اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

از کشتار 110 هزار نفری تا تخریب 3970 مدرسه


آماری از ویرانگری غربی در سوریه؛
توطئه دو و نیم ساله محور مداخله‌جوی غربی-عربی برای براندازی دولت سوریه به کشتار صد هزار نفر و تخریب 9 هزار موسسه دولتی و 4 هزار مدرسه منجر شده است.
گروه بین‌الملل مشرق - با گذشت دو و نیم سال از آغاز توطئه غربی – عربی برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه و ایجاد تخریب و ویرانی و کشتار در این کشور، آمارها از عمق جنایت‌های شورشیان در کشتار مردم و تخریب زیر ساخت‌های سوریه حکایت دارد.

پایگاه خبری النشره در همین راستا گزارشی منتشر کرده و برخی آثار حمایت‌های خارجی از تروریست‌های داخلی و خارجی در سوریه را تشریح کرده است. بر اساس گزارش‌های موثق تا 31 آگوست سال 2013 بیش از 77 هزار نفر در سوریه کشته شده‌اند، این در حالی است که گزارش های سازمان ملل و برخی موسسات و سازمان‌های غیردولتی این رقم را بالغ بر صد هزار تا 110 هزار نفر می دانند.

از میان این آمار نیمی از کشته شده‌ها از شورشیان و تروریست‌های داخلی و خارجی هستند، البته بر اساس این گزارش آمار دقیقی از آمار تلفات در دست نیست، اما بر اساس اذعان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است و اخبار و گزارش‌های کاملا جانبدارانه از تروریست‌ها منتشر می‌کند، بین 21 هزار تا 45 هزار نفر از شورشیان در این دو و نیم سال کشته شده‌اند. این آمار تعداد نظامیان ارتش سوریه که در درگیری‌ها کشته شده را 27هزار نفر و تعداد کشته‌های نیروهای مردمی را 17 هزار نفر برآورد می‌کند. این گزارش مدعی است که 180 نفر از عناصر حزب‌الله لبنان نیز در این درگیری‌ها به شهادت رسیده اند.


تعداد آوارگان سوری در این مدت بالغ بر 4 میلیون و سیصد هزار نفر است که بیشتر آن‌ها در مناطق داخلی سوریه نقل مکان کرده و به بخش‌های امن‌تر رفته‌اند. کمتر از دو میلیون نفر از آنها نیز به کشورهای همسایه رفته‌اند که لبنان 677 هزار نفر، عراق 215 هزار نفر، ترکیه 200 هزار نفر و اردن 140 هزار نفر از آوارگان را پناه داده‌اند. البته این آمار رسمی ثبت نام کنندگان در سازمان ملل است و برخی دیگر نیز به صورت غیرقانونی مهاجرت کرده و ثبت‌نام نکرده‌اند. مصر، الجزایر و برخی کشورهای دیگر نیز شاهد حضور برخی سوری‌های آواره در کشور خود بوده‌اند.

النشره تاکید می‌کند که در حال حاضر تعداد عناصر آماده به خدمت ارتش سوریه بالغ بر 120 هزار نفر است که 50 هزار نفر نیز تحت عنوان گروه‌های داوطلب مردمی به حمایت مسلحانه از دولت بشار اسد مشغول شده‌اند.در طرف مقابل نیز 70 هزار نفر در صفوف شورشیان قرار دارند که علاوه بر این تعداد 12 هزار تروریست خارجی نیز در مبارزه با دولت بشار اسد شرکت می‌کنند.

خسارت‌های مادی توطئه براندازانه غربی در سوریه در مدت دو و نیم سال گذشته به شرح زیر است: در این مدت 9 هزار مرکز دولتی به صورت جزئی یا کلی ویران شده و 3790 مدرسه تخریب شده است، این موضوع باعث آواره شدن و ممانعت از تحصیل 5 میلیون دانش‌آموز سوری شده است.


خسارت‌های اقتصادی سوریه در این مدت نیز ارقام متفاوتی را نشان می‌دهد  آمار رسمی واحدی در اینباره ارائه نشده است؛ این خسارت‌ها بین 60 تا 80 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

با این وجود نگاهی به اشغالگری‌های آمریکا در عراق و افغانستان و خسارت‌های این کشورها ناشی از حملات خارجی نشان می‌دهد که پایداری دولت بشار اسد نقش عمده‌ای در کاهش خسارت‌ها و تلفات مادی و انسانی توطئه قدرت‌های غربی علیه سوریه داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد