اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

اندکی صبرسحرنزدیک است

کتاب مقاله سخنرانی کتاب درسی نمونه سئوال

رویارویی بزرگ "جولانی با پلنگ"/ اهداف جبهه النصره در تصرف شهر "محرده"/ پرواز پهبادهای آمریکایی بر فراز سوریه +تصاویر


از روز گذشته گروه تروریستی جبهه النصره نبردی را با نام "غزوه محرده" علیه مواضع ارتش سوریه در شهر مسیحی نشین "محرده" واقع دردر 25 کیلومتری شمال غربی شهر حماه آغاز کرده است.
رویارویی بزرگ
گروه بین‌الملل مشرق - برای مخاطبان به روز تحولات سوریه از چهار جبهه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه مندان "تحولات میدانی جبهه حماه، جبهه حاشیه «دمشق»، جبهه «قنیطره»و جبهه «رقه» اسامی این جبهه‌ها هستند.

تحولات میدانی جبهه حماه – رویارویی بزرگ "جولانی با پلنگ"!

از روز گذشته گروه تروریستی جبهه النصره نبردی را با نام "غزوه محرده" علیه مواضع ارتش سوریه در شهر مسیحی نشین "محرده" واقع دردر 25 کیلومتری شمال غربی شهر حماه آغاز کرده است.

به گزارش خبرنگار مشرق به نقل از منابع رسانه ای نزدیک به جبهه النصره ، ابومحمد جولانی رهبر گروه تروریستی جبهه النصره به همراه "شیخ عبدالله محیسنی سعودی ، مسئول شرعی" این گروه در منطقه حاضر شده و ضمن ایراد خطبه جنگ! دستور اجرای عملیات را صادر کرده است.

جبهه النصره دو هدف را از عملیات برای تصرف شهر محرده دنبال میکند :

اول، بستر سازی برای پیشروی به سمت حاشیه غربی حماه و تسلط بر شهرک‌ها و روستاهای اطراف آن که در کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

دوم، قطع شاهراه اصلی انتقال تجهیزات از بنادر طرطوس و لاذقیه به نیروهای ارتش مستقر در استان حماه

نقطه رهایی تروریستهای جبهه النصره در روستای حلفایا در نزدیکی منطقه محرده قرار داشته است و در این عملیات بیش از 2000 تروریست از 20 کشور مختلف دنیا (شامل 50 تونسی از شهر "السوسه")  شرکت دارند و نکته جالب اینکه فرماندهان گروه تروریستی تکفیری النصره قوانینی را برای شرکت کننده های در این عملیات تعیین کرده اند که باتوجه به رویه همیشگی عناصر این گروه در کشتار های فجیع  مردم و نظامیان سوری باید ا آن به عنوان طنز سال نام برد. این قوانین به این شرح است :

ممنوعیت کشتار زنان وکودکان
ممنوعیت تعرض به کلیساهای مسیحیان
ممنوعیت غارت منازل مردم وهتک حرمت نوامیس!
ممنوعیت بریدن سر و تکه تکه کردن اجساد

(نکته مهم: لازم به ذکر است که اینگونه قوانین صرفا به منظور مظلوم نمایی تبلیغاتی و ساختن تصویر موجه از چهره کریه این گروه تروریستی تکفیری و عناصر خونریز آن صورت میگیرد و تنها به منظور حفظ امانت و اطلاع کامل مخاطب محترم از جزییات روند تحولات میدانی به رشته تحریر درآمده است ، چه اینکه دهها هزار تصویر و ویدیو از ارتکاب شنیع ترین جنایات توسط عناصر جبهه النصره در فضای مجازی در دسترس عموم قرار دارد)

از صبح روز گذشته حملات موشکی پراکنده به مراکز استقرار ارتش سوریه در حاشیه شهر محرده آغاز شده است.

اوضاع ارتش سوریه از نظر نیرو و تسلیحات مناسب گزارش شده است . درچند هفته اخیر و پس از پیشرویهای مکرر تروریستهای جبهه النصره و ارتش آزاد در محورهای مختلف حماه و نزدیکی شدن آنها به شهر و فرودگاه حماه ، ستاد فرماندهی ارتش سوریه قریب الوقوع بودن خطر ازدست رفتن منطقه را بخوبی احساس کرده و تدابیری برای جلوگیری از این اتفاق اندیشیده شد.

در اولین گام یگانهای ارتش مستقر در حماه با پیوستن گردانهای رزمی از نیروی دفاع وطنی شهر حلب و حمص و کمیته های مردمی دفاع از منطقه (اهالی منطقه) تقویت و بازسازی شدند و تغییراتی در رده های فرماندهی آنها صورت گرفت. فرماندهی ارشد نیروهای خودی (اعم از ارتش ودفاع وطنی) بر عهده سرهنگ سهیل حسن (معروف به پلنگ) فرمانده باکفایت و با درایت ارتش سوریه گذاشته شده که پیش از این عملکرد بسیار موفقی در فرماندهی عملیاتهای مهم و حساس ارتش سوریه در استانهای حمص و حلب و ... داشته است .

بنابر گزارشهای میدانی ارتش سوریه منطقه حلفایا و اطراف محرده را بشدت موشک باران کرده و به گفته تروریستها ، روزگار بر جبهه النصره تیره و تار شده و تلفات این گروه تنها در فوج اول بمبارانها بیش از 35 نفر بوده است.

در قمحانه نیز واحد های ارتش سوریه با تروریستهای جبهه النصره درگیر شدند و نیروی هوایی ارتش سوریه یک کاروان خودروهای جبهه النصره که برای حمله به مقر ارتش سوریه در روستای زوار در حال حرکت بودند بمباران کرد که منجر به انهدام 5 خودروی زرهی مجهز به دوشکا و موشک انداز و هلاکت سرنشینان آنها شد.

همچنین عصر دیروز چند فروند موشک "گراد" به شهر حماه اصابت کرد که موجب وارد آمدن خسارات مالی و جانی برای شهروندان ساکن منطقه شد.یکی از موشکها به محوطه نیروگاه حرارتی شهر حماه اصابت کرد که موجب آتش سوزی وسیعی شد و نیروهای آتش نشانی پیش از سرایت آتش سوزی به بخشهای اداری،برقی و مکانیکی نیروگاه آنرا مهارکردند.

منابع میدانی از شهر خطاب گزارش داده اند که درگیریهای شدیدی میان نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه با تروریستهای النصره در جریان بوده است و ارتش سوریه در یک عملیات برق اسا موفق به تصرف محلات غربی شهر خطاب شده است.

لازم به ذکر است که شهر خطاب و پادگان زرهی ارتش سوریه در نزدیکی آن در هفته های اخیر به تصرف جبهه النصره درآمده بودند و تروریستها پس از بسط سیطره خود بر این شهر، به روستاهای علوی نشین "ارزه ، شیر و شیحه" حملاتی را انجام داده بودند.

 تحولات میدانی سوریه
موقعیت جغرافیایی کانون درگیریها در حاشیه حماه با دایره به رنگ زرد و مسیر حملات به روستاهای علوی نشین باخطوط به رنگ نارنجی مشخص شده است
 
تحولات میدانی سوریه
سرهنگ سهیل حسن، فرمانده ارشد ارتش در حماه که در هفته اخیر به این سمت منصوب شده است
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
گزارش تصویری از مراحل مختلف آماده سازی تا اجرای عملیات گروه تروریستی جبهه النصره در حاشیه حماه با نام "غزوه محرده"

تحولات میدانی جبهه حاشیه دمشق

پس از دوروز بحث و بررسی موضع اتحاد عملیاتی میان گروههای تروریستی تکفیری (شامل: ارتش اسلام،اتحاد اسلامی سربازان شام،آزادگان شام،سپاه الرحمن، تیپ حبیب مصطفی،لشکر شهدای دوما،لشکر شیرهای غوطه) مستقر در غوطه شرقیه دمشق  ، بالاخره فرماندهان این گروههای حاضر به اتحاد شدند.

روز گذشته پس از پایان جلسه مشترک فرماندهان این گروهها  که به میزبانی "زهران علوش" فرمانده گروه تروریستی "ارتش اسلام" (وابسته به دربار سعودی) در مقر فرماندهی این گروه در شهر "دوما" برگزار شد ، اعلام گردید که از این پس این گروهها در قالب تشکیلات واحد با نام "شورای متحد غوطه شرقیه" و تحت فرماندهی زهران علوش فرمانده گروه تروریستی ارتش اسلام، معاونت فرماندهی "ابومحمد فاتح" (فرمانده گروه تروریستی اتحاد سربازان شام) و دستیاری عبدالناصر شمیر (افسر فراری ارتش سوریه ، فرمانده "گردان البراء"و مسئول ربایش 45 زائر ایرانی در سال 1389 در مسیر منتهی به فرودگاه دمشق) ، به مبارزه با ارتش سوریه ادامه خواهند داد.
 
تحولات میدانی سوریه
جلسه فرماندهان گروههای تروریستی فعال در غوطه شرقیه دمشق :زهران علوش با دایره زرد،عبدالناصر شمیری با دایره قرمز و ابومحمد فاتح پشت به تصویر با دایره آبی مشخص شده اند

اما در تحولی دیگر دو منطقه جسرین و زبدین  در جنوب و جنوب شرقی شهر ملیحه (غوطه شرقیه دمشق) همچنان صحنه عملیات نظامی ارتش سوریه علیه مواضع تروریستهای تکفیری بوده است که طی آن ارتش سوریه با پشتیبانی رزمندگان حزب الله و مجاهدان شیعه موفق به تسلط بر برخی ساختمانهای این دو منطقه که پیشتر مورد استفاده تروریستهای تکفیری بوده است ، شد.همزمان یگان توپخانه و نیروی هوایی ارتش سوریه اهدافی را در "عین ترما و مزارع و باغهای اطراف شهر دوما بشدت بمباران کردند.
 
تحولات میدانی سوریه
آغاز پروازهای شناسایی پهبادهای ارتش آمریکا بر فراز مواضع داعش در سوریه

بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی پروازهای شناسایی خود در شرق سوریه را آغاز کرده اند.به گزارش روزنامه السفیر چاپ لبنان ، یک منبع امنیتی سوریه که خواست نامش فاش نشود این پروازها با هدف چمع آوری اطلاعات از مواضع گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام و با موافقت ضمنی دولت سوریه صورت پذیرفته است .

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط این هواگردها که توسط اتاق عملیات مشترک عراق به دست افسران اطلاعاتی ارتش سوریه رسیده است هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی چند حمله ویران کننده را علیه مواضع داعش در استان دیرالزور سوریه انجام داده اند.

به گزارش منابع رسانه ای نزدیک به دولت سوریه ، این حملات که تلفات سنگینی به داعش وارد ساخته است ، با رسمی تر شدن همکاری ها میان آمریکا و دولت سوریه گسترش بیشتری خواهد یافت.

لازم به ذکر است که پیش از این پهپادهای آمریکایی روز سه شنبه چندین موضع تروریست‌های گروه داعش را در منطقه القائم (در مرز مشترک عراق و سوریه) بمباران کرده بودند.
 
تحولات میدانی سوریه
تحولات میدانی جبهه قنیطره (مرز سوریه با فلسطین اشغالی)

روز گذشته منابع میدانی گزارش دادند که ائتلاف گروههای تروریستی تکفیری شامل گروههای (جبهة النصره ، جبهه انقلابیون سوریه ، جماعت اکناف بیت المقدس ، گروهانهای جهاد اسلامی، لشکر فلوجه حوران و احرار الشام ) ، پس از درگیری های شدید با ارتش سوریه در حاشیه قنیطره (نزدیک جولان اشغالی) موفق به کنترل کامل مرز سوریه با فلسطین اشغالی گردید.

به گزارش خبرنگار مشرق ، این ائتلاف تروریستی ، چند روز پیش با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیاتی را با نام "وعده حق" برای تصرف مناطق مرزی استان قنیطره با فلسطین اشغالی به راه انداخته است. کانون درگیریها میان طرفین در روستاهای "جبا و تل کروم  و رواضی" در حاشیه قنیطره قرار داشته است.
 
تحولات میدانی سوریه
بیانیه گروههای تروریستی مسلح برای آغاز عملیات در گذرگاه مرزی قنیطره
 
تحولات میدانی سوریه

بنابر گزارش مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت سوریه مستقر در لندن) در درگیریهای روز گذشته میان دوطرف 20 نفر از نیروهای ارتش سوریه و دفاع وطنی به شهادت رسیدند و در مقابل 14 نفر از تروریستهای النصره هلاک و 40 نفر از آنان زخمی شدند.

لازم به ذکر است که کنترل گذرگاه مرزی با اسراییل به این دلیل برای گروههای تروریستی تکفیری مورد اهمیت است که از طریق هم مرز شدن با آن می توانند از پشتیبانی امدادی – تسلیحاتی (ارسال انواع سلاح و مهمات سبک و سنگین) این رژیم اشغالگر بهره مند شوند.

پیش از این مستندات فراوانی از آموزش نظامی و خدمات بیمارستانی به عناصر گروههای تروریستی در فلسطین اشغالی منتشر شده بود.در فیلم پخش شده در رسانه ها ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل شخصا برای اطمینان از روند مناسب خدمات رسانی بیمارستانی به مجروحین گروههای تروریستی در سوریه از برخی بیمارستانهای مرزی ارتش این رژیم بازدید بعمل آورده وبرای موفقیت تروریستهای تکفیری در سوریه آرزوی موفقیت کرده بود!
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
تحولات میدانی جبهه رقه

درگیریها در مزرعه "العجراوی" نزدیک فرودگاه طبقه که محل استقرار یکصد نفر از مدافعان فراری فرودگاه نظامی طبقه است وارد سومین روز خود شد.

گروه داعش با تعیین مهلت زمانی به این نیروهای ارتش سوریه خواستار تسلیم آنها شده بود اما این درخواست از سوی آنان رد شده و با پایان مهلت تسلیم درگیریها میان دوطرف آغاز گردید.

امروز گروه تروریستی داعش تصاویر جدیدی از روند تصرف فرودگاه نظامی طبقه در شهر رقه منتشر کرد. در تصاویر منتشر شده هلاک شده های داعش در این عملیات ، غنیمت گرفتن مقادیری تسلیحات و پیکر شهدای ارتش سوریه و همچنین اعدام چند نفر از مدافعان فرودگاه که خودرا به داعش تسلیم کرده بودند به نمایش درآمده است.
 
تحولات میدانی سوریه
ابوعمر تونسی ازتروریستهای داعش که در عملیات اشغال فرودگاه طبقه هلاک شد
 
تحولات میدانی سوریه
ابوموسی انصاری مسئول رسانه ای داعش در رقه
 

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
اعدام اسرای ارتش سوریه توسط داعش
مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد