوع جنگ داخلی بوسنی پرداخته است اما دارای نکات حائز اهمیتی است که شاید هیچ فیلم دیگری این نکات را نداشته باشد.
 
کارگردان این فیلم زنی است که فیلمهای وی به دلیل داشتن ناهنجاری های اخلاقی مشهور است. این بازیگر هالیوودی سابقه بازی در فیلم های ماسونی از جمله سری فیلم های دزدان مقبره و ... را نیز دارد. وی به عنوان سفیر صلح سازمان بین الملل توانست در سودان به همراه جورج کلونی دیگر بازیگر هالیوودی حضور فعال داشته باشد به طوری که این فعالیت تاثیر به سزایی در دو تکه شدن سودان داشت و همچنین حضور وی در پاکستان و سایر کشور های مسلمان آن هم با حجاب اسلامی توانست از وی علی رغم سابقه‌اش، چهره ای قابل قبول بسازد.

وی با چنین سابقه ای در این فیلم زنانی را به تصویر می کشد که هیچ شباهتی به زنان مسلمان ندارند. جولی در فیلم خود زنی با نام آنجلا را نمایش می دهد که نمی‌تواند معرف یک زن مسلمان باشد چنانچه در سکانسی از فیلم، آنجلا به پدر دنیل (سرباز صرب) می‌گوید "مادربزرگ من یک پارتیزان بود و من بدون اینکه کاری با صربها، لهستانی ها و مسلمانها داشته باشم، بزرگ شدم" و باز به عنوان مثال سکانس ابتدایی فیلم با موسیقی‌ای شروع می شود که بیشتر یادآور جامعه‌ای آمریکایی است. شما نظاره‌گر زن مسلمانی هستید که در حال آماده شدن برای دیدن یک جوان صرب است و در ادامه شاهد حضور این زن در یک سالن و رقص وی با مردی صرب، انفجار سالن و آغاز جنگ داخلی خواهید بود.


اگر چه آنجلینا جولی در فیلم خود به نسل کشی صرب‌ها، تجاوز به زنان مسلمان، آوارگی آنها و نکات بسیار دیگری اشاره کرده است؛ اما وی آنچنان به این رابطه عاشقانه و البته نامشروع این زوج پرداخته که بسیاری از صحنه و دیالوگ های موجود در فیلم، تحت الشعاع این موضوع قرار گرفته است. در سکانسی از فیلم پدر این سرباز صرب که خود نیز نظامی است خطاب به پسرش می‌گوید "تو فکر می کنی ما خیلی تند هستیم. ما صربها با ترک ها 500 سال قبل جنگیدیم و جلوی آنها را از حمله به اروپا گرفتیم. یک میلیون صرب در جنگ جهانی دوم کشته شدند. این سرزمین غرق در خون صرب هاست و حالا می خواهند اینجا زندگی کنند؟! تحت قوانین اسلام؟ در یک کشور مسلمان؟ و باز در ادامه در پاسخ پسرش که از وی می پرسد "فکر می کنید دنیا این پاکسازی قومی را نادیده می گیرد" می‌گوید: آنها می بینند اما هیچ کاری نمی کنند چون صربها تنها ارتش جدی در این قسمت اروپا هستند.

 
کارگردان این فیلم به خوبی و در لفافه توانسته به جنگ های صلیبی و حضور مسلمانها در اروپا و فتح این مناطق به دست مسلمانان بپردازد و  حضور مسلمانان و تشکیل یک کشور مسلمان در اروپا را به عنوان  یک زنگ خطر برای غربی ها به صدا درآورد. کارگردان در ادامه فیلم از این سرباز صرب انسانی نوع دوست و ضد جنگ می سازد به طوری که در ادامه فیلم وی نه تنها در برخی شرایط از کشتن مسلمانان صرف نظر می کندبلکه شرایط را برای فراری دادن آنجلا (زن مسلمانی که معشوقه وی است)  نیز مهیا می سازد و از وی می خواهد تا هر چه زودتر و در اولین فرصت از سربازخانه صربها فرار کند و در ادامه برای حفظ جان این زن مسلمان  وی را به عنوان نقاش خود استخدام می کند و در ادامه فیلم به آنجلا این اطمینان را می دهد که هیچ کس حق دست زدن به وی را ندارد.

 از جملات نکات دیگر فیلم سکانس‌هایی است که کارگردان کوشیده تا در آنها از حس آمریکا ستیزی جوامع مسلمان بکاهد، بطوری که در برخی از این سکانس ها به عدم دخالت آمریکا در این جنگ می‌پردازد؛ در صورتی که مسلمانان هیچگاه حمایت ها و کمک های آمریکائیان در راستای تجهیز ارتش و سربازان صربی برای قتل عام و نسل کشی مسلمین را از یاد نخواهند برد.
 
سکانس پایانی فیلم با مرگ آنجلا رقم می‌خورد. دنیل که به خط مقدم می‌رود تا بتواند از آن طریق آنجلا را به یک مکان امن منتقل کند در کمین نیروی‌های مسلمان گرفتار می‌شود و تمامی همراهانش را در انفجار کلیسا از دست می‌دهد. وی به خاطر شکی که به آنجلا  دارد او را متهم به همکاری با مسلمان می‌کند و بدون اینکه منتظر پاسخ وی باشد او را می‌کشد.


اگر چه تعدادی از هنرمندان و سیاستمداران بوسنیایی معتقد هستند که این فیلم توانسته بار دیگر توجه جامعه بین الملل را به مسئله بوسنی جلب کند؛ اما باید دید این جلب توجه به چه قیمتی به دست آمده و چقدر جریان و محتویات فیلم به واقعیت نزدیک بوده است.

مانکن روس چگونه به کابینه اوباما نفوذ کرد +تصاویر


طی سالیان اخیر سازمان‌های جاسوسی روسیه به یکی از قدرتمندترین گروه‌های سیاسی در این کشور تبدیل شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از مأموران سابق KGB نیز بسیاری از پست‌های کلیدی کرملین را در اختیار خود گرفته‌اند. یک ضرب‌المثل قدیمی در روسیه می‌گوید: «هیچ چیزی مثل جاسوسی نیست.»
گروه بین‌الملل مشرق - روسیه سابقه بسیار قدرتمندی در جاسوسی دارد و تاریخ جاسوسی در این کشور به دوران حکومت سزارها بر این سرزمین بازمی گردد. با این حال بعد از سقوط اتحاد جماهیر شوروی KGB که یک سازمان جاسوسی قدرتمند با اختیارات نامحدود بود به سازمان های کوچک تری با اختیارات بسیار محدود تقسیم شد. اما این محدودیت ها مدت زیادی به طول نینجامید و از زمانی که ولادیمیر پوتین (یکی از اعضای سابق KGB) سکان قدرت را در روسیه به دست گرفت، سرویس اطلاعات جاسوسی خارجی (SVR) توانست بسیاری از اختیارات و اقتدار سابق سازمان های جاسوسی را به دست آورد.

در حال حاضر مقامات آمریکایی بر این باورند که میزان جاسوسی این سازمان در آمریکا به میزان فعالیت های جاسوسی آن در دوران جنگ سرد بازگشته است. «پیتر ارنست» مدیر اجرایی موزه بین المللی جاسوسی در واشنگتن که به عنوان مامور CIA بیش از سه دهه در رقابت های سازمانش با KGB حضور داشته این باور را تایید می کند. ارنست در این خصوص می گوید: سازمان های جاسوسی روسیه امروز اگر مهم تر از گذشته نباشند کمتر از آن نیز نیستند و همانند گذشته از اهمیت برخوردارند.


بعد از آمریکا، انگلیس دومین کشوری است که به شدت نگران میزان فعالیت های جاسوسان روسی در این کشور است. مقامات امنیتی انگلیس بر این باورند که میزان فعالیت های جاسوسی روسیه علیه انگلیس همچنان در سطح دوران جنگ سرد قرار دارد. در همین خصوص «جاناتان اوانس» مدیر سازمان ضدجاسوسی انگلیس با اشاره به صرف هزینه های کلان و نیرو های فراوان برای مقابله با جاسوس های روسی تاکید کرده که هزینه های صرف شده در این زمینه به همان اندازه ای است که برای مقابله با القاعده به کار گرفته می شود.

در واقع باید گفت که طی سالیان اخیر سازمان های جاسوسی روسیه به یکی از قدرتمندترین گروه های سیاسی در این کشور تبدیل شده اند. این در حالی است که بسیاری از ماموران سابق KGB نیز بسیاری از پست های کلیدی کرملین را در اختیار خود گرفته اند. یک ضرب المثل قدیمی در روسیه می گوید: «هیچ چیزی مثل جاسوسی نیست.»


"اسنودن" نامی که این روزها حاشیه هایی برای دو دولت آمریکا و روسیه رقم زده است و دوباره ماجرای جاسوسی‌های روسیه را بر سر زبان‌ها انداخته است.

اگر به تاریخ جاسوسی در روسیه نگاه کنیم درخواهیم یافت ماجرای اسنودن برای بار اول نیست که اتفاق افتاده است و در طول تاریخ جاسوسان زیادی از غرب و آمریکا به سمت روسیه سرازیر شده اند.


"مشرق" در این گزارش سعی در معرفی چند تن از معروف‌ترین این جاسوس‌ها دارد که در زیر از نگاه‌تان می گذرد.


جاسوسی برای اتحاد جماهیر شوروی


ردولف ایوانویچ آبل

جاسوس ارشد سازمان جاسوسی شوروی موسوم به 'کا گ ب' در سال 1957 میلادی بود که در آمریکا به اتهام انتقال اسرار نظامی به تحمل ۳۰ سال زندان محکوم شد.


اف. بی. آی دستگیری او را بزرگترین شاهکار خود می داند و بطور مفصل توصیف می کند که چطور طی 4 سال تلاش ورزید او را به تله بیاندازد.

او با پاسپورتی به نام کایوتیس وارد آمریکا شد و به نام امیل گولدفوس دستگیر شد. در موقع دستگیری خود را سرهنگ ابل معرفی کرد که نام دوست وهمفکر خوبش، رودولف آبل از لتونی بود که چندی پیش درگذشته بود.


کمبریج ۵

اگر اهل تاریخ باشید حتما نام «کمبریج ۵» را شنیده‌اید؛ چرا که داستان جاسوسی پنج دانشجوی دانشگاه کمبریج بریتانیا برای اتحاد جماهیر شوروی حکایتی معروف است.

این گروه دانشجویی به واسطه گرایش‌های کمونیستی جذب KGB شدند و در سال‌های جنگ دوم جهانی و در تمامی سال‌های دهه ۵۰ سده گذشته برای روس‌ها جاسوسی کردند.


کیم فیلبی

کیم فیلبی، رهبر این حلقه بود که یکی از موفق‌ترین جاسوس‌های تاریخ لقب گرفته است. اعضای دیگر این گروه را دونالد مک‌لین، گای بورگس، آنتونی بلانت و جان کارن‌کراس در برمی‌گرفت.

مک‌لین، بورگس و فیلبی در دهه ۱۹۶۰ و زمانی که احساس کردند حلقه محاصره دستگاه‌های اطلاعاتی به دور آنان تنگ‌تر شده و امکان دستگیر شدن‌شان وجود دارد از بریتانیا گریخته و به اتحاد جماهیر شوروی وقت فرار کردند.

بلانت و کارن‌کراس در بازجویی‌ها به جاسوسی برای شوروی اقرار کردند، اما در دادگاه این اتهام را نپذیرفتند. کران‌کراس در روند محاکمه ادعا کرد تحت شکنجه اقرار کرده عضو پنجم گروه است.


به هرحال دادگاه رسیدگی‌کننده این دو را مجرم شناخت و با توجه به قوانین بریتانیا که حداکثر مجازات جاسوسی برای کشوری دوست ۱۴ سال زندان است به تحمل حبس محکوم شدند.

ملـیتـا نوروود

ملیتا در لتونی، از یک پدر و مادر کمونیست متولد شد. او دستیار به ظاهر بی ضرر مدیر یکی از مراکز تحقیقاتی اتمی بریتانیا بود که برای مدت 37 سال با خونسردی تمام، اسرار بمب های اتم این کشور را به روسیه گزارش می داد. در نهایت در سال 1999، چهره واقعی او آشکار شد.


ژولیوس و اتل روزنبرگ


ژولیوس و اتل روزنبرگ از کمونیست‌های آمریکا بودند که به ارسال اطلاعات هسته‌ای محرمانه ایالات‌متحده برای شوروی متهم شدند.این دو اولین بار در سال ۱۹۳۶ در مجمع کمونیستی یانگ ملاقات کردند و ثمره ازدواج آنان با هم دو فرزند بود.

ژولیوس در ۱۹۴۲ به خدمت سازمان اطلاعاتی شوروی (KGB) درآمد و خیلی زود به جاسوس ارشد شوروی در آمریکا تبدیل شد.

او به اطلاعاتی فوق‌محرمانه در مورد ساختار هواپیماهای جاسوسی U2 دست یافت که به سرنگونی یکی از این هواپیماها بر فراز خاک شوروی در ۱۹۶۰ منجر شد.


در طول دوره‌ای که ژولیوس با روس‌ها همکاری داشت، خیلی‌ها را برای جاسوسی به نفع شوروی به خدمت گرفت. او هزاران سند از سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) را در اختیار KGB گذاشت.

یکی از کسانی که با ژولیوس همکاری داشت گروهبان دیویس گریس‌گلاس بود که در مرکز تحقیقات هسته‌ای لس‌آلاموس کار می‌کرد و اسناد زیادی را از طریق او در اختیار روس‌ها گذاشت.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اولین‌بار در ۱۹۵۱ به روزنبرگ‌ها ظنین شدند. این زوج در ۱۹۵۳ به اعدام با صندلی الکتریکی محکوم شدند. این حکم همان سال در زندان سینگ‌سینگ به مرحله اجرا درآمد.

آنا چاپمن

آنا واسیلیونا کوشچینکو معروف به آنا چاپمن متولد 1982 در روسیه است. وی ساکن نیویورک بود تا اینکه در سال 2010 به همراه 9 تن دیگر به اتهام جاسوسی برای روسیه بازداشت و در تبادل زندانیان با روسیه به این کشور بازگردانده شد. پدر وی دیپلمات روسیه در سفارت این کشور در نایروبی پایتخت کنیا بود. همچنین براساس اخباری تأیید و تکذیب نشده، واسیلی کوشچینکو پدر وی، در زمان اتحاد جماهیر شوروی جزء افسران بلندپایه کا.گ.ب بود.


این مدل معروف روسی که در آمریکا مشغول به جاسوسی در لباس مدلینگ و تبلیغات بود با تن‌دادن به روابط جنسی، عامل جمع‌آوری اطلاعات برای سازمان جاسوسی خارجی روسیه یا SVR بود. زمانی که وی پس از دستگیری با جاسوسان آمریکایی مبادله و به روسیه بازگردانده شد مورد تقدیر ولادیمیر پوتین قرار گرفت. او با تکیه بر ظاهر زیبای خود، نفوذ بالایی در میان مقامات بلندپایه امریکا و کابینه اوباما دست و پا کرده و اطلاعات مختلفی به خصوص در زمینه فناوری به دست آورده بود.

چاپمن تا کنون دو بار ازدواج کرده است که هر دو همسر وی انگلیسی بوده‌اند. وی پس از بازگشت به روسیه و نگارش زندگی نامه خود، آن به قیمت 250 هزار دلار به حراج گذاشت. وی سپس در روسیه در همان حرفه مدلینگ لباس فعالیت خود را ادامه داد.


آنا چاپمن در مراسم مانکن‌ها
در سپتامبر 2010 میلادی وی به عنوان رئیس شورای "محافظان جوان روسیه" منصوب شد. وی در این سمت، به آموزش جوانان روسی که قرار است در آینده افسران امنیتی این کشور شوند آموزش می دهد. زیرکی و ذکاوت از جمله ویژگی‌های این جاسوس بوده است و همین ذکاوت با وجود به دام افتادن وی در آمریکا، جان او را نجات داد. مأموران سیا پس از بازداشت وی ایراد اتهام جاسوسی به او، از یافتن مدرکی دال بر انتقال اطلاعات به روسیه ناتوان بودند.

الدریخ آمس

پرونده الدریخ آمس، آمریکا را تکان داد. آمس کارمند اداره ضدجاسوسی سازمان اطلاعاتی آمریکا (CIA) بود که سال ۱۹۹۴ و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به جاسوسی برای این رژیم متهم شد.

اولین ماموریت آمس در سیا، شناسایی جاسوسان شوروی در ترکیه بود و برای اجرای این ماموریت چند سالی در استانبول ترکیه اقامت گزید.

او به دلیل مشکلات مالی بعدها به دام KGB افتاد و جاسوس روس‌ها شد.

او بعدها به دفتر اروپایی سازمان سیا منتقل شد؛ جایی که به فهرست تمامی جاسوسان نفوذی آمریکا در KBG و ارتش سرخ دسترسی داشت.


اطلاعاتی که او در اختیار روس‌ها گذاشت به شناسایی و دستگیری حداقل صدنفر از جاسوسان آمریکا در شوروی سابق و مرگ ده نفر از آنها منجر شد.

اتهام او انتقال اطلاعات مربوط به جاسوسان غرب در شوروی در ازای دریافت ۴٫۶ میلیون‌دلار بود. دریافت همین پول و زندگی مجلل او عاملی شد برای به دام افتادنش.

سیا که از ۱۹۸۵ متوجه به دام افتادن جاسوسانش در شوروی شده بود به دنبال عامل درز اطلاعات به KGB بود. آمس عاقبت دستگیر و به حبس ابد محکوم شد.

او در حال پشت سر گذاشتن این حکم در زندان آلن‌وود در ایالت پنسیلوانیاست و هرگز مشمول عفو نخواهد شد.

ایرل ادوین پیتس

"ایرل ادوین پیتس" افسر ارشد اف بی آی بود که به جرم فروش اطلاعات طبقه بندی شده به روس ها در فاصله سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ میلادی به تحمل ۲۷ سال زندان متهم شد.

کلاوس فوچس

زندگی فوچس دستمایه ساخت سه فیلم جاسوسی بوده است. فوچس آلمانی‌تبار که فیزیکدانی برجسته بود شهروندی ایالات‌متحده را داشت و در مرکز تحقیقات هسته‌ای لس‌آلاموس کار می‌کرد.

فوچس یکی از دانشمندانی بود که در تولید اولین بمب اتمی نقش به سزایی ایفا کرد و در پروژه تولید اولین بمب هیدروژنی هم مشارکت فعالانه‌ای داشت.

او در دوران تحصیل در آلمان و قبل از مهاجرت به آمریکا در دوره دانشگاه با فعالان حزب کمونیست آلمان رابطه داشت. او با روی کار آمدن نازی‌ها در سال‌های میانی دهه ۳۰ سده گذشته به بریتانیا گریخت و در آنجا دکترای فیزیک خود را گرفت.


برای مدت کوتاهی با برنامه تولید بمب اتم بریتانیا مشارکت داشت و در همین دوره بود که شروع به همکاری با KGB کرد.

در سال ۱۹۴۳ به آمریکا مهاجرت کرد و بلافاصله جذب پروژه منهتن برای تولید بمب اتم شد و کارش را در لس‌آلاموس شروع کرد.

به مدت دو سال اطلاعات محرمانه در مورد بمب هیدروژنی را در اختیار روس‌ها می‌گذاشت که در سال ۱۹۴۶ با رمزگشایی از پیام‌های محرمانه KGB دستگیر شد.

او به ۱۴ سال زندان محکوم شد که با گذشت ۹ سال آزاد شد. به زادگاهش آلمان بازگشت و تا زمان مرگش در سال ۱۹۸۸ از این کشور خارج نشد.

رابرت هانسن

"رابرت هانسن" که از اواخر دهه 70 سده گذشته به خدمت سازمان اطلاعاتی آمریکا در آمده بود در سال 2001 و پس از لو‌‌رفتن نوار مکالماتش با یک جاسوس روس پس از 20 سال همکاری با KGB به دام افتاد.


سازمان ضدجاسوسی سیا پس از لو رفتن این نوار هانسن را تحت نظر قرار داد و عاقبت هنگامی که با رابط خود برای انتقال اطلاعات در پارکی در شمال ویرجینیا قرار داشت، بازداشت شد.

از نظر بسیاری از کارشناسان اطلاعاتی هانسن یکی از موفق‌ترین جاسوس‌های دوجانبه و البته از مخرب‌ترین آنها در تاریخ ایالات‌متحده بوده که ساختار داخلی سیا را برای روس‌ها برملا کرده است.

ویلیام کولتون میلای
"ویلیام کولتون میلای" پلیس آمریکایی ساکن آلاسکا که به اتهام فروش اسرار نظامی کشورش به یک مامور 'اف بی آی' متهم به جاسوسی برای روسیه، دستگیر و به ۱۶ سال زندان متهم شد.

در حال حاضر ماجرای جاسوسی و پناهندگی این جاسوسان به موضوع اول دستگاه‌های دیپلماسی جهان مبدل شده است؛ به طوری که اگر نگاهی به روابط کشورهای مختلف کنیم، می‌بینم گاهی یک جاسوس رابطه دو کشور را به حدی می رساند که صف آرایی جنگی در برابر هم شکل می‌دهند.

بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر


بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

دانشگاه‌های آمریکا تنها نماد علم و دانش نیستند، رشد فساد جنسی و اخلاقی در دانشگاه‌های این کشور باور کردنی نیست. اعمال ناشایستی همچون روابط جنسی نامشروع، استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی، مهمانی‌های غیر اخلاقی شبانه، رفتارهای خشونت آمیز و تعداد دانشجویان اخراجی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشگاه‌های آمریکا تنها نماد علم و دانش نیستند، رشد فساد جنسی و اخلاقی در دانشگاه‌های این کشور باور کردنی نیست. اعمال ناشایستی همچون روابط جنسی نامشروع، استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی، مهمانی‌های غیر اخلاقی شبانه، رفتارهای خشونت‌آمیز و تعداد دانشجویان اخراجی در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در دانشگاه‌های آمریکا داشته است.

تا صحبت از دانشگاه‌های آمریکا می‌شود تصویری از تکنولوژی‌ها و اختراعات پیچیده در ذهن آدمی شکل می‌گیرد، فارغ از اینکه سهم آمریکا در دانش بشری به آن اندازه هم که تصور می‌شود نبوده و نیست.

1439659 857  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

در سراسر دنیا دانشگاه‌ها نقش بسزایی در پرورش و شکل‌گیری شخصیت دانشجویان دارند. طبیعی است شخصیت دانشجو متاثر از فضای دانشگاه و جو حاکم بر آن خواهد بود.

اگر فضای دانشگاه غیر اخلاقی باشد و دانشگاه مروج بی‌بند و باری‌های جنسی و رفتارهای غیر اخلاقی باشد، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان یک چنین دانشگاهی با این قبیل رفتارها خو می‌گیرند و در تبیین و ترویج این رفتارها و اقدامات نقش آفرینی خواهند کرد.

موسسه “Princeton Review”در رتبه‌بندی که اخیرا اعلام کرد، دانشگاه “آیوا” را با حدود ۱۲۶هزار دانشجو، از لحاظ برگزاری “پارتی‌های دانشجویی” به عنوان “فاسدترین دانشگاه آمریکا” معرفی کرده است.

این رتبه بندی بر اساس تعداد بار فروشی‌های محوطه دانشگاه و تعداد “پارتی‌های غیر اخلاقی” که بر گزار می‌شود صورت می‌گیرد.

1436025 846  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

در این گزارش آمده است حدود ۷۵ درصد از دانشجویانی که در این پارتی‌ها شرکت می‌کنند بیش از حد معمول “مشروبات الکلی” مصرف می‌کنند.

رییس این دانشگاه در رابطه با مصرف بیش از اندازه الکل توسط دانشجویان در این دانشگاه اذعان کرد: “تلاش می کنیم فرهنگ حاکم بر این دانشگاه را اصلاح کنیم و از دانشجویان خواسته‌ایم در مصرف مشروبات الکلی زیاده روی نکنند”.

در تحقیق موسسه Princeton Review بیش از ۱۲۶ هزار دانشجو مورد مطالعه قرار گرفت و بطور متوسط در هر دانشگاه از ۳۳۳ نفر درباره رفتار دانشگاه در زمینه‌های مختلف از جمله برگزاری پارتی‌ها دانشجویی سوال شد.

1417558 543  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

۲۸ درصد از دانشجویان در آمریکا مورد “تجاوز جنسی” قرار می‌گیرند

علی رغم اینکه دانشگاه‌ها از ارئه آمار مربوط به تجاوز جنسی و “رسوایی‌های اخلاقی” خودداری می‌کنند ولی یافته‌ها حاکی از آن است که حدود ۲۸ درصد از دانشجویان دختر در آمریکا مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند. “تجاوز به عنف” در دانشگاه‌های آمریکا و عدم ارائه گزارش صحیح در این خصوص به مسئله جدی در این کشور تبدیل شده است.

بر اساس گزارش “وزارت دادگستری آمریکا”، از هر ۴ دختر دانشجو ۱ نفر مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند ولی کمتر از ۵ درصد از این تجاوزها به منظور برخورد به مراکز قضایی گزارش می‌شود.

1436071 105  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

بر اساس گزارش روزنامه “USA Today” از سال ۲۰۰۲ به بعد حدود ۶۱ درصد از قربانیان تجاوز جنسی کمتر از ۱۸ سال سن داشته‌اند و ۲۹ درصد هم از این افراد زیر ۱۱ سال بوده‌اند. این آمارها نشان می‌دهد که عده زیادی از نوجوانان در آمریکا قبل از رسیدن به سن ۱۸ سالگی مورد تجاوز جنسی قرار می‌گیرند و در واقع فعالیت‌های افراد منحرف به لحاظ جنسی در آمریکا بسیار زیاد است.

1417557 542  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

“بارداری‌های ناخواسته” در بین دانشجویان آمریکایی

آمار بالای “حاملگی‌های ناخواسته” در آمریکا هزینه‌های زیادی به جامعه این کشور تحمیل می‌کند. دولت آمریکا سالانه بیش از ۱۲ میلیارد دلار برای مقابله با حاملگی‌های ناخواسته و تبعات آن هزینه می‌کند. دلیل بسیاری از این حاملگی‌ها آموزه‌های فرهنگ منحط حاکم و آزادی جنسی مطلق است. اکثر “دانشجویان دختر” در دانشگاه‌های آمریکا در طول دوران تحصیل با چندین نفر روابط جنسی برقرار می‌کنند و به همین خاطر حدود ۱۲ درصد از این دانشجویان حاملگی‌های ناخواسته را تجربه می‌کنند.

1411987 278  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

دانشجویان دختر آمریکایی به دلیل داشتن “روابط جنسی آزاد” دائما از “باردار شدن” نگران هستند و در صورتی که “تست حاملگی” در آن‌ها مثبت باشد تنها راه برای فرار از این لکه ننگی که دامان آن‌ها را فرا گرفته است، “سقط جنین” است.

سقط جنین در آمریکا امری عادی بحساب می‌آید

1411986 480  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

در آمریکا سالانه یک میلیون و صد هزار مورد “سقط جنین”اتفاق می‌افتد و بیش از ۵۱ درصد از این سقط جنین در زنان زیر ۲۵ سال رخ می‌دهد. با توجه به بازه سنی زنانی که سقط جنین را تجربه می‌کنند دانشجویان در صد قابل توجهی از این تعداد را به خود اختصاص می‌دهند.

در تصویر زیر “رگیس ارانیو”Rgis Eannarino”"یک فعال حقوق بشری را مشاهده می‌کنید که در مقابل مرکز “سقط جنین ویرجینیا” پلاکاردی را بدست گرفته است که در آن نوشته شده است “برای پایان سقط جنین دعا کنید”. این درحالی است که بسیاری از دانشجویان از سقط جنین برای فراهم شدن زمینه “روابط جنسی آزاد” حمایت می‌کنند. در این میان هم برخی نیز به بهانه حمایت از “اختیار” زن نسبت به پذیرش مادری، از سقط جنین حمایت می‌کنند. بارها در آمریکا تلاش شده تا قوانینی برای مبارزه با سقط جنین به تصویب برسد ولی طرفداران “بی‌بند و باری جنسی” مانع از تصویب قوانینی از این دست شده‌اند.

1412008 809  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در بین دانشجویان

مصرف بیش از حد مشروبات الکلی در دانشگاه‌های آمریکا به یکی از دغدغه‌های اصلی در این کشور تبدیل شده است. یکی از علل اصلی جرائمی که در محیط دانشگاهی رخ می‌دهد مصرف مشروبات الکلی است.

1412001 113  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

والدین دانشجویان در آمریکا وقتی با اخبار و آمار و ارقام مصرف مشروبات الکلی در دانشگاه‌های آمریکا مواجه می‌شوند، تبعات این فاجعه اسف‌بار آن هم در محیط علمی را با نگرانی دنبال می‌کنند. “دانشگاه ایندیانا” در اقدامی پیشگیرانه از والدین دانشجویان فعلی و دانش آموزانی که در سال‌های آتی وارد دانشگاه خواهند شد درخواست کرده است که به فرزندان خود درباره تبعات مصرف بیش از حد مشروبات الکلی هشدارها و اخطارهای لازم را بدهند.

مصرف بیش از حد الکل توسط دانشجویان باعث افزایش میزان رفتارهای جنون آمیز، افزایش هزینه‌های تحصیلات و افت آموزشی می‌شود. بر اساس تحقیقات انجام شده ۴۵ درصد از دانشجویان از مصرف‌کنندگان قهار الکلی به حساب می‌آیند یعنی بطور متوسط در ماه پنج بار الکل آن هم به مقدار زیاد مصرف می‌کنند.

1417727 776  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

مطابق گزارش “مجله سلامت” از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۱ حوادثی که در نتیجه خشونت‌های ناشی از مصرف الکلی و بدمستی منجر به مرگ می‌شود ۹ درصد افزایش یافته است.

۸۷ در صد از دانشجویان در این تحقیق گفته‌اند “تهیه مشروبات الکلی” بسیار آسان است. بسیاری از دانشجویان مشروبات الکلی را از بارفروشی محوطه دانشگاه و یا از پارتی‌هایی که برگزار می‌شود تهیه می‌کنند. نزدیک به ۵۰ درصد از خشونت‌های جنسی که در محیط دانشگاه رخ می‌دهد بعد از مصرف مشروبات الکلی اتفاق می‌افتد. ۱۴ درصد از دانشجویان بعد از مصرف مشروبات الکلی مرتکب “آمیزش جنسی نامشروع” می‌شوند.

1411991 623  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

از عوارض دیگر مصرف مشروبات الکلی در محیط‌های دانشگاهی آمریکا این است که بعد از مصرف مشروبات الکلی دانشجویان به اموال عمومی دانشگاه آسیب می‌زنند، درگیری‌های بین فردی در بین دانشجویان زیاد می‌شود و مزاحمت‌ها برای دیگر دانشجویان و سلب آرامش از آن‌ها مشاهده می‌شود. افرادی که در حوالی دانشگاه زندگی می‌کنند از سر و صدا، سبعیت و مستی دانشجویان دائم گلایه می‌کنند.

گزارش‌های پلیس حاکی از آن است که آخر هفته‌ها (روزهای شنبه و یک‌شنبه) در اکثر دانشگاه‌ها غوغائی برپاست. بی بندباری‌های بیش از اندازه در پارتی‌های شبانه، سر و صدای موزیک و دانشجویان مست که با انجام اعمال شنیع و خشونت‌های رفتاری همه ساکنین محل را عاصی کرده‌اند از بر نامه‌های دانشگاه‌ها است.

1436024 815  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

خشونت‌های جنسی نیز در نتیجه مصرف مشروبات الکلی در دانشگاه‌های آمریکا بسیار مشهود است و مصرف الکل انگیزه‌های جنسی، رفتار خشونت آمیز در فرد مصرف کننده را تقویت می‌کند و همچنین باعث می‌شود فرد قربانی به دلیل مستی و اختلال ذهنی هیچ گونه کنترلی بر رفتار خود و فرد متقابل نداشته باشد.

“وسایل پیشگیری از بارداری رایگان” در دانشگاه‌های آمریکا

از آنجایی که بی‌بند و باری‌های جنسی فضای دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است. لاجرم برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و بخصوص ایدز برنامه‌های مختلفی در دانشگاه‌های آمریکا به اجرا گذاشته می‌شود. یکی از این برنامه‌ها “دسترسی آسان” به وسایل پیشگیری از بارداری رایگان است.

هر ساله اعضای یک کمپین با نام “Great American Condom Campaign” یک میلیون عدد وسیله پیشگیری از بارداری رایگان از نوع تروجا را در محیط‌های دانشگاهی رایگان توزیع می‌کنند. اعضای این گروه ضمن توزیع این وسایل به دانشجویان توصیه می‌کنند که تنها یک بار “آمیزش جنسی” بدون محافظت‌های پیشگیرانه برای انتقال بیماری‌های مقاربتی و ایدز و یا بارداری دختران دانشجو کافی است. گفتنی است عواقب بی بند و باری‌های جنسی برای دختران دانشجو بیش از پسران است چرا که آن ها علاوه بر بیماری‌های مقاربتی؛ سقط جنین و بارداری‌های ناخواسته را نیز تجربه می‌کنند.

با این همه کنترل “بیماری‌های مقاربتی” در دانشگاه‌های آمریکا بدلیل “تعدد و تنوع روابط جنسی نامشروع” دانشجویان بسیار سخت است.

بطور متوسط هر دانشجو دختر و یا پسر آمریکایی بطور همزمان با سه نفر رابطه جنسی دارد.

بر اساس مطالعات صورت گرفته بیماری “ایدز” یکی از اصلی‌ترین دلیال مرگ در میان افراد زیر ۲۵ سال در آمریکا است. از هر چهار نفر که به بیماری ایدز دچار می‌شود یک نفر زیر ۲۲ سال است.

اکنون نوعی تقابل و تضاد بین نهادهایی که در راستای سلامت جنسی چه در محیط دانشگاه و یا بیرون از دانشگاه فعالیت می‌کنند با مسوولین دانشگاه بوجود آمده است. از یک طرف عده‌ای با آموزش مسائل جنسی معتقدند با سقط جنین، بارداری‌های ناخواسته و بیماری‌های مقاربتی مقابله می‌کنند و از طرف دیگر برخی از مسوولین دانشگاهی نیز بر این باورند که توزیع رایگان و آشکارای وسایل پیشگیری از بارداری در محیط‌های دانشگاهی به نوعی دامن زدن هر چه بیشتر به فضای غیر اخلاقی دانشگاه‌ها است و به ترویج بی‌بند و باری‌های جنسی کمک می‌کند.

نمونه‌ای از پارتی‌های غیر اخلاقی دانشجویی

به گزارش دیلی‌میل؛ یکی از پارتی‌هایی که با حضور ۶۰ هزار دانشجو در سواحل تگزاس برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین “پارتی دانشجویی در جهان” لقب گرفته است. دانشجویان در این پارتی با تبلیغات آژانس‌های گردشگری از سراسر “ایالت تگزاس” بدور از چشم والدین در ساحل به میگساری و عیاشی می‌پردازند.

1417859 976  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

برخی از دختران و پسران دانشجو در این پارتی‌ها سر از بیمارستان در می‌آورند

برای رسیدگی به مسمومیت‌های الکلی و سوء اثر قرص‌های روانگردان و مواد مخدر یک بیمارستان سیار ۳۲ تختی هم در محل برگزاری این پارتی با حداکثر ظرفیت خدمات پزشکی ارائه می‌دهد.

1417862 790  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

فقط در عرض یک روز بیش از ۶۰ نفر از جمله ۱۵ نفر که قرص اکستازی مصرف کرده بودند در این بیمارستان تحت مراقبت بودند.

1417861 927  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

جرائم مختلف نتیجه مستقیم پارتی‌های ساحلی

بر اساس گزارش نهادهای امنیتی تگزاس در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مورد رانندگی در حالت مستی، ۹۴۰۰ مورد تخلف از سرعت مجاز ثبت شد و بیش از ۴۰۲ نفر به علت ارتکاب جرائم مختلف در این پارتی توسط پلیس دستگیر شدند.

1417423 366  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

آنچه که در این میان والدین دانشجویان را بیش از هرچیز نگران‌تر می‌کند استقبال مقامات دولتی از این پارتی‌ها است که با توجیه صنعت توریسم هر چه بیشتر بر رواج این قبیل بی بند و باری‌ها دامن می‌زنند.

اعتیاد به به مواد مخدر و الکل در بین دانشجویان آمریکایی در مقایسه با همسالان عادی ۲۲ درصد ببیشتر است

روزنامه “یو.اس.ای.تودی” در گزارشی می‌نویسد “تقریبا نصف دانشجویان در آمریکا و نزدیک به ۵٫۴ میلیون نفر از دانشجویان تمام وقت بیش از حد مجاز از مشروبات و مواد مخدر استفاده می‌کنند. بر اساس تحقیقاتی که توسط “مرکز ملی مبارزه با اعتیاد و مصرف مواد مخدر” در دانشگاه کلمبیا صورت گرفت، از سال ۱۹۹۳ به بعد مصرف “مواد مخدر”، بخصوص “ماری‌جوانا” در بین دانشجویان به شدت افزایش یافته است. در این مطالعه معلوم شد “اعتیاد به مواد مخدر و الکل” در بین دانشجویان در مقایسه با همسالان عادی ۲۲ درصد ببیشتر است. در این میان میزان اعتیاد به دانشجویان سفید پوست نسبت به سایر ن‍‍ژادها بیشتر است.

1411988 810  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

بر اساس یافته‌های این تحقیق شمار دانشجویانی که در ۲۰ روز یک بار ماری جوانا مصرف می‌کنند از ۱٫۹ درصد در سال ۱۹۹۳ به ۵ درصد درسال ۲۰۱۱ رسیده است. علاوه بر این درصد دانشجویانی که از مواد مخدر دیگر مانند “کوکائین” و “هروئین” استفاده می‌کنند از ۵٫۴ درصد در سال ۱۹۹۳ به ۹ درصد در سال ۲۰۱۱ افزایش یافته است.

“دونالد هاروارد” ریس دانشکده “Bate”در دانشگاه “Maine”معتقد است “مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر در دانشگاه نشان‌گر آن است که دانشجو با محیط آکادمیک و فعالیت‌های علمی بیگانه است. من فکر می‌کنم همه روسای دانشگاه از این مسئله آگاهند و این معضل اپیدمی است که اکثر دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است”.

علت بی بند و باری‌های اخلاقی در دانشگاهای آمریکا

رسوایی‌های اخلاقی و تعرض جنسی در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف آمریکا یکی از چالش‌های اصلی مردم این کشور است.

حال باید گفت سهم و نقش دانشجویان در این همه بی‌بند و باری تا چه اندازه است؟

دانشگاهی که در محیط آن بار فروشی وجود دارد، مصرف مشروبات الکلی و بدنبال آن وقوع خشونت‌های جنسی در محیط این دانشگاه امری دور از انتظار نخواهد بود.

فضای نشاط و روحیه در دانشگاه‌های آمریکا با تعداد پار‌تی‌هایی که برگزار می‌شود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ولی سوال اینجاست ماحصل پارتی‌های مختلط شبانه به غیر از بارداری‌های ناخواسته و تعرض جنسی چه چیز دیگری می‌تواند باشد؟

1435849 159  بی‌بند و باری لجام‌گسیخته چه پیامدهایی برای دانشگاه‌های آمریکا داشته است؟ + تصاویر

همیشه یک اصل علی-معلولی در پس وقوع هر پدیده‌ای وجود دارد و برای انجام هر عملی محرکی لازم است. این محرک می‌تواند فرد را به سمت انجام رفتاری اخلاقی و غیر اخلاقی سوق دهد. بنظر می‌رسد بسیاری از رفتارهای غیر اخلاقی که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا از خود بروز می‌دهند در نتیجه “دام‌های روانی” است که قبل از ورود دانشجویان گسترده شده است و بسیاری از دانشجویان ناخواسته در دام این تله‌ها می‌افتدند و بعد از ارتکاب به اعمال غیر اخلاقی از نتایج و تبعات فاجعه بار آن آگاه می‌شوند.

پس از گرفتاری در این دام‌ها تشخیص خوب و بد سخت خواهد بود چرا که فرد به لحاظ روانی در حالت مطلوبی قرار ندارد و به همین دلیل به راحتی تن به کارهای غیر اخلاقی خواهد داد.

به جرات می‌توان گفت رفتاری که از دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا سر می‌زند متاثر از فضایی است که زمینه وقوع آن از قبل توسط دانشگاه و بطور کلی جامعه آمریکا فراهم شده است.

منبع : بولتن نیوز

آلبانی وهابی:منکر خروج مهدی علیه السلام،مانند منکر اولوهیت خداوند است

آلبانی وهابی:منکر خروج مهدی علیه السلام،مانند منکر اولوهیت خداوند است


 

آقای آلبانی-که وهابیون از او به بخاری دوران یاد می کنند-در کتاب سلسله الاحادیث الصحیحه درباره کسی که عقیده به خروج مهدی علیه السلام را نداشته و منکر شود، می گوید:
و ما مثل هؤلاء إلا کمثل من ینکر عقیدة نزول عیسى علیه السلام فی آخر الزمان التی تواتر ذکرها فی الأحادیث الصحیحة ،... ، و أکاد أقطع أن کل من أنکر عقیدة المهدی ینکرها أیضا ، و بعضهم یظهر ذلک من فلتات لسانه ، و إن کان لا یبین . و ما مثل هؤلاء المنکرین جمیعا عندی إلا کما لو أنکر رجل ألوهیة الله عز وجل بدعوى أنه ادعاها بعض الفراعنة ! " فهل من مدکر"
مثل این ها همانند کسانی است که عقیده نزول عیسی علیه السلام در آخر الزمان را - که احادیث صحیح در مورد آن به تواتر رسیده است - منکر می شوند .... و مطمئناً و قطعا می گویم که هر کس عقیده مهدی (علیه السلام) را منکر شود ، آن را نیز منکر می گردد و برخی از آنها نیز این عقیده را بر ناخواسته (بر اثر لغزش) بیان کرده اند و مَثَل تمامی این گروه منکر -خروج مهدی علیه السلام-در نزد من همانند کسی است که اولوهیت خداوند متعال را انکار نماید همانند ادعای برخی از فراعنه. پس آیا پند گیرنده ای هست؟
سلسله الاحادیث الصحیحه آلبانی ج4 ص 43 مکتبه المعارف

جالب است،با اینکه آلبانی وهابی،چنین می گوید،اما شبکه های وهابی گاها منکر مهدویت می شوند
مثلا آقای خدمتی،کارشناس شبکه کلمه می گوید:احادیث خروج مهدی علیه السلام،به درجه ی صحت نمی رسد!
آقای خدمتی،شما که متخصص آمپول معده هستید و احادیث متواتر ضعیف دارید، بهتر می فهمید یا آلبانی؟
-آقای هاشمی هم همین طور.بارها از ایشان شنیده اییم که در شبکه وهابی کلمه می گوید:آن مهدی که در آخر الزمان می آید یعنی هدایت شده،و کسی که هدایت می کند،و هرکسی می تواند باشد،مثلا همین شبکه کلمه!! می تواند همان مهدی باشد!
نکته دیگر اینکه:آلبانی می گوید:انکار مهدویت،انکار خداست.خب شمایی که می گویید:خدا در قرآن همه چیز را گفته،به ما نشان دهید یک آیه که گفته باشد:منکر خروج مهدی،کافر است! اگر هست،نشان دهید،و اگر نیست،چرا آلبانی امام شما،منکر مهدی ع را منکر خدا می داند؟مگر قرار نیست که همه چیز در قرآن آمده باشد؟بسم الله نشان دهید.
سوالی هم از وهابیون داشتیم:چگونه هست که شما اعتقاد به مهدویت را به خاطر اینکه از طریق سنت یا همان احادیث متواتر،به دست شما رسیده قبول کرده ایید و منکر آن را،منکر خدا می دانید،با اینکه یک آیه هم از قرآن ندارید که گفته باشد،مهدی ع در آخرالزمان،خروج می کند،،اما وقتی شیعه احادیث مواتر امامت علی علیه السلام بعد از پیامبرص را نشان می دهد،سریع از آنها آیه قرآن می خواهید که گفته باشد،علی ع امام بعد از پیامبرص است؟
والحمد لله رب العالمین