پیشگفتار | 19 |
انقلاب اسلامی و توجه به تشیع در جهان | 19 |
ترس سرویس های جاسوسی از گسترش تشیع | 19 |
چهل هزار سایت اینترنتی در خدمت وهّابیّت | 20 |
کوشش پاپ برای مخدوش کردن چهره اسلام | 21 |
کتابچه ای به نام «سؤالاتی که ...» | 21 |
اگر آنان طالب حقّند چرا با علما روبرو نمی شوند؟ | 22 |
آشنایی با مکتب وهابیت | 23 |
انتقاد علمای اسلام از وهابیت | 24 |
وجود آشفتگی های فراوان در این کتابچه | 25 |
کالبد شکافی این کتابچه | 27 |
نقاط ضعف دهگانه کتابچه | 28 |
کتابچه مورد نظر ترجمه «أسئلة قادت...» | 30 |
فرافکنی در اتهام تشیع به سه چیز | 32 |
ارتداد صحابه در صحیح بخاری و مسلم | 33 |
سبّ صحابه به وسیله معاویه رواج یافت | 34 |
بی حرمتی به عایشه در احادیث صحیحین | 36 |
پرسش 1 ـ ازدواج امّ کلثوم با عمر و تحلیل آن | 39 |
پرسش 2 ـ آیا علی با ابوبکر و عمر بیعت کرد؟ | 42 |
پرسش 3 ـ نام خلفا بر روی فرزندان علی (علیه السلام) | 46 |
پرسش 4 ـ اگر علی (علیه السلام) خلیفه پیامبر بود، چرا وقتی خواستند با او بیعت کنند، گفت: مرا رها کنید و دیگری را بجویید؟ | 48 |
پرسش 5 ـ اگر فاطمه (علیها السلام) به وسیله خلفا مورد ستم قرار گرفته، چرا شوهر دلیر او، از وی دفاع نکرد؟ | 53 |
پرسش 6 ـ ازدواج فرزندان امامان با فرزندان صحابه | 56 |
پرسش 7 ـ اگر امامان از غیب آگاه بودند، چرا با زهر جفا شهید شدند؟ | 58 |
پرسش 8 ـ چرا حسن بن علی(علیهما السلام) با معاویه صلح کرد و حسین بن علی(علیهما السلام) با یزید جنگید؟ | 61 |
پرسش 9 ـ مقصود از مصحف فاطمه (علیها السلام) چیست؟ | 65 |
پرسش 10 ـ در سند برخی از احادیث شیعه، افرادی به نام عمر وجود دارد؟ | 69 |
پرسش 11 ـ اگر در مصیبت باید صبرکرد، سوگواری برای حسین بن علی(علیهما السلام)چرا؟ | 69 |
پرسش 12 ـ قمه زنی و خونین کردن سر، چه حکمی دارد؟ | 73 |
پرسش 13 ـ چرا کسانی که با علی (علیه السلام) در غدیر خم بیعت کردند، در مقابل غصب خلافت، اعتراض نکردند؟ | 74 |
پرسش 14 ـ چرا هنگامی که پیامبر (صلی الله علیه وآله) خواست نامه ای بنویسد و عمر جلوگیری کرد، علی (علیه السلام) پیامبر (صلی الله علیه وآله) را کمک نکرد؟ | 76 |
پرسش 15 ـ آیا کتاب «کافی» شرح و تفسیر قرآن است؟ | 79 |
پرسش 16 ـ اگر انسان بنده خداست، نامگذاری فرزندان به نام عبدالحسین چرا؟ | 81 |
پرسش 17 ـ اگر علی خلیفه منصوص از جانب خدا بود، چرا با شیخین بیعت کرد؟ | 84 |
پرسش 18 ـ چرا علی وقتی به خلافت رسید، ازدواج موقت را رواج نداد و... | 86 |
پرسش 19 ـ در زمان خلافت خلفا، فتوحات بیش از آن بود که در زمان علی انجام گرفت؟ | 93 |
پرسش 20 ـ اگر معاویه انسان بدی بود، چرا حسن بن علی با او صلح کرد؟ | 95 |
پرسش 21 ـ آیا پیامبر بر تربت کربلا سجده کرده بود؟ | 98 |
پرسش 22 ـ آیا صحابه پیامبر پس از رحلت او راه ارتداد پیش گرفتند؟ | 101 |
پرسش 23 ـ چرا امامت در نسل حسین بن علی(علیهما السلام) ادامه یافت؟ | 103 |
پرسش 24 ـ چرا در دوران بیماری پیامبر (صلی الله علیه وآله) علی (علیه السلام) پیشنماز مردم نشد؟ | 104 |
پرسش 25 ـ با وجود دولت نیرومند ایران، چرا مهدی ظهور نمی کند؟ | 106 |
پرسش 26 ـ به هنگام مهاجرت، پیامبر، ابوبکر را همراه خود به مدینه برد ولی علی (علیه السلام) را در معرض خطر قرار داد؟ | 108 |
پرسش 27 ـ تقیه یا از ترس کشته شدن ا ست یا از ترس شکنجه شدن و امامان از این دو نمی ترسند، پس چرا تقیه می کنند؟ | 110 |
پرسش 28 ـ اگر نصب امام معصوم برای رفع ظلم و شر است، پس چرا با نصب علی و فرزندان او، ظلم برچیده نشد؟ | 112 |
پرسش 29 ـ در فقه شیعه زنان از زمین ارث نمی برند، چرا فاطمه فدک را مطالبه کرد؟ | 114 |
پرسش 30 ـ چرا ابوبکر با مرتدان جنگید ولی علی (علیه السلام) از ترس ارتداد مردم قرآنی را که پیامبر بر او املا کرده بود، بیرون نیاورد؟ | 115 |
پرسش 31 ـ اگر خلافت از آنِ علی بود، چرا به غصب آن اعتراض نکرد؟ | 117 |
پرسش 32 ـ حدیث کسا، دلیل عصمت چهار نفر است، دلیل عصمت دیگر امامان چیست؟ | 118 |
پرسش 33 ـ امام صادق (علیه السلام) می گوید: من از دو طریق نواده ابوبکر هستم. | 119 |
پرسش 34 ـ عمر مسجدالاقصی را آزاد کرد، شیعیان چه کرده اند؟ | 121 |
پرسش 35 ـ عمر بن خطاب به هنگام رفتن به بیت المقدس، علی (علیه السلام) را جانشین خود کرد. | 125 |
پرسش 36 ـ اگر حضرت مهدی(عج) طبق حکم داود قضاوت خواهد کرد، پس ناسخ شریعت اسلام خواهد بود. | 126 |
پرسش 37 ـ چرا مهدی(عج) به هنگام ظهور، با یهودیان و مسیحیان، صلح می کند و با قریش می جنگد؟ | 128 |
پرسش 38 ـ آیا صحیح است که ائمه از پهلوی مادران متولد می شوند؟ | 130 |
پرسش 39 ـ امام صادق (علیه السلام) می گوید:نام مهدی را نبرید، ولی امام عسکری به مادر مهدی می گوید: که فرزندی به نام «م ـ ح ـ م ـ د» پیدا می کنی. | 131 |
پرسش 40 ـ اگر سیاه پوشیدن مکروه است چرا در ایام عزا سیاه می پوشید؟ | 132 |
پرسش 41 ـ شیعه به گروههای امامیه، اسماعیلیه و زیدیه تقسیم می شود، کدام یک را باید انتخاب نمود؟ | 134 |
پرسش 42 ـ آیا برای پیامبر (صلی الله علیه وآله) غیر از قرآن، کتابهایی نازل شده که فقط علی (علیه السلام) از آنها آگاه بوده است؟ | 135 |
پرسش 43 ـ چرا وقتی فرزند پیامبر (صلی الله علیه وآله) به نام ابراهیم فوت کرد، آن حضرت به سر و صورت نزد؟ | 140 |
پرسش 44 ـ می گویند بسیاری از علمای شیعه به ویژه در ایران، زبان عربی نمی دانند، آیا این واقعیت دارد؟ | 141 |
پرسش 45 ـ شیعه معتقد است اغلب صحابه به جز اندکی منافق و کافر بودند، پس چرا به دین پدرانشان برنگشت؟ | 142 |
پرسش 46 ـ در میان روایات شیعه تناقض و تعارض وجود دارد، چرا؟ | 143 |
پرسش 47 ـ اگر علی (علیه السلام) برتر از فرزندش حسین (علیه السلام) است، چرا در روز شهادت او گریه نمی کنند؟ | 147 |
پرسش 48 ـ اگر ولایت علی (علیه السلام) ،یکی از ارکان ایمان است، چرا در قرآن نیامده است؟ | 149 |
پرسش 49 ـ اگر اصحاب پیامبر (صلی الله علیه وآله) دشمن یکدیگر بودند، چگونه مناطقی را فتح کردند؟ | 151 |
پرسش 50 ـ چرا بسیاری از شیعیان نماز جمعه نمی خوانند؟ | 152 |
پرسش 51 ـ آیا شیعیان معتقدند آیاتی از قرآن حذف شده است؟ | 153 |
پرسش 52 ـ آیا خداوند نور خودش را با نشر اسلام کامل گردانید یا با دادن ولایت و خلافت به اهل بیت؟ | 158 |
پرسش 53 ـ از خاندان رسالت، دو نفر زمام خلافت را به دست گرفتند، پس خلافت ده نفر دیگر کجاست؟ | 159 |
پرسش 54 ـ آیا امام باقر (علیه السلام) به دوستی شیخین سفارش کرده است؟ | 160 |
پرسش 55 ـ یکی از فرزندان علی به نام ابی بکر در کربلا کشته شد، چرا این را نمی گویید؟ | 163 |
پرسش 56 ـ اگر ملاک رستگاری، اطاعت از امامان معصوم است، پس چرا اطاعت آنان، در آیات اطاعت وارد نشده است؟ | 164 |
پرسش 57 ـ کسانی که یک بار حضور پیامبر (صلی الله علیه وآله) رسیده درباره ولایت علی (علیه السلام) چیزی نشنیده اند، تکلیف آنها چیست؟ | 167 |
پرسش 58 ـ علی (علیه السلام) در نامه خود به معاویه با بیعت کردن مردم، با ابوبکر و عمر، بر بیعت خود، احتجاج می کند. | 168 |
پرسش 59 ـ شیخین و همچنین عثمان در بیعة الرضوان با پیامبر (صلی الله علیه وآله) بیعت کردند. | 172 |
پرسش 60 ـ آیا شیعیان، ناسزا گفتن به صحابه، به ویژه خلفای سه گانه را عبادت می دانند؟ | 175 |
پرسش 61 ـ اگر امام حسین (علیه السلام) غیب می دانست، چرا آب زیادی ذخیره نکرد؟ | 178 |
پرسش 62 ـ دین خدا در زمان پیامبر کامل شد، و تشیع پس از درگذشت پیامبر پدید آمد. | 180 |
پرسش 63 ـ خداوند بر پاکدامنی عایشه گواهی می دهد، ولی شیعه درباره او به گونه ای دیگر فکر می کنند. | 182 |
پرسش 64 ـ اگر امامان از قدرت غیبی برخوردارند، چرا در زمان حیاتشان از آن استفاده نکردند؟ | 185 |
پرسش 65 ـ فضائل علی به وسیله صحابه نقل شده است، چگونه بر آنها اعتماد می کنید؟ | 187 |
پرسش 66 ـ خلفا با مرتدّان جنگیدند، این نشانه علاقه آنان به دین بود. | 189 |
پرسش 67 ـ قادیانیها منکر خاتمیت هستند، با شیعه چه تفاوتی دارند؟ | 191 |
پرسش 68 ـ پیامبر در حجره عایشه به خاک سپرده شد، آیا این نشانه علاقه پیامبر (صلی الله علیه وآله) به او نبود؟ | 192 |
پرسش 69 ـ ابوبکر و عمر به خاطر جایگاهی که نزد خدا داشتند در کنار پیامبر مدفون شدند، آیا چنین نیست؟ | 193 |
پرسش 70 ـ آیا آیاتی که بر ولایت علی (علیه السلام) دلالت دارد به وسیله اصحاب پنهان شده است؟ | 194 |
پرسش 71 ـ خلافت ابوبکر بر حق بود، چون اصحاب پذیرفتند و علی (علیه السلام) مخالفت نکرد، آیا چنین نیست؟ | 196 |
پرسش 72 ـ آیا تا فردی سُنّی نشود نمی تواند ایمان و عدالت علی (علیه السلام) را ثابت کند؟ | 198 |
پرسش 73 ـ آیا حسنین(علیهما السلام) نیز بر دیگران برتری دارند؟ | 200 |
پرسش 74 ـ | 202 |
پرسش 75 ـ آیا عضویت علی در شورای شش نفره، نشانه علاقه خلیفه به علی نبود؟ | 205 |
پرسش 76 ـ آیا بیعت انصار با ابوبکر امری طبیعی بود؟ | 206 |
پرسش 77 ـ خلفا فرزندان خود را پس از خود خلیفه نساختند، چرا علی بن ابی طالب (علیه السلام) خلافت را به فرزندان خود داد؟ | 212 |
پرسش 78 ـ نواده عثمان بن عفان با نواده حسین بن علی(علیهما السلام)ازدواج کرد، آیا این نشانه حقانیت خلافت عثمان نیست؟ | 214 |
پرسش 79 ـ آیا عصمت با تقیه منافات ندارد؟ | 216 |
پرسش 80 ـ آیا میان طعته زدن بر اهل بیت و طعنه بر قرآن فرقی نیست؟ | 217 |
پرسش 81 ـ اگر همه اصحاب پیامبر (صلی الله علیه وآله) مرتد شده اند، پس بقیه اهل بیت کجا هستند؟ | 218 |
پرسش 82 ـ آیا نام پدر امام زمان(عج) با نام پدر پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله) یکی نیست؟ | 219 |
پرسش 83 ـ روایات درباره نام مادر و زمان تولد و دیگر خصوصیات حضرت مختلف است، کدام صحیح است؟ | 221 |
پرسش 84 ـ امیرمؤمنان می فرماید: اگر شما را با اره تکه تکه کردند، دست برندارید، چرا در این مورد نفرموده تقیه کنید؟ | 223 |
پرسش 85 ـ عامل مصاحبت ابوبکر با پیامبر (صلی الله علیه وآله) در سفر به مدینه چه بود؟ | 225 |
پرسش 86 ـ ستایش قرآن از صحابه چگونه با ارتداد آنان پس از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه وآله) سازگار است؟ | 227 |
پرسش 87 ـ اگر اصحاب پیامبر (صلی الله علیه وآله) مرتد شده اند، پس چه کسانی با مسیلمه و امثال او نبرد کردند؟ | 229 |
پرسش 88 ـ آیا یاران پیامبر هر امتی، بهترین افراد آن امت نیستند؟ | 230 |
پرسش 89 ـ چرا پیامبر (صلی الله علیه وآله) تقییه نکرد ولی امامان شیعه تقیه کردند؟ | 233 |
پرسش 90 ـ آیا شیعه یاران محمد (صلی الله علیه وآله) و همسران او را کافر می داند؟ | 234 |
پرسش 91 ـ آیا با شناخت معصوم در میان اجماع کنندگان، اجماع بی معنی خواهد بود؟ | 235 |
پرسش 92 ـ آیا شیعیان پیروان زید بن علی را کافر می دانند؟ | 236 |
پرسش 93 ـ شیعیان با حدیث منزلت بر خلافت علی (علیه السلام) استدلال می کنند در حالی که هارون پیش از موسی از دنیا رفت، آیا استدلال صحیح است؟ | 237 |
پرسش 94 ـ آیا شیعیان مجازند هر گناهی را مرتکب شوند؟ | 240 |
پرسش 95 ـ اگر امامان آگاه از غیبند، پس بدا چه معنی دارد؟ | 242 |
پرسش 96 ـ آیا شیعه در طول تاریخ با دشمنان اسلام همکاری کرده است؟ | 246 |
پرسش 97 ـ آیا شیعیان به حضرت حسن بن علی (علیه السلام) اهانت می کنند؟ | 250 |
پرسش 98 ـ آیا شیعیه فرق مختلف است، از آن جمله بابی و بهایی؟ | 251 |
پرسش 99 ـ علی (علیه السلام) و فرزندان علی (علیه السلام) از قتل عثمان جلوگیری کردند، آیا این نشانه حقانیت خلافت عثمان نیست؟ | 252 |
پرسش 100 ـ عمر در کارهای زیادی با علی (علیه السلام) مشورت می کرد، این کار چگونه توجیه می شود؟ | 253 |
پرسش 101 ـ سلمان فارسی و عمار یاسر فرمانداران کوفه در دوران خلافت عمر بودند، این را چگونه توجیه می کنید؟ | 254 |
پرسش 102 ـ امام معصوم برای رفع اختلاف منصوب می شود، با این حال، اختلاف حاکم بر جامعه اسلامی است، این را چگونه توجیه می کنید؟ | 255 |
پرسش 103 ـ اگر تقیه نه دهم دین است، آیا امام شیعیان فقط نه دهم دین را به مردم گفته است؟ | 257 |
پرسش 104 ـ اگر شناخت امام، شرط قبولی عبادت است، پس تکلیف مسلمانانی که در زمان پیامبر (صلی الله علیه وآله) فوت کرده اند چیست؟ | 259 |
پرسش 105 ـ آیا اگر سفارش پیامبر (صلی الله علیه وآله) درباره انصار، نشانه صلاحیت آنها برای خلافت نیست، پس چگونه درباره اهل بیت چنین می گویید؟ | 260 |
پرسش 106 ـ آیا به عقیده شیعه پیامبر (صلی الله علیه وآله) پستها را به منافقان می سپرد؟ | 262 |
پرسش 107 ـ آیا شیعیان ، عایشه را کافر می دانند؟ | 264 |
پرسش 108 ـ با حدیث منزلت چگونه می توان بر خلافت علی استدلال کرد با این که هارون پیش از موسی درگذشته است؟ | 265 |
پرسش 109 ـ در حدیثی خبر از ولایت دوازده نفر داده شده، ولی از دوازده امام شیعیان فقط دو نفر حکومت کرده اند، این را چگونه تحلیل می کنید؟ | 267 |
پرسش 110 ـ شیعیان می گوند صحابه به جز چند نفر بعد از رحلت پیامبر مرتد شده اند، آیا این صحیح است؟ | 267 |
پرسش 111 ـ آیا گفتار پیامبر در مسجد خیف: «نضر الله عبداً سمع مقالتی...» دلیل بر عدالت همه صحابه نیست؟ | 270 |
پرسش 112 ـ دستور پیامبر (صلی الله علیه وآله) این است که همسر صالح انتخاب کنید، در این صورت، ازدواج پیامبر عایشه را چگونه توجیه می کنید؟ | 271 |
پرسش 113 ـ اگر در میان اصحاب مرتد فراوان بودند، روم و ایران چگونه فتح شد؟ | 273 |
پرسش 114 ـ آیا عالم بزرگ شیعه شیخ محمدحسین کاشف الغطا می گوید: علی با خلفا بیعت کرده است؟ | 274 |
پرسش 115 ـ روایاتی که در صحیح بخاری و مسلم حاکی از ارتداد اصحاب پیامبر (صلی الله علیه وآله) است، علی و عمار و مقداد و ابوذر و سلمان فارسی را نیز دربرمی گیرد؟ | 275 |
پرسش 116 ـ آیا مالک اشتر در خطبه خود، خلافت دو خلیفه را تصویب کرده است؟ | 276 |
پرسش 117 ـ ابن حزم می گوید: علی پس از شش ماه، با ابوبکر بیعت کرد، در این صورت تأخیر او چگونه توجیه می شود؟ | 278 |
پرسش 118 ـ چرا علی (علیه السلام) پس از رحلت پیامبر (صلی الله علیه وآله) سکوت کرد، ولی با اهل جمل و صفین جنگید؟ | 280 |
پرسش 119 ـ آیا امامان شیعه با پیامبران تفاوتی ندارند؟ | 282 |
پرسش 120 ـ اگر نصب امام (علیه السلام) از جانب خدا لطف است، این لطف با غیبت امام زمان (عج) قابل جمع است؟ | 285 |
پرسش 121 ـ آیا حسن بن علی(علیهما السلام) با پدرش در جنگ با اهل جمل مخالف بود؟ | 287 |
پرسش 122 ـ چرا شیعیان کمک گرفتن از ذمیها برای جنگ با شورشیان نظیر کمک گرفتن از آمریکا برای جنگ با صدام را تحریم کرده اند؟ | 290 |
پرسش 123 ـ چرا شیعیان امامت زید بن علی را نپذیرفتند؟ | 292 |
پرسش 124 ـ پیامبر کلید کعبه را به بنی شیبه داد، چرا در مورد خلافت علی (علیه السلام) که برای مسلمانان مهم بود، چیزی نگفت؟ | 293 |
پرسش 125 ـ آیا پیامبر (صلی الله علیه وآله) کسانی را که از لشکر اسامه تخلف کردند، لعن کرده است؟ | 294 |
پرسش 126 ـ چرا علی (علیه السلام) هنگامی که به خلافت رسید قرآن خود را نشر نداد؟ | 297 |
پرسش 127 ـ چرا شیعیان رقیّه و ام کلثوم را از فرزندان پیامبر نمی شمارند؟ | 298 |
پرسش 128 ـ آیا شیعیان جز سه نفر، همه اهل بیت پیامبر را کافر می دانند؟ | 300 |
پرسش 129 ـ حسن بن علی(علیهما السلام) با معاویه صلح کرد و برادرش حسین (علیه السلام) با یزید جنگید آیا کار یکی از آن دو اشتباه نبود؟ | 301 |
پرسش 130 ـ اگر خلافت ابوبکر صحیح نبود، چگونه علی (علیه السلام) کنیز اسیر شده آن ها (خوله) را پذیرفت؟ | 304 |
پرسش 131 ـ چرا روایات در مورد نجاست چاه و مقدار آبی که باید از آن کشید مختلف است؟ | 306 |
پرسش 132 ـ سه کتاب مورد اعتماد شیعه است و این سه کتاب در قرنهای دهم و یازدهم نوشته شده اند، چگونه بر چنین کتابهایی اعتماد می کنید؟ | 308 |
پرسش 133 ـ چرا روایات شیعی را که با روایات اهل سنت مطابق هستند، به بهانه اینکه از روی تقیه صادر شده اند، به کنار می گذارید؟ | 309 |
پرسش 134 ـ آیا خطبه 233 نهج البلاغه که با جمله «لله بلاد فلان...» آغاز می شود، ستایشی از علی (علیه السلام) درباره عمر نیست؟ | 310 |
پرسش 135 ـ روایات زیادی که درباره سهو امامان وارد شده چگونه با عصمت آنان سازگار است؟ | 313 |
پرسش 136 ـ آیا امام حسن عسکری (علیه السلام) دارای فرزند نبود؟ | 315 |
پرسش 137 ـ آیا حسنین(علیهما السلام) پشت سر مروان بن حکم نماز خوانده اند؟ | 317 |
پرسش 138 ـ آیا علامتهایی که درباره ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) آمده است همگی صحیح است؟ | 319 |
پرسش 139 ـ آیا یکی از شرایط و نشانه های امامت آن است که زره پیامبر (صلی الله علیه وآله) بر امام اندازه باشد و یا جنب نشود و یا غیب بداند؟ | 321 |
پرسش 140 ـ اگر امامت امام باید با نص تعیین شود، پس چرا شیعه به فرقه های متعددی تقسیم شده اند؟ در حالی که در امامت هر امامی نصی هست؟ | 323 |
پرسش 141 ـ آیا شیعه عایشه را به تهمت اهل افک متهم می کند؟ | 325 |
پرسش 142 ـ آیا مدارک علم ائمّه منحصر به کتاب علی (علیه السلام) و صحیفه فاطمه (علیها السلام) است؟ | 326 |
پرسش 143 ـ اهل کوفه از حسین بن علی(علیهما السلام) حمایت نکردند، اگر امام غیب می دانست، چرا به سوی آنها رفت؟ | 327 |
پرسش 144 ـ آیا غیبت حضرت مهدی(عج) فقط به خاطر ترس از کشته شدن است؟ | 328 |
پرسش 145 ـ آیا احادیث پیامبر (صلی الله علیه وآله) در کتابهای شیعه کم است؟ | 329 |
پرسش 146 ـ شیعه تنها به روایات اهل بیت (علیه السلام) عمل می کند، چگونه علی می تواند همه سنتهای پیامبر (صلی الله علیه وآله) را برای مردم نقل کند؟ | 331 |
پرسش 147 ـ مقصود از حدیث «علیّ منّی وأنا منه لا یؤدّی إلاّ أنا أو علیّ» چیست؟ | 332 |
پرسش 148 ـ اگر علم حلال و حرام از طریق امام باقر و صادق(علیهما السلام)رسیده است پس در این مورد چیزی از علی (علیه السلام) نرسیده است. | 334 |
پرسش 149 ـ از نظر شیعه کسانی که به دیدار حضرت حجت موفق شدند برتر از کسانی هستند که به لقای پیامبر دست یافته اند، آیا این بعید نیست؟ | 335 |
پرسش 150 ـ آیا شیعه میان گروههای فطحیّه با دیگر گروهها در پذیرش روایت، فرق می گذارد؟ | 336 |
پرسش 151 ـ اگر اکثر روایات کافی ضعیف است ، چگونه می گویید که حضرت حجت فرموده است این کتاب برای شیعیان ما کافی است؟ | 337 |
پرسش 152 ـ شیعیان ، اجماع سلف را معتبر نمی دانند، ولی با این حال، اجماعی که قول معصوم (علیه السلام) در آن از طریق حدس به دست آمده، حجت می دانند، این تفاوت از چه روست؟ | 338 |
پرسش 153 ـ گاهی عالمی در کتابی بر حکمی ادعای اجماع می کند، چگونه در کتاب دیگر بر خلاف آن ادّعا می کند؟ | 340 |
پرسش 154 ـ چرا در مسأله ای که اتفاق است، قول مخالف آن را که ناشناخته باشد، مزاحم حجیت اجماع می دانید؟ | 341 |
پرسش 155 ـ آیا شیعه نماز زیارت را رو به قبر و پشت به قبله می خواند؟ | 342 |
پرسش 156 ـ آیا شیعه با تعدادی از اهل بیت (علیه السلام) دشمنی دارد؟ | 343 |
پرسش 157 ـ شیعه می گوید: نص بر خلافت علی (علیه السلام) را اصحاب، پنهان کرده اند، پس چرا فضائل او را پنهان نکرده اند؟ | 344 |
پرسش 158 ـ از طرفی می گویند: باید امام زمان خود را بشناسیم و از طرفی می گوییند: حضرت عسکری (علیه السلام) نام فرزند خود را پنهان کرده است، کدام صحیح است؟ | 345 |
پرسش 159 ـ چرا حضرت حجت عمر طولانی دارد ولی پیامبر عمر طبیعی داشته است؟ | 346 |
پرسش 160 ـ شیعیان شهادت جعفر برادر حسن عسکری بر نداشتن فرزند را نپذیرفتند، ولی ادعای عثمان بن سعید را پذیرفتند؟ | 347 |
پرسش 161 ـ اخبار طینت ، با اختیار و حرّیت انسان سازگار نیست. | 348 |
پرسش 162 ـ انصار دوستان علی (علیه السلام) بودند، پس چرا خلافت را به علی (علیه السلام) ندادند، و به دیگری سپردند؟ | 350 |
پرسش 163 ـ چرا در برابر گروهی که بر اهل بیت (علیه السلام) طعنه می زند، با قاطعیت می ایستد ولی در برابر طعنه بر قرآن ساکتید؟ | 351 |
پرسش 164 ـ به حکم آیه 3 سوره اعراف فقط اطاعت از خدا و پیامبر واجب است، نه از کس دیگر، پس شما چگونه اطاعت از امام را واجب می دانید؟ | 353 |
پرسش 165 ـ امام صادق (علیه السلام) برخی از راویان مانند زرارة بن اعین را نکوهش کرده ولی روایات زیادی از آنان در کتب شیعه هست. | 355 |
پرسش 166 ـ اگر شما معتقدید که ابوبکر و عمر و عثمان منحرف شده اند، پس آیا پیامبر در تربیت اصحابش شکست خورده است؟ | 357 |
پرسش 167 ـ اگر وظیفه امام فقط دین است، پس اکثر امامان دوازده گانه شما که به قدرت ظاهری نرسیدند، چگونه دین را حفظ کردند؟ | 359 |
پرسش 168 ـ اگر امام علی (علیه السلام) معصوم است، چگونه می گوید: «اللهم اغفر لی ما أنت أعلم به منّی»؟ | 361 |
پرسش 169 ـ شیعیان می گویند: همه پیامبران به ولایت علی دعوت کرده اند، در حالی که آنها مردم را به یگانه پرستی و عبادت خدا دعوت می کرده اند نه ولایت علی. | 362 |
پرسش 170 ـ آیا امامان شما ازدواج موقت کرده اند یا نه؟ | 363 |
پرسش 171 ـ اگر علی (علیه السلام) دروازه علم است، چگونه حکم مذی را از پیامبر می پرسد؟ | 364 |
پرسش 172 ـ چرا شیعه روایات فرقه های فطحیه و واقفیه و دیگر گروه هایی که امامت بعضی امامان را قبول ندارند، را می پذیرند ولی روایات صحابه را نمی پذیرند؟ | 365 |
پرسش 173 ـ اگر ائمه تقیه می کنند، پس چگونه معصوم هستند؟ | 366 |
پرسش 174 ـ چرا علی (علیه السلام) با بدعتهای خلفا مخالفت نکرد؟ | 368 |
پرسش 175 ـ اگر علی امام منصوص بود، چرا در شورای شش نفری شرکت کرد؟ | 369 |
پرسش 176 ـ آیا روایاتی که اسامی ائمه در آنها آمده است صحیح است؟ | 370 |
پرسش 177 ـ اگر می گویید اکثر صحابه پس از پیامبر مرتد شدند، پس چگونه در جای دیگر اظهار می کنید که علی (علیه السلام) از ترس ارتداد مردم، آنها را به خلافت خود دعوت نکرد؟ | 371 |
پرسش 178 ـ شیعه گمان می کنند که نصوصی درباره امامت امامان آنها وجود دارد، ولی استاد فیصل نور در کتاب «الامامة والنص» این روایات را نقد کرده است. | 371 |