اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

دارالفتوای مصر بطور رسمی ازدواج مسیار را مشروع اعلام کرد.


دارالفتوای مصر بطور رسمی ازدواج مسیار را مشروع اعلام کرد.    

به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه القدس العربی درنسخه اینترنتی امروز خود نوشت ، دارالفتوای مصر (مرکز رسمی صدور فتواهای مذهبی این کشور) با صدور بیانیه ای ضمن مشروع دانستن این نوع ازدواج (مشابه ازدواج موقت در شیعه)، آن را مشابه ازدواج مرسوم دانست با این تفاوت که زوجین با رضایت خود از برخی حقوقشان ضمن عقد یا خارج عقد ، صرف نظر می کنند.

این دارالفتوا تاکید کرد که شرعی بودن این ازدواج به معنای کنار گذاشتن ازدواج به شیوه مرسوم نیست بلکه به معنای وسعت نظر دین و ارائه راه حل برای انسان ها در شرایط مختلف از جمله درشرایط بروز مشکلات فردی واجتماعی است تا ازاین طریق انسانها به دام گناه نیفتند واز راه حلال نیازهای خود را برآورده سازند.

این روزنامه افزود، دراین نوع ازدواج ، شوهر ملزم به اقامت نزد همسر خود نیست و طرفین می توانند جدا ازیکدیگر اقامت کنند اما شوهر در برخی اوقات به همسرش سر می زند اما این ازدواج بقیه احکام ازدواج عادی را دارد.

القدس العربی نوشت اکنون چند پرسش دراین باره مطرح است از جمله این که آیا ازدواج مسیار می تواند مشکل نه میلیون پیر دختر مصر -- براساس آمارهای رسمی-- را حل کند یا اینکه آداب وتقیدهای اجتماعی همچنان مانع حل این مشکل است؟ آیا صدور این فتوا به معنای اعتراف ضمنی به ناتوانی دولت مصر درحل مشکل به تعویق افتادن سن ازدواج در میان پسران ودختران مصری و بروز انحراف های اخلاقی است ؟ و آیا این فتوا برای حل مشکل مصری ها صادر شده است یا حل مشکل اعراب حاشیه خلیج (فارس) که بویژه در فصل تابستان برای یافتن همسران موقت به مصر سفر می کنند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد