اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

پشت پرده اغتشاشات عراق کیست؟ +سند


این سند که متن آن اخیرا در روزنامه المستقبل عراق منتشر شد، توسط سفارت قطر در آمریکا و از علی بن فهد الهاجری، معاون نخست وزیر سابق قطر به خالد بن محمد العطیه، وزیر مشاور در امور خارجه این کشور در پی دیدارش با نماینده الهاشمی صادر شده است.
گروه بین الملل مشرق - به تازگی سندی دیپلماتیک از کشور قطر کشف شده که نشان می دهد، "طارق الهامشی"، معاون سابق رئیس جمهوری عراق که متهم به دست داشتن در فعالیت های تروریستی و محکوم به اعدام است، تلاش داشته حمایت های مالی از کشور قطر به ارزش 3 میلیون دلار دریافت کند.

این سند تاکید می کند که هدف از دریافت این مبلغ تضمین تحرکاتی است که به استقرار و ثبات عراق ضربه وارد می کند.

این سند که سه صفحه را در بر می گیرد، در ژانویه 2012 منتشر شده است، یعنی به تاریخی باز می گردد که حکم بازداشت طارق الهاشمی پس از فرارش به ترکیه صادر شده بود.


این سند که یک نامه است، از سوی سفارت قطر در واشنگتن و توسط "علی بن فهد الهاجری"، سفیر قطر در آمریکا برای شیخ "خالد بن محمد العطیه"، وزیر خارجه قطر در پنجم ژانویه 2012 و براساس گزارشی ارسال شده بود که "عیسی بن محمد المناعی"، مشاور سفارت پس از دیدار با الهاشمی در واشنگتن آن راتهیه و تدوین کرده بود.

در گزارش المناعی آمده بود که الهاشمی توسط فردی به نام "مارک الصالح" به وی معرفی شده و وی فردی غیر قابل اعتماد و لجوج و عجول است و در این راه انتخاب الهاشمی نمی تواند مناسب باشد و در صورتی که خواهان اختصاص 3 میلیون دلار به این امر هستید، باید این مبلغ به شخص الهاشمی و نه الصالح داده شود.




براساس این سند که مهر بسیار مهم و محرمانه خورده ، الهاشمی از طریق الصالح به مسئولان قطری در واشنگتن هشدار داده که "نوری المالکی"، نخست وزیر عراق تلاش دارد، نفوذ ایران در این کشور را افزایش دهد.

این سند در ادامه به این نکته اشاره می کند که تلاش ها برای لغو رای اعتماد داده شده به المالکی طی نشست های 1 و 2 اربیل و تلاش برای جذب کُردهای عراق به صف معارضان دولت المالکی صورت گرفته بود.

این سند همچنین افشا می کند که الهاشمی از طریق نماینده خود تماس هایی با سفارت خانه های عربستان سعودی و کویت در واشنگتن نیز داشته داشته برای این توطئه خود کمک هایی مالی نیز از آنها دریافت کند، اما این دو سفارتخانه تاکنون به وی پاسخ نداده اند.

سند مذکور افزده است که الصالح به صورت رسمی به عنوان نماینده الهاشمی از قطری ها کمک مالی به مبلغ 3 میلیون دلار برای پوشش تحرکات سیاسی خود درخواست کرده و الهاشمی از این حیث از رابطه خود با لابی آمریکایی برای دریافت کمک های قطری و خلیجی مستقیم استفاده می کند.
برچسب ها: الهاشمی ، عراق ، تلاش ، مشرق
مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد